Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stellaria81
profiilit
stellaria81
stellaria81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
2736
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ah,+kiitos+tiedosta!+
Mietin+nyt+vielä+tuota+että+onkohan+tuommoisessa+rasiassa+ostettuna+sitten+kalliimpaa+ja+toisaalta+luulisi+olevan+epäkäytännöllistäkin+kun+pitää+sitä+kovaa+voita+tuolta+kaivella+sen+sijaan+että+leikkaisi+siististi+semmoisesta+perinteisestä+paketista.
13.10.2016 13:11
Jeps,+tämä+on+tärkeä+kysymys+johon+tarttisi+ehdottomasti+saada+selvyys.+Muutenhan+tässä+herää+epäilys+siitä+että+aloittaja+trollaa+tai+peräti+valehtelee+meille,+prkl!
13.10.2016 12:58
no+mihinkä+se+sinkkuilu+muka+loppuu,+jos+se+seura+on+sinun+kanssasi+vain+viikonlopun+ajan?
13.10.2016 12:23
Ai+niin+ja+näkkileipäkysymykseen+unohdin+vastata:+kaupan+gluteeniton+näkkäri+on+pahaa,+en+osta,+vaan+teen+itse+jos+tarviin.
13.10.2016 12:22
Onko+voita+myynnissä+400g+paketeissa?+Minä+olen+nähnyt+vain+500g+ja+250g+paketteja.
13.10.2016 12:21
Jätetyn+tuska+on+ehkä+jonkin+verran+intensiivisempää,+koska+se+usein+tulee+yhtäkkisesti,+kun+taas+jättäjällä+on+monesti+ollut+paljon+enemmän+aikaa+sopeutua+muutokseen.+En+silti+kiellä,+etteikö+jättäjälläkin+ne+syyllisyyden+tunteet+voisi+olla+aika+tuskallisia.
Niin,+voi+olla,+että+minä+olin+päättyneessä+suhteessani+jokin+verran+vaimosi+kaltainen+ihminen.+Läheisyydestä+toki+pidän+kovastikin,+mutta+olen+hiukan+kömpelö+sitä+osoittamaan+ja+tekemään+itse+aloitteita.+Suhteen+loppupuolella+vaikeuksien+ollessa+jo+ilmeisiä+pakotin+kyllä+itseni+toimimaan+ja+tekemään+niitä+aloitteita+ihan+käytännössä,+mutta+nähtävästi+miehen+eroaikeet+olivat+siinä+vaiheessa+jo+edenneet+liian+pitkälle,+koska+en+oikein+saanut+mitään+vastakaikua.+(Itse+tosiaan+olin+koko+suhteen+ajan+hyvin+herkkä+vastaamaan+miehen+tekemiin+aloitteisiin,+joten+koin+tuon+vastaamattomuuden+niin,+ettei+mies+oikein+enää+kaivannut+minua+lähelleen.)
Ymmärsin+siis,+että+mies+odotti+minun+tekevän+jotain+suhteen+parantamiseksi,+mutta+en+vain+kertakaikkisesti+tiennyt+mitä+olisi+pitänyt+tehdä.+Pariterapiaan+mies+ei+halunnut.+Keskustella+olisi+pitänyt,+mutta+en+jotenkin+hennonnut+häiritä+miestä+tällaisilla+asioilla,+kun+hän+vaikutti+aina+olevan+niin+väsynyt.+Menimme+siis+vain+eteenpäin+yhä+etäisemmäksi+käyneessä+suhteessamme,+kunnes+lopulta+mies+halusi+erota+(minulle+yllätyksenä,+koska+olin+ajatellut+asioiden+olevan+vielä+korjattavissa).
11.10.2016 23:17
Kyllähän+jätetyksi+tuleminen+kauheaa+on,+mutta+tässä+tapauksessa+naisella+ei+todellakaan+tainnut+olla+muita+vaihtoehtoja+ja+syyt+tiedät+itsekin.
Ehkäpä+järkevintä+mitä+tähän+sinun+tapaukseesi+nyt+osaisin+kommentoida+on+eräältä+toiselta+eropalstalta+vastikään+bongaamani+viisaus:+
”Niin+huonoa+asiaa+ei+olekaan,+etteikö+sitä+juomalla+saisi+vielä+huonommaksi.”
11.10.2016 13:39
No+Tieteen+kuvalehteä+olen+tilannut+aina+joskus+pari+numeroa,+jos+on+ollut+oikein+hyvät+tilaajalahjat.+Mutta+eipä+nyt+ole+viimeaikoina+tullut+noitakaan+tilailtua,+eikä+siis+muitakaan+lehtiä+tule,+koska+netti.
