Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
124
Kommenttia
1613
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Uuden ukon hankkiminen jne" miksi pitäisi hankkia heti uusi ukko. Jos itse eroaisin niin en edes miettisi mutta olenhan huomattavati vanhempi kuin aloittaja mutta vaikka en olisikaan niin luulen että ainakin joku aika eron jälkeen on hyvä viettää ilman ukkoa ja miettiä rauhassa mitä elämältä haluaa.
07.01.2023 21:38
Olen samaa mieltä. Helsingissäkään ei ole koiraveroa, ennen se oli 50 e/koira/vuosi. Olen sitä mieltä että jos minulla on ylipäätään varaa pitää koira niin olisin kyllä verosta edelleenkiin selvinnyt.
Jos lasketaan mitä tämä ilo omistaa koira maksaa verona/pv, niin eihän se ole mitään verrattuna koiran ruokaan, eläinlääkärin kuluihin (rokotukset pakko tehdä vaikka koira ei sairastaisikaan)
ym. Lelujakin joka koiralla on, varsinkin pentuna ne ovat sille ajanvietettä.
Eli vero takaisin ainakin Helsingissä jossa on koiria paljon.
Oma koirani ei käy koirapuistossa tai tarhassa mutta korjaan sen jätökset aina ja mielelläni huomautan muillekin jos sonnat jää korjaamatta.
Siitä huolimatta että hoidan koirani asiat niin hyvin kun vaan voin, maksaisin ilolla sen veronkin niiden puolesta joiden sonnat esim. kaupunki joutuu korjaamaan.
Homma korjata koiransa tekeleet ei ole suuri. Siihen ei tartte mitään "pinkkejä paskapusseja" vaan esim. pakaste- ja leipäpusseja käytän jos muuta ei ole.
En käsitä miten tämä asia voi joillekin olla niin vaikea kuin nyt näyttää.
07.01.2023 21:21
Kyllä. Ennen maalla alakerran isäntäväen hevosen nimi oli Horpanhurra.
07.01.2023 15:37
Kyllä Ahmassa putsattiin hammaskivi ja seuraavaksi poistettiin seitsemän hammasta. Koira tietty nukutettiin.
Siitä on nyt pari vuotta ja luulen että taas on joku hammas joka vinoilee.
Tilaan huomenna ajan ja edellisiin hoitoihin olin hyvin tyytyväinen.
05.01.2023 00:16
Natolla on ydinaseet myös. Ei se vaan olisi tietty heti sitä käyttämään mutta jos "vlamirir pieni"" päätyisi siihen niin se olisi venäjän loppu.
05.01.2023 00:01
Joo putin pieni on just ressu rassu.
04.01.2023 23:58
Venäjä on yksin nyt. Entäs heidän kansan naisensa joilla vielä rahaa oli. Ei mennä enää minne tahansa "shoppailemaan" ja ei ainakaan tänne. Tultiin bussilasteittain ostamaan merkkituotteita.
Pitäkööt vanhat nuuskapussinsa ja helynsä mutta ainuttakaan heikäläläistä en haluaisi nähdä Suomen maaperällä.
Se on vissi niin.
04.01.2023 23:56
Ei meidän koirat syöneet lintuja eikä poikasiakaan. Jos sattui poikanen olevan maassa ja koira näki, niin se vaan haistoi ja se siitä.
En ole koskaan ajatellutkaan että em. kelpaisivat koiralle.
04.01.2023 21:20
Itselläni on aina ollut koira, nyt pian 40 vuotta. Itse kyllä rakastan kaikkia eläimiä poislaskien rotat ja kyykäärmeet.
Viimeksimainittu pisti yhtä koiraani kuonoon ja hetkessä saksanpaimenesta tuli bokseri. Siitäkin selvittiin mutta kyy oli vielä hyökkäysasennossa kuin hain koirani (silloin oli kaksi sakua) sisään mökkiin.
En ikinä voi unohtaa sen ylhäällä olevaa päätä enkä muutoinkaan.
No hyttysiä ja kärpäsiä on kait turha mainita, ne listin kyllä tyynen rauhallisesti.
