Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voih.. taasko sä paljastelet itseäsi..?
No sulla on mitä paljastella.. :D
02.06.2023 19:50
7/12.. kiva makupala..
02.06.2023 18:53
Minusta korvikset sopii kyllä miehelle. Tosin jostakin vanhankantaisesta sytstä pidän homomaisena, jos korut ovat molemmissa korvissa. Tai ehkä ennemminkin naismaisena.
Mutta hei.. mähän olen jo kurppaikäinen.
02.06.2023 18:52
Kuumerkkinä Oinnas,
Kuumerkki
Oinas
Elementti
Tuli
Planeetta
Mars
Luonnekuvaus
Kuun merkissä oinas on yliampuva ekstrovertti. Hän pursuaa sisäistä energiaa ja tahtoo aina saavuttaa päämääränsä - Hetkeäkään maailman menosta menettämättä.
Tämä merkki kokee itsenäisyyden ja riippumattomuuden olevan elintärkeitä ja pitää sitä yhtenä kulmakivenään elämän määränpäiden suhteen. Tämä tuokin merkille myös huonoja puolia tunteettomuutena jonka takia Kuu-Oinas ei huomaa niin hyvin muiden ihmisten tunteita kuin he toivoisivat.
Impulsiivinen ja johtoaseman ottavana merkkinä oinas sopii hyvin johtajaksi, mutta saattaa sen ohessa polkea muut reitiltään.
Aurinkona mulla on skorppari ja kiinalaisessa tiikeri. Hallitseva planeetta kartallani on Mars.
Nousevana merkkinä Leijona. Tokkiinsa siellä on pehmentäviä vaikutteitakin, mutta aika voimahahmoihin karttani keskittyy.
Selittää hyvin piittaamattomuuteni ja sen, että olen niin itseäni täynnä.
02.06.2023 18:31
Kyllähän se nähtiin teollisuudessa, mikä paskarako tuo korona oli. Ollaan niin riippuvaisia tuontiraaka-aineista, että tuo pandemia oli aika paha. Sit vielä sota tuohon päälle, niin ei ihme jos teollisuus oli lirissä.
Joitain komponentteja jouduttiin odottamaan kuukausia Aasiasta.. milloin oli koronasulku, milloin tulvia tai kuivuus, lentotila kortilla tai komponenttivalmistajan omat alihankkijat jossakin koronassa ja tehdas karanteenissa.
Todellisuudessa Suomi on täysin riippuvainen tuonnista. Sen osuutta ei pitäisi enempää lisätä. Sen tuontitavaran kuljettamisesta tulee päästöjä myös.
Omavaraisuudesta on turha haaveilla. Suomi nousi aikanaan nopeasti maatalousyhteiskunnasta teollistuneeksi valtioksi. Mutta nykypäivänä teollisuuden raaka-aineet tuotetaan ulkomailta ja täten teollisuus on lähes täysin riippuvainen tuonnista. Niitä vähäisiä valmistajia joita täältä vielä löytyy, ei pitäisi lopettaa. Kuten Raahen masuuni. Ja sillä on myös valtava työllistävä vaikutus alueella.
30.05.2023 11:49
Uskon.. teollisuudessa tuntuisi olevan töitä, mutta ei osaavaa työvoimaa. Hoiva-alaa en juurikaan tunne. Ketjuttamiseen pitäisi tulla jokin enimmäismäärä, sillä eihän se ole inhimillistä.
30.05.2023 11:30
Pieni laskukasa on hyvä. Iso palkka on hyvä. Sillain saa omat varat riittämään.
Muutoin se ja sama, pieni vai iso.
30.05.2023 11:01
Neljästi olen ollut vuokrafirman kirjoilla. Ja kolmesti minut on vakinaistettu, neljännellä kerralla irtisanouduin ennen luvattua vakinaistamista.
Nyt olen viidettä kertaa vuokrafirman kirjoilla ja taas minut olisi vakinaistettu. Tosin palaan vanhaan vakiduuniini ja tämänhetkinen lomautuksenaikainen työsuhteeni päättyy.
Eli kyllä tekevälle ja tunnolliselle työntekijälle vakinainen työpaikka irtoaa. Tai ainakin minulle.
