Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hondakuski
profiilit
hondakuski
hondakuski
Vapaa kuvaus
Konnichiwa 🙏
Aloituksia
13
Kommenttia
289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+mäkään+sinänsä+epäile+ollenkaan+nykypäivän+sähköautojen+ominaisuuksia+uudehkoina,+ja+omistajan+käyttötarpeet+huomioiden,+mutta+kysymys+kuuluukin+että+milloin+ne+alkaa+olla+mainstreamia+ja+saavuttaako+ne+koskaan+samanlaista+mainstream-statusta+kuin+joku+10+vuotta+vanha+viiden+tonnin+Mondeo+tai+kymppitonnin+Avensis+mitkä+lienee+kai+aika+keskivertoesimerkkejä+suomalaisten+autonostokäyttäytymisestä.+Yllättävänkin+moni+katukuvassa+näkyvä+uusi+auto+on+todennäköisesti+leasing-auto,+työsuhdeauto+tms.+tai+käsitys+auton+omistajuudesta+ei+ole+niin+suoraviivainen+kuin+omani,+eli+maksettu=oma+😅
Sinänsä+ihan+hyvä+vertaus+tuo+telkkari,+ja+täytyy+myöntää+siihenkin+aihepiiriin+liittyen,+että+mä+en+ihan+kauheasti+tiedä+tän+hetken+hintatasoista+ja+uusien+telkkarien+ominaisuuksista,+mutta+monelle+on+riittänyt+ja+riittää+yksinkertaisempikin+telkkari+kuten+itsellä.+Läppäri+ja+Xbox+on+kiinni+HDMI:llä+ja+antennijohto+tulee+katolta.+Ei+kai+siihen+muuta+tarvita.+😅+Puhumattakaan+siis+vanhuksista+jotka+katsoo+vain+telkkaria,+mua+nuoremmista,+jotka+hoitanee+sen+puhelimella+tai+tabletilla+🙄+Toivottavasti+ei+tule+ajankohtaiseksi,+mutta+jos+niin+käy,+niin+eiköhän+seuraavakin+telkkari+Ekotorilta+löydy+muutamalla+kympillä.+Ei+katsastetun+volkarin+hintaa+sentään+viitsi+telkkarista+maksaa,+kun+Chrome,+Youtube,+Areena,+piraattistriimit+formuloihin+yms.+löytyy+puhelimesta,+tabletilta+ja+kahdelta+tietokoneeltakin+😂
29.08.2022 13:49
No+juuri+nyt+tällä+viikolla,+ja+viime+viikollakin,+niin+elämä+kanssani+olisi+ollut+vielä+normaaliakin+tylsempää+kun+olen+pitänyt+pientä+kesälomaa+tms.+ja+nukkunut+stressin,+riitojen,+lääkkeiden+yms.+aiheuttamaa+pientä+univelkaa+pois+välittämättä+erityisemmin+vuorokausirytmistä,+mitä+satunnaiset+päikkärit+ovat+ehkä+hiukan+häirinneetkin,+mutta+ihan+sama+😅+Pääsääntöisesti+joskus+ysin+aikoihin+mä+olen+mennyt+nukkumaan+ja+heräillyt+siinä+aamuviideltä-kuudelta,+mutta+välillä+mennyt+jopa+aikaisemminkin+nukkumaan+ja+aamulla+sitten+katsomaan+jotain+Avan+uutisfeediä+🙄
Työjuttuja+tehdessäni+mähän+olen+aika+paljonkin+päiväni+(noin+klo+10-16)+aikana+puhelimessa,+sähköpostin+äärellä+eri+laitteilla+pitkin+päivää,+asiakaspalvelukohtaamisissa,+postin+pakettiautomaatilla+käymässä+jne.+mutta+nyt+ne+on+hiljennetty+hetkeksi+tässä+vähän+hektisen+kesän+jäljiltä.+Mitä+tuon+jälkeen+yleensä+teen,+niin+aika+paljolti+se+menee+pelaamisen,+Youtuben+ja+sieltä+löytyvien+välillä+todella+mielenkiintoistenkin+leffojen+katseluun,+pyöräilyyn+jos+kelit+sallii,+maaseudun+muihin+ulkojuttuihin+yms.+
Viikonloput+nyt+ei+niin+kauhean+erilaisia+noin+muuten+ole,+mutta+silloin+en+yleensä+ole+tavoitettavissa+puhelimitse,+niin+onpahan+mahdollista+pelailla+enemmän+pitkin+päivää+tai+notkua+palstalla+pöytäkoneella.+😂+Formulat,+Indycar+yms.+ja+niihin+toisinaan+liittyvät+aikavyöhyke-erot+toki+liittyy+myös+usein+mun+viikonloppuihin+tavalla+tai+toisella.
Mitä+mä+juuri+tänään+olen+tehnyt,+niin+sen+mitä+olen+pidemmän+aikaa+jo+suunnitellutkin,+tai+ainakin+osittain.+Suljin+talon+päädystä+pari+ehkä+20m2+huonetta,+siirsin+pöytäkoneeni+ja+toisen+sänkyni+ehkä+noin+15m2+huoneeseen,+joka+on+7x7m+tupakeittiön+eri+puolella,+ja+ollut+pidemmän+aikaa+kylmänä+varastona/romukomerona/läpikulkuna+saliin.+Telkkarin,+pelipenkin,+nojatuolin+ja+varsinaisen+sänkyni+siirsin+tuohon+isoon+tupakeittiöön,+jossa+on+myös+puulämmitys.+Lämmitettävä+pinta-ala+pieneni+jo+nyt+noiden+yksittäisten+huoneiden+osalta+yli+puoleen,+ja+jos+oikein+kylmä+talvi+tulee,+niin+ei+tosta+tuvasta+ekana+tila+kesken+lopu,+joten+äkkiäkös+siinä+tilanteessa+tämän+tietokonepöydänkin+sinne+mahduttaa.
