Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

188

  1. Minä+olen+tavannut+oikeastaan+vain+köyhiä+ja+joka+tapauksessa+alle+keskituloisia+saarnaajia.+Kyllä,+tunnettujakin.
  2. Tätä+aihetta+on+pohdittu+nimellä+"kärsimyksen+ongelma".Itse+uskon,+että+tilanne+on+vähän+sama+kuin+leikkinuken+ja+oikean+vauvan+välillä.+Vanhemmat+voisivat+valita+leikkinuken+mutta+haluavat+kuitenkin+oikean+vauvan.+Tämä+siis+siitäkin+huolimatta+että+vauva+kasvaessaan+tulee+aiheuttamaan+myös+harmia+vanhemmille.Jumalakin+voisi+valita+"leikki-ihmisen",+jonka+on+kirjoittanut+tekemään+tahtonsa+mukaan.+Mutta+sitten+tällä+ei+olisikaan+tosiasiassa+vapaata+tahtoa+eikä+se+olisi+oikea+ihminen.+Sen+sijaan+Jumala+loi+ihmisen+koska+Hän+on+Rakkaus+ja+tahtoo+rakastaa+ihmistä.+Vapaan+tahdon+vuoksi+ihminen+toimii+väärin,+mutta+on+myös+todellinen+ihminen,+elävä+olento,+jota+Jumala+rakastaa.+Siksi+Hän+tahtoo+ettei+yksikään+joutuisi+kadotukseen+vaikka+onkin+sen+ansainnut.+Ja+siksi+Jeesus+astui+alas+Maan+päälle+kantaakseen+meidän+syntimme+ristillä.+Hän+rakasti+meitä+niin,+että+kantoi+hinnan,+jota+emme+itse+olisi+kyenneet+kantamaan.+Ja+Hän+tarjoaa+iankaikkista+elämää+ilmaiseksi,+lahjana.+Meidän+tulee+vain+ottaa+se+vastaan+uskomalla+Jeesukseen,+kääntymällä+synneistämme+ja+antamalla+elämämme+Jeesukselle+niin+Hän+ottaa+meidät+vastaan.+Ja+Jeesus+antaa+voiman+kääntyä+Hänessä+parannukseen+Pyhän+Hengen+kautta.Saatanalla+ei+tätä+mahdollisuutta+ole,+joten+Saatanalla+on+vain+ikuisen+tuomion+odotus.+Ehkä+Saatanan+tilanne+on+kuin+Breivikin,+kun+ei+ole+toivoa,+eikä+Jumalan+rakkautta,+sitä+kääntyy+vain+itseensä+ja+tahtoo+pahaa.+Saatana+kylvää+pahaa+vihassaan+ja+katkeruudessaan+kunnes+joutuu+kahleisiin+ja+lopulta+viimeiselle+tuomiolle.+Breivikillä+mahdollisuus+toki+olisi+ollut,+mutta+ehkä+hän+ei+siihen+uskonut.+Ja+kenties+tuo+mahdollisuus+olisi+hänellä+yhäkin.
  3. Raamatussa+on+neljässä+kohtaa+kerrottu+kasteesta+Pyhässä+Hengessä.+Opetuslapset+helluntaipäivänä,+Samarian+uskovat,+ei-juutalaiset+Korneliuksen+kodissa+ja+Johannes+Kastajan+opetuslapset.+Jokaisessa+niistä+Pyhän+Hengen+kasteen+ulkoisena+merkkinä+on+kielillä+puhuminen.+Samarian+uskovien+tapauksessa+entinen+noita+Simon+ihmetteli+ulkopuolelta+kun+he,+joiden+päälle+Pietari+ja+Johannes+laskivat+kätensä,+saivat+Pyhän+Hengen.Pyhän+Hengen+kasteeseen+kuuluu+siis+Raamatussa+aina+kielillä+puhuminen.+Samoin+meidänkin+aikanamme.+Pyhä+Henki+voi+toki+koskettaa+muullakin+tavalla,+mutta+se+ei+ole+vielä+täyttyminen+Pyhällä+Hengellä+ilman+kielillä+puhumista.+Ei+kannata+tyytyä+vähempään+kuin+Raamatussa+on+luvattu.+Näin+se+oli+itsellänikin,+onneksi+olin+saanut+hyvää+opetusta+niin+että+ymmärsin+jäädä+anomaan+ja+sain+todella+täyttyä+Hengellä.+Samoin+on+moni+henkikastettaan+epäillyt+saanut+täyttyä+Hengellä+Raamatun+mukaisesti+kielillä+puhuminen+tunnusmerkkinä+ja+saanut+ihmeellisen+lahjan+tulla+Jeesuksen+todistajaksi.+On+se+valtavaa+nähdä+kuinka+muuten+niin+arka+ihminen+kertoo+rohkeasti+Jeesuksesta+tuntemattomille.Tuossa+1.Kor.+12+yhteydessä+mistä+mainitsit+niin+siinä+puhutaan+armolahjoista,+joita+"henki+antaa+ilmetä+itse+kussakin+yhteiseksi+hyödyksi".