Ja kai se on vähän myös alasidonnainen asia. Minä kun työskentelen metalliteollisuudessa ja siellä tuppaa olemaan työvoimapulaa.
30.05.2023 10:57
Sama mulla, en lue rivienvälejä, ne on paskaa. Jotakin mitä ei uskalleta suoraan sanoa. Nössöä.
30.05.2023 10:34
En kirjoita koskaan anona. Joskus vahingossa, mutta olen perään kuitannut sen rekkautuneena.
Ja koska en kirjoita anonyyminä, en ole huomannut poikkeavia toimintamalleja.
Kyllä palstamiitti kiinnostaa, mutta se vaatisi sen, että siellä olisi joku josta olen kiinnostunut ihmisenä. Sukupuolesta välittämättä.
Noh.. kaipa minä olen si varattu ja tapailukumppanini on myös palstalainen, joten eiköhän hää suhtaudu palstailuuni ihan hyvin.
Palstalaiset ovat minulle yksilöitä, ihmisiä. Tapaaminen olisi kaverimielellä tietysti.
Anonyymit ovat ihmisiä siinä missä rekatutkin. En erottele heitä, tosin tunnistamattoman anon kanssa on mielestäni hieman vaikeaa keskustella, saati järkätä tapaamista.
Se, tuleeko tapaaminen ilmi palstalla, riippuu täysin siitä tavatusta. Minulle se on se ja sama vaikka tulisikin ilmi.
29.05.2023 23:07
Maalitauluksi joutuminen palstalla ei oikeastaan kummoisia vaadi. Olit sitten liian kiltti, liian äänekäs, liian rohkea, liian tuittupäinen.. ihan mitä vaan pikkuisen enemmän kuin keskivertojamppa, niin joku vetää palkoa nenuunsa.
Kas.. ihminen on ihan perustuksiltaan sellainen olio, että vierautta karsastetaan. Kaikki mikä poikkeaa liiaksi itselleen tutusta ( eli itsestä ) on kuin suoraan lupa hyökätä kimppuun.
Nämä hyökkivät ihmiset eivät ole tajunneet vielä sitä tosiasiaa, ettei heidän maailmankuvansa ole se "ainoa ja oikea". Hyökkäämällä pyritään laittamaan poikkeava yksilö ruotuun, eli hyökkääjän maailmankuvan mukaiseksi.
Motiiveja henkilöhyökkäykselle on useita.. esmes se, että hyökkivän oma maailmanjärjestys on uhattuna (???) jos joku poikkeaa hänen näkemyksestään. Sehän kertoo vain oikeastaan hyökkivän epäkypsyydestä ihmisenä.
Toisekseen on ihmisiä, jotka huvittelevat toisilla immeisillä. Ja näkyvään persoonaan on helpompi iskeä. Mielipiteeni heistä onkin, että lapsonen on terve kun se leikkii, mutta sairas kun ei osaa lopettaa..
Kolmannekseen on pakko nostaa se, että joitakin ärsyttää pelkästään se persoonallisuudellisuus, ihan siksi, kun itse ei uskalla tai osaa olla persoonallinen.
On kai noita muitakin, nyt ei vaan jaksa miettiä asiaa tuon enempää. Minähän olen kuin olenkin ihan aito tyhjäpää.. ainakin iltavuoron jälkeen.
29.05.2023 22:41
Eipä juuri mikään ärsytä. Olen aika zen..
28.05.2023 18:32
Noh.. mä herään aamuvuoroon jo 4.30.. ja aloitan reippaan pyöräilylenkin töihin ennenkuin kello tulee tuon 5.30.
Ja voin sanoa.. ei ole kivaa.
28.05.2023 13:53
Jaa .. mä vai? Höh..
28.05.2023 11:56
Olet ihana.. ja juu.. kuten sanoin.. olen tylsä tyyppi. Ja realisti. Mutta kaikkea hyvää sinulle.💛
27.05.2023 17:58
Noh.. minä en ole kovinkaan hauska. Itse asiassa olen hyvin tylsä tyyppi. Joten en osaa sinua piristää kuin jaarittelemalla jotakin turhanpäiväistä..
Elämä tosiaan osaa potkia päähän, kokemusta aiheesta löytyy itsekultakin..
Saat olla kiitollinen, ettei sulla ole palleja, sillä kun elämä potkii munille, nii.. se sattuu.