29.08.2022 13:16
No+esim.+vielä+kolme+vuotta+sitten+kun+äitini+kanssa+asuttiin+saman+katon+alla+ja+hän+ylipäätään+oli+elävien+kirjoissa,+sähkölasku+oli+noin+170€/kk+viidestä+huoneesta.+Nyt+viime+tammikuussa+tekemäni+kiinteä+takuusopimus+joka+on+voimassa+6/24+on+haukannut+noin+puolet+saamastani+sairaspäivärahasta+jonka+määrä+on+ollut+siinä+600€/kk+molemmin+puolin,+riippuen+asumistuesta+jota+en+kauhean+pitkään+ole+saanut.+Tämä+siis+kolmesta+huoneesta,+mutta+ensi+talveksi+mahdutan+asumiseni+7x7m+tupakeittiöön+missä+on+myös+iso+vanha+puuhella+sähkölämmityksen+tukena.+
Niin+tässä+kun+tuo+sairaspäivärahan+enimmäisaika+päättyi+ja+alkoi+bauttiarallaa+3kk+tyhjiö+ilman+oikeutta+toimeentulotukeen,+ja+käsittelyjä+odotellessa.+Ei+siinä+yksinkertaisesti+pystynyt+suoriutumaan+sähkölaskuista+ja+auto-ongelman+ratkaisusta+mieluiten+ennen+niitä+päätöksiä+pelkillä+firman+tuloilla,+eikä+luottamus+ollut+kunnossa+oletetun+lähipiirin+kanssa,+kuten+eilen+toisessa+ketjussa+(ketä+tänään+haukuttaisiin+tms.+😂)+kerroinkin.+Siksi+tuo+kauppakassi,+ja+osittain+luottokortilla+ostettuna+siinä+tilanteessa,+mutta+nyt+maksettu+omaksi+kuten+vähän+myös+sähköyhtiön+suuntaan+takaisin+sisäänpäin+joidenkin+joustojen+tms.+käyttämisen+jälkeen.+Vuosikäyttöarvioon+nuo+laskut+perustuu+ja+toteutuu+tasalaskutuksena+vuodenajasta+riippumatta,+joten+ensi+talvinen+asumisen+supistaminen+näkyy+laskuissa+toki+pienellä+viiveellä+tai+yksittäisissä+halvoissa/korjatuissa+laskuissa,+mutta+ilman+muuta+ihan+validi+idea+jonka+aion+toteuttaa.+
Kun+oikoluin+tekstini+ja+Alonso+ajoi+Spa:ssa+3.+ruutuun,+niin+lainataan+tässä+kohtaa+hänen+harvoja+positiivisia+heittojaan.+Trust+El+Plan.+😁
28.08.2022 06:53
Ja+oikeastaan+tän+avautumisen+jatkoksi+voisin+vielä+kertoa,+miten+toi+rokottamattomuus+ja+joidenkin+ihmisten+epäilemä+psykoosini+todellisuudessa+meni,+nyt+kun+ihmisiä+on+jo+kuopattu,+kelan+ja+vakuutusyhtiön+martat+palanneet+kesälomiltaan+ja+kauppakassi+maksettu+omaksi.+
Viime+talvena+rokotekeskustelun+ollessa+kiivaimmillaan,+ihmiset+tiesivät+mun+rokottamattomuudesta,+ja+sain+kuulla+kasvotusten+esim.+sen+että+mahdollisen+sairaalahoidon+tarpeessa+se+pitäisi+toteuttaa+yksityisellä+puolella+omasta+pussista+yms.+sekoomuslässytystä+johon+olin+jo+tottunut.+Mutta+kun+niin+ikään+eräs+eläkeikäinen+yhteinen+tuttu+kuoli+viime+talvena+äkilliseen+sairauskohtaukseen,+niin+tulin+kasvotusten+pohtineeksi+vähän+väärässä+seurassa+olikohan+koronarokotteella+osuutta+asiaan+ja+mainitsin+myös+monia+nuorena+kuolleita+urheilijoita+esim.+futispelaajia+joista+oli+paljon+otsikoita+viime+talvena.+Tämä+täysin+mutu-heitto+siis+keskellä+metsää+puita+kaataessa+(ei+somessa+eikä+kuolleen+henkilön+perheenjäsenille,+vain+kahdestaan),+yhdistettynä+viime+kesäiseen+vastuulliseen+liikennekäyttäytymiseen+oli+lopulta+yhtäkuin+psykoosi.+😂+Tosin+olen+sittemmin+onnistunut+vakuuttamaan,+että+mulla+on+kyllä+näyttää+7+diagnoosia,+mutta+psykoosi+tai+skitsofrenia+ei+ole+yksikään+niistä,+sori.+😂+Tämähän+se+perimmäinen+syy+oli+parin+kuukauden+sähkölaskuihin+tai+autoni+heppailuntarpeeseen+liittyvien+kysymysten+roikottamiseen+yli+viikon+verran+parin+sinisen+ruksin+lukukuittauksena,+ja+sitten+lopulta+varsin+nöyryyttävään+sävyyn+asiat+teilaten+kun+menin+asiaan+uudestaan.+Sähkösopimusten+pituuksilla,+jollain+checkenginellä+yms.+voi+itselleen+tässä+hiukan+hakea+lohtua,+mutta+ei+ne+todellisia+syitä+olleet+kahden+hengen+kotitaloudessa,+jossa+eläke+per+nenä+on+suomalaisten+mediaaniansioita+parempi.+En+mäkään+tyhmä+ole.
27.08.2022 14:23
Ja+sen+verran+haluan+vielä+lisätä,+että+ilman+muuta+myös+ympäristön+ja+kanssaihmisten+käytöksellä,+kohtelulla+ja+toiminnalla+on+vaikutusta+siihen+millaiseksi+ihminen+kasvaa+tai+miten+ihminen+asioihin+suhtautuu.+Mihinkään+yksittäisiin+pakkeihin,+epäonnistuneeseen+suhteeseen+tai+näihin+ihan+viimeaikaisiin+pikkuriitoihin+autoni+tiggikoneentarpeeseen+liittyen+takertumatta,+niin+en+mä+usko+että+tällainen+"karma"-asenne+olisi+mulla+niin+voimakas,+jos+olisin+pitkin+nuoruutta+ja+nuorta+aikuisikääni+kokenut+oloni+hyväksytyksi+tai+edes+neutraaliksi.+Koulukiusaaminen+toki+jättää+jälkensä,+asperger+ja+6+muuta+diagnoosia+huomioon+ottaen+olen+silti+valtaosan+ihmisten+mielestä+tehnyt+osapuilleen+kaiken+väärin+työasioideni+suhteen,+äitini+oli+mun+ainoa+perheenjäsen+ja+vice+versa+eli+jos+hänen+sairasteluaikana+ei+olisi+jokaikisessä+asiassa+ollut+omavastuuosuuksia,+maksukattojen+kerryttämisiä,+kotona+"kaiken"+kaatumista+niskaani+työjuttujeni+lisäksi,+muiden+ihmisten+ääneenkauhistelua+ja+-voivottelua+äitini+toimintakyvystä+kahden+aivosyöpäleikkauksen+jäljiltä+jne.+🙄+Ehkä+asenteeni+olisi+erilainen,+jos+kehuja+työasioihin+liittyen+olisi+tullut+muualtakin+kuin+joltain+pääskyvuorenjormalta+palstalla,+jos+jotain+pientä+apua+välillä+eikä+pelkkiä+parannuskohteiden+kaivamista+kahden+periaatteessa+sairaan+ihmisen+taloudesta+ja+toiminnasta,+pientä+tsemppiä+ja+uskon+valamista+saikkujeni+aikana+eikä+mitä+villeimpiä+teorioita+asioistani,+yksityiskohtiin+menemättä+mutta+ei+näissä+viime+viikkojen+autonvaihdoissa+ja+sähkölaskuissa+se+kuutisensataa+jäänyt+eniten+kaivelemaan+vaan+täydellinen+luottamuksen+puute+ja+suorastaan+nöyryyttäviä+rahanhankintaehdotuksia+suunnasta+mistä+luulin+sitä+saavani+ja+toisaalta+tässä+maailmantilanteessa+tuon+kauppakassin+verrattaen+edullinen+järjestyminen+jopa+ihan+ymmärryksen+kera+aivan+yllättävältä+taholta.
