Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
xjuippi
profiilit
xjuippi
xjuippi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
60
Kommenttia
206
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+teologia+ole+tiedettä.
25.04.2020 12:54
<Kyllähän+sähköä+syntyy+kun+...
Syntyy,+syntyy,+mutta+noissa+vempaimissa+ei+näyttäis+mikään+liikkuvan,+muut+mainitsemasi+edellytykset+kyllä+ovat+läsnä.
Mitähän+ku+nkävisit+juutuubissa+vilkaisemassa+yhen+tai+pari+näistä+kyhäelmistä.+löytyy+varmasti+kun+kirjoittaa+hakusanaksi+ton+mun+alotuksen+otsikon
09.03.2020 15:50
Kiitos+kiitos!+kän+lukaisemassa+jos+vain+löydän+kirjan+jostakin.+Se+ei+kuitenkaan+taida+olla+juuri+se+kirja,+johon+viittasin.
25.12.2019 22:00
Mainitsemasi+seikka+on+yleinen+käsitys.
Se+kirjoitus,+jota+luin,+selitti+(muistini+mukaan)+väittämäänsä+niin,+että+konjunktio+(joka+ei+ole+konjunktio+vain+meidän+näkökulmastamme,+vaan+on+sitä+riippumatta+havaintopaikasta,+kun+vain+suora+linja+planeettoje+välillä+on+todettavissa)+vaikuttaisi+sitä+kautta,+että+siinä+kahden+planeetan+(tai+planeetan+ja+auringon)+vetovoimat+yhdistyisivät,+ja+niinollen+samasta+suunnasta+tuleva+vetovoima+vahvistuisi.++Tämä+tapahtuisi+tietysti+Newtonin+painovoimalain+puitteissa,+eli+kappaleiden+massat+ja+niiden+keskinäinen+etäisyys+olisivat+relevantteja.+
Muistan+kirjoittajan+esittäneen+konkreettisen+esimerkin,+miten+1930-luvulla+(jolloin+lyhytaaltolähetykset+olivat+aivan+toisessa+asemassa+kuin+nykyisin)+eräs+täydellinen+radioliikenteen+katkos+olisi+näin+ennustettu.+++Minua+kiehtoi+siinä+se,+että+ainakin+ensinäkemältä+perusteluissa+oli+johdonmukaisuutta,++
Varsinkin+kun+kirjoittaja+itse+kiinnitti+huomiota+siihen,+että+painovoiman+vaikutukset+niillä+välimatkoilla+ja+niillä+massoilla+ovat+äärimmäisen+pienet.+"Kysymys+onkin+siitä,+että+miten+pieni+on+lopulta+todella+pieni",+muistan+hänen+maininneen.+
+Mutta+tämä+on+minulla+muisinvaraista+tietoa,+enkä+missään+tapauksessa+ole+valmis+väittelemään+asiasta,+mutta+etsin+tuota+kirjoitusta+nyt,+jotta+voisin+yrittää+arvioida+sen+luoettavuutta.++Tiedän+nimittäin,+että+tähtitieteen+nimissä+on+tuotettu+paljon+huuhaatakin,+sen+lisäksi+mitä+astrtologia+on+tehnyt.
25.12.2019 21:59
Joo,+näin+on+kirjoitettu,+oli+kyllä+vanhastaan+tiedossani;+ja+sillähän+se+rippipappikin+oman+kantansa+loppujen+lopuksi+perusteli,+tosin+selitysten+saattelemana.
Mutta+ei+tuo+lopultakaan+kuvasta+muuta+kuin+sitä,+millaiseksi+maailman+rakenne+käsitettiin+kirjoittajan+aikana.+
Vanhempi++käsitys+nim.+oli+(sen+jälkeen+kun+monijumalaisuudesta+oli+siirrytty+yksijumalaisuuteen)+että+jumala+aiheuttaa+sekä+pahan+että+hyvän.++Sen+jälkeen+vasta+on+alettu+sysäämään+pahoja+asioita+enemmän+Saatanan+(huom,+erisnimi),+ja+hyviä+asioita+enemmän+jumalan+(huom,+ei+nimi+vaan+titteli)+aiheuttamiksi.
