Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. >>Tarkoitin, missä kohtaa Raamattua lukee sellainen asia, että Jeesus alkoi viettää sunnuntaita pyhäpäivänä sapatin sijaan ja käski meidän tehdä samoin.>>

Noo, eipä tuolla juuri kirjaimellisesti noin sanota eikä käsketä mutta Uusi Testamentti ehkä antaisi ymmärtää, ettei Jeesus senjälkeen kun hän oli 'kuollut ja kuopattu' ja myös ylösnousut, ollut kovinkaan sidoksissa juutalaisten lakiin. Eipähän tuota edes missään mainita hänen käyneen ylösnousemuksensa jälkeen edes sapattina synagoogassa vaikka maisen vaelluksensa aikana niin tapasi tehdäkin. - Sunnuntaisin lepopäivää viettävät kristityt taitavat mieltää enemmän itsensä tuon ylösnousseen palvelijoiksi kuin ennen Golgatan tapahtumia eläneen Jeesuksen.
  2. >> Tanssiminenhan on syntiä vai onko se poistettu pois syntiluettelosta. >> Syntinähän sitä tanssimista on meillä perinteellisesti pidetty vaikka tosin joskus Keski-aikana kirkoissakin saatettiin tanssia. Olemme kuitenkin jo tuollaiset unohtaneet. - Muuten monesko käsky se tuon tanssimisen taas kieltääkään?