10.10.2016 20:47
Jos+ei+olekaan+voimia,+niin+onko+edes+tahtoa+(molemmilla)+suhteen+jatkamiseen?+Jos+nimittäin+tahtoa+olisi,+niin+hyvä+pariterapeutti+voisi+auttaa.+Minun+tapauksessani+toiselta+osapuolelta+vain+loppui+se+tahto+ennen+kuin+ehdimme+keskustella+suhteestamme+millään+lailla+rakentavassa+hengessä.
10.10.2016 20:33
Minä+käsittäisin+nuo+tunnelukot+taas+ihmisen+omana+päänsisäisenä+ongelmana,+joihin+toisten+toimet+eivät+juuri+vaikuta.+Esim.+tässä+tapauksessa+siis+nainen+ei+varsinaisesti+ole+koskaan+saanut+mieheltä+mitään+tarkoituksellista+viestiä+siitä,+ettei+hän+kelpaisi+miehelle+sellaisenaan,+mutta+hän+vain+itse+kuvittelee+olevansa+riittämätön+omana+itsenään+ja+siksi+pitää+yllä+tietynlaista+roolia.+
Itse+seurustelin+juuri+tuon+tyyppisen+miehen+kanssa,+eli+mies+yritti+jatkuvasti+miellyttää+minua+eikä+kokenut+riittävänsä+minulle.+Tajusin+tämän+vasta+suhteemme+päätyttyä+miehen+tahdosta.++Pohjimmiltaan+kyse+oli+kai+miehen+erittäin+huonosta+itsetunnosta,+ja+olisin+halunnut+auttaa+miestä+tässä+asiassa,+mutta+hän+oli+tässä+vaiheessa+jo+liian+uupunut+yrittämään.
10.10.2016 20:29
Nettideiteistä+ei+oikein+voi+täällä+keskustella+ilman,+että+alkaa+kauhea+sukupuolten+välinen+sota+siitä,+kummat,+miehet+vai+naiset,+tekevät+kaiken+ihan+väärin.
Minun+mielestäni+paras+taktiikka+nettideittailussa+(niin+kuin+oikeastaan+kaikessa+muussakin)+on+olla+rehellinen+sekä+itselleen+että+muille.+Mieti+tarkasti+oleelliset+asiat,+eli+miten+vakavaa+suhdetta+olet+hakemassa,+kiinnostaako+lasten+hankkiminen+yms.+ja+laita+ruksit+oikeisiin+kohtiin;+näiden+tietojen+perusteella+vastapuoli+sitä+hakuaan+rajaa.+
Ja+sitten+se+aktiivisuus+(tämä+koskee+myös+naisia!),+eli+laita+viestiä+turhia+ujostelematta+kaikille+mukavannäköisille+ja+–oloisille+ihmisille,+joiden+omiin+hakuehtoihin+itse+sovit.+Miehen+ei+kannata+kauheasti+vaivata+päätään+esim.+sillä,+kelpaatko+itseäsi+paremmin+koulutetulle+naiselle,+ellei+hänellä+sitä+koulutusvaatimusta+kriteereissään+ole.+Fakta+on+se,+että+juuri+koulutettujen+naisten+on+vaikeaa+löytää+kumppania+ja+väitän,+että+tässä+ehkä+merkittävimpänä+syynä+on+miesten+uskomus+koulutettujen+naisten+nirsoudesta.
Itselläni+oli+oikein+hyvä+suhde+nettitreffeiltä+löydetyn,+itseäni+vähemmän+koulutetun+miehen+kanssa,+ja+erittäin+hyvä+ja+fiksu+mies+olikin.+Suhde+päättyi+sitten+valitettavasti+miehen+aloitteesta,+vaikka+itse+olisin+halunnut+jatkaa.