En+arvosta+ylen+korkealle+tuollaisia+numeroituja+raamatunlauseita,+ne+vain+kertovat+esittäjänsä+huonosta+itsetunnosta.+
Asia+on+nimittäin+niin+kuin+Bertolt+Breht+eräässä+laulussaan+runoilee:+..mmitä+itse+et+tiedä,+sitä+et+tiedä...."+ja:+"aseta sormesi+joka+erälle+ja+kysy:+'miksi+tämä+on+äin?'+Tarkista+lasku,+sinun+täytyy+se+maksaa..."
Kyllä+siteerattavaa+piisaa+tässä+maailmassa,+toiset+keskustelevatkin+linkkejä+jakelemalla.
Mutta+kertoa+itse+näkemyksensä+omin+sanoin,+se+on+jotakin..
23.09.2019 20:46
Oikein+kirjoitit!+
Suuri+yleistys:+sellaisuuteen+olemme+kaikki+syntyneet,+niin+teistit+kuin+ateistitkin,+ja+siitä+lähtökohdasta+kaikki+lähdemme+maailmaa+selittämään.
29.07.2019 06:33
Nyt+meni+inttämiesksi+:(
06.07.2019 12:03
Minun+silmissäni+tuo+on+pelkkää+sekoilua.++Jos+tarvisen++se+ymmärtämiseen+pyhää+tai+jotain+muuta+henkeä,+mihin+sitä+kirjoitusta+sitten+on+alun+perinkään+tarvittu?
06.07.2019 04:40
Nykysuomen+sanakirja+kokonaan+lisäosineen!++Ihquja+sanoja+täynnä+:)
12.06.2019 12:21
Edustat+nykyisin+kaikkein+yleisintä+näkemystä+.
Eikä+ihme,+sehän+on+jatkumoa+sille+dualismille,+minkä+uskonto+aloitti+eristämällä+hengen+omaksi+erityiseksi+kaegoriakseen.+
Mutta+se+ei+ole+alkuperäinen+ihmiskäsitys,+vaan+ennen+uskonnon+ilmaantumista+vallitsi+trialistinen+paradigma.+Papisto+(poppamiehet+yms)+ovat+aina+toimineet+systemaattisesti+hengen+eristämiseksi+jumalten+huomaan,+ja+näin+siirtäneet+kontrollin+siitä,+ei+jumalten,+vaan+omiin,+käsiinsä.+
Nykytiede,+jonka+käsityksiä+toistelet,+on+siinnyt+ja+kasvanut+luostarien+pimennoissa,+ja+jotakin+siitä+pimeydestä+on+tarttunut+vaatteisiin:+dualistinen+paradigma.+
Perimmiltään+on+kyse+siitä,+millaisena+ihminen+kokee+itsensä,+ja+suosittelen+koetta:+pistä+silmät+kiinni+ja+koe+itsesi+sellaisena+kuin+olet.+Huomaat+että+tässä+kokemisessa+sinulla+ei+ole+tieteen+paljastuksista+mitään+apua,+mutta+se+paradigma,+dualistinen,+häiritsee.
Mieli+sijaitsee+ikäänkuin+kolmiossa+jonka+sivuja+ovat+keho,+psyyke+ja+henki.+Kun+tässä+nyt+jotakin+sivua+(psyykettä)+venytetään+ylenmäärin,+käy+niin,+että+yksi+kolmion+pinta-ala+(mieli)+pienenee,+ja+lopulta+häviää+tyystin+ja+jäljelle+jää+vain+kaksipäiseltä+näyttävä+jana.+
Suunnilleen+tällainen+on+tilanne+josta+tiede+ei+ole+pystynyt+pyristelemään+ulos+vaikka+on+lakaissut+jumalat+pois+asioita+sekoittamasta.
