antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Tulikivijärvi Indonesiassa
Asia 1. TULIKIVIASIAA 400 vuotta sitten ja uudelleen viime elokuussa - http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/tulivuo26400Kristityt voittoisia palstalla !
"Kristus) ...on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, ASTUNUT SISÄÄN KAIKKEINPYHIMPÄÄN ja hankkinut meille ikiajoiksi l21400Jeesus uhmasi kymmentä käskyä
Pietarin käsitys oli, että fariseukset uhmasivat Jumalaa, kun vaativat pakanuudesta kääntyneitä kristittyjä noudattamaan32400Silta yli synkän virran olet, Herrani
### Eikö adventisti ole jo Kirjoittanut: ideneb 11.12.2008 klo 07.46 siirtynyt ajatuksissaan Jumalan tykö, k25400Vielä ikuisesta laista
Tottakai laki pysyy iäti jos pysyy maakin - iäti sapatinpitäjien paratiisina. Matt. 5:18 Totisesti: laista ei häviä y26399Tunnen adventismin kuin omat taskuni
Suuresta Taistelusta pystyisinsanomaan, mitä on pääkonferenssin toimesta lisätty ja mitä poistettu. Pystyisin selostamaa24397Se parempi puolisko - parempi pappikin!
Kokemani mukaan nainen sopii miestä paremmin papiksi kuin mies. Sillä miespapit tuppaa lääppimään, mutta naispappi pitää25397RAKKAAT - hoivatkaamme heikkoja!
OMANTUNNON TÄHDEN ei pidä kysellä päivien alkuperaa tai ruokien alkuperää tai jonkun uskonsuuntaa. Herra on voimallinen18395TUTKI ensin - sitten vasta HUTKI !!!
Jospa miettittäisiin ensin, kuten Paavali teki ja minä teen. Jäisi turhat viestiketjut pois tykkänään! Kun motiivina on30395Kesäjuhlii Turun puales
Rauno Helppi on pääpuhujana kesäjuhlilla Turussa. Tiedättehän tuon ent. adventistin, jolle ei sitten enää ollut sijaa a-9392U.T. liian kriittinen adventismia kohtaan
Siksi kai kiihkoadventistille ei kelpaa Paavali tai Jaakob. Jo parikin jaetta peräjälkeen on liikaa - tulee konfrontaat26390MONESKO käskyistä on KYMMENYSKÄSKY?
Juuri puhui adv.pastori Håkan Westergård radio Deissä, (tarkoitan "adv.pastorilla" "kymmenyspastoria"), Malakian kirjaan67390Sapattisaarna6
KRISTUS ON SEKÄ LOUKKAUSKIVI ETTÄ KULMAKIVI Joku kyseli sitä, miksen saarnaa sapatista, mutta kyllä minä saarnaan nimen35388Joko janotaan autuutta ?
Meitä on nyt piiskattu lain kouralla. Joko joku muukin janoaa ELÄVÄÄ VETTÄ? Minä ainakin viihdyn paremmin nasaretilaise22387Sielun kuolemattomuus
Sielunkuolemattomuus-inttämiset ovat ylvästelyä?. Yksi kirjoittaja on vuositolkulla sisällyttänyt kyseisen kliseensä läh81387Helinä Jokinen - onko hän perustanut sunnuntaikirkon ?
Melko paksun traktaatin sain postilaatikkooni. Jonkun kirkon tekele se on selvästikin, mutta lieneekö tuo typykkä kirkon16387Tempaus TÄMÄN sukupolven aikana
Hirvaksen aloitteesta olemme tulleet vakuuttuneiksi siitä, että "ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten", kuten a10386Jeesuksen luut löydetty
On olemassa vain kaksi tietolähdettä. Toinen on se, mitä Jumala puhuu ja toinen on:"Onko Jumala todella sanonut?". Kaul3385Outo palstavirus liikkeellä
## Kiitos Aamenesta Kirjoittanut: ideneb 10.12.2008 klo 07.52 Kylläpä minä jouduinkin pinnistelemään sitä, mitä ol39385LAKI VAI USKO
HYVÄ PIHVI TÄKYNÄ - TAPPAVA KOUKKU SISÄLLÄ ! Anneli-elina, laittaa ulottuvillemme houkuttelevan pihvin - kirjoittaa Aab30384