Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

188

  1. Kyllä+se+on+juuri+näin.+Kokemus+on+osoittanut+että+mitä+vähemmän+kuritusta+ja+mitä+enemmän+vapaata+kasvatusta,+sitä+ongelmaisempia+ovat+lapset.+Nykyään+ysiluokkalaiset+vetäävät+masennuslääkettä+kuin+buranaa+ja+alle+20v+varovasti+arvioiden+30%++on+pysyvästi+työelämän+ulkopuolella+elämänhallinnan+puutteen+ja+masennuksen+vuoksi.+Koulumaailmaa+seuranneet+tietävät+että+kouluissa+on+pudotettu+rimaa+jatkuvasti+jo+20+vuotta+putkeen.+Silti+nykyään+on+enemmän+kuin+koskaan+niitä+jotka+eivät+kykene+ylittämään+tätäkään+rimaa,+joten+opettajia+painostetaan+antamaan+armovitosia+sekä+useissa+kunnissa+on+siirrytty+"jälkien+peittelyksi"+pitkälti+numerottomaan+arvosteluun.+Mainitaan+sitten+vielä+vuosi+vuodelta+kasvavat+käytösongelmat.+Kaikki+tämä+kurittomuuden+seurausta.Hyviä+vanhempia+ovat+ne+jotka+vielä+lastaan+kurittavat.+Suosittelen+vain+tekemään+sen+piilossa+ettei+tule+vihollisen+palveluksessa+oleva+sossu+ovelle.+Kurittomien+ovelle+sossun+pitäisi+tulla+niin+alkaisi+maan+asiat+paranemaan.
  2. Jeesus+nimenomaan+auttaa+kaikkia+kärsiviä.+Siksihän+Jeesus+tuli+alas+Maan+päälle+ihmiseksi+ja+eli+läpi+koko+ihmiselämän.+Mieti,+Jeesus+olisi+voinut+tulla+tänne+suoraan+aikuiseksi+kuninkaaksi.+Mutta+ei.+Hän+ei+tehnyt+niin.+Jeesus+tuli+maan+päälle+vauvaksi+ja+eli+läpi+ihmiselämän+vaikeuksien+ne+kantaen,+kuten+Raamattu+kertoo:"Hän+oli+halveksittu+ja+ihmisten+hylkäämä,+kipujen+mies+ja+sairauden+tuttava,+jota+näkemästä+kaikki+kasvonsa+peittivät,+halveksittu,+jota+emme+minäkään+pitäneet.+Mutta+totisesti,+meidän+sairautemme+hän+kantoi,+meidän+kipumme+hän+kärsi.+Me+pidimme+häntä+rangaistuna,+Jumalan+lyömänä+ja+vaivaamana,+mutta+häntä+haavoitettiin+meidän+rikkomustemme+tähden,+runneltiin+meidän+pahojen+tekojemme+tähden.+Rangaistus+oli+hänen+päällään,+että+meillä+olisi+rauha,+ja+hänen+haavojensa+kautta+meidät+on+parannettu."Jesaja+53:3‭-‬5+FINRKhttps://bible.com/bible/1745/isa.53.3-5.FINRKJeesus+teki+tämän+myös+sinun+puolestasi.+Siksi+kärsiväkin+ihminen+saa+lohdutuksen.+"Ylionnellisia+ovat+murheelliset,+sillä+he+saavat+lohdutuksen".+Jeesus+kantoi+syntimme,+elämämme+ja+kuolemamme.+Siksi+Hän+voi+ymmärtää+meitä,+armahtaa+meidät+ja+parantaa+sekä+auttaa+meitä.+Emme+voi+heittää+syytä+syntielämästämme+toisten+niskoille.+Mutta+tiedätkö+mitä?+Jeesus+otti+sen+omille+harteilleen.+Tämä+on+totta+sinunkin+kohdallasi.+Käänny+siis+ja+tee+parannus,+tunnusta+Jeesus+Herraksesi+ja+luovuta+koko+elämäsi+Herran+käsiin.+Silloin+Hän+voi+sinua+auttaa+ja+auttaakin.+Ja+vaikka+tiesi+tulisi+olemaan+vaikea,+ei+se+käy+mahdottomaksi+kun+Jeesus+on+kanssasi+ja+antaa+voiman.+Tämä+uusi+tie+on+totisesti+siunattu,+aamen!