09.06.2019 14:00
Kristillinen+kulttuuri+jonka+vaikutuspiirissä+olemme+syntyneet+ja+kasvaneet,+on+muokannut+ajattelutapaamme+näköisekseen;+dualismi,+eli+kaksijakoinen+ihmiskäsitys+(jako+psyykkiseen+ja+fyysiseen)+on+juuri+sitä+perua,+ja+siitä+ei+valitettavasti+meikäläinen+ateismi+ole+vapaa.+
Muidenkin+uskontojen+piirissä+on+syntynyt+ateistisia+protestiliikkeitä,+ja+esmes+hindulaisperäiset+eivät+suinkaan+sulje+jumalten+mukana+pois+kolmatta+elementtiämme,+nimittäin+henkeä,+vaan+edellyttävät+sitä.
09.06.2019 06:02
Mitä+siellä+Padasjoella+oikein+tehdään+Piölialla+kun+sitä+ei+näkemä+lueta+?+:(
Siis+kertomus+Oonnanista+on+ajoilta+jolloin+egyptiin+ei+ollut+edes+lähdetty+vielä,++puhumattakaan+että+Moosesta+olisi+ollut,+saati+hänen+lakiaan+:d
02.05.2019 19:32
Jaa,+sinäkö+sitten+ymmärrät?
18.04.2019 20:32
Wikipedian+idea+perustuu+siihen,+että+se+on+avoin+tietokokoelma,+ja+sitä+toimittavat+käytännössä+lukijat.+
Niinpä+et+löydä+sieltä+sellaista+tahoa+joka+on+"vastuussa"+jonkin+tiedon+puuttumiseta,+koska+sinä+olet+itse+se+taho;+jokaiselle+lukijalle+suorastaan+tyrkytetään+mahdollisuutta+kirjoittaa+jopa+uusi+artikkeli+hakusanasta+jota+on+etsimässä+ja+joka+puuttuu.+
Useat,+jollei+kaikki,+artikkeleista+ovat+lisäksi+ns.+tynkiä,+joita+kuka+hyvänsä+saa+täydentää.+
Tät+kuitenkin+valvotaan+sikäli,+että+lähdeviitteitä+vaaditaan,+ja+määrättyjä+muotoseikkoja+on+noudatettava..
08.04.2019 06:18
Ketä+kiinnostaa,+kun+leipäkin,+se+öylätti,+on+leivän+irvikuva.+Viini+voi+olla+hyvääkin.
Lisäksi+tarjoilu+on+useimmiten+aamupäivisin,+vaikka+jo+nimikin+viittaa+illalliseen++:(
27.03.2019 21:52
Ei+tää+ole+vastaus+vaan+valitus.+
Olen+tottunut+luottamaan+kotitalousMarttoihin,,+ja+yllätyin+kun+tuolla+haulla+ei+sitten+löydä+neuvoja,+vaan+vain+kysymyksen+aiheesta+joka+muakin+just+nyt+kiinnostaa,+kun+hommasin+akkukäyttöisen+imurin+jossa+ei+muuta+suodatinta+kuin+tuollainen+mikrosuodatin+joka+kuulemma+on+pestävä,+mutta+miten+:(+
Luultavasti+sen+saa+melko+helposti+rikki+nyrkkipyykissä,+ja+pelkkä+huuhtelu+ei+kuitenkaan+näytä+tehoavan.
Vai+tehoaako+silti,+kun+tarpeeksi+kauan+huljuttelee+sitä+tomu+kyllä+näyttää+katoavan,+mutta+harmaus+ei+katoa.+Onko+siis+pesuun+oltava+tyytyväinen+vaikka+jääkin+harmaaksi.++Minun+käsittääkseni+väri+voi+johtua+vain+siitä+että+huokoset+ovat+täynnä+sitä+itteään,+elikkä+pölyä.
17.03.2019 17:54
"+Etenkin+profeetta+Jesaja+ennustaa+ja+kuvaa+Hänen+elämäänsä+ja+kuolemaansa+hämmästyttävällä+tarkkuudella+(Jes.+52)."