Mulle auttaa moneen vaivaan ihan vaan kunnon unet. Siitä kun saa kunnon nokkaunet tsi yöunet, alkaa taas päivä paistamaan siihen risukasaankin.
Väsyneenä sitä tuntuu asiat isommilta kuin on. Sitä tuppaa suurentelemaan asioita vääriin mittasuhteisiin.
En tiedä mikä mieltäsi painaa, eikä tarvitsekaan. Sinä kuitenkin elät ja olet, niin ei kaikki ole vielä toivotonta tai mennyttä. Sitä sanotaan, et kuolema korjaa kaiken, mut kyllä se on niin, että vasta sit on kaikki toivo menetetty.
Itse en vällää muutamasta potkusta päähän.. niitä jokunen on tullutkin. Se on osa elämää. Siinä missä ilo ja onnikin. Siitä potkusta pääsee eteenpäin vain ja ainoastaan käsittelemällä sen omassa päässään. Siinä ei auta pakeneminen hauskoihin juttuihin tai vitseihin.
Tilapäisesti pakeneminen on ratkaisu, mutta se ei ole elämän kestävää kehitystä. Fakta on, että elämä potkii ja ensteks joudut käsittelemään sen.
Se ei ole sinun syysi tai on turhaa kysyä miksi minä.. kaikki saavat osansa ja that's it.
Suru ja pettymys ovat oikeastaan ihan kauniita tunteita kun niiden antaa tulla. Antaa itsenseensä sattua. Kipu ja tuska hellittävät vasta kun ne on käyty läpi. Mutta sen ymmärtääkseen pitää antaa itselleen lupa tuntea.
Kai tajuat, että olet tunteva olento. Sinähän elät.
Toki voit paeta kipua johonkin pisteeseen asti. Vaimentaa ja piilottaa tunteesi. Paeta. Mutta se tuska jää odottamaan ja nostaa päätään yhä uudestaan. Koska se on jäänyt käsittelemättä.
Kun elämä potkii, on se valinnan paikka.. joutuu ihan itse päättämään miten siihen suhtautuu.
Jos minä tulisin ja potkaisisin sinua yllättäen, miten toimisit? Pakenisitko? Vai puolustautuisitko?
27.05.2023 17:10
Ei kaikki akat kälätä. Minä esimerkiksi en ota miestä ristikseni ja taakakseni. Eipähän tarvinne nalkuttaa. Kuorin kermat päältä ja sit näytän ovea.. jokainen ihmissuhteeni on koko ajan katkolla.. jos ei miellytä minua, niin se loppuu siihen siltä erää.
Oikeasti .. jos pitäisi puuttua toisen ihmisen elämään.. kuka semmoista jaksaisi. En minä ainakaan. En tosin anna kenellekään myöskään oikeutta puuttua minun elämääni, joten ihmissuhteeni jäävät pinnallisemmalle tasolle. Ja se riittää minulle paremmin kuin hyvin.
27.05.2023 16:38
Olen ollut suhteessa raivoraittiiseen ja olen tälläkin hetkellä suhteessa raittiiseen mieheen.
Ei viinanjuonti tee miehestä yhtään parempaa.
27.05.2023 16:30
En ole itse ollut todellisissa kaukosuhteissa. Olen kyllä suhteessa jossa ei voida nähdä ihan milloin vain huvittaa.
Tässäkin painotan avoimuutta ja rehellisyyttä. Jos jokin mieltä pikkiriikkisenkin painaa, on se kissa nostettava raa'asti heti pöydälle. Kaukosuhteissa varsinkin. Muuten se tulevaisuus siinä suhteessa voi olla vaakalaudalla. Noin niinkuin mielestäni.
Kuten sanoin, ei minulla ole kokemusta oikeasta kaukosuhteesta, niin en osaa sanoa. Ja vaikka olisikin, sekkn llisi kovin subjektiivinen näkemys.
Tehkää toisillenne hyvää ja antakaa välittämisen näkyä. Siinä neuvoni. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin.
27.05.2023 13:12
Jumankauta.. jos sä teet driksuja mulle, niin musta tulee kuolaava zombietar.. se on varmaa.
Mutra ny hyvää yötä. Nukkuzombie tuudittaa jo minua uneen.
26.05.2023 20:56
389 / 799