weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- "Lohduttavatko he sinua murheissasi? Tulevatko he sinun sairasvuoteesi ääreen? Tukevatko he sinua henkilökohtaisesti hyvän elämän etsimisessä? Onko heillä valta antaa tekemäsi pahat asiat anteeksi?"
Ystäväni ja läheiseni tekevät kaikkea tuota. Raamatun Jahve ei sitä tee.
Lupausta pahuuden häviöstä heillä ei tokikaan ole, mutta toisaalta ei sitä ole kellään muullakaan.
Ja säästäkää minut siltä "jumalalla on lupaus" soopalta. - "Minua ja uskoani ei taas liikuta yhtään jotkut kirkot eikä ateistien löpinät vain iäisyydellä ja miten sen minä vietän on merkitystä."
Niin, jos tosiaaan sen lisäksi missä te iäisyytenne vietätte, miettisitte miten sen vietätte?
Oletteko varmoja ettei jatkuva ylistäminen ala jurppimaan tuossa parin miljoonan vuoden kohdalla? Ja eikö siinä kohtaa alkaisi jo ajattelemaan että: Voisi sitä tässä muutakin olla.
Vastakysymys: Miten itse aiot viettää iäisyytesi, menee ohi, koska lähden siitä ettei mitään iäsyyttä ole. Joten helvetillä pelottelu tässä kohtaa on jokseenkin turhaa. - Sanattomaksi veti..
- Tässä myös jokunen kirja.
- Hannu Lauerma: Pahuuden anatomia.
- Kari Enqvist: Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat.
- Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja. - Kyllä te uskovaiset kyllä osaatte parhaiten tuo raamatun vänkyrään vääntämisen. Teitä kaikkia jos uskoisi, niin olisi olemassa useita keskenään ristiriitaisia ehdottomia totuuksia.
- Älä viitsi Jaakob. Itse luet kuitenkin raamatusta vain valikoituja kohtia jotka tukevat omaa uskoasi.
Sinä tiedät kyllä että moni ateisti tuntee raamatun paremmin, tai ainakin yhtä hyvin kuin sinä. - Olipa dramaattinen juttu. Paitsi että jotenkin tuo kuvatunlainen tilanne tuntuisi liittyvän ennemmin paikallisiin tornadoihin joita siellä on tämän tästä ja saavat myös pahaa tuhoa aikaan. Eikä hirmumyrsky Andrewiin, joka oli kuitenkin trooppinen hirmumyrsky, ja riehui päiväkausia. Ja jonka keskus täytyi olla 800 kilometriä, eikä 800 metriä.
- Miksi se kiinnostaa sinua?
- Jos saisin päättää niin kukaan ei kuolisi ennen aikojaan, vaan kaikki eläisivät noin sata vuotiaiksi ja kuolisivat vanhuuteen.
- Ainoa poika. Onko?
Keitä siis olivat ensimmäisessä Mooseksen kirjassa mainitut jumalan pojat, jotka kävivät purkamassa sukupuoli viettejään ihmisten tyttäriin? - Minä en usko jumalaan/jumaliin, enkä mihinkään yliluonnolliseen ja omaan naturalistisen maailmankäsityksen.
Tästä johtuen minua kutsutaan ateistiksi tai agnostikoksi tai miten vain, minulle sillä ei ole väliä, eikä minun tarvitse todistella sitä mitenkään.. - Ei ole olemassa mitään ateistiteoriaa joten:
1. Se ei kuvaa mitään.
2. Sellaista teoriaa jota ei ole, ei voi myöskään vahventaa.
3. Ei mitään, koska ei ole sitä teoriaa.
4. Niin, sitä teoriaa ei edelleenkään ole, mutta väitteeni siitä ettei Jeesus tule falsifioituu sinä hetkenä kun Jeesus tulee taivaallisten sotajoukkojensa kanssa taivaan tähtien putoillessa maahan. Miten sinä falsifioit väitteen: Jeesus tulee?