Tai+jos+kartingissa+jotkut+helikopterilla+kisapaikoille+saapuneet+fruittarit+(veetit+ei+muista)+taikka+jo+keski-ikäiset+Range+Roverilla+tms.+ajaneet,+vahvasti+stadin+slangia+mongertaneet+yrittäjät+yms.+eivät+olisi+suhtautuneet+touhuuni,+Cliooni,+Feliciaani+yms.+niin+ivallisesti,+niin+vaikea+sanoa+olisiko+musta+tullut+sellaista+"likaista"+kuskia+kuten+idolistani+Alonsosta+😅+
Mikä+todennäköisesti+olisi+tehnyt+musta+paremman+kuskin,+tai+auttanut+ulosmittaamaan+potentiaaliani+paremmin,+olisi+ollut+jämpti+ja+suora+puhe+konkreettisine+kehitysehdotuksineen+joltakin+rauhalliselta+tyypiltä+kenen+ei+olisi+tarvinnut+todistella+18-vuotiaalle+kakaralle+mitään,+mutta+se+nyt+jäi+puuttumaan+ihan+jo+perhesyistä,+ja+varmaan+osittain+omankin+huonon+asenteeni+takia.+Rakentava+kritiikki+melkein+mistä+tahansa+asiasta+kyllä+uppoaa+muhun,+mutta+jos+sävy+kilparadoilla+oli+että+"nostetaanko+clio+vai+tonykart+huoltokärryyn"+niin+ei+se+ainakaan+yhtään+auttanut+parantamaan+asennevammaani+silloin.+Tai+jos+nyt+vähän+tiukassa+tilanteessa+hetkellisesti+olleena+olisin+saanut+kylmiä+sankoja+niskaani+esim.+siihen+katastrofipakuun+tai+22kk+pituiseen+ryyppyputkeeni+2018-2020+liittyen,+niin+olisin+nostanut+käteni+ylös+virheen+merkiksi+ja+asia+sillä+selvä.+Rokottamattomuus,+ja+lääkärini+määräämään+Lyrican+omapäinen+annostelu+viime+kesänä+aamukahvin+kera+ja+myöhemmin+päivällä+ajamasta+kieltäytyminen,+sai+valtavat+surrealistiset+mittasuhteet+eikä+ainakaan+yhtään+kaventanut+jo+olemassa+ollutta+railoa+mun+osaltani.
27.08.2022 10:57
Mä+en+Anssi+Kelasta+kauheasti+tiedä,+mutta+esim.+Nummela-biisin+taustoista+kylläkin+jonkin+verran,+joten+uskon+hyvinkin+että+hänen+lapsuuden+ja+nuoruuden+kokemukset+on+kulkeneet+mukana+elämässä.+Isän+menettäminen,+äidin+työn+varassa+ollut+monilapsinen+perhe+90-luvulla+jne.+Periaatteessa+vähän+samankaltaisia+juttuja+mitä+itse+olen+kokenut,+ja+niiden+kanssa+oppii+kyllä+elämään,+mutta+ei+ne+koskaan+varmastikaan+unohdu.+Omalla+kohdallani+siis+se,+kun+esim.+vuonna+2006+pidin+melkeinpä+maailmanloppuna+ja+ison+perheriidan+aiheena+noin+800e+rippilahjojen+varastamista,+mutta+muutama+vuosi+myöhemmin+mulle+valkeni+että+ohi+suun+mennyt+omaisuus+olisi+ollut+nykyrahassa+puolisen+miljoonaa,+ja+äitini+poismenon+jälkeen+kuulin+vasta+tästä+isovanhempieni+säästämästä+pesämunasta+"normijuttujen"+kuten+kolmen+asunnon+lisäksi.+Myös+se+muutaman+vuoden+kestänyt+omaishoitajuus+ja+hänen+lisääntynyt+avuntarve+aiheutti+aika+ristiriitaisia+fiiliksiä,+mutta+matalat+asumiskustannukset+ja+firman+kiinteät+kustannukset+kompensoi+toki+jonkin+verran.
Niin+ehkä+tämän+kokemani+vuoksi+suhtautumiseni+inflaatioon,+Euroopan+deukrainasaatioon,+osake-+ja+korkomarkkinoiden+epävakauteen+yms.+ei+ole+niin+mustavalkoista,+vaan+väkisin+mukaan+pääsee+ripaus+vahingoniloa+ja+sitä+"payback+is+a+btch"+asennetta,+joka+edelleenkään+ei+ole+yhtään+pois+myötätunnosta+tai+kunnioituksesta+Donbassin+alueen+siviiliuhreja+tai+yhtäkään+sinänsä+turhaan+kaatunutta+sotilasta+kohtaan.+Nämä+inhimilliset+fiilikset+suuntaan+ja+toiseen+pitäisi+osata+pitää+erillään+toisistaan,+sekä+pieni+opportunismini+el+masterplania+ajatellen+vielä+ihan+erillään.+
