weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- :D
- No siinä oli oikein malliesimerkki kaltevan pinnan argumentoinnista. Eihän tuosta puuttunut enää kuin se, että kämmeniin alkaa kasvaa karvoja jos kovin masturboi..
- :D
- ""Ei ateismi tule koskaan ihmistä suuressa mittakaavassa kiehtomaan.""
Oikeassa olet, sillä kysymys ei olekaan siitä, että asia kiehtoo, vaan siitä ettei yksinkertaisesti nyt vain usko jumalaan, allahiin, shivaan, shamaaneihin, eikä mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen henkiolentoon.
Niin ja unelma yhteiskunta voisi olla sellainen sekulaari yhteiskunta, jossa kaikki saavat uskoa ihan mihin haluavat, tai olla uskomatta.
Ja vielä. Ei tässä ilkeyttään olla uskomatta mihinkään yliluonnolliseen, vaan siksi että oma järki sanoo ettei näin voi olla.. - ""Milloin evokit ottavat onkeensa ja hylkäävät utopistisen evo-opin?""
Evoluutioteoria hylätään todennäköisesti silloin kun tulee paremmin lajiutumista selittävä teoria.
Osaisitko sinä sanoa milloin sellainen tulee? - Joitakin vanhinpia kirjoituksia joista osia on käytetty raamatun pohjana ei ole osioitu lukuihin ja jakeisiin, mutta aika kauaksi ajanlaskun alun tuolle puolen pitää mennä. Joten tuskin löytyy...
- Ikävä kyllä tuo punainen rinkula tuossa linkin perässä tarkoittaa etten viitsi linkkiä juuri nyt avata, joten en voi sitä kommentoidakaan.
Hetken kyllä pohdin miten banaanikärpänen voisi olla parempi mitä se nyt jo on. Siis kärpäsen itsensä kannalta..
Ehkä se on jo niin sanotusti huipulla josta ei ole muuta suuntaa kuin alaspäin. - Minä kun olen tällainen perusterve kaveri niin hämmästyisin kyllä suuresti..
- kristinuskon alkuperäinen oppi oli että lapsi syntyy saastaisena ja pitää kastaa mahdollisimman pian että lapsi tulisi jumalalle kelvolliseksi. Eikö lapsen hätäkaste perustu juuri tuohon oppiin? Kastamaton lapsi on kadotuksen oma. Nykyään kasteestakin on jo muokattu monia versioita riippuen vähän miten uskotaan. Kristinusko kun taipuu niin moneksi.
- Ja taas Jaakob suoltaa samat joutavuudet jotka on hänelle selitetty jo useita kymmeniä kertoja usean eri vbastaajan toimesta, mutta kun luetun ymmärtämisessä on selkeästi puutteita, niin kehä se vain pyörii..
- Ikävä kyllä usko on valtaosalla nimenomaan psyykkisen manipulaation tuote ja tämä indoktrinointi alkaa usein jo lapsena ja jatkuu läpi kouluajan.
""Uskon - olen siis olemassa.""
Ei se Descartes tainnut ihan noin sanoa. Itsekö keksit tuon väännöksen? - Mieti itse..
"Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, 'Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle'. Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen."
- William C. Easttom II - Mitään kuoleman jälkeistä h*lvettiä ei mielestäni ole olemassa. Toisaalta viime aikaista uutisointia seuratessa tulee mieleen, että jotkut kokevat elämänsä täällä liian rankaksi ja monilla se on oikeasti rankkaa, joten kysymykseesi ei välttämättä ole olemassa yksiselitteistä vastausta.
- ""Minä en ole kiinnostunut mistään Genesin kirjoituksista,""
No niin, mitäpä tuohon sitten.. :D - ""Tiedätkö, on olemassa vain yksi Jumala ja yksi Jeesus Kristus, Jumalan ainoa Poika,""
En tiedä koska oletuksena on ettei ole edes sitä yhtä jumalaa, eikä sitä ainoaa poikaa.
Muuten, jos Jeesus oli ainoa poika niin keitä nämä olivat? Nähtävästi maallinen "liha" ainakin kiinnosti.
GENESIS 6. 1 - 4.
1. Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2. huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
3. Silloin Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
4. Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Nämä viittaamasi raamatunkohdat ovat jo ennestään tuttuja sillä kuten mainitsin, minä olen raamattuni lukenut. - Niin, minäkin olen tutkinut raamattua. Tosin ilman mitään johdatuksia.
Tiedän myös mihin olen matkalla eikä mieleeni tule millään mitään uskoa taivaalliseen taikasetään.
Minä puolestani en toivo sinun pääsevän tuosta taikauskostasi, koska lähden siitä että ihmiset saavat uskoa mihin haluavat, tai olla uskomatta.
Ja jos se sinun jumalasi haluaa ihmisten pelastuva, niin miksei kaikki sitten pelastu?
Jos minulla olisi valta pelastaa ihmisiä joltain (mitä se sitten olisikaan) ja haluaisin ihmisten pelastuvan, niin aivan varmasti joka iikka pelastuisi ilman mitään ennakko ehtoja.. - ""Tiedätkö, Jumalalle kaikki on mahdollista. Lueppa Ilmestyskirja ihan kokonaan, ja mieluummin rukoillen Jumalaa,""
Mitä jos oletuksena on, ettei ole mitään jumalaa jolle kaikki on mahdollista?
Silloin ei myöskään ole jumalaa, jota voisi rukoilla antamaan ymmärrystä. - Ihan oikeasti.
jos tarkoituksena on herättää edes jonkinlaista (hetkinen tuossa saattaa ehkä olla itua.) ajatuiksen poikasta Evoluutioon uskovien ja ateistien pääkopassa, niin kyllä postauksissa pitäisi olla jonkinlaista järkeä, edes vähän. Täydellistä tuubaa postaamalla se ei onnistu. - Jatkoa.
"Ateismissa puolestaan halutaan kaikki uskonnot pois maaiman kartalta."
Ei pidä paikkaansa. Joko olet tietämätön tai valehtelija. - "Koraanissa taas kehoitetaan valloittamaan kaikki uskonnot."
Kuka sanoi uudessa testamentissa että: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni.
Ja minun mielestäni tätä on toteltu melko kirjaimellisesti miekoin, rovioin ja muilla epämiellyttävillä tavoilla.
Ei se kristinusko suomeenkaan tullut siten, että lempeä setä kertoi kauniisti ihmeellisestä miehestä nimeltä jeesus..