07.10.2016 18:39
Kai+nyt+sentään+olet+keskustellut+kumppanisi+kanssa+mieltäsi+vaivaavista+asioista+suhteessanne?+Jos+vain+haudot+asiaa+yksin+mielessäsi+ja+sitten+pamautat+eropäätöksen+yhtäkkisesti,+niin+kumppani+jää+aika+tyhjän+päälle,+eikä+välttämättä+toivu+erosta+pitkään+aikaan.+Todennäköisestihän+myös+kumppanisi+on+huomannut,+jos+et+näytä+olevan+suhteessanne+onnellinen,+mutta+hänellä+saattaa+olla+täysin+toisenlaiset+käsitykset+ongelmien+syistä+kuin+sinulla.+
Tunteet+voivat+toki+suhteen+toiselta+osapuolelta+loppua,+ja+se+onkin+ihan+validi+syy+eroon.+Ajattelisin+kuitenkin+niin,+että+jos+ette+ole+puhuneet+asioita+kunnolla+halki,+niin+ette+välttämättä+edes+oikeasti+tunne+toisianne+lainkaan.+Siksi+kannattaisi+ensin+tutustua+siihen+kumppaniin+ja+hänen+ajatuksiinsa,+ja+sitten+vasta+miettiä,+että+ovatko+ne+tunteet+nyt+tosiaan+lopullisesti+kuolleet.
07.10.2016 17:44
*+kerto-+ja+jakolaskuja
07.10.2016 17:01
Luulisin,+että+nuo+aiemmin+tapailemasi+naiset,+jotka+eivät+oikein+kyenneet+antamaan+vastakaikua,+eivät+olleet+käsitelleet+aiempia+kariutuneita+suhteitaan+vielä+kunnolla+loppuun.+Voi+olla,+että+he+tavallaan+testasivat+sinua:+onko+tämä+mies+minusta+niin+tosissaan+kiinnostunut,+että+haluaa+tutustua+vaikka+olenkin+vielä+vähän+rikki+ja+epävarma.
Toisilla+ihmisillä+nyt+on+vain+tapana+siirtyä+eron+jälkeen+elämässään+eteenpäin+nopeasti,+jotta+erotuska+loppuisi+/+aikaa+ei+tuhraantuisi+/+jotain+muuta+vastaavaa.
Tunnistan+kyllä+tuon+eteenpäin+menemisen+tarpeen+itsekin+ja+välillä+tulee+kyllä+kova+hinku+laittaa+treffiprofiili+vetämään.+Mutta+onneksi+minulla+on+tapana+miettiä+ennen+kuin+toimin,+sillä+tiedän,+etten+ole+vielä+siinä+kunnossa+että+voisin+ottaa+jonkun+avosylin+vastaan+elämääni.+Ehkä+jokin+laastarisuhde+vastaavassa+tilanteessa+olevan+ihmisen+kanssa+voisi+toimiakin,+mutta+tätä+pitäisi+sitten+etsiä+vähän+eri+asenteella+kuin+elämänkumppania.
06.10.2016 12:49
En+ole+varma.+Ehkäpä+joko+siihen,+etten+ollut+sellainen+kuin+mies+halusi,+tai+siihen,+ettei+mies+kokenut+kelpaavansa+minulle.+Mistä+näitä+tietää,+kun+toinen+ei+näytä+itsekään+saavan+päänsä+sisältöä+järjestykseen,+vaan+selitykset+seilaa+laidasta+laitaan.
06.10.2016 12:41
En+nyt+varsinaisesti+ota+kantaa+tuon+tutkijan+meriitteihin,+mutta+jutun+otsikointi+on+kyllä+vähän+kummallinen.
Jutussahan+todetaan+esim.+että+on+olemassa+onnellisia+seksittömiä+suhteita,+mutta+onhan+se+nyt+selvää,+että+silloin+täytyy+molempien+olla+tyytyväisiä+seksin+puuttumiseen.+Otsikko+sen+sijaan+ikään+kuin+väittää,+että+jos+saat+mielestäsi+suhteessa+liian+vähän+seksiä,+niin+olet+väärässä+ja+huono+ihminen,+eikä+sinulla+ole+oikeutta+erota+tämän+takia.+
Ja+eiköhän+sinne+seksologille+mennä+nimenomaan+silloin+kun+jompikumpi+ei+ole+tyytyväinen+seksielämään.+Tällöin+on+aika+luonnollista,+että+asiaan+yritetään+saada+molempia+osapuolia+tyydyttävä+ratkaisu,+eikä+vain+todeta+toiselle,+että+itsepähän+olet+aseksuaalin+kumppanisi+valinnut,+kärvistele+nyt+siinä.
05.10.2016 18:17
Jaahas,+juuri+tulin+vammailemasta+kaupasta.+En+tosin+ostanut+sidukkaa,+vaan+porkkanoita+ja+perunamuusijauhetta.+Maksoin+käteisellä+tasarahalla,+jonka+siinä+näppärästi+muutamassa+sekunnissa+sain+laskeskeltua+rahapussukastani.+En+sitten+tiedä+meinasiko+takanani+ollut+mies+saada+aivoinfarktin+silkasta+raivosta+minun+toimiani+seuratessaan.
