Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
apostrophe
profiilit
apostrophe
apostrophe
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
20
Kommenttia
170
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luin kirjoituksen useaan kertaan enkä lainkaan ymmärrä kuka tässä nyt yllyttää naisia toisiaan vastaan? Missä tässä on sitä hajoitusta ja hallintaa? En tajua.
- Dekas (Nähtävästi tyhmä mies)
29.05.2006 12:54
Itse olen aina kuvitellut sen johtuvan siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomeen tarvitaan lisää kansalaisia veronmaksajiksi ja pitämään talouskasvua pystyssä.
Tästä syystä kynnystä uusien lapsien hankkimiseen halutaan madaltaa mahdollisimman paljon.
Veikkaisin, että Suomi tarvitsisi noin 2,5 lasta per nainen, jos talous halutaan pitää kunnossa. Mieluummin varmaan 3...
- Dekas
28.05.2006 00:03
Itse veikkaisin, että miehet karttavat hoitoalaa koska meiltä puuttuu hoivavietti. Itseäni ei ainakaan inspiroisi hyysätä sairaita ihmisiä päivästä pitkään.
- Dekas
22.05.2006 11:14
Eihän tuossa nyt mitään pahaa ole, aika huvittava idea itseasiassa.
Ja ainakin minun pakkilaukussani on laastaria. En koe sen laastarin siellä viestittävän, että olen täysi tumpelo. Laitoin sen sinne koska tiedän että rapatessa roiskuu....
- Dekas
22.05.2006 11:09
Itseänikin hieman pännii tämä jatkuva ruikutus ja pilkka joka kohdistuu ulkomaalaisen kanssa naimisiin meneviin suomalaisiin. Varsinkin jos naimisiin mennään hieman totuttua suomalaista tahtia nopeammin.
Ja aina jaksetaan pilkata, että asumislupaa siinä vaan metsästetään, mutta onhan noita paljon suurempiakin syitä mennä naimisiin totuttua nopeammin jos puoliso on muualta; nimittäin kulttuurierot. Oma tyttöystäväni on kiinalainen, ja hänen kulttuurissaan mies ja nainen menevät naimisiin jos haluavat olla yhdessä. Että naimisiin pitäisi tästä kiirehtiä, ennenkuin siellä alkavat sukulaiset kummastella.
Että ei se aina niistä lupa-asioista johdu.
- Dekas
22.05.2006 11:01
Siis, minulle isä on opettanut, että on kahden sorttisia hommia:
- Töitä, joita tekevät sekä miehet että naiset.
(esim. tiskaus, petien petaus, ruuanlaitto...)
- Töitä, joita tekevät vain miehet.
(esim. mattojen tamppaus, vessan pesu, ulkotyöt, imurointi, lattian pesu, autoihin liittyvät puuhat, yleensäkkin kaikki raskaamat puuhat)
- Dekas
16.05.2006 22:49
Siis, itseasiassa meidän kotona siivoaminenkin oli pääasiassa miesten töitä. Kotitöitä tehtiin koko porukka tasa-tahtiin.
Oma isäni kasvoi maalaistalossa ja siksi opetti minulle ulkotöiden vastuut tarkkaan, vaikka asuttiinkin kaupungissa.
- Dekas
16.05.2006 22:27
Saatan olla kyllä täysin väärässä, mutta tämä tuli mieleen...
Minulle ainakin pienenä opetettiin, että ulkotyöt ja puutarhanhoito ovat miehen vastuulla. Ne on miesten töitä. Koska kuitenkin kasvoin kerrostalossa, en juuri puutarhanhoito ole koskaan oppinut.
Jos minulla nyt olisi puutarha, olisin aika hyödytön tapaus sen hoitajana. Tiedän myös, että tuntisin itseni huonoksi mieheksi jos naiseni sitä osaisi hoitaa. Tuntisin huonoa omatuntoa ja syyllisyyttä, joten päätyisin varmaan pyörimään sinne puutarhaan ja yrittämään jotenkin pätemään ja päsmäröimään ja olemaan "mies".
- Dekas
16.05.2006 22:08
Kaippa miehilläkin on oikeus ajaa mies-asiaa jos naisilla on oikeus ajaa nais-asiaa?
Mielestäni kyllä tasa-arvoon tulisi pyrkiä. Se on se ideaali minusta...
- Dekas
15.05.2006 21:26
Naimisissa en vielä ole, mutta sanon nyt kuitenkin.
Kiinalaisilla ovat sukupuoliroolit varsin vahvat. Oma tyttöystäväni oli muunmuassa aivan ihmeissään kun huomasi minun (miehen) haluavan pestä tiskejä. Sittemmin on kyllä tottunut siihen, että minäkin pesen tiskejä :) Itseasiassa sanoo, että pesen ne jopa paremmin kuin hän koska olen kärsivällisempi ja teen hommat kunnolla :D
Naisten ja miesten työt on siellä rajattu aika tarkkaan, mutta ei sen mikään ylitsepääsemätön ongelma pitäisi olla.
- Dekas
06.05.2006 22:00
Autokauppojen henkilökunta on surullisenkuuluisan laiskaa palvelemaan mahdollisia asiakkaita. Siellä saa useimmiten odottaa huomattavasti kauemmin kuin 5 minuuttia, sukupuolesta riippumatta.
Lue itsesi onnekkaiden joukkoon jos sait palvelua alle varttitunnin vartomisella.
(Jos haluaa kunnon palvelua, kannattaa mennä rikkaan näkösenä sinne.)
- Dekas
09.04.2006 11:53
Jos noihin stereotyyppeihin viittaat, niin ne on kyllä heitetty ihan täysin huumorilla. Tällä palstallahan on aikamoinen vastakkainasettelu päällä jos tuollaisestakin otetaan herne nenään.
