Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

120

Kommenttia

15967

1. Toki.

Kaikillahan on täysi oikeus tehdä kuten tykkääpi. Kuten myös sinulla. Jos se ei ole laitonta, se on sallittua.

Minun kanssa saa olla eri mieltä asioista. En todellakaan hae täältä mitään komppauskerhoa.

Minulle olisi ihan fine, sinulle ei. Ja hyvä noin. Eikös?
  2. Minulle nuo energiat edustavat toisiaan täydentäviä vastakkain asettelua. Jokaisella kolikolla on kääntöpuolensa.

Jokaisessa yksilössä on täydellinen kombinaatio feminiinistä ja maskuliinista energiaa. Jokaisella on oma kombinaationsa. Yksilöllisesti, sukupuoleen tai ikään katsomatta.

Ei ole yhtään asiaa ihmisessä, jota ei voitaisi tarkastella joko feminiinisestä tai maskuliinisesta näkökulmasta. On kovin yksioikoista laskea vain toisen varaan. Toki on yksilöllisiä kombinaatioita, joissa energia painottuu ääripäähän. Mutta pyrkimys tulisi silti tasapainottaa energiat harmoniaan.

Itse olen toisaalta painottunut hyvinkin maskuliiniseen energiaan, mikä näkyy persoonassani joskus kovin ikävälläkin tavalla. Se saattaakin minua tilanteisiin joissa jopa tietoisesti joudun ruokkimaan feminiinistä energiaa sisälläni ollakseni tasapainossa.

Itse en lähde määrittelemään mitä kumpikaan energioista kirjaimellisesti on, sillä minulle energiat ovat tunteena sisälläni. Kuitenkin pyrin harmoniaan ja tasapainoon.

Minulla on harvinainen kyky. Tai luulisin ainakin sitä harvinaiseksi. Ja se on kyky löytää tasapaino itsestäni. Minulle on sanottu että aurani voi tuntea. Luon omalla energiallani harmoniaa lähiympäristööni. Kuulemma. Mikä tuntuu oudolta.

Mutta ihan suurin erityiskykyni on ärsyttää ihmisiä. Se tapahtuu luonnostaan. Olen se, joka saa ihmiset huomaamaan itsestään sen mikä ärsyttää eniten.

Toisin sanoen olen piikki kaikkien persiissä. Sen minun energiani tuottaa. Ja mä oikeasti viis veisaan siitä.
    Sillä ihmisiä ärsyttää eniten toisissa ihmisissä heidän omat puutteensa. Ja heikkoutensa. Tai tarpeensa.

Ahkeraa ärsyttää laiska, älykästä tyhmyys ja viisasta typeryys. Jos kaipaa hiljaisuutta, meteli ärsyttää. Kun taas kaipaa tekemistä - tylsyys ärsyttää. Jing ja jang. Kaikelle on puolensa.

Ärsyyntyminen on merkki siitä, ettei asia ole mallillaan. Ja kun ei voi toista ihmistä muuttaa, onkin ärsyyntyminen jostakin asiasta merkki siitä, että on aika kehittyä ja muuttaa omaa suhtautumistapaansa siihen mikä ärsyttää. Vain siten oikeasti pääsee kehittymään ihmisenä.

Mutta palatakseni harmoniaan.. kun ihminen on tasapainossa energioittensa kanssa, hän säteilee. Harvoin, liian harvoin sellaisen ihmisen tapaa.

Ei ole hyvää ilman pahaa. Ei voi olla elämää ilman kuolemaa. Kuoleman jälkeisyyksiin en ota kantaa, mutta energia ei katoa. Se muuttaa vain muotoaan.