Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei tsemppiä Timppa! Sä pystyt lopettamaan jos oikeasti haluat. Mä uskon sinuun.
16.12.2023 06:02
Totta. Se on se, mikä joko alkaa kiinnostamaan tai ei ala. Noinhan se menee.
En kuitenkaan pysty luokittelemaan rimaani, sillä se tosiaan on jotakin mistä toisessa vaan kiinnostuu. Minulla on elämässäni ihmisiä jotka ovat hyvinkin rakkaita, mutta en tunne minkäänlaista romanttista kiinnostusta heitä kohtaan.
En minäkään käytä deittiäppejä tai edes koe tarvitsevani kumppania.
16.12.2023 05:48
En harrasta valehtelua. Kiitos vaan kuitenniin.
16.12.2023 05:42
Ihastuminen on ihanaa. Nauti siitä niin kauan kuin se kestää.
15.12.2023 20:36
Miksipä minä sinua sättisin?
Mähän olen sun fani. En tosin ole samoilla linjoilla sun kanssa, entäpä sitten..? Maailmaan mahtuu mielipiteitä ja sun mielipide on yhtä tärkeä kuin munkin.
Mutta juu. Kiitos keskusteluseurasta. Ja muuten.. kipakat sääret sulla..👍
15.12.2023 20:27
Kyllä sä olet varsinainen aivokääpä. Jätä susi rauhaan. Sä olet ihan sairas.
15.12.2023 20:20
Ookeei..? Tuohon sanon vaan, että jaahas.. harmis ei siis ole ainoa saliittoteoreetikko tällä palstalla. Niin.
Mutta juu.. jätetään tämä tähän.
15.12.2023 20:07
Insinööreille kaikki kunnia, mutta en huolisi suurin surminkaan itselleni. Tai no.. ei ne kaikki voi olla ihan vellihousuja.
15.12.2023 20:04
Minä en fantasioi ylipäätään mistään. Edes niitä seksifantasioita. Olen hyvin käytännönläheinen ihminen ja en usko haaveiluun.
15.12.2023 20:00
Taisin olla kuudentoista, kun esimies laittoi minut viemään pankkiin viikon kassan. Se järkytti minua suunnattomasti. Hitokseltaan käteistä. Ja minä.. pikkulikka.
15.12.2023 19:56
Juu.. se joka joutuu mainostamaan olevansa hyvä.. sillä todennäköisesti ketunhäntä kainalossaan.
En se minäkään idealisoi ay-liikettä, mutta se on nyt ainoa mitä meillä on. Aika lailla noin se on. Vain heillä on laillinen oikeus julistaa lakkoa ja siksipä ovatkin avainasemassa tällä hetkellä.
Mutta eiköhän jätetä tämä vääntö tähän ja sovita olevamme eri mieltä asiasta..?
15.12.2023 19:49
Kaikkihan me ollaan ahneita sikoja..
=)
Äiteen murheet on kuopattu jo puolitoista vuotta sitten. Otin vain aidon esimerkin elämästä.
Mä en edes yritä käännyttää sinua. Miksi niin tekisin?
Sä voit olla omaa mieltäsi ja minä omaani. Yksinkertaisesti olemme vain erimielisiä asiasta. Ei siihen mikään kaadu. En minä, etkä sinä.
Minua ei ole koskaan politiikka kiinnostanut ja usein olen jättänyt äänestämättäkin, mutta nyt opin sen, etten enää koskaan jätä äänestämättä. Tämä hallitus on susi.
15.12.2023 19:33
Mitä nyt kukakin pitää tyylikkäänä tai prameilevana. Minulla on näkemys siitä, mutta se pätee vain minuun. En ole sellainen henkilö joka pystyisi tai haluaisi määrittää tuon eron. Koska se on makuasia.
15.12.2023 19:21
Niin.. kukapa työssäkäyvä veronmaksaja haluaisi elättää sosiaalipummeja.. ei kukaan.
Äitini teki kolmekymmentä vuotta laitossiivoojan duunia. Olemattomalla palkalla sai siis olemattoman eläkkeen. Teki töitä kunnes terveys petti. Kasvatti ( tai no..) .. elätti kaksi lasta yksinhuoltajana.