Ja+kyllä+mäkin+jo+10-vuotiaana+olin+sellainen+bensalenkkari+että+tuskin+oli+vaikea+ennustaa+tulevia+harrastuksiani+tai+toimialaani+😁+Taisin+10-vuotiaana+saada+mankin+ja+peltoauton,+ja+11-vuotiaana+oli+jo+peruuttamiset+piha-alueella,+mäkilähdöt+yms.+hallussa.+Ja+muistaakseni+11-vuotiaana+sain+ajaa+sisähallikartingradalla+aikuisten+autoja+poikkeusluvalla,+vaikka+lähtökohtaisesti+niihin+oli+muistaakseni+15+vuoden+/+pituuden+perusteella+joku+ikäraja.+Penkkiä+topattiin+valtavasti,+polkimissa+oli+jotkut+jatkopalat+jne.+ja+muistaakseni+jäin+noin+1-2+sekuntia+rataennätyksestä+joka+oli+muistaakseni+haarukassa+20-25+sekuntia.+Periaatteessa+paljon,+mutta+periaatteessa+suunnilleen+kerran+viikossa+harrastaneelta+kakaralta+kuitenkin+ihan+hyvin,+ja+muistan+vieläkin+perusteet+miksi+radan+henkilökunta+sitä+ehdotti.+Kuulemma+otteeni+lasten+autolla+oli+niin+smootheja+ja+kierrosten+keskihajonta+yms.+pientä,+että+uskalsivat+päästää+aikuisten+auton+rattiin,+eivätkä+kuulemma+todellakaan+kaikille+sitä+mahdollisuutta+antaneet.+
Sen+jälkeen+menikin+oikeastaan+monta+vuotta,+kun+kartingin+suhteen+ei+tapahtunut+mitään+kovin+ihmeellistä.+Olikohan+niin,+että+vuoden+2003+jälkeen+ajoin+seuraavan+kerran+vasta+pitkin+vuotta+2009+saadakseni+edes+jonkinlaista+tuntumaa+siihen,+kun+2010+kesällä+oli+vihdoin+ajokortti+taskussa+ja+jo+joulukuusta+2009+asti+mikroauto+talon+eteisessä+odottamassa+kevättä+😁+No+se+mun+"oikea"+kilpailu-ura+nyt+meni+miten+meni,+olenhan+mä+siitä+viime+aikoina+kertonut+paljonkin.+Yliyrittämistä,+laiskaa+reenaamista,+kolareita,+mustavalkoisia+lippuja,+hillitöntä+tuuria+itsellä+ja+muita+kohtaan,+painorajoilla+huijaamista+jne.+mutta+ei+niitä+12+kisaa+kaikkine+hauskoine+muistoineen+sekä+faktaa,+että+sain+harrastaa+hinkumaani+lajia,+voi+kukaan+poiskaan+viedä.+Eikä+kolmea+pokaalia+joista+yksikään+ei+tullut+ajamalla,+vaan+pari+on+jotain+hymypoikapalkintoa+(kuvitelkaa,+mulle+😂)+ja+yksi+lohdutuspalkinto+kisasta,+missä+mikään+ei+toiminut,+mutta+kaikki+oli+mahdollista.+Eikä+toi+mun+kilpa-autoilijan+sydän+mihinkään+kadonnut+ole+taloudellisten+realiteettien+tullessa+vastaan,+vaan+päinvastoin+on+saanut+viime+vuosina+ihan+uusia+kierroksia+noissa+online-kisoissa,+rallisimuissa+yms.+
Sekä+varmasti+siitäkin+pystyi+jo+jotain+päättelemään,+että+alkuvuodesta+2009+17-vuotiaana+mulla+oli+ammattikoulussa+eräänä+päivänä+auton+ohjauspyörä+mukana.+Kyllähän+kaverit+ja+opettajat+tiesi+mut+vähän+erikoiseksi+tapaukseksi,+mutta+tuota+joutui+ihan+selittelemään+että+kyllä,+mä+olen+myynyt+sen+ja+lähetän+koulupäivän+jälkeen+postipakettina+😁+Jostain+se+oli+aloitettava+🤷♂️
27.08.2022 10:10
Joo+no+Suninen+nyt+on+aktiivisista+WRC-kuskeista+vähiten+suosikkini+suomalaisista.+Ajettiin+kartingia+yhtä+aikaa,+mutta+urat+sen+jälkeen+lähti+vähän+eri+suuntiin+😅+Ei+mitään+sinänsä+henkilökohtaisesti+häntä+vastaan.+
Ja+sävy+nyt+oli+tarkoituksella+tuollainen+halpa+kopio+Markku+Alenin+tyylistä+😅
27.08.2022 06:31
Joku+suomalainen+naisartisti+Behm+josta+useampikin+tapaamani+nainen+on+tykännyt.+Aivan+järkyttävää+lässytystä+😵+Avril+Lavigne+sulkisi+mokoman+tekotaiteellista+pskaa+tekevän+artistin+bajamajaan+ja+potkaisisi+kierimään+alas+jostain+Hollywood+Hillsistä+tai+Helsingin+Jätemäeltä+😅
27.08.2022 06:26
No+kuule,+mä+kyllä+oon+sitä+mieltä+että+Teemu+Sunisen+pitäis+hiukan+paremmin+ajaa+tai+pyytää+Hyundailta+enemmän+paukkuja+koneeseen+hei.
27.08.2022 06:21
Enpä+oikeastaan.+Volkkarin+mukana+tuli+ihan+suht+hyvät+nastarenkaat+peltivanteilla,+ja+jos+vaikka+katson+jossain+vaiheessa+ajankohtaiseksi+laitattaa+autoni+kuntoon,+niin+ihan+hyvät,+vaikkakin+2009+valmistetut+renkaat+siinäkin+on.+
Jännää+sinänsä+että+rengaskoko+noissa+on+käytännössä+sama,+tai+ero+on+vain+tosi+pieni,+tyyliin+185/65/R15+vs+195/65/R15+vaikka+Volkkari+mallisarjana+on+esitelty+1998+ja+Kutonen+2002,+ja+että+Kutonen+on+muutenkin+pykälää+isompi+auto,+tavallaan+Passat-kokoluokkaa.+Mutta+ei+varsinaisesti+haittaa+mua,+mä+olen+aina+tykännyt+enemmän+pullakumeista+ajettavuuden+puolesta,+ja+mitä+pienempi+vanne/rengaskoko+niin,+aina+halvemmalla+siinä+käytännössä+pääsee+🙄
25.08.2022 05:18
Ok.
