Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

124

Kommenttia

1613

1. "Uuden ukon hankkiminen jne" miksi pitäisi hankkia heti uusi ukko. Jos itse eroaisin niin en edes miettisi mutta olenhan huomattavati vanhempi kuin aloittaja mutta vaikka en olisikaan niin luulen että ainakin joku aika eron jälkeen on hyvä viettää ilman ukkoa ja miettiä rauhassa mitä elämältä haluaa.
  2. Miten olisi Horpanhurra.
  3. Ei Kajaani eroa muista kaupungeista lainkaan. Se että Kajaanin keskusta on yhtäkuin Kauppakatu niin näkyy varmasti. Pienessä tilassa paljon nuoria. Onko heillä töitä tarjolla siellä vai onko maleksiminen ainoa mitä he voivat tehdä.

Nuorten täytyy saada mielekästä tekemistä ja jos sitä ei ole niin tämä on syy- ja seuraus.
    Itse olen asunut ja syntynyt Kajaanissa. Tosin vain kahdeksan ensimmäistä vuottani mutta ne ovat onnellisimmat ajat elämässäni . Puhutaan vuosista 1951-1960.
    Silloin tietty maailma oli täysin eri. Silloin puhuttiin vain "lättähatuista".
    Ei nuoria vihaamalla saavuteta mitään.

Ennen nuoret joi kaljaa mutta tänä päivänä huumeet ovat merkittävä tekijä. Sekin on jokaisella paikkakunnalla tiedostettu. Siitä seuraavat haittatekijät ovat pahempia kuin vain kaljan litkijöillä.
    Mutta siihen pitää vain puuttua, jos ei tehdä mitään ongelma tulee silmille.
    Tämä lienee jokaisen kaupungin päättäjän tiedossa.

Roskien viskominen ympäri kertoo mielestäni asennekasvatuksesta. Vai liekö vain nuorten tapa näyttää mieltään. Niin tai näin niin väärin se on. Poliisi voisi jotain rikesakkoja kirjoitella mutta luulen että heillä on kädet täynnä töitä ilman tätäkin.

Toivon että sielläkin asiat järjestyvät mutta nuorten vihaaminen ei johda mihinkään rakentavaan.

Hyvää talven odotusta sinne Kajaaniin.
    Ps. Minusta lapsena Kajaanin Purola tuoksui vaniljalle, en tiedä miksi.