Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noh.. ei sekään, että harkitsee harkitsemisestaan auta elämän yllättävissä tilanteissa. Kun ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan.
Sitoutuneisuus on se juttu mikä ratkaisee.
Toki harkitseminen on hyvä juttu, luonnollisesti. En kiellä sitä.
Elämällä on aina varalla ylläripylläreitä, joita ei osaa harkita ennalta, joten se asiaan sitoutuneisuus on se mikä merkitsee eläimen hommaamisessa.
Trollikan systeri nyt tuntuu vain haluavan samojediä.. mutta haluaako hän jättää opintonsa ja suunitelmansa elämässä?
Onko hän valmis rakentamaan koko elämänsä uudelleen siitä lähtökohdasta, että hänellä on koira? Ei ulkomaanmatkoja, paitsi kalliiden kennelien myötä.. ei lazy sundaytä, koira on ulkoilutettava joka aamu ja työn tai opiskelujen päälle on huolehdittava päivittäin elämästä, joka on koira.
No, oikeastaan pidän lemmikkien ottamista äärettömän epäeettisenä ja ihmisten itsekkyyden ilmentymänä. Vaikka kuinka hyvän elämän lemmikki saisi, on se elävän olennon vangitsemista omiin käyttötarkoituksiin. Puhdasta hyväksikäyttöä, eikä eroa mielestäni millään tavalla turkistarhauksesta tai lihakarjasta.
Toki lemmikkiä rakastetaan ja se usein muodostuu perheenjäseneksi, mutta kyllä se lemmikki on kuitenkin ihmisen takia lemmikki.
Elävää olentoa pidetään ja hyväksikäytetään emotionaalisten tarpeiden tyydyttämiseksi.
Eli hyväksikäyttöä.
29.08.2023 17:49
Jaa-a.. elävät yllärit eivät yleensä ole kovin kivoja.. oli se sitten koira tai täi.
Vakaasti olen sitä mieltä, että rakentavalla keskustelulla tulisi torpedoida koko homma kanveesiin ja lakaista rippeet maton alle. Ja päälle vähän villaista...
28.08.2023 20:46
Olen muuten kerrankin sinun kanssasi aivan samaa mieltä.
Eli.. ihmeiden aika ei ole vielä ohi.
28.08.2023 20:12
Afrikan ilmasto on lämmin .. toki se on myös kuiva verrattuna vaikkapa Aasian lämpimiin osiin.
Matkustaminen Afrikkaan on ihan ok, kunhan ei mene kriisialueille. Ja mitään omatoimimatkaa en suurin surminkaan suosittele.
Kulttuurierot ovat valtavat ja kannattaa varautua valtavaan köyhyyteen. Sellaiseen, mikä saa ihmiset tekemään mitä vain selviytyäkseen.
Ihmiset ovat ystävällisiä.. ainakin päivänvalossa.. mutta ei kannata eksyä väärään paikkaan väärään aikaan. Afrikassa elämällä ei ole mitään arvoa.
Infrastruktuuri on siellä mitä on.. parhaillakin alueilla sähkökatkoja ja sellaisen sattuessa .. se pimeys on sitten oikeasti pimeää.
Mutta se ihana luonto.. se on oikeasti sen arvoista. Ja on suuri rikkaus kokea niin erilaista elämää, kuin siellä on.
Suosittelen, mutta katso, että olet hoitanut kaikki rokotukset ja viranomaisasiat hyvissä ajoin.
13.08.2023 08:46
Juu.. ei sitä kannata edes etsiä. Ihan pers..stä.
09.08.2023 18:29
Elämä on parasta huumetta.
29.07.2023 22:22
Ihanaa, kun sataa. Toivottavasti sade jatkuisi koko ensi viikon.
29.07.2023 21:42
Hmm.. elämme maailmassa, missä oma napa on kaikki kaikessa. Äidit opettavat että vieraisiin ei saa luottaa. Isät opettavat, että kaikki on mahdollista.
Kulttuuri suosii omistamista. Mitä enemmän, sen parempi...
Mutta se ihminen.. itse ihminen jää puristuksiin. Se tekee vain mitä sen on opetettu, niin.. ja välittäminen ei kuulu niihin.
Sitä paitsi suomalaiset ovat sellaisia kaiken liian helpolla saaneita kermaperseitä, etteivät osaa välittää kuin itsestään. Ymmärtämättömiä.
Ja tyhmiä. On jo aikoja sitten unohdettu se, mikä on oikeasti tärkeää. Pinnalliset ja materialistiset arvot syövyttävät ihmisiä.
Niin, mutta kuka siitä välittää? Ei kukaan.
Ihminen on tyhjä ja sieluton. Niin se maailma makaa.
29.07.2023 21:23
Hitto, mitä kivaa siinä on, että aina juttelee sen saman kanssa? Aina samat mielipiteet. Juu.. ei kiitos.
29.07.2023 20:38
Tavallinen ihminen taantuu hurjaa vauhtia. Kohta kaikki ollaan idiootteja. No .. mielestäni ihmiskunnan aika on jo ohi. Olisikos vaikka tekoälyn valtakauden vuoro..?
