Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
täällä pätkän keskusteluista = rähinästä Ruotsin TV:n suomalaisuutisissa.
Ihmettelin sitä "keskustelukulttuuria", jonka Suomen TV suvaitsee. Eikö siellä sanella ehtoja ennen lähetystä, jaeta puheenvuoroja ja puheenvuoron aikana pitävät toiset suunsa kiinni!
Nythän ei saanut mitään selvää heidän puheenvuoroistaan kun kaikki puhuivat yhtäaikaa! Kiinnitin vaan huomion Niinistön pullistuviin silmiin :)
14.01.2006 10:15
Se on minun mielipiteeni. Ei kannata antaa ympäristön odotusten vaikuttaa valintaansa.
Sitten kun todella tuntee että haluaa lapsia, on valmis ottamaan vastuun heidän kasvattamisestaan ja hyvinvoinnistaan, tietää että lapsi on odotettu ja tervetullut tähän kylmään maailmaan.
Kuuntele omaa itseäsi, mitä todella itse haluat, eikä sitä mitä muut haluavat.
Lapset ovat laina, eikä heidän varaansa pidä vanhuuttaan suunnitella.
13.01.2006 15:50
Opettajani oli Elsi-Hetemäki-Olander, rakastettu ja suosittu, siihen aikaan ensimmäisiä inhimillisiä opettaja. Kyllä pojatkin yrittivät loistaa ruotsintunneilla :)
Paljon on ruotsinkielen taidosta ollut hyötyä myöhemmin elämässä.
12.01.2006 13:51
missä on yksi ainoa ruokakauppa. Omistajan rouva istuu kassassa ja häntä olen oppinut pitämään silmällä, niin paljon virheitä hän tekee, joko tahallaan tai vahingossa.
Minusta ainakin näyttää välillä "tekotökeröltä" kun hän skannailee hintoja, jotka ei muka "tartu", mutta niitä sitten kuitenkin tarttuu kassakoneeseen liian kanssa.
Kuittia ei tule ennenkuin pyynnön jälkeen.
Sääliksi käy niitä pienituloisia eläkeläisiä, joilta on varmaankin viety liikaa rahaa, jotka eivät saa kuittia ja luottavat kauppiaisiinsa.
Ollaan vaan tyytyväisiä kun on kauppa missä asioida, maksetaan melkein kaksinkertaisia hintoja ruokatarvikkeista jotka eivät ole ensiluokkaisen tuoreita, vaan tulleet kaupungin päämyymälästä, missä asiakkaat ovat nirsompia ja vaativat tuoreita elintarvikkeita.
11.01.2006 20:26
Kirjoittamassani tapauksessa olin laittanut erikoishintaiset tavarat punaiset laput ylöspäin hihnalle, juuri sen takia, että kassa huomaa nämä. Ei huomannut.
Sitä paitsi hän ei edes vilkaissut leipäpussiin, minkä hintaista leipää olin ostanut vaan pisti arvaamalla, siitä huolimatta että sanoin hänelle mitä leipä maksoi!
Hänen keskittymisensä oli suunnattu koko kassallaoloaikani erään kolleegan kanssa juttelemiseen.
11.01.2006 19:42
Eihän tuosta ole kauan kun kerroin kuinka eräänä yönä heräsin kun peiton alla oli uskomattoman lämmintä, suorastaan hikinen olo (vaikka ei ollutkaan mies vieressä :)) ja huomasin että olin unohtanut toppahousut pitkän yöpaitani alle!
Riisuutumispuuhani illalla oli keskeytynyt puhelun takia.
Tänä aamuna taas, kun touhusin keittiössä ja laitoin kahvikeittimen kuntoon, täytin säiliön vedellä, mittasin jauhot suodattimeen, niin aloin siinä kesken kaiken täyttää muropurkkia, otin piimää kaapista ja ihmettelin kun ei kahvinkeitin alakaan "rutista".
Painoin napin päälle ja kohta alkoi kuulua veden räiskyntää!
Kahvikannu ei ollutkaan alla vaan vesi tuli suoraan pöydälle!
Mitä opinkaan tästä? Että rutiineista ei saa poiketa, sekä aamu- että iltatoimet menevät jo kuin robotilla, samaa rataa.
Jos jotakin muutosta tulee niin seuraukset voivat olla ihmeelliset.
11.01.2006 11:20
Naapurustossani on joitakin aviopareja, joista mies on jo eläkkeellä ja vaimot käyvät töissä.
Naisille miesten eläkkeellä olo näyttää olevan positiivinen asia. Miehet laittavat nyt ruoat, siivoilevat ja pesevät pyykit.
