60 plusVastattu 8 v

Minimalisti vai runsaudensarvi?

Rauhoittuuko mielesi selkeässä ja neutraalissakin sisustuksessa (joidenkin mielestä ehkä vähän tylsässä) vai nautitko värien ja tavaroiden runsaudesta (jonkun mielestä rauhattomassa). Toiki välimuotojakin löytyy aina, m…
60 plusVastattu 8 v

Kipukynnyksesi - psyykkinen/fyysinen...

Jokaisella on varmaan joskus "keittänyt yli". Kerrothan selviytymiskeinosi tuosta kuohuttavasta tilanteesta - vai oletko spontaani ja annat palaa? Itse olen äkkiväärä, mutta vanhemmiten vähän rauhoittunut. Fyysinen kipu…
60 plusVastattu 8 v

Posti - kulkeeko vai onko Kusti polkenut ojaan?

Postin jakelulla on ollut ongelmia kautta aikojen. Mitä mieltä nykyisestä toiminnasta/toimimattomuudesta. Itselläni ei sen ihmeempää , kuin , että meillä päin ei jaeta postia lainkaan tiistaisin - yrityspostikin jää sil…
60 plusVastattu 8 v

Sinun juhlasi - joulu, vappu, juhannus vai...

Onko teillä, hyvät palstalaiset, jokin sellainen aika /tapahtuma vuodessa, mikä lämmittää mieltänne erityisesti? Hääpäivät ym toki virallisten juhlapäivien lisäksi ovat "mukana". Itselleni joulu on se paras. Muut juhlap…
60 plusVastattu 8 v

Päätös, joka muutti elämäni

Kuulostaa henkilökohtaiselta ja ehkä aralta aiheelta - totta. Nyt useimmilla on kuitenkin päätöksestään (tai useammastakin) kulunut jo aikaa, joten ehkä asian voisi jakaa meille muillekin. Itse "hyppäsin tuntemattomaan"…
60 plusVastattu 8 v

Elokuva - vieläkö viihdyt sen parissa?

Ikäpolvemme huvituksia oli mm elokuvissa käynti. Vieläkö menet "Kinoon" asti, katseletko kotisohvalta, joko se huvi riitti vai onko se koskaan sinulle mieluista ollutkaan? Lisäksi: mikä/mitkä elokuvat ovat lemppareitasi…
60 plusVastattu 8 v

Saunotko mielelläsi?

Juuri saunasta tulleena ajattelin kysyä teidän tuntemuksianne. Minulla oli 30 - 40 vuotiaana kausi, jolloin en liiemmin saunonut. "Löysin" saunan uuden avioliittoni kautta uudelleen ja nautin siitä jostain syystä nyt en…
60 plusVastattu 8 v

Yliluonnosllistako - kokemuksia !

Yliluonnollisella kokemuksella on usein luonnollinen selitys. Joskus kuitenkin jokin menee "yli ymmärryksen" eikä muutu vaikka mitä muut tahot väittäisivät. Olen itsekin törmännyt muutamaan asiaan, jotka ovat tosi merki…
IkäryhmätEi vastauksia

Yliluonnollistako - kokemuksia ?!

Uskon itse, että kaikkeen kokemaamme on selitys ja kaikki selitykset ovat luonnollisia - niinhän maailmankaikkeus monimuotoisuuksineen, sielun olemassaolo ja hallusinaatiot esimerkkeinä...vai onko näin? Omista kummallis…
60 plusVastattu 8 v

Mitä eläimet sinulle merkitsevät?

Onko sinulla lemmikki tai useampikin - entä tuotantoeläimiä tai vaikkapa hevosia? Itse olen mahdottoman eläinrakas - aikanaan hauva 17 vuotta, sittemmin kisuja (viimeiset 20v) ja olipa välissä kanijussikin - hänet sain …
60 plusVastattu 2 v

Eutanasia - mielipiteesi.

Seurasin äitini kuihtumista ja henkilökunnan vähyyden vuoksi puutteellista hoitoa toista vuosikymmentä. Jouduin turvautumaan kunnalliseen laitokseen . Viimeiset kolme päiväänsä äitiäni näännytettiin: nesteitä ja ravinto…
50 plusVastattu 8 v

Vieläkö mahtuu mukaan?

Aloitin palstalla ollessani 40v ja kirjoittelin kymmenisen vuotta. Sairastamiset itsellä ja perheessä veivät aikani niin, että jäin pois vuosiksi - nyt siis 60v. Olen kirjoitellut muutaman kerran 60 palstalle, mutta pel…
60 plusVastattu 8 v

Jere Karalahti

Onkohan ihan täysipäinen - iltapäivälehdissä kehuskelee mokailuillaan - niitä piisaa! Ryyppäämistä, uskottomuutta ja väkivaltaista uhoa. Totuuden torvi vai julkisuuden kipeä elähtänyt ukko?