Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. >>,mutta kristinuskossa on jumala ja vain yksi sellainen,niin siitä ei pitäisi haarautua eri uskontoja ja merkityksi,vaan kaikkien pitäisi vetää ns yhtä köyttä,koska uskotaan samaan asiaan.>>

Vaikka kristityillä onkin yksi "peruskirja", Raamattu, niin raamatunlukemistraditiot poikkeavat toisistaan. Uskonnolliset johtajat ja auktoriteetit sanelevat sen kuinka Raamattua on luettava ja lukemansa ymmärrettävä. Lisäksi jokaisen raamatunlukijan oma elämänhistoria antaa oman "astisan makunsa" lukijan esiymmärrykseen, jonka valossa hän tuota Raamattuaan lukee. Näin ollen jokaiselle muodostuu ikioma käsitys jumaluudesta - jumalakuva - ja koska Jumala nyt sitten on "yksi ainoa" eikä siedä vieraita jumalia, riita on valmis.
  2. Noin oli!
  3. >> Adventtiseurakunta on Jumalan seurakunnan jäännös johon kuulumalla kuuluu todelliseen Jumalan Israeliin. >>

Jos noin on, että Adventtikirkko on Todellinen Israel, niin mikä sitten on se todellinen, olemassaoleva Israel, joka löytyy maailmankartalta ja jonne voi jokainen vaikkapa matkustaa sen olemassolon todetakseen toisin kuin vain uskomuksissa ja unelmissa olevaan Israeliin.