Vai+tarkkuudella+:(
Puhe+neitseellisestä+syntymästä+on+käännösvirhe,+todellisuudessa+Jesaja+totesi+että+"nuori+nainen+tulee+raskaaksi",+käyttäen+heprean+sanaa+(päässyt+minulta+unohtumaan)+joka+eroaa+neitsyestä+suunnilleen+niinkuin+hieho+vasikasta...
Entä+missä+on+poitsu+jolle+annettiin+nimeksi+Immanuel?
Eentä+missä+on+se+"kipujen+mies+ja+sairauksien+tuttava",+josta+Jesaja+mainitsee?+Minun+tietämän+mukaan+Jeesus+oli+tavaomaisen+hyväkuntoinen+nuorukainen+joka+vietti+reipasta+ulkoilmaelämää.
Entä+missä+se+,+joka+oli+"muodoltaan+niin+kamala+(en+muista+sanamuotoa)+että+ihmiset+kääntyivät+pois+ettei+tarvinnut+katsella+häntä?+++Minä+olen+saanut+käsityksen,+että+kansa+kokoontui+sankoin+joukoin+häntä+kuulemaan,+ja+jopa+viimeisissä+vaiheissa+uteliasta+yleisöä+riitti..
Toisekseen+Jesajan+"ennustus"+on+perfeektissä+eikä+futuurissa.+Tätä+ei+tarvise+selittää,+osaanhan+minä+lukea+:)
05.03.2019 23:39
Kyllä+tuolla+aloittaja+yritti+asiaa+selvittää,+jopa+Wikipedian+melko+selkeää+määritelmää+lainaamalla.+Käyppäs+itsekin+lukaisemassa+miten+Wiki+määrittelee+manipuolinnin+.
05.03.2019 23:24
Siinähän+se+Paavalin+manipulointi+just+ilmeneekin;+Hän+viis+veisasi+siitä+Jeesuksesta+jokoa+oli+muutamia+vuosia+sitten+vielä+vaellellut+maan+päällä,+niinmuodoin+hänen+puhutut+puheensakaan+eivät+Patea+kiinnostaneet.+Näin+hän+pääsi+luomaan+koko+opin+omista+lähtökohdistaan,+joita+oli+ihan+ilmeisesti+pohjaton+kunnianhimo.+Näin+voi+päätellä+ainakin+niistä+lukuisista+P:n+kirjeiden+kohdista,+missä+hän,+suoraa+ja+epäsuorasti,+teilaa+hänen+omistaan+poikkeavia+mielipiteitä+esittäneet.+
Joukkoon+mahtuu+niin+apostoli+Pietari+kuin+taivaan+enkelikin.
05.03.2019 23:22
"Kristinuskon+vapauttavan+ja+hyvän+sanoman+sekä+turvallisuutta+luovan+uskon,+toivon+ja+rakkauden+sijasta+uskonto+on+valjastettu+väkivallantekijöiden+valtapyrkimysten+toteuttamiseen+tai+luonnehäiriöiden+ja+vääristyneiden+viettien+kanavointipaikaksi."
Juuri+tämä+on+humbuugia!+Ei+ole+mitään+kristinuskon+vapauttavaa+ja+hyvää+sanomaa+eikä+turvallisuutta+tuovaa+juttua,+sen+sijaan+on+lähetyskäsky,+joka+määrää+:+"menkää+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni"+jne.++
Tämä+on+siis+ehdoton+käsky,+ja++se+on+tehtävä,+ja+on+myös+tehty+ja+tehdään+yhä,+aivan+siitä+piittaamatta,+miten+korkea+moraali+kohderyhmillä+sitten+ikinä+onkin.+
Siis+käytännössä,+jos+he+rakastavat+lähimmäistään,+ei+pidä+sen+antaa+hämätä,+sillä+vain+rakkaus+kristuksessa+on+oikeata;+heidän+rakkautensa+on+niinmuodoin+oltava+kotoisin+itseltään+paholaiselta+:)
05.03.2019 23:17
1 / 11