  3. "Tuommoisia+te+olitte..."+viittaa+tietenkin+menneessä+aikamuodossa+aiemmin+tapahtuneeseen.+Vanhassa+elämässä,+ennen+uskoontuloa+ja+parannusta,+monet+ovat+tänäkin+päivänä+olleet+vaikka+ja+mitä.+Samoin+aviorikoksesta+tavattu+nainen+oli+avionrikkoja,+jonka+Jeesus+armahti.+Ei+Jeesus+hänellekään+sanonut+"usko+ainoastaan"+vaan+"mene,+äläkä+enää+tee+syntiä".+Ihminen+tulee+syyttömäksi+julistetuksi+yksin+uskosta,+muttei+pysy+pelastettujen+joukossa+jatkaen+syntielämää.+Tämän+todistaa+Jumalan+sana,+mm.+Jaakobin+kirjeessä:"Sinä+uskot,+että+Jumala+on+yksi.+Siinä+teet+oikein;+riivaajatkin+uskovat+sen+ja+vapisevat.+...+Niin+kuin+ruumis+ilman+henkeä+on+kuollut,+niin+on+uskokin+ilman+tekoja+kuollut."Jaakob+2:19‭,+‬26+FINRKhttps://bible.com/bible/1745/jas.2.19-26.FINRK+(Asiaa+tutkivan+kannattaa+lukea+kirje,+ainakin+luku+kokonaan)Arvoisa+anonyymi,+jospa+voisin+kehottaa+sinua+ottamaan+oman+nimimerkkisi,+että+tietäisimme+jatkaako+henkilö+keskustelua.+Totean+kuitenkin,+että+sillä+kuinka+moni+ottaa+sanan+vastaan+tai+on+samaa+mieltä,+ei+ole+merkitystä.+Samoin+ei+sillä+ole+merkitystä,+kuinka+vaikkapa+minuun+nyt+suhtaudutaan+Merkitystä+on+sillä,+onko+jaettu+sana+Jumalan+Sanan+mukainen.+Valitkoon+jokainen+itse,+tahtooko+Sanan+ymmärtää+vai+ei.+Minä+en+kuitenkaan+näitä+ajatuksia+ole+keksinyt+vaan+totean+yksinkertaisesti+yksinkertaisena+miehenä+sen,+minkä+Jumala+on+jo+edeltä+ilmoittanut:+Älkää+antako+pettää+itseänne+vaan+pysykää+Herrassa+ja+iloitkaa,+totisesti,+aamen!
  4. Juuri+näin.+Tiedän+myös+tapauksen+jossa+potilas+kertoi+parantuneensa+ja+pyysi+lääkäriä+ottamaan+kuvat+sisäelimistään+sen+varmistamiseksi.+Koska+kuvien+otto+oli+muutenkin+suunniteltu,+lääkäri+suostui.+Kun+kuvat+tulivat,+niistä+näkyi+että+potilas+oli+terve.+Jumalan+ihme+oli+siis+tapahtunut.Mutta+lääkäri+ei+tähän+uskonut+vaan+väitti+että+alkuperäiset+kuvat,+joissa+sairaus+selvästi+näkyi,+olivat+virheelliset+ja+samoin+koko+siihenastinen+hoitokin+ilmeisesti.+Nämä+kuvat+olivat+saman+lääkärin+itsensä+ottamat!+Kun+potilas+pyysi+lääkäriltä+vanhoja+kuvia+toisella+lääkärillä+varmistettaviksi+niin+lääkäripä+ei+suostunut+niitä+antamaan!+Niin+suuri+oli+lääkärin+usko+ihmeiden+mahdottomuuteen+ettei+hänelle+mikään+todiste+kelpaisi+-+kuinka+monen+lääkärin+laita+on+samoin?++Sitten+lääkärit+vielä+pelkäävät+maineensa+ja+tilipussinsa+puolesta+eivätkä+siksi+uskalla+nimellään+todistaa+ihmeestä+kun+sellaisen+näkevät.+Terve+potilas+ei+lääkäriä+enää+tarvitse,+tosin+ainakin+lääkitys+ja+leikkausasioissa+olisi+viisainta+käydä+lääkärillä+vahvistamassa+parantuminen+sekä+lääkityksen+purku.+Voipi+mennä+todistaminen+vaikeaksi.