Kaiken kaikkiaan jos ajatellaan maapalloa, niin olisi hyvä jos tämä syöpäläinen nimeltä ihminen katoaisi. Mitä pikemmin, sen parempi.
29.07.2023 20:35
Mielestäni ne on ne ainoat, joilla on väliä.
29.07.2023 20:19
Kiitos, anteeksi sekä rakastan. No, nuo ovat varmaankin mielestäni maailman kauneimmat sanat ja siksi ne valitsin.
29.07.2023 20:11
❤️ kiitos.
Hyvin nukuin. Ei ollut painajaisia tänä yönä. Nyt onkin tosi freesi olo.
26.07.2023 10:00
Kiitos. Minäkin olen ollut elmässäni jos minkälaisessa sopassa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kriisini, jonka haluan tapahtuvan.
Kriisi johon olen tietoisesti hakeutunut. On aika muuttua. Se vain ottaa aikansa.
Nyt jo on paljon parempi. Ehkä pahin on takana jo. Toki koko prosessi on pitkä ja vaatii sinnikkyyttä, mutta tieto siitä, että ruorissa on minä, eikä kohtalo, tekee kakkesta niin paljon helpompaa.
Teen tietoisia valintoja, haluan tehdä muutoksen. Siinä kai kaikki oleellinen.
Kysyn itseltäni mitä haluan ja vastauksissani olen rehellinen itselleni. Kaikki mitä haluan, on tähän mennessä ollut vain suuntana parempaan minuuteen.
Kyllä tämä tästä. Mutta oikeasti, tunnen, että kommenttisi oli raikas tuulahdus tunkkaisessa huoneessa. Molemmat. Kiitos siitä.
26.07.2023 09:57
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen..
Nooh.. on toki sillä saatanallakin om paikkansa.
Jos noihin jaksaa uskoa.
25.07.2023 21:58
Mulla rattaat selvästi ylikierroksilla. Otin siitä vähän vapaata .. meditaatiomusiikkia ja kirja. Nyt on olo kuin uudestisyntyneellä.
Olen jo käymässä yöpuulle. Josko tämä yö menisi ilman painajaisia..
25.07.2023 21:56
Ihana ja makoisa näkemys tähän.
Raikas.
Sinun tavallasi on hyvä sinun olla. Minä vielä etsin tapaani. Ottaa aikansa.
25.07.2023 21:52
Juu, joku ei ole ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että ennen kaikkea miehet ja naiset ovat ihmisiä.
No, hänen häpeänsä...
25.07.2023 21:48
Sopivassa suhteessa..
25.07.2023 18:24
Kiitos että jaoit kokemuksesi.
Niin, voi olla kyseessä viidenkympin kriisi. Tai olen nyt törmännyt vaan seinään ja joudun kerrankin asettamaan itseni kaiken muun edelle.
En tiedä. Enkä kovin paljon välitä mikä kriisi nyt on meneillään. Sen tiedän, ettei elämäni jatku enää vanhaan malliin. Se ei voi. Mennyt on nyt oltava mennyttä ja minun tulee rakentaa tulevaisuudelle itseni. Kun kerran minulla yllättäin onkin sellainen.
Tuhosin kaiken kun sain ms diagnoosini. Itseni, haaveeni, suunitelmani. Kaiken, sillä en nähnyt syytä muuhun kuin hedonistiseen elämään hetkessä. Ei ollut järkeä suunitella mitään, kun ei tiennyt paljonko niitä päiviä olisi jäljellä. Sitoutuminen.. aivan mahdoton ajatus.
Se prosessi kesti noin 4-5 kk. Ja nousin kuin Fenix entistä vahvempana. Uuteen elämään.
Tuo Xenan peijooni arvasi oikein. Minä sain tavallaan uuden elämän kun sain positiivisia uutisia sairaudestani. Eli teen tavallaan käänteistä tuhotyötä itsessäni. Sen ymmärrän nyt.
Omalle tyypilliseelle tavalleni, olen perusteellinen.
Olen tuhon polulla. Noussut barrikadeille ja julistamassa itselleni minuutta. Jotakin ihan uudenlaista, ehkä vielä aidompaa kuin tähän asti.
Se vain että tämä sattui vielä tähän ikään ja vaihdevuosiin tekee tästä paskamaisen. Sekametelisopan. Mutta kuten aina ennenkin .. palsta on ollut erinomainen peili. Olen taas tämän ketjun myötä päässyt aimo harppauksia eteenpäin itseni ymmärryksessä. Ja saanut korvaamattoman paljon aspekteja joita en olisi itse osannut ajatellakaan tai jumiutunut johonkin omaan ajatusmalliin.
Puhumattakaan kannustuksesta jota olen saanut. Tämä tie on pitkä ja kivinen. Mutta tiedän, se minun on kuljettava.
Jos voisin, sulkisin kaikki palstalaiset rakastavaan syleilyyni. Kiitokseksi.
25.07.2023 14:06
366 / 799