Minua+muuten+ärsyttää+joskus+se,+että+kaupan+kassa+laittaa+(pienet)+ostokseni+vain+siihen+tiskille,+maksulaitteen+viereen+(eli+ei+laita+sinne+hihnalle+menemään),+ikään+kuin+minun+pitäisi+ne+ostokset+vain+joillakin+ylimääräisillä+käsillä+siitä+kätevästi+napata+mukaani.+
Eikö+se+nyt+jo+minun+kypärästäni+tajua,+että+olen+pyörällä+liikenteessä,+jolloin+ostokset+on+pakattava+reppuun+erityisen+huolellisesti,+jotta+ne+mahtuvat+eivätkä+mene+rikki.+Lisäksi+reppu+on+iso+ja+painaa+usein+lähemmäs+10+kiloa+(käyn+monesti+useammassa+kaupassa+samalla+kertaa).+Miten+ihmeessä+se+kassahenkilö+kuvittelee,+että+siinä+pienessä+tilassa+ja+kiireessä+saan+ne+ostokseni+sinne+reppuun+tungettua,+kun+sitä+on+vaikeata+kannatella+yhdellä+kädellä+latoessa+ruokia+sisään+toisella?+Ja+toisaalta,+jos+rojautan+sen+koko+repun+siihen+tiskille+pakkaamisen+ajaksi,+niin+se+estää+joka+tapauksessa+seuraavan+asiakkaan+ostosten+laittamisen+eteenpäin.
03.10.2016 13:25
No,+ainakin+eron+syyksi+hän+ilmoitti,+että+toivoo+minun+löytävän+jonkun+itseään+paremman+kumppanin.+Sen+enempää+ei+olla+vielä+asiasta+keskusteltu,+kun+pyysi+olemaan+pitämättä+yhteyttä+vähään+aikaan.+En+tiedä+olisiko+se+sitten+helpompaa,+jos+syy+olisikin+se,+että+en+kelpaa+miehelle,+mutta+kyllä+tällainen+absurdi+syy+pistää+omankin+oloni+aika+lailla+sekaisin.
22.09.2016 20:14
Niin,+tämä+asia+minullekin+tuli+mieleen,+että+tuntuu+vähän+tylyltä+ilmoittaa+erosta+noin+yhtäkkisesti.+Itsehän+olen+siinä+tilanteessa,+että+mies+jätti+minut+täysin+yllättäen+eikä+antanut+mahdollisuutta+kunnolliseen+keskusteluun+(ainakaan+vielä,+toki+yritän+selvittää+asioita+kun+seuraavan+kerran+tapaamme).
Omassa+tilanteessani+en+ole+oikein+varma+mitä+mies+tuntee.+Onko+hänellä+vain+itsetunto-ongelmia,+joiden+takia+ei+suostu+uskomaan+että+rakastan+häntä,+vai+onko+kyse+juuri+tuosta+missä+tässäkin+keskustelussa+on+puhe,+eli+tunteiden+lopullisesta+kuolemisesta.
22.09.2016 15:13
No+aikamoista+tekstiä.+:D
Kyllähän+minäkin+tiedän,+että+seurustelu+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa+on+äärimmäisen+haastavaa+ja+vaikeata,+mutta+uskon,+että+melkoinen+osa+ongelmista+johtuu+vain+siitä,+että+sukupuolilla+on+erilainen+koodikieli,+jota+toinen+ei+vain+ymmärrä.+Eli+kummallakin+on+pohjalla+pelko+suhteen+menetyksestä,+mutta+nainen+purkaa+sitä+pahaa+oloaan+valittamisen+kautta+ja+mies+taas+enempi+vetäytymällä+kauemmaksi.+Kumpikin+tulkitsee+toisen+käytöksen+niin,+että+tunteet+ovat+muuttuneet+vihaksi,+jolloin+kierre+pahenee.+
Minäkin+olen+juuri+menettänyt/menettämässä+loppuelämän+pituiseksi+ajattelemani+parisuhteen+nähdäkseni+juuri+sen+takia+että+mies+kuvittelee,+etten+arvosta+häntä.+Tuntuu,+etten+mitenkään+saa+häntä+uskomaan,+että+haluan+olla+juuri+hänen+kanssaan,+enkä+haaveile+”paremmasta”+kumppanista.
22.09.2016 14:44
9 / 137