Hah,+mitkähän+mahtaa+olla+mainoksen+makitamiehen+tai+autoaan+tällä+huollattavan+pallomekon+sähkölaskut+nyt?+😆+Kuluuko+tallin+lämmitykseen+paljonkin?+Eikai+sentään+öljylämmitystä+ole?+Riittääkö+tiggiin+sähköä+ollenkaan+vai+polttiko+äänentoistolaitteet+sulakkeen+kun+ei+ole+näkynyt+telkkarissa?+Vai+psykoosiinko+ovat+ajautuneet+asennuslonkeroiden+ja+-kaljojensa+vuoksi+😝😂
25.08.2022 05:07
Juu,+turha+tässä+itse+on+etukäteen+maalailla+piruja+seinille,+ja+kyllähän+tähän+liittyy+varmaan+jonkinlaista+painetta+elää+menetettyä+nuoruutta+nyt+yksin+asuessa,+ilman+viinapirua,+pandemia-ajan+jälkeen+jne.+🙄+Vaikka+sinänsä+viihdynkin+yksin,+niin+helposti+tulee+mitattua+omaa+"suosiotaan"+sillä+kuinka+paljon+muuta+ovat+aloitteellisia+tai+halukkaita+näkemään+sen+3+ehdotuksen+jälkeen,+jota+olen+pitänyt+omalta+osaltani+rajanani+kasvojeni+säilyttämiselle.+
Mutta+tiedän+sen+jo+ihan+aiemmastakin+ajasta+ennen+koronaa,+että+ei+omat+liukuvat+työajat+tai+osittainen+taloudellinen+riippumattomuus+(silloin+äiti+eli+ja+kaikki+oli+muutenkin+halvempaa)+automaattisesti+tarkoita+sitä,+että+sen+kaiken+"potentiaalin"+saisi+ulosmitattua+selkeästi.+Mielestäni+monien+ihmisten+vuorotyö,+tai+lapsiperhearki+rajoittaa+kanssakäymisiä+paljon+ehdottomammin+kuin+omat+työjuttuni,+maaseudun+juttuni+yms.+mutta+toisaalta+noissa+ympyröissä+monet+ikäiseni+verkostoituvat+ja+syntyy+uusia+aikuismaisempia+kaverisuhteita.+Näin+ainakin+olettaisin+sen+menevän+🙄
Ja+toi+lähti+taas+tolle+vähän+synkkyyden/mustan+huumorin/taikauskon+linjalle,+mutta+en+mä+siis+ole+uskossa,+en+kuulu+kirkkoon,+enkä+usko+mihinkään+enkeliterapiajuttuihin+noin+lähtökohtaisesti+😁+Noi+onnettomuudet+on+vain+yksi+osa+kiinnostustani+kilpa-autoilua+kohtaan+ja+liittyy+myös+omiin+käsittelemättömiin+traumoihin.+Mutta+on+siinä+jotain+shadya,+että+joku+suojelusenkeli,+en+tiedä+kuka,+katsoi+mun,+Taglianin+ja+varmaan+tuhansien+muidenkin+77:jen+perään+pitkin+vuotta+2011,+mutta+hylkäsi+Wheldonin+Vegasissa.+Ja+tähän+kun+vähän+pragmaattisesti+asetetaan+eri+enkelien+touhut+järkeville+aikajanoille,+niin+vuoden+2011+jälkeen+on+käynyt+tuuri+tiilikaton+läpi+tippuessa,+saunaan+sammuessa,+millisekuntien+päässä+peurakolarista,+haimatulehduksessa,+ikkunan+läpi+kaatuessa,+ullakon+portaita+kieriessä+pers+edellä+neljän+hiirenloukun+päälle+jne.+mitähän+vielä+🙄+Enkä+nyt+suoraan+sitä+tähän+laita,+mutta+äitini+kuolinilmoituksessa+muutamaa+viikkoa+ennen+sitä+haimatulehdustani,+muistovärssy+oli+lyhyt,+yksi+kysymyksenomainen+lause+Scorpparien+biisistä+ja+liittyy+juurikin+enkeleihin.+Ja+se+todellakin+tuli+juuri+oikeaan+aikaan+🤯+Thanks+Dan,+appreciate+it.+😎👍
Ja+ei,+edes+mun+huumorintaju+ei+ole+niin+kiero+että+kyseessä+olisi+ollut+Wind+of+Change+😂
Mutta+noin+yleisesti+ottaen+en+mä+ole+mitenkään+masentunut,+luovuttanut+firman+juttujen+suhteen,+etukäteen+päättänyt+uhriutua+tms.+vaan+vähän+inhorealisti+kuten+mulla+on+joskus+tapana+olla+😅+Omasta+mielestäni+melkoinen+master+plan+höystettynä+tuurilla+sähkösopimusasioihin+liittyen,+mutta+todella+vaikea+tarina+"myydä"+suurena+onnistumisena+ihan+vaikka+perus+mun+ikäiselle+vastaantulevalle+naiselle+tinderissä+puhumattakaan+boomer-ikäisistä+tuttavista+ketkä+monesti+puhuvat+energianhinnoista,+jotkut+niistä+olettamistaan+"pääomatuloistani",+jotkut+kyselee+työstäni+jne.+😂
24.08.2022 06:28
Juu,+turha+tässä+itse+on+etukäteen+maalailla+piruja+seinille,+ja+kyllähän+tähän+liittyy+varmaan+jonkinlaista+painetta+elää+menetettyä+nuoruutta+nyt+yksin+asuessa,+ilman+viinapirua,+pandemia-ajan+jälkeen+jne.+🙄+Vaikka+sinänsä+viihdynkin+yksin,+niin+helposti+tulee+mitattua+omaa+"suosiotaan"+sillä+kuinka+paljon+muuta+ovat+aloitteellisia+tai+halukkaita+näkemään+sen+3+ehdotuksen+jälkeen,+jota+olen+pitänyt+omalta+osaltani+rajanani+kasvojeni+säilyttämiselle.+
Mutta+tiedän+sen+jo+ihan+aiemmastakin+ajasta+ennen+koronaa,+että+ei+omat+liukuvat+työajat+tai+osittainen+taloudellinen+riippumattomuus+(silloin+äiti+eli+ja+kaikki+oli+muutenkin+halvempaa)+automaattisesti+tarkoita+sitä,+että+sen+kaiken+"potentiaalin"+saisi+ulosmitattua+selkeästi.+Mielestäni+monien+ihmisten+vuorotyö,+tai+lapsiperhearki+rajoittaa+kanssakäymisiä+paljon+ehdottomammin+kuin+omat+työjuttuni,+maaseudun+juttuni+yms.+mutta+toisaalta+noissa+ympyröissä+monet+ikäiseni+verkostoituvat+ja+syntyy+uusia+aikuismaisempia+kaverisuhteita.+Näin+ainakin+olettaisin+sen+menevän+🙄