Ja ei mitään.. kun raha ei riittänyt ruokaan, niin sossu käski myydä autonsa. Että sillain. Täällä Suomessa.
Ja siihen jos laitetaan valtakunnan elätit rinnalle, niin kyllähän se vääryys on. Elämäntapatyöttömät ja muut sosiaalipummit.
Olin töissä jo 12-vuotiaana. Tienasin itse omat tupakkirahani. Itseni olen elättänyt 14 ikävuodesta lähtien. Päiväduunin aloitin 15 kesäisenä ja aina olen tehnyt paljon töitä. Minulta ei heru sympatiaa tyhjäntoimittajille.
Mutta oikeus ja kohtuus olla pitää.
15.12.2023 19:00
No tuo mikä on tyylikästä on makuasia. Prameilu on mielestäni rumaa ja tökeröä. Jos joku muu pitää sitä tyylikkäänä.. se ei ole multa pois.
15.12.2023 18:41
Mä hyväksyisin hallitukselta toimia pienyrittäjien tueksi. Lomautus viikon neuvotteluajalla olisi yksi minkä näkisin sopivaksi keinoksi alle 20 hlön yrityksissä. Mutta kun siihen lomautetulle maksettuun korvaukseenkin ollaan puuttumassa hallituksen puolelta. Siihen en hyväksyntää antaisi.
Määräaikaisten ketjuttamisenkin hyväksyisin alle 20 hlön yrityksille. Pienillä yrityksillä on vaikeaa ja todella olisin valmis joustoihin heidän puolestaan, mutta kun hallitus tahkoaa läpi ne kaikille yrityksille duunarien selkänahasta repien.
Tosiaan tuo potkulaki on aivan turha ja ei auta yhtäkään duunaria. Eikä valtion taloutta. Eikä edistä työllistymistä.
Lakko-oikeuksien kaventaminen.. ei auta ketään duunaria. Sama kuin jos mielipiteen- tai sananvapaus poistettaisiin. Räävitöntä.
Työttömyyskorvauksien ja asumistukien leikkaukset on myös törkeitä köyhien kyykyttämistä. Aivan turhaa.
Ja samalla veroale.. häh? Josta hyötyvät eniten suurituloiset..!?!
Veroja tulisi kiristää eikä höllentää.. ja niinhän he aikovatkin .. ja taas kosketaan arvonlisäveroon.. ruoan hinta kallistuu ja eihän se tunnu kuin pienituloisimmissa lompakoissa.
Tässä kyykytetään köyhiä. Ja oikein isän kädestä. Samalla maksetaan jotain vitjakkeen sopeutumiseläkkeitä entisille kansanedustajille..?? Hei jotakin rajaa. Sama peli pitäisi olla heillekin. Kun duunit loppuu, palkanmaksu loppuu. Kelan tiskiltä voi hakea työttömyyskorvausta. Paljonkos se nykyään on? Ei varmaankaan montaa sataa euroa.
Köyhät kun menee hakemaan sossusta apua, vastaus on kylmä. Myy omaisuutesi, muuta halvempaan ja kättäpäivää. Äidilläni oli noin 800 euron eläke. Monisairaana hänen kuukausittaisiin lääkkeisiinsä meni reilu 600 euroa. Tiukkaa oli siihen asti kun lääkekorvauskatto tuli täyteen. Kerran hän erehtyi hakemaan apua sossusta.. vastaus oli.. sulla on auto. Myy se.
Eläkeläisiä on kyykytetty ja kupattu jo. Nyt on duunarien vuoro. Mutta veronmaksajina meillä on valtaa päättää haluammeko puolustaa oikeuksiamme. Lakkoilemalla. Joku asiallinen mielenilmaus.. hallitus pyyhkii peffaansa semmoisilla. Nyt tarvitaan järeämpiä aseita.
Sä saat olla omaa mieltäsi ja tuomita ay-liikkeen puolustautumisstrategian, minä saan olla myös omaa mieltäni. Ja minä olen sitä mieltä, että pistetään vaikka koko Suomi kiinni, mutta hallituksen toimia ei pidä hyväksyä. Ei missään nimessä. Mistään hinnasta. Ne on kohdennettu aivan väärin.