Miehet ovat sanoneet etteivät he ole käsittäneet kuinka paljon kotityöt vievät aikaa ja kaiken tämän vaimot ovat tehneet yksin muitten töittensä päälle!
Miesten päivissä on edelleenkin tarkoitusta kun tuntevat olevansa hyödyksi. Ja naisten päiviä on helpottanut kun kotiaskareitten sijaan voivat mennä vaikka iltakävelylle miehensä kanssa.
11.01.2006 10:26
En tiedä millä nimellä Suomessa myydään sitä mikä täällä meillä on "havrekli" :))
Onkohan se lesettä? - Yritin keksiä sille sopivan suomalaisen vastineen! :))
09.01.2006 12:37
Tästä asiasta on jauhettu kyllästymiseen asti.
Mieluummin liikaa poistoja kuin että annettaisiin häiriköille vapaus mellastaa mielin määrin.
Uudet palstalle tulijat kauhistuvat lukiessaan tuollaisia viestejä, mitä täällä nytkin viikonloppuna oli!
Poistajan "tajussa" ei ole mitään vikaa, vaan sellaisen kirjoittajan tajussa joka ei millään käsitä, että on teknillisesti mahdotonta säilyttää viestejä jotka on kirjoitettu heti häirikköviestin alle.
09.01.2006 11:23
Kyseisessä TV-ohjelmassa näytettiin kuinka huolellisesti koira-asiakkaalle tehtiin ruokaa, tietenkin parhaista raaka-aineista.
Kaikki ruoka-aineet laitettiin kauniisti matalille vadeille, koristeltiin niinkuin ihmis-asiakkaankin ruoka-annokset.
Sitten katettiin ruoka vihreälle matolle ja koirien emännät syöttivät lemmikkejään puikoilla!
08.01.2006 21:04
Tuossa ohjelmassa tehtiin selväksi, että noille koiranomistajille koira oli samanarvoinen kuin ihminen. Jopa arvokkaampikin. Koira on uskollinen ja lojaali, mitä ihminen ei aina ole.
Kyllähän täällä meilläkin pidetään koiraa perheenjäsenenä, mutta luultavasti menee vielä aikaa ennenkuin aletaan rakentaa koira-Hilton-hotelleja, koirien gourmet-ravintoloita, kylpylöitä, pesuautomaatteja jne.
Japanilaisethan ovat myös ihastuneita kaikkeen tekniikkaan.
Tietenkin he kehittelevät parhaillaan myös robottikoiraa, jolla voi leikkiä "interaktiivisesti" komentosanoja käyttämällä. :))
08.01.2006 21:00
ei kannata lähteä liikkeelle. Ainakin minulla menee henki ahtaalle pienemmässäkin mäessä, jos lähden muka "ruokaa sulattelemaan".
Parasta on mielestäni lähteä liikkeelle aamulla joko ennen aamiaista tai sitten hyvin kevyen aamiaisen jälkeen.
Kunto kasvaa kyllä hyvin nopeasti ja jo parin viikon päästä saatat huomata, ettei enää ahista!
08.01.2006 18:17
Maailman helppohoitoisin kukka!
Minäkin luulin että orkidean hoidossa täytyy olla tosi ekspertti, enkä voinut kuvitella että minun hoidossani orkidea viihtyisi.
Ensinnäkin, jos siinä on läpinäkymätön ulkoruukku, niin vaihda se lasiseen (iso lasipurkki menettelee).
Sitten kastelet sitä vaan 7-10 päivän väliajoin, n. 1,5 dl vettä, mielellään sadevettä tai lumesta sulatettua tai keitettyä, jäähtynyttä vettä.
Älä aseta sitä liian lämpimään paikkaan, esim. ikkunalaudalle missä alapuolella on kuuma patteri. Ikkunan lähelle kyllä, se viihtyy valossa.
Sitten kun sen kukat lakastuvat niin älä mene katkomaan kuivia vanoja pois, ne tippuvat itsestään ja uusia kukkavanoja alkaa kasvaa :)
Minulla on juuri nyt kaksi orkideaa, joissa on isot kukannuput. Toisessa orkideassa on 4 kukkavanaa, toisessa 2.
08.01.2006 17:17
ovat iän mukana muuttuneet.
Juuri tänään ajattelin, kun olin lenkillä lumisessa maastossa, että vielä parikymmentä vuotta sitten lumen näkeminen sai aivan hurmoksiin ja suunnittelemaan laskettelulomaa ja muutenkin viikonloppuisin oli itsestöön selvää että mentiin porukalla laskettelumäkeen.
Minulla oli aina tavalliset sukset auton katolla ja ruokatunnilla kävin vetämässä lenkin.