04.01.2023 21:17
Miten olisi Horpanhurra.
04.01.2023 20:33
Itse olen käyttänyt vaan ja ainoastaan Alkon viinituotteita. Ei ole tullut mieleenkään mitään muuta. Jos ihmiset tietäisivät mitä paskaa huumeet käytännön elämässä tarkoittavat niin he eivät koskisi siihen.
On ihmisen oma valinta siirtyä lajista seuraavaan. En usko että viininjuonti lähtökohtaisesti tekisi mieli ryhtyä narkkikseksi.
31.12.2022 22:20
Kokeiltu hormooni-imblanttia jonka kesto oli 6 kk. Koira kun on syntymäarka niin vaikutus oli kauhea. Kun ihminen tai toinen koira tuli polulla vastaan niin koira säntäsi pusikkoon niin että puskat ryskyi ja niin pitkälle kun remmi antoi perään.
Eli kaikkia ja kaikkea karkuun.
Sen syntymäarkuuden olen saanut kaiken pois kulkemalla isoilla teillä ja erilaisissa paikoissa. Nythän kun joku tulee vastaan niin se usein pysähtyy ja jää odottamaan että ihminen on kohdalla. Tapittamalla ihmisen kasvoihin se kerjää huomiota jonka se yleensä saa hymyn muodossa jos ei muuta. Sitten se on tyytyväinen ja voidaan jatkaa matkaa
Sen implantin kanssa jos joku lähestyi niin se saattoi jopa murista. Eli aikamoinen muutos luonteeseen tuli ja päätin että ei ikinä tätä, se ei ollut oma itsensä lainkaan.
En tiedä olisiko tuokin ollut ajan kanssa parannettavissa mutta en haluaisi enää kokeilla uudestaan.
Oikein hyvää vuotta 2023 kaikille, niin koirallisille kuin koirattomillekin.
31.12.2022 19:10
Oikein tuo. En minäkään halua maksettujen verojeni menevän maassa elävien tänne tulleiden matujen hyväksi. Meillä riittää kotoisiakin vankilaelättejä kyllä riittävästä.
Hyvä muutos olisi se että muu kuin työperäinen maahanmuutto keskeytetään ajaksi kunnes vanhojen rötösmamujen asiat saatetaan jonkinlaiseen malliin.
Lisämaahanmuutto tarkoittaa Ruotsin mallia eli poliisit ei riitä eikä pian vankilatkaan.
Hallitus voisi nyt herätä viimein ettei tartte myöhemmin selitellä että tuli taas yllätyksenä.
07.12.2022 20:43
Jatkoa edelliseen. Kotikuri oli siinä mielessä kova että vanhempien piti tietää missä kuljet ja keiden kanssa.
Kotiintuloajat olivat tiukat, ei saanut myöhästyä ilman hyväksyttävää selitystä. Omenavarkaissa käymistä en tietenkään kertonut.
Valvova silmä oli niin kauan kunnes muutin kotoa pois. Nyt ajatellen se oli turvallista.
Jotain "nakkikiskatappeluita" kyll oli mutta yksikään tuttuni ei osallistunut niihin.
Mutta jo Kajaanin ajoilta muistan että kaupungissa kuljeskeli ns. lättähattuja. He olivat kait pahiksia ja kerran kun odotimme mummon kanssa lättähattu-junaa ja osoitin sormella mummolle että "kato lättähettu tulee" niin mummoni tukisti ja sanoi että nyt suu kiinni.
Minä puhuin junasta ja mummo luuli että näin "lättähattujengiin" kuuluvan ihmisen.
Että sellaista siihen aikaan. Jotain siis pelättiin siihenkin aikaan, asia mistä en ymmärtänyt herttasta hevon kakkaa.
30.11.2022 22:49
Osaatko Maktur sanoa miksi minä -53 syntyneenä en ennen nähnyt varhaislapsuuteni Kajaanissa olleena mitään tällaista kuin mikä nyt on ongelma. Siellä on kuuleman mukaan niitä nytkiin.
En myöskään 8 vuotiaana Helsinkiin pakosta muuttaneena nähnyt nykyisenlaista.