5. Dawkins oli oikessa.
6. Siksi kun ei ole sitä teoriaa.
7. En ole kuullut tuollaisesta, joten en voi kommentoida.
Jos vielä lisäisi herra trollille että älykäs suunnitteluteoria on luotu vastateoriaksi evoluutioteorialle, sllä vain ei taida olla muuta tutkittavaa kuin raamattu. Evoluutioteoriasta sen sijaan on hyllykaupalla tutkimusteoksia. Samoin netissä palvelimet pursuaa samaa tietoa, joten etsimään vain.
Ketä sinä luulet hämääväsi vaihtamalla evoluutioteorian nimeksi "ateistiteorian"
Sinun pitäisi hyvin tietää että evoluutioteorialla on myös uskovaisia kannattajia. - Tuo todistaa vain tämän vanhan viisauden: Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Tällä tarkoitan ettei maassa jossa on tuhansia vuosia uskottu johonkin, ei joku yksin valtias (tässä tapauksessa puolue) voi tulla sanomaan mihin saa uskoa ja mihin ei. Tai saa toki tulla sanomaan, mutta meneekö sanoma perille onkin sitten toinen juttu.
Ja ateistinen valtio ei ole myöskään ateistin tavoite, vaan ateistin tavoite on sekulaari valtio jossa jokainen saa rauhassa uskoa mihin huvittaa, mutta tätä uskoa ei ole tarvis valtion puolesta edistää. - ""BUAHHAHHAHHAAA ja evokki uskoo...""
Sitten kun nauramiseltasi pystyt niin kerro miksi tuo ei sinun mielestäsi toimi?
Ja vähän laskelmia mukaan, eikö?
Jos esität kunnolliset syyt, niin voimme yhdessä nauraa tuolle värikuula hömpötykselle.
Jos et niin nauramme sinulle.. - Älykkäät suunnittelijat ovat jo tehneet töitä, joten eiköhän muutaman vuoden päästä jo tapahdu jotain.
http://www.jwst.nasa.gov/index.html - Ei tarvitsekaan. Mutta ei tarvitse ottaa raamattuakaan todesta. Joten??
- "Raamattu on niin käsittämätön kirja että". Tähän asti meni ihan putkeen, mutta tästä eteen päin ei sitten enää mennytkään, vaan alkaa typeryyksien kirjoittelu.
Olet myös oikeassa siinä ettei raamattua ikinä pystytä toditamaan valheeksi.
Mutta toisaalta valheeksi ei myöskään koskaan pystytä todistamaan Kalevalan kertomuksia. Esimerkiksi sitä, miten Väinämöinen lauloi Joukahaisen suohon, tai kun seppä Ilmarinen; takoja iän ikuinen takoi Sammon.
Että silleen.. - ""Evoluutioteoria sanoo näin" ei ole tieteellinen väite."
Ei olekaan, mutta kun evoluutioteorian esittäjä sanoo näin, niin se taasen on tieteellinen väite.
Dawkinsia en kommentoi.
Jos vertaisarviointi ei löydä vastaansanomista tutkimuksesta, niin kyllä se silloin alkaa olla tieteellisesti pätevä ja perusteltu.
Niin no.. Ei tietenkään kreationistin mielestä. - Miksi uskovaisia saa aina olla muistuttamassa siitä miten rumaa valehtelu on? Tuossakaan aloituksessa ei ole totuuden häivääkään.
Siis vielä.
Valehtelu on rumaa silloinkin kun se tehdään trollaus tarkoituksessa. - Mayat eivät ole ennustelleet mitään maailmanloppuja, heidän kalenterinsa vain on laskettu loppuvan silloin ja sekin todettu olevan reilut 200 vuotta pielessä.
Nostradamus taasen on päästelluyt suustaan niin monitulkintaisia juttuja, että niissä voi nyt nähdä ihan mitä vain mielikuvitus voi mieleen tuoda, joten ole rauhassa..