Ehdin hädin tuskin käväisemään suihkussa ja vaihtamaan vaatteet ja takaisin töihin.
Syömään en ehtinyt, mutta pysyipähän kilot kurissa.
Kaupunkiin muutettuani ja lumettomien talvien takia hiihtäminen jäi, mutta kuntosalilla kävin 3 kertaa viikossa 8-9 vuoden ajan säännöllisesti, sitä paitsi myös uimahallilla kerran viikossa + kävelylenkit päälle ja kesällä golf.
Nyt asun taas maalla ja ainoa mitä täällä voi harrastaa on kävelyä, kesällä uimista ja golfia.
Hyvin on riittänyt tähän mennessä.
Voisin kyllä laittaa oman kuntosalin alakerran tupaan, jos rupeaa siltä tuntumaan.
08.01.2006 16:44
Minäkin olen haaveillut että tekisin matkan kaikille paikkakunnille, missä olen asunut ja kiertelisin ja katselisin, muistelisin.
Ehkä tapaisin jonkun vanhan koulukaverin.
Joistakin lapsuudenaikaisista kylistä on tullut kaupunkeja.
Mitähän niistä tunnistaisi? Vai tunnistaisiko mitään muuta kuin ehkä kirkot jotka ovat entisillä paikoillaan.
Toivottavasti se on mahdollista ensi kesänä.
06.01.2006 17:02
Elämä on juuri nyt paremman tuntuista kuin joskus kolmikymppisenä! Ja muutaman kuukauden päästä olen 66 vuotta vanha!
Kolmikymppisenä olin fyysisestikin huonommassa kunnossa kuin mitä olen tänä päivänä! Kuntoilen ja yritän pitää painon kurissa. Kaikki aistit toimivat niinkuin pitääkin, jopa paremmin kuin nuorena!
En kaipaa ollenkaan että kolmikymppisenä kiinnostivat iskelmät enemmän kuin klassillinen musiikki tänään! Ja että luin aikakauslehtiä, joita en enää ikinä lue, vaan tilalle on tullut kirjallisuus.
En katso että aivoissani on tapahtunut rapistumista, jos en enää ole kiinnostunut samoista asioista kuin nuorena, elämään tullut vakavuus kuuluu asiaan ja sitä sanotaan "kypsymiseksi" :)
Juuri tänä aamuna kun heräsin ja olin vielä sängyssä niin ajattelin että minkähänlaista on sitten (ja JOS) kun ei enää ole unelmia eikä elämä tunnu enää hyvältä elää. Ja tunsin kiitollisuutta että tuntuu se päivä ainakin omalla kohdallani olevan vielä jonkun matkan päässä!
06.01.2006 11:02
oma isäni, ajatteli aina ääneen, kun kansa napisi ja oli tyytymätön:
- Nyt tarvittas pikkunen sota niin oltas tuas tyytyväesiä siihen mitä meillä on!
06.01.2006 10:47
Olen kärsinyt koko ikäni kovasta vatsasta, mutta en enää.
Laitan tähän reseptin omasta kuuristani, jota aloin käyttää joskus 90-luvun puolivälissä.
Muutaman vuoden päästä vatsa alkoi toimia ilman tuota ihmemössöä.
Eläkkeelle jäätyä on myös alituinen kiire jäänyt pois ja on aikaa olla täysistunnossa aikanaan :)
Koska en syö aamupuuroa vaan piimää (täällä on piimä niin paksua että se syödään lusikalla) niin laitan tuota mössöä piimän/jugurtin/viilin päälle pari ruokalusikallista.
1 dl pellavansiemeniä
1 pussillinen luuttomia luumuja
1/2 pussillista aprikooseja paloiteltuna
Kaadetaan päälle kylmää vettä niin paljon että ainekset peittyvät. Annetaan seistä yön yli ja aamulla soseutetaan vaikka sauvasekoittimella.
(Annoksesta tulee viikon satsi, joka säilytetään kannellisessa purkissa jääkaapissa.)
06.01.2006 10:28
Täälläkin on ollut kuulemma aika vilkasta tuo ennakkoäänestys.
Itselläni ei ole enää Suomen kansalaisuutta, enkä voi äänestää.
06.01.2006 10:05
on hyvin tuttu paikka minullekin.
Kaupunki ympäristöineen kasvaa niin että hirvittää.
-80-luvulla siellä oli vajaat 20.000 asukasta, tänä päivänä yli 91.000 rekisteröityä asukasta.
Pienestä vaatimattomasta kalastajakylästä on kehittynyt turistikeskus.
05.01.2006 11:05
84 / 150