  5. Aloittajalle:-+Ymmärrän+tilanteestasi+vain+sen+verran+että+se+on+selvästi+äärimmäisen+vaikea,+jota+ei+inhimillisesti+voi+kestää.+Jotain+siinä+mielessä+samankaltaista+olen+käynyt+läpi+uskovana.+Voin+todeta+vain+sen,+että+inhimillinen+apu+ei+riitä.-+Oma+kokemukseni+on,+että+jouduin+niin+syvälle,+etten+uskonut+enkä+edelleenkään+usko+ihmisen+voivan+sitä+kestää.+Tämä+tapahtui+toistuvasti+eri+ihmisten+toimesta+ollessani+heikoimmillani.+Huusin+Jumalaa+avuksi+päiviä,+viikkoja+ja+kuukausia.+Vaikka+asiat+ovat+yhä+inhimillisesti+yhtä+vaikeita,+lopulta+Jumala+vastasi+ja+antoi+sisäisen+vapauden+sekä+rauhan.+Jumala+kohtasi+minut+täysin+suvereenilla+tavalla+ilman+omaa+vaikutustani+yhtäkkiä+sisäisesti+kesken+samojen+rukousten+joita+olin+kuukausia+sydämestäni+rukoillut.+Tämä+tapahtui+silloin+kun+en+enää+uskonut+voivani+estää+itseäni+tekemästä+pahinta+toisille.+Tätä+on+tapahtunut+nyt+parin+vuoden+ajan+toistuen,+aina+on+tapahtunut+jotain+uutta+käsittämätöntä+joka+vienyt+minut+sisäisesti+tuhotuksi+ja+Jumala+on+lopulta+vastannut.-+Totean+siis+että+ennen+kaikkea+tarvitset+sisäisen+vapauden+ja+rauhan,+jonka+vain+Jumala+voi+antaa.+Tässä+haluan+rohkaista+sinua+omalla+esimerkilläni:+jatka+rukousta+kärsivällisesti,+Jumala+kuulee+ja+vastaa,+Hän+ei+petä+lupaustaan.+Muista+Jeesuksen+vertausta+leskestä:+"Jeesus+kertoi+heille+vertauksen+siitä,+että+heidän+tuli+aina+rukoilla+lannistumatta.+Hän+sanoi:+”Eräässä+kaupungissa+oli+tuomari,+joka+ei+pelännyt+Jumalaa+eikä+piitannut+ihmisistä.+++Siinä+kaupungissa+oli+myös+leskivaimo,+joka+vähän+väliä+tuli+hänen+luokseen+ja+sanoi:+’Auta+minua+saamaan+oikeus+riitapuoltani+vastaan.’+++Pitkään+aikaan+tuomari+ei+tahtonut,+mutta+sitten+hän+sanoi+mielessään:+’Vaikka+en+pelkää+Jumalaa+enkä+piittaa+ihmisistä,+++niin+kuitenkin,+koska+tämä+leski+tuottaa+minulle+vaivaa,+minä+autan+häntä+saamaan+oikeuden,+ettei+hän+lopulta+tulisi+ja+kävisi+minun+silmilleni.’”+++Niin+Herra+sanoi:+”Kuulkaa,+mitä+tuo+väärämielinen+tuomari+sanoo!+++Eikö+sitten+Jumala+hankkisi+oikeutta+valituilleen,+kun+nämä+yötä+päivää+huutavat+häntä+avukseen.+Viivyttäisikö+hän+heiltä+apuaan?+++Minä+sanon+teille:+hän+hankkii+heille+oikeuden+viipymättä.+Mutta+kun+Ihmisen+Poika+tulee,+löytäneekö+hän+uskoa+maan+päältä?”Luukas+18:1‭-‬8+FINRKhttps://bible.com/bible/1745/luk.18.1-8.FINRK-+Ainakin+minulle+vallan+korvaamattoman+suuri+apu+on+ollut+myös+muutamista+uskovista+jotka+ovat+jaksaneet+kuunnella+ja+kantaa+asioitani,+he+ovat+myös+kysyneet+välillä+mitä+minulle+kuuluu.+Samoin+heistä+lukuisista+jotka+ovat+jaksaneet+kantaa+minua+rukouksin.+Siksi+kehotan+myös+sinua.+Käy+kertomassa+asioistasi+seurakunnassa+ja+tule+mukaan+rukouskokouksiin.+Kehotan+myös+tuomaan+rukousaihetta+esiin,+ihan+kestorukoukseksi.+Toivottavasti+palstaltakin+löytyisi+kestorukoilijoita+puolestasi.+Jos+saamme+niin+voimme+nyt+alkaa+muistamaan+sinua+rukouksin?+Voit+myös+kysyä+voisiko+seurakunnasta+löytyä+joku+joka+jaksaisi+keskustella+kanssasi+näistä+asioista.+Uskon+että+Jumala+on+antanut+meidät+ihmiset+toisillemme+lähimmäisiksi+ja+avuksi,+joka+auttaa+vaikeimpien+asioiden+keskellä.+Vaikka+se+olisi+inhimillisesti+mitätöntä,+tämän+avun+voi+Jumala+siunata+moninkertaiseksi.+Ja+Jumalan+antama+vapaus,+ei+siihen+voi+millään+inhimillisillä+keinoilla+päästä.+Tähän+rohkaisen+sinua+turvautumaan.