Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

120

Kommenttia

15967

1. Tulos?
  2. Hauskasti esitetty. Taas kerran. Sä osaat kirjoittaa. Hyvä kuvaus.

Onhan tuo tosiasia että Huitale osaa vängätä erinomaisesti. Hitto osaa nuo muumitkin.
    Ja se viimeinen sana.. se on kirottu tapa.

Mutta vapaa maa ja avoin palsta. Jokaisella on oikeus olla kuten on. Niin anonyymeillä kuin rekatuillakin.

Kenenkään ei ole pakko vängätä jos ei halua sitä oikeasti tehdä. Ja mielestäni joku muumi on nyt tehnyt Huitaleesta syntipukin juuri hänen taipumuksensa takia haluta se viimeinen sana.

Entä sitten? Vängätköön ne jotka jaksaa. Mä en rupea.. mulla on ihan omat yksilölliset taipumukseni ihan muihin juttuihin.

Huitale on kiva tyyppi, kun hänen antaa olla hän itse. Jos silittää vastakarvaan, niin ei ole mikään ihme jos karvat on pystyssä.

Ja jos kerran henkilö tunnetaan joustamattomana, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi joustaa jonkun toisen takia? Eihän se ole häntä itseään.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kiusantekoa tuollainen että isketään toisen .. sanoisinko jopa heikkouteen..?

Me ollaan kaikki yksilöitä. Jokainen. Huitale on nostettu freimille sitkeän jänkkäämisensä takia. Hänellä on täysi oikeus siihen. Hän on vain sellainen yksilö. Siinä se.

Nyt joku muumi yrittää kaikin konstein saada niskalenkin Huitaleesta. Yrittää käyttää hyödykseen ryhmäpainetta ja muitakin keinoja.
    Ei tehoa minuun. Ei sit ollenkaan.

Jokainen saa olla omanlaisensa. Myös sinä harmis. Yhtälailla muumeilla on oikeus olla tunnistamattomasti oma itsensä kuin rekatuilla oikeus olla tunnistettavasti oma itsensä.

Ja kun Huitale on tunnistettavissa oleva, miksi mennä vänkäämään, kun tietää että se ei lopu koskaan ja edessä on vain kiivas riita viimeisestä sanasta. Se, jos mikä on kiusantekoa. Tahallista riidan haastamista.

Tiedän, että sinäkin näet molemmat puolet tässä asiassa. Minä kuitenkin käännyn Huitaleen kannalle, sillä yksilönvapaus voittaa. Ja tämän muumin tapa yrittää kääntää koko palsta sekaisin yhden rekatun takia, on halpamainen yritys.

Joten kokonaiskuva.. niin kokonaiskuvassa tämä anonyymi joka itse lähti vänkäämään Huitaleen kanssa, ärsyyntyi ja ilmeisesti halusi kostaa.

Huitale on sitkeä ja erinomainen vänkääjä. Joustamaton ja tehokas. Itse en lähtisi vänkäämään, kun ei jaksa kiinnostaa se, kuka saa viimeisen sanan.