Ja kyllä, minä olen mies.
- Dekas
07.04.2006 19:22
Tällä hetkellä ollaan molemmat vielä niin kakaroita itse, että vasta opiskellaan. Yhdessä asustellaan ja kotityöt yritetään jakaa mahdollisimman tasan.
Tulevaisuudessa, sitten kun opiskelut on saatu päätökseen siirrytään ensin skenaarioon b). (kakaravajaata yhdessäeloskelua). Sitten kun kauniimpi puolisko alkaa vaatia, tehdään varmaan niitä mukuloita (niin monta kun rouvan tekee mieli). Se on sitten ihan raha-tilanteesta kiinni jääkö hän kotiin vai käytäänkö molemmat töissä. Joten c) tai d) lähinnä budjetista riippuen.
Todennäköisesti kauniimpi puolisko jäisi ihan mielellään kotirouvaksi, koska sen on hänen kulttuurissaan huomattavasti hyväksyttävämpää ja ihailtavampaa kuin täällä Suomessa. Eikä maahanmuuttajan ole kovin vaivatonta löytää hyväpalkkaista jopia.
(BTW, tulevaisuuden arponoppia heitellään nyt kesällä meidän taloudessa, sillä haen Helsingin Yliopiston Humanistiseen. Pitäkää tyhmälle peukkuja, jotta saataisiin tästäkin idiootista akateeminen ^__^ )
- Dekas
07.04.2006 18:49
Kyllä tällä palstalla vastaan tulevat kuvaukset ja kommentit miehistä ovat useimmiten negatiivisia luonteeltaan. Höpistään täällä vaan kun tänne on jo kerran kokoonnuttu :)
Minulle ainakin sopisi, jos se suu puhuttaisiin puhtaaksi vaikka täällä feminismipalstalla, luen mielenkiinnolla. :D
- Dekas
28.03.2006 13:23
Hieman samansuuntaista olen minäkin kummastellut...
Muutama vuosikymmen sitten feministinen liike puolti vahvasti naisen seksuaalisuuden vapautumista. Naisten seksuaalinen itsemääräämisoikeus oli tärkeä tavoite ja sitä painotettiin.
Nyt on jostain syystä käännetty kelkkä 180 astetta ja vastustetaan naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta vastustamalla prostituutiota. Samalla painostetaan, että prostituutio-asiassa vain miehet toimivat väärin ja nainen on aina uhri. Jotenkin tuntuu, että tässä yritetään loikata sukupuolistereotypioissa vuosikymmeniä taaksepäin.
- Dekas
12.03.2006 23:23
Ei, minä en ole koskaan ostanut seksiä. Asiasta olen kyllä palstoilla paljon keskustellut, koska seksinostokiellon argumentit ovat mielestäni jotenkin täysin nurinkurisia. Olen yrittänyt ymmärtää kuinka joku voi olettaa seksinostokiellon vähentävän seksikauppaa. Etenkin minua kiinnostaa sen, että seksinostokiellon innokkaimmat puollustajat ovat feministejä, vaikka on loogisesti odotettavassa että seksinostokielto tulee satuttamaan nimenomaan naisia.
- Dekas
12.03.2006 23:18
Siis, mietis nyt vähän mitä argumentoit!
Seksinostaja-miehet ostivat seksiä kehitysvammaiselta. Tämä on hyväksikäyttöä, aivan selkesti. Kaikki olemme tästä samaa mieltä, juu?
Toteat, että tästä syystä seksin osto pitää saada rangaistavaksi. Tästä olemme kyllä täysin eri mieltä. Siis, analysoidaanpa nyt millaisia miehiä seksiostajat oikein ovat!
Seksiostaja pystyi tässäkin tapauksessa ostamaan seksiä kehitysvammaiselta, eli heidän moraalinsa ei todellakaan voi olla kovin korkea. Minusta seksiostajat ovat siis huonoja, moraalittomia miehiä.
Jos seksikauppa tehdään laittomaksi, nykyisten vapaaehtoisten seksityöntekijöiden tilalle tuodaan Virosta ja Venäjältä seksityöhön PAKOTETTUJA naisia! Tajuat kai tämän?
Ja nämä moraalittomat seksinostajat JATKAVAT palveluiden ostamista, vaikka naiset on työhön PAKOTETTU! Ei seksiostajalta löydy sellaista moraalia, että hän lakimuutoksen jälkeen toteaisi että: "Jaa, nyt vapaaehtoiset prostituoidut kaikkoavat, lopetanta tämän seksinostamisen." Näin ei käy, he jatkavat ostamista.
Sen tämä kehitysvammais-tapaus todentaa! Ei seksinostaja välitä! Siksi uusi lakimuutos olisi haitallinen
- Dekas
12.03.2006 16:28
Kyllä minä veikkaan, että jos kaikki Suomen perhepäivähoitajat, tarhanhoitajat ja muut lastenkaitsijat lopettaisivat hommat jonain kylmänä tammikuun aamuna kuin seinään, niin jopa alkaisi helmikuuhun mennässä palkkapussien koko paisumaan.
- Dekas
04.03.2006 11:47
Se, kuinka kakarain-kunnossapito ja vahtiminen toteutetaan on tosiaankin perheen sisäinen asia, heidän itsensä tekemä päätös.
Huoltajuusasioissa taas päätös tulee ulkopuolelta. Vanhemmat eivät itse päätä.
- Dekas
07.02.2006 07:55
Parturit ovat Suomessa naurettavan kalliita.
Pikkasen kun hiuksia katkoo niin johan maksaa montakymmentä euroa. Täysin päättömissä hinnoissa koko palveluala.
05.02.2006 20:49
4 / 9