Ja+toi+lähti+taas+tolle+vähän+synkkyyden/mustan+huumorin/taikauskon+linjalle,+mutta+en+mä+siis+ole+uskossa,+en+kuulu+kirkkoon,+enkä+usko+mihinkään+enkeliterapiajuttuihin+noin+lähtökohtaisesti+😁+Noi+onnettomuudet+on+vain+yksi+osa+kiinnostustani+kilpa-autoilua+kohtaan+ja+liittyy+myös+omiin+käsittelemättömiin+traumoihin.+Mutta+on+siinä+jotain+shadya,+että+joku+suojelusenkeli,+en+tiedä+kuka,+katsoi+mun,+Taglianin+ja+varmaan+tuhansien+muidenkin+77:jen+perään+pitkin+vuotta+2011,+mutta+hylkäsi+Wheldonin+Vegasissa.+Ja+tähän+kun+vähän+pragmaattisesti+asetetaan+eri+enkelien+touhut+järkeville+aikajanoille,+niin+vuoden+2011+jälkeen+on+käynyt+tuuri+tiilikaton+läpi+tippuessa,+saunaan+sammuessa,+millisekuntien+päässä+peurakolarista,+haimatulehduksessa,+ikkunan+läpi+kaatuessa,+ullakon+portaita+kieriessä+pers+edellä+neljän+hiirenloukun+päälle+jne.+mitähän+vielä+🙄+Enkä+nyt+suoraan+sitä+tähän+laita,+mutta+äitini+kuolinilmoituksessa+muutamaa+viikkoa+ennen+sitä+haimatulehdustani,+muistovärssy+oli+lyhyt,+yksi+kysymyksenomainen+lause+Scorpparien+biisistä+ja+liittyy+juurikin+enkeleihin.+Ja+se+todellakin+tuli+juuri+oikeaan+aikaan+🤯+Thanks+Dan,+appreciate+it.+😎👍
Ja+ei,+edes+mun+huumorintaju+ei+ole+niin+kiero+että+kyseessä+olisi+ollut+Wind+of+Change+😂
Mutta+noin+yleisesti+ottaen+en+mä+ole+mitenkään+masentunut,+luovuttanut+firman+juttujen+suhteen,+etukäteen+päättänyt+uhriutua+tms.+vaan+vähän+inhorealisti+kuten+mulla+on+joskus+tapana+olla+😅+Omasta+mielestäni+melkoinen+master+plan+höystettynä+tuurilla+sähkösopimusasioihin+liittyen,+mutta+todella+vaikea+tarina+"myydä"+suurena+onnistumisena+ihan+vaikka+perus+mun+ikäiselle+vastaantulevalle+naiselle+tinderissä+puhumattakaan+boomer-ikäisistä+tuttavista+ketkä+monesti+puhuvat+energianhinnoista,+jotkut+niistä+olettamistaan+"pääomatuloistani",+jotkut+kyselee+työstäni+jne.+😂
24.08.2022 06:27
Mutta+sen+sisältämä+sarkasmi+toivottavasti+hyvittää+asian,+sillä+samaan+hengenvetoon+totesin+itse+olevani+kykenemätön+niihin+töihin+😁
24.08.2022 06:06
Ja+sen+verran+pitää+vielä+lisätä,+että+mä+tavallaan+kyllä+mietin+mitä+ihmiset+musta+ajattelee,+mutta+ehkä+vähän+eri+tavalla+kuin+moni+muu,+enkä+anna+näiden+keskiluokkaisten+normien/odotusten+vaikuttaa+ratkaisuihini+elämässä+vaan+tavallaan+seuraan+kiinnostuneena+muiden+ihmisten+reaktioita+milloin+mihinkin+😅+En+tätäkään+asiaa+ajattele+suoraan+niin+että+kelpaanko+naisille,+tai+oikeastaan+tässä+sopii+pohtia+onko+miehen+uraa+tärkeimpänä+asiana+pitävät+naiset+edes+tavoittelemisen+arvoisia+(=omaa+tasoani)+vaan+ajattelen+enemmän+että+tulenko+tässäkin+asiassa+jälleen+kerran+täysin+väärinymmärretyksi+neroksi+😅+🙄+Vaikka+ei+toi+nyt+sinänsä+mikään+saavutus+tai+ylpeyden+aihe+ole+tän+ikäisenä,+mut+miten+musta+tuntuu+että+tulevaisuudessa+eniten+kuulee+kommentteja+ihmisiltä+ketkä+tekevät+matalapalkka-alan+töitä+ja+käteen+voi+pahimmillaan+jäädä+kuussa+kaikkien+asumiskulujen+yms.+jälkeen+vähemmän+kuin+mulla+🙄+Mutta+onko+se+mun+vika,+ja+voisiko+vaikkapa+asuntovelattomuuttani,+joustavaa+aikatauluani+ja+liukuvaa/runsaahkoa+vapaa-aikaani+nähdä+edes+joskus+positiivisessa+valossa,+ja+varsinkin+asumis/polttopuu/maaseutu+-juttuja+jonkinlaisena+itseisarvona,+äijien+juttuna+ja+aikaansaannoksina+kuten+itse+ne+näen,+eikä+lähes+poikkeuksetta+turn+offina+🙄
23.08.2022 14:55
Toi+on+ihan+totta,+en+mä+tule+koskaan+saamaan+takaisin+isovanhempieni+säästämää+pesämunaa,+jota+valitettavasti+ei+vauvaiässäni+oltu+merkitty+virallisesti+mulle+kuuluvaksi,+vaan+äitini+peri+ne,+ja+pisti+muutamassa+vuodessa+menemään.+Tämä+on+siis+ihan+hiljattain+kuulemani+tieto+sen+lisäksi,+että+maa-alueiden+ja+kerrostaloasuntojen+arvo+olisi+puolen+miljoonan+paikkeilla+nykyrahassa,+ja+pääomatulojakin+varmaan+nettona+yli+tonnin+niistä+olisi+saanut+kuussa.+Tarkkaa+summaa+tuosta+"pesämunasta"+näiden+"normijuttujen"+kuten+kolmen+asunnon+lisäksi+mä+en+tiedä,+mutta+kuulemma+joskus+80-90+luvulla+isoäitini+nimi+olisi+vilahdellut+jossain+verokalenterilehdissä+tms.+tai+mikä+se+verotietojen+julkaisuformaatti+nyt+on+silloin+ollutkaan,+mutta+kuitenkin.+Ei+noista+asioista+varmaan+koskaan+pääse+kokonaan+yli+ja+jättää+ne+omanlaisensa+jäljet,+mutta+olen+mä+oppinut+niiden+kanssa+elämään.+Ja+nyt+tämä+kissankultainen+kädenpuristus+vakuutusyhtiön+ja+kelan+suunnalta+toki+paikkaa+noita+traumoja+jonkin+verran+ja+tuntuu+edes+pieneltä+voitolta/onnistumiselta.+😅
Hyvin+sanottu+tuo,+että+ihminen+pelaa+niillä+korteilla+jotka+hänelle+on+jaettu.+Niin+mä+oikeastaan+olen+tehnytkin+koko+aikuisikäni,+tein+tässäkin+asiassa,+ja+aion+tehdä+tulevaisuudessakin.+Mutta+nekin+kortit+pitää+osata+pelata+oikein+😁+Rohkenisin+melkeinpä+väittää,+että+jos+7+diagnoosini+joukossa+olisi+masennus,+niin+se+olisi+ensinnäkin+voinut+aiheuttaa+itselleni+jotenkin+välinpitämätöntä+suhtautumista+koko+El+Plania+kohtaan,+"ihan+sama"+asennetta+lääkärien/kelan+kanssa+ja+talouden+raha-asioita+kohtaan+muutenkin.+Tottakai+eri+ihmisten+toimintakyky+ja+pelisilmä+vaihtelee,+samoin+tuuri+ja+elämäntilanteet+muutenkin,+mutta+noin+yleisesti+ottaen+tämä+meni+omalta+osaltani+aivan+eri+tavalla+kuin+mitä+tarinoita+olen+kuullut+ihan+jopa+liikuntarajoitteisten+henkilöiden+pompottamisesta+näissä+asioissa.
23.08.2022 13:30
Voit+olla+osittain+oikeassakin,+aloin+kirjoittamaan+pitkää+vastaustani+ennen+kun+olin+lukenut+tuon+täydennyksen.
