Edellisestä alkaa jo olla aikaa..
Koska seuraava Kielialoite tulee?
6
78
Vastaukset
- Sputous
FennoS-ryhmittymä ei usko enää itseensäkään.
- varsågodbara
Här är ju igen passande med mördande reklam för initiativet.Tre skrivare finns här som tränat igen varje dag.
Sputous on tietävinään: "FennoS-ryhmittymä ei usko enää itseensäkään."
Svekomielinen FennoS-ryhmittymä uskoo lujasti siihen, että enemmistökielisille säädetty vähemmistökielipakko muka kuuluu vähemmistön kielellisiin oikeuksiin, joten säädöstä ei mukamas saa demokraattisessa järjestyksessä kumota. Niin kuitenkin tehtiin yo-kirjoitusten pakkoruotsille.
EN (Euroopan neuvosto) on tätä mieltä vähemmistökielipaksosta: "vähemmistökielialueilla muillekin kuin alueellista kieltä tai vähemmistökieltä käyttäville [järjestetään] mahdollisuus oppia halutessaan [siis: halutessaan, ei pakotettuna] kyseistä kieltä" http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1998/19980023
- Kielikokeilu
Ei tarvita enää, koska nykyhallitus on JO aloittanut pakkoruotsin murentamisen!
Onneksi se hallitus on tehokkaampi itsensä murentamisessa, joten lienee murentamiset murennettu?
Pakkoruotsia vastustetaan niin kauan, kuin se on olemassa. Ruotsinkieli ei katoa nopeasti, koska osa käy koulunsa ruotsiksi. Ruotsi häviää, koska tulee kaksikielisiä perheitä, joissa puhutaan englantia. Ulkomaalainen mies ei enää ryhdy ruotsia opiskelemaan. Ne ajat ovat takanapäin, kun mmaahanmuuttajat opiskelivat ruotsia.
Varmasti moni ruotsia puhuva muuttaa Ruotsiin, siellä on opettajilla ja hoitajilla paremmat palkat. Harmi, ettei sinne enää pääse opiskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706