15.12.2023 18:28
Minä olen siitä erikoinen ettei minulla juurikaan ole sitä rimaa.. eli kohtaan ihmisen sellaisenaan ja hän joko miellyttää tai sitten ei miellytä. En aseta ennakkovaatimuksia ihmiselle.
Minun itseni arvo ei ole mitattavissa sillä minkälaisia ominaisuuksia kumppaniehdokkaalla on. Minun arvoni tulee minun omasta elämästäni ja se ei ole sidonnainen muihin ihmisiin.
Suurin osa ihmisistä pitävät rimaa siksi, kun ajattelevat olevansa sen riman arvoisia. He siis arvottavat itsensä johonkin pisteeseen ja laskelmoivasti asettavat itselleen rajan jota eivät suostu "alittamaan".
Mielestäni riman pitäminen on kovin .. hmm.. itserakasta.
Olen tavannut elämässäni ihan huikeita ihmisiä ja en ole menettänyt mitään sillä, että en pidä rimaa. Tiedän yleensä hyvin nopeasti tykkäänkö, vaiko en. Joten en tarvitse ennakkokarsintaa. Ja niin paljon ei ole ihmisiä elämääni tyrkyllä, että heitä pitäisi jonkun riman takia potkia pois.
Kumppania en hae, minulla on mainio rakastaja ja olen häneen erittäin tyytyväinen. Ja enemmänkin.
Hänestä huolimatta elämääni mahtuu ihmisiä, jos he kykenevät sietämään minua. Olen aina mielestäni avoin uusille ihmisille, vaikka en heitä tarvitsekaan elämääni.
Ei minua kiinnosta mitä he tekevät työkseen, miltä he näyttävät tai juovatko viinaa. Ihminen joka osaa olla aito, oma itsensä.. sellaisista tykkään.
Että juu.. en siis voi laskea rimaa, kun minulla ei ole sellaista.
15.12.2023 17:52
Taviksille 40 - 60 tonnin häät on pröystäilyä. Rikkaat ja varakkaat tehköön kuten mielii, mutta normaalille keskituloiselle on suorastaan järjen köyhyyttä laittaa yhteen mitättömään juhlaan ylettömiä summia.
Mistähän ihmeestä tuo edes juontaa, että häät pitää olla isot? Varmaankin Buddy on oikeassa noista prinsessahaavekuvista.
Henkilökohtaisesti koen, että jo pelkästään naimisiin meneminen on järjen köyhyyttä ja jos siihen liittää vielä ökyjuhlat.. pitää tosiaankin morsiammen kokea olevansa kaiken sen arvoinen. Mikä taasen saa minut miettimään, tarvitsisikohan se morsmaikku mahdollisesti psykiatrin apua..?
Häät on toiseksi turhin juhla mitä voin keksiä. Turhimmat ovat kihlajaiset..
No meitä on moneksi. Minähän en edes usko yksiavioisuuteen, niin en kykene samaistumaan prinsessafantasiaan isoista hääjuhlista. Tai sitten olen vain liian pragmaattinen. Samapa tuo.
15.12.2023 17:13
Juu.. en mäkään siedä perseilyä.. mä olen aina tehnyt töitä palkkani eteen.. paitsi sairastaessani.
Luumut pitäisi saada töihin ja se on työnantajan edustajan tehtävä. Katsoa että työt tulee tehtyä. Siinä ei ole ay-liikkeellä tai politiikalla mitään tekemistä.
Ja jos työnantajan edustaja ei osaa, kykene tai halua puuttua luumuiluun, se on sen ongelman ydin. Aina löytyy laiskoja jotka tekevät minimin. Jos homma ei toimi ja esihenkilö ei saa laiskimusta kuriin toistuvista huomautuksista huolimatta, on irtisanomisperuste selvä. Mutta jos siihen ei puututa ollenkaan.. perseily on sallittua jos sitä ei ole kielletty.
Ja olen vuosia tehnyt noiden luumujen puolesta töitä.. en tee enää. On esihenkilön asia hoitaa moinen. Ei työkaverien.
14.12.2023 22:37
Niih.. en tiedä tapausta, niin en myöskään ota kantaa kyseiseen tapaukseen. Ihminen taantuu, se on selväksi tullut jo ihan arkkelämässä. Eletään liian helppoa elämää.
Siksipä on varaa tuohtua turhasta.
14.12.2023 22:10
309 / 806