23.08.2022 12:42
Jep,+eikä+tämä+tietenkään+ole+ollut+elämäni+eka+iso+päämäärä+eikä+todellakaan+viimeinenkään.+Se+että+olen+sivutoimiseksi+luokiteltuna+ja+pienituloisen/ALV-velvollisuudettoman+määritelmän+täyttäen+puuhastellut+liki+12+vuotta+työjuttuja+toiminimeni+kautta,+samalla+koulutustani+vastaavaa+työtä+hakien+ja+kursseilta+sairaalan+päivystykseen+päätyen,+niin+on+tottakai+omassa+pikkuisessa+mittakaavassaan+vaatinut+tietynlaista+päämäärätietoisuutta+ja+siinäkin+asiassa+muuten+aika+paljon+opportunismia.+Monesti+voitto+tehdään+ostohetkellä+🤷♂️+Sekä+se,+että+vaikka+toimisi+täysin+oikein,+niin+monesti+joitakin+asioita+pitää+osata+suunnitella+oikein,+osata+vaatia+ammattilaisilta+asioita,+ja+olla+tekemättä+sitä+perusvirhettä+että+esittää+asioiden+tai+oman+fiiliksen+olevan+paremmalla+tolalla+kuin+mitä+ne+oikeasti+on.+
Mun+päämäärät+työurani+suhteen+ei+ole/olleet+AMK-insinöörin+työ+eikä+edes+amistutkintoani+vastaavat+akkojen+hommat,+kun+ei+musta+ollut+niihin,+ja+yritystoiminnan+laskelmat+työmarkkinatukea+täydentävänä+lisätulona+on+tehty+aikoinaan+kahden+hengen+taloudessa+asuessa.+Eli+siinä+mielessä+tämä+oli+omien+rajojeni+puitteissa+melkoinen+master+plan,+ja+pitää+ihan+katsoa+millainen+oma+vointi+keskipitkällä+aikavälillä+on,+mutta+periaatteessa+nyt+ei+ole+niin+tiukkoja+kannustinloukkuja+kaikkeen+mahdolliseen+kuin+aiemmin.+
Urheilusta+sen+verran,+että+kun+nuorella+aikuisiällä+ajoin+kartingia+sen+12+kisaa,+joista+muistaakseni+9+vuosina+2010-2011+ja+3+vuosina+2012-2014+(1+kisa/+vuosi),+niin+kyllä+mä+18-vuotiaana+olin+ehkä+hitusen+naiivi+ja+elättelin+toiveita+työurasta+lajin+parissa+sen+perusteella+että+ajan+hyvin+vaikkakin+sinänsä+pelkässä+harrastelusarjassa.+Vaikka+en+radalla+niinkään+loistanut,+ja+siinä+Dan+Wheldonia+ja+meitä+yhdistänyttä+mystistä+kilpailunro.+77:aa+sivuavassa+ketjussa+kerroinkin,+että+varsinkin+2010-2011+sain+järkyttävästi+romua+aikaan,+kilpakumppanin+auton+kippaamaan+voltit,+selvisin+itse+aina+säikähdyksellä+jne.+niin+silti+toivoin+ikäänkuin+verkostoituvani+itseäni+parempien,+vanhempien+ja+ansioituneimpien+kuskien+kanssa+ja+kun+moni+heistä+touhusi+lajiin+liittyen+yrittäjänä,+niin+oli+mulla+omiakin+verkkoja+silloin+vesillä,+mutta+lopulta+totesin+vanhat+ooppelit+enemmän+omaksi+osaamisalueekseni.+😅+Mä+otin+lajin+alkuun+ehkä+vähän+turhankin+tosissani,+keräsin+paineita,+yliajoin+shitboxiani,+en+raaskinut+tai+jaksanut+reenata/testata,+niin+ei+siitä+hyvää+jälkeä+tullut.+Noi+kolme+viimeistä+kisaani+otin+paljon+rennommalla+mentaliteetillä,+hyödynsin+muiden+epäonnea,+kikkailin+painoilla+oikeissa+erissä+jne.+ja+nautin+täysillä+siitä+kisapäivän+tunnelmasta+sekä+faktasta+että+sain+harrastaa+hinkumaani+lajia+muutaman+vuoden+ajan.+😃
Sittemmin+noi+mun+rallipeliharrastukseni+on+olleet+sellaisia,+että+kaverini+ei+ole+enää+kiinnostunut+näkemään+kanssani+kun+olen+hienosäätänyt+identtisen+rattini,+pelin+setuppini+yms.+ihan+nextille+levelille,+tehnyt+mielikuvaharjoituksia+B:stä+kartturina+jne.+mutta+toisaalta+nykyään+on+paljon+sitä+kautta+gamertag-kavereita+Espanjasta,+Ranskasta+ja+Kanadasta+asti.+En+mä+itseäni+e-urheilijaksi+kehtaa+kutsua,+mutta+keskivertoa+paremmaksi+simupelaajaksi+todennäköisesti,+ja+se+riittää+mulle.+Pääasia+että+on+hauskaa,+ja+taito+se+on+sekin+hakeutua+juuri+oikeisiin+klubeihin+tai+liigoihin+missä+pääsee+välillä+loistamaan,+ei+joudu+täysin+nolatuksi,+eikä+toisaalta+vastustajina+ole+kuitenkaan+mitään+kakaroita+gamepadilla+TCS+päällä+😅
Ylen+dokkarissa+oli+hieno+kohtaus,+missä+nuori+lapsinäyttelijä+ajaa+vanhalla+jäärata-autolla,+kuva+vaihtui+nykyhetken+ikäiseen+Vataseen+saman+auton+ratissa+jäällä+lapsenomainen+ilo+kasvoilla,+ja+joku+naisääni+sanoi+"Aja+sydämesi+kyllyydestä.+Aja+hallinnan+äärirajoilla.+Mutta+älä+aja+kovempaa,+kuin+mitä+suojelusenkelisi+lentää."+
Myönnetään+että+tuossa+kohtaa+aloin+itkemään,+vaikka+lähellä+se+kävi+siinäkin+kun+itse+maximum+attack+Markku+Alen+riisui+aurinkolasinsa+Toivosen+kolaripaikalla+ja+pyyhki+kyyneliään.
23.08.2022 12:41
Ja+noihin+ihan+viimeisiin+lauseisiin,+niin+nehän+nyt+pääosin+liittyy+rokotteisiin,+rajoituksiin,+USA:n+presidentinvaaleihin+sekä+Donbassin+alueen+konfliktiin+kaikkine+heijastusvaikutuksineen.+Omalta+osaltani+noi+asiat+ei+kuitenkaan+ole+mitään+kynnyskysymyksiä,+mutta+en+tuota+rokotusasiaa+(sen+hetkisten+mediatietojen+pohjalta)+lukuunottamatta+keksi,+miten+noi+asiat+edes+vaikuttaa+käytännön+tasolla+kahden+suomalaisen+sinkun+tutustumiseen+ja+asioiden+tekemiseen.+Noin+niinku+että+pelataanko,+katsotaanko+leffaa,+riisutaanko,+mennäänkö+ajelemaan+tms.