Hesassa meillä oli porukoita, poikia ja tyttöjä ja meno oli tähänpäivään verrattuna hyvinkin rauhallista. Oltiin jonkun kotona kuuntelemassa musiikkia. Lisäksi tuli röökit ja kaljat.
Vahvempaa juomaa olen itse juonut vasta 17 vuotiaana.
Aviomies löytyi samasta porukasta. Joskus käytiin läheisellä siirtomapuutarha-alueella syksyisin varastamassa muutama omena.
Eli hyvin viatonta tähän päivään.
Mutta kaikki tuntemani ihmiset olivat suomen kieltä puhuvaa kantaväestöä, ei edes yhtään suomen-ruotslaista ollut mukana. Tosin olin hyvä kaveri yhden tällaisen suomi-ruotsikaverin kanssa.
30.11.2022 22:30
Kyllä olet aivan oikeassa. Ongelma ei ole yksisyinen vaan koko maan kattava asia.
30.11.2022 22:09
No eikö siellä venäjän armeijassa ole nyt 300 000 miehen lisäys kun oli tämä osittainen liikennekannallepano. Tosin kuva näistä urhoista oli suuremmilta osin eläkeläisiä joilta ei kuvaaja hymyä saanut edes käskystä. Voi papparaukat.
02.11.2022 23:18
Jouluksi aina eikä koskaan kukaan ole tarvinnut. Muuna aikana puinen pienen koiran kuva jossa teksti: täällä vartioin minä. Sekin pysyy paikallaan , on ollut jo viisi vuotta joka on koirani ikä.
02.11.2022 23:08
Kyllä lääkärikunnassa mätäpaiseita on niin kuin kaikissa muissakin ammattiryhmissä puhumattakaan meistä ihmisistä noin yleensä.
Erehtymätön ja mukava, etevä jne. lääkäri on ihmismielen itse keksimä. Ihminen hän on niin kuin toisetkin.
Mutta yleistäminen on huono juttu.
Ainakin kohdallani lääkäri on se joka on auttanut sairauden sattuessa- enpä oikein tiedä minne muualle olisin mennyt kuin "lekuriin".
02.11.2022 23:04
Ei Kajaani eroa muista kaupungeista lainkaan. Se että Kajaanin keskusta on yhtäkuin Kauppakatu niin näkyy varmasti. Pienessä tilassa paljon nuoria. Onko heillä töitä tarjolla siellä vai onko maleksiminen ainoa mitä he voivat tehdä.
Nuorten täytyy saada mielekästä tekemistä ja jos sitä ei ole niin tämä on syy- ja seuraus.
Itse olen asunut ja syntynyt Kajaanissa. Tosin vain kahdeksan ensimmäistä vuottani mutta ne ovat onnellisimmat ajat elämässäni . Puhutaan vuosista 1951-1960.
Silloin tietty maailma oli täysin eri. Silloin puhuttiin vain "lättähatuista".
Ei nuoria vihaamalla saavuteta mitään.
Ennen nuoret joi kaljaa mutta tänä päivänä huumeet ovat merkittävä tekijä. Sekin on jokaisella paikkakunnalla tiedostettu. Siitä seuraavat haittatekijät ovat pahempia kuin vain kaljan litkijöillä.
Mutta siihen pitää vain puuttua, jos ei tehdä mitään ongelma tulee silmille.
Tämä lienee jokaisen kaupungin päättäjän tiedossa.
Roskien viskominen ympäri kertoo mielestäni asennekasvatuksesta. Vai liekö vain nuorten tapa näyttää mieltään. Niin tai näin niin väärin se on. Poliisi voisi jotain rikesakkoja kirjoitella mutta luulen että heillä on kädet täynnä töitä ilman tätäkin.
Toivon että sielläkin asiat järjestyvät mutta nuorten vihaaminen ei johda mihinkään rakentavaan.
Hyvää talven odotusta sinne Kajaaniin.
Ps. Minusta lapsena Kajaanin Purola tuoksui vaniljalle, en tiedä miksi.
15.10.2022 23:15
3 / 81