Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Eri ruokia syömään tottuneilla ihmisillä on kylläkin suolistossaan erilaiset bakteerikannat. Jos nämä kannat poikkeavat hyvin suuresti toisistaan, nämä eri ihmiset eivät yksinkertaisesti kykene sulattamaan toistensa ruokia. He jäävät ilman ravintoa ja jopa sairastuvat bakteerikannalleen vieraista ruoista.

Sitäpaitsi on sairauksia, jotka estävat monien ruokien nauttimisen. Terve ihminen kylläkin yleensä pystyy syömään lähes kaikkea sellaista ihmisen ruokaa, joka kuuluu hänen elinympäristöönsä.

"Ei se saastuta ihmistä, mikä menee suusta sisään" vaan se mikä tulee suusta ulos.
  2. Hei Timo

Kun tai jos uskotaan, että Jumala loi maailman joskus noin kuusi vuosituhatta sitten, kirjaimellisesti vajaassa viikossa, niin kuinka selitetään ne todisteet, jotka osoittavat jotakin muuta. Tarkoitan näillä todisteilla mm. geologien tutkimuksia maapallon iästä; paleontologien ja arkeologien löydöksiä ja näiden löydöksien ajoitusta. - Itsellänikin on osa Sveitsin Alpeilta löydetystä merieläimen fossiilista, ajalta, jolloin nuo Alpit olivat merenpohjaa ja jonka jäänteen ikä on muutamaa vuosituhatta paljon vanhempi.

Olisiko siis niin että tieteellisen tutkimuksen tulokset olisivat kaikki vääriä, kenties petkutusta, vai olisiko niin että Jumala olisi luonut jostkin käsittämättömästä syystä esim. dinosaurusten luut maan poveen siten, että ne näyttävät olevan vanhemmalta ajalta kuin edes maailmaa on ollut olemassakaan.? Vai olisiko kuitenkin mahdollista, että kaikkia Raamatun kertomuksia ei välttämättä ole syytä ymmärtää aivan kirjaimellisesti: niin ettei esim. luomiskertomuksen päivä välttämättä tarkoita samaa kuin meidän 24-tuntinen vuorokautemme?