Nuo+vaalit+on+herranen+aika+käyty+Atlantin+toisella+puolella+ja+itse+pidän+Saulia+hyvänä+presidenttinä+Suomelle,+jossain+vanhan+Novorossijan+alueella+ja+Mustanmeren+rannalla+käydään+taisteluja,+Zelenskyi+nyt+on+ihan+symppis+oman+elämänsä+Tony+Montana+mutta+Putin+de+facto+vahvempi,+itse+hyödyin+todennäköisesti+Putinin+käynnistämästä+inflaatiosta+sillä+El+Plania+ajatellen+aika+kylmäsydämisiä+päätöksentekijöitä+olisi+saanut+olla+jos+olisivat+hylänneet+tässä+tilanteessa+sen,+ja+jos+se+olisi+hylätty+ja/tai+sähkösopimukseni+olisi+katkolla+niin+inflaatio+olisi+mahdollistanut+omien+kasvojeni+säilyttämisen+täyden+aikapommin/korttitalon+sortuessa+jne.+Tai+mitä+ihmeen+väliä+sillä+on,+laittaako+profiilikuvaansa+jonkun+maan+lipun,+mitä+ei+välttämättä+edes+ole+maailmankartalla+parin+vuoden+päästä,+kuka+sitä+tietää,+kun+Venäjän+lihamylly+etenee+metrin+kerrallaan+ja+kaksi+taaksepäin,+mutta+etenee+kuitenkin.+
Toi+että+mä+hieman+opportunistisesti,+vahingoniloisesti+tai+ideologisesti+ei+ole+kaikesta+ns.+konsensusmieltä,+tuntuu+olevan+muiden+silmissä+paljon+isompi+ongelma+kuin+heidän+tunkemat+rokotepiikit+käsivarsiinsa+tai+Ruotsin+lipun+värit+profiilikuvissa+mun+silmissäni.😅+Koronarajoitusten+aikana+ekstrovertit+pääsivät+kokemaan+pienen+pintaraapaisun+yksinäisyydestä,+Putin+pisti+lännen+kyykkyyn,+energianhintoihin+liittyen+mä+olen+hiljaisesti+nolannut+ja+servannut+puoli+kaupunginosaa,+lausunnoissani+inhorealistisen+yksityiskohtaisesti+kuvailtu+kotini+ei+takuulla+näyttänyt+huonolta+El+Plania+ajatellen+jne.+
Niin+nämä+ovat+kuitenkin+sen+verran+merkityksellisiä+asioita,+että+mä+en+yksinkertaisesti+kykene+valehtelemaan+omantuntoni+vastaisesti+tai+esittämään+muuta,+vaikka+joissakin+asioissa+se+onkin+suorastaan+naurettavan+helppoa.+En+mä+noista+treffeillä+oma-aloitteisesti+tietenkään+huutelisi+tuolla+tavalla,+mutta+jos+edes+yrittäisin+selittää,+niin+toinen+osapuoli+ei+todennäköisesti+vähimmässäkään+määrin+kykenisi+ymmärtämään+pointtejani,+että+konfliktista+(inflaatiosta)+voi+suomalainen+pienituloinen+jopa+hyötyäkin,+tai+että+jos+äiti+pisti+puoli+miljoonaa+menemään,+jätti+paskan+taaksensa+ja+isä+Putin+käynnisti+tuulettimen,+niin+antaa+mennä+vaan.+Karma+is+a+bitch.+😁
21.08.2022 13:36
No+naisasioissa+suhtautuminen+tosiaan+vaihtelee,+mutta+noin+yleisesti+ottaen+vähän+"koiranpentuna"+moni+mua+on+pitänyt+ja+eräskin+kirjaimellisesti+sanoi+noin+silitellessään+poskeani+ja+huomattuaan+hymykuoppani+😂+Viimeisin+eksäni+tiesi+asiasta+aikaisessa+vaiheessa+ja+hän+tiesi+mistä+on+kyse+joten+se+ei+suoraan+hänen+silmissä+ollut+turn-off,+vaikka+ehkä+mun+osalta+välillä+joihinkin+asioihin+vaikuttikin.+Pari+muuta+tapailemaani+naista+ikäänkuin+kiinnostuivat+aihepiiristä+kun+tuli+kerrottua,+ja+luulen+että+niissä+tapauksissa+juurikin+uusi+tieto+lisäsi+tuskaa.+Harvalla+as-tyypillä+kuitenkaan+on+ihan+kaikkia+mahdollisia/todennäköisiä+lueteltuja+piirteitä,+eikä+yleensä+ne+omatkaan+piirteet+kaikki+yhtäaikaisesti+päällä.+
Ja+voi+hyvin+olla,+että+jossain+tapauksissa+jos+en+ole+maininnut+asiasta,+niin+ehkä+nuo+jotkut+omat+piirteeni+ovat+ihan+muuten+aiheuttaneet+hieman+erikoisen+kuvan+musta.+Mene+ja+tiedä.+🙄+Enkä+tiedä+kuinka+suoraan+se+edes+liittyy+aspergeriiin,+mutta+paljon+on+puheenaiheita+joihin+mulla+ei+ole+kauheasti+ammennettavaa+ja+sama+toisinpäin.+Musiikissa+mä+nyt+olen+jämähtänyt+johonkin+vuoteen+2004,+siinä+missä+muut+katsoo+temppareita+ja+Netflix-sarjoja+yms.+niin+mä+jotain+indie-tyylisiä+low+budget+leffoja+Youtubesta,+jos+joskus+harvoin+olen+tutustunut+pelaaviin+naisiin+niin+totta+puhuen+mä+en+tiedä+lähes+mitään+jostain+FPS-sotapeleistä,+roolipeleistä+yms.+eivätkä+he+rallipelien+autenttisuudesta+tai+ota+vakavasti+siihen+liittyvää+teknistä+asiantuntemustani+joka+osittain+on+kehittynyt+myös+työni+kautta.+Ja+sitten+usein+on+myös+niin,+että+esim.+politiikkaan,+ajankohtaisiin+asioihin+yms.+liittyen+mulla+on+täysin+eri+käsitys,+mielipide+tai+puoleni,+jotka+ovat+myös+aiheuttaneet+yhteentörmäyksiä+toisinaan.+Usein+tähän+liittyy+mun+osaltani+myös+paljon+laajempi+tietopohja,+laajempi+aikajana+eri+pohdinnoille,+tietynlainen+inhorealismi+jne.+enkä+argumentoi+keskustelujani+sen+päivän+iltapulujen+otsikkojen+perusteella+😅
21.08.2022 09:43
6 / 15