+Kielillä+puhumisesta+Paavali+mainitsee+samassa+kirjeessä+että+jos+kielillä+puhumiselle+ei+ole+selittäjää,+se+ei+tapahdu+yhteiseksi+hyödyksi+vaan+omaksi+rakentumiseksi+henkilö+rukoilee+salaisuuksia+Hengessä.+Tätä+omaksi+rakentumiseksi+tapahtuvaa+kielillä+puhumista+Paavali+soisi+kaikkien+harjoittavan,+mutta+suitsii+sitä+seurakunnan+kokouksessa,+että+profeettojen+ääni+ja+opetus+tulisivat+kuulluiksi.+Siksi+hän+kehottaa+kokouksessa+rukoilemaan+kielillä+ääneen+silloin+kun+kielillä+puhumiseen+on+selittäjä.+Tällainen+kielillä+puhuminen+on+kielillä+puhumista+yhteiseksi+rakentumiseksi+.+Sellaista+lahjaa+ei+kaikilla+ole+vaan+monella+se+on+tarkoitettu+vain+omaksi+rakentumiseksi.+Eräs+kielten+selittämisen+lahjan+omaava+kertoi+kun+häneltä+kysyttiin+mitä+asioita+ihmiset+sitten+rukoilevat+kielillä,+että+valtaosaltaan+sitä+ei+olisi+tarvetta+selittää+että+henkilöt+usein+esimerkiksi+kiittävät+ja+ylistävät+Jumalaa+kielillä+tai+muuten+puhuvat+kielillä+omaksi+rakentumisekseen.+Sitten+osaan+on+tarkoitus+tulla+selitys.+Joku+on+sanonut+niinkin+että+hän+puhui+kielillä+kun+täyttyi+Hengellä+mutta+ei+ole+sittemmin+puhunut.+Tällaisessa+tapauksessa+on+joko+niin+että+henkilölle+ei+jäänyt+kielillä+puhumisen+lahjaa+vaan+se+toimi+merkkinä+henkikasteesta+tai+sitten+niin+kuin+minulla+että+kielillä+puhuminen+jäi+rohkeuden+puutteessa+vuosiksi+ja+sitten+kun+janokin+oli+kasvanut+ja+uskalsin+alkaa+puhua+niin+lahja+sitten+jäi+ja+on+myös+enentynyt.Pyhän+Hengen+kaste+myös+avaa+armolahjojen+runsauden.+Sen+jälkeen+muitakin+lahjoja+alkaa+saada+käytettäväksi+yhteiseksi+rakentumiseksi.+Raamattu+nimenomaan+kehottaa+tähän,+puhujaa+kielillä+mutta+ei+teidän+tarvitse+jäädä+siihen+vaan+"tavoitelkaa+innokkaasti+parhaimpia+armolahjoja".Laitan+tähän+loppuun+vielä+Jeesuksen+sanat+koskien+Pyhällä+Hengellä+täyttymistä.+Minä+ainakin+tarvitsen+ja+olen+tarvinnut+tuota+voimaa+tässä+pahassa+ajassa+ja+kehotan+kaikkia+muitakin+anomaan+evankeliumin+voimaa:Apostolien+teot+1:8"Mutta+te+saatte+voiman,+kun+Pyhä+Henki+tulee+teidän+päällenne,+ja+te+tulette+olemaan+minun+todistajani+sekä+Jerusalemissa+että+koko+Juudeassa+ja+Samariassa+ja+aina+maan+ääriin+saakka.”"Ole+siunattu+uskon+tiellä!
  4. Tällainen+tapa+kaatua+mitä+aloittaja+kuvaili+liittyy+sairauteen+tai+pahan+hengen+kiusaamaan+ihmiseen.+Pyhän+Hengen+vaikutuksesta+uskovalle+tapahtuva+kaatuminen+on+täysin+erilaista,+rauhallista,+hymy+kasvoilla+kuin+pumpuliin+kaatuisi.+Tästä+sanoi+Vesavaara+kokouksessa+hyvin,+että+hän+ei+mitenkään+tavoittele+kaatumista+eikä+odota+että+Jumala+niin+koskettaisi,+mutta+jos+Jumala+silläkin+tavalla+nyt+sattuu+koskettamaan+niin+se+on+tämän+henkilön+ja+Jumalan+välinen+asia.Jos+tämmöisiä+huutoja,+kasvojen+vääntyilyä+ja+kouristeluja+olet+nähnyt+seurakunnassa+niin+sitten+se+on+todennäköisesti+merkki+pahan+hengen+manifestoitumisesta.+Sellaiselle+ei+tule+antaa+sijaa+kokouksessa+vaan+henkeä+käsketään+lopettamaan+ja+se+ajetaan+ulos+Jeesuksen+nimessä.+Eräs+tämänkaltainen+esimerkki+löytyy+Raamatusta:Apostolien+teot+16:16-18"Mennessämme+jälleen+rukouspaikkaan+tapahtui,+että+meitä+vastaan+tuli+orjatyttö,+jossa+oli+tietäjähenki+ja+joka+ennustamisellaan+hankki+isännilleen+runsaasti+tuloja.++Hän+seurasi+Paavalia+ja+meitä+muita+ja+huusi:+”Nämä+miehet+ovat+korkeimman+Jumalan+palvelijoita,+jotka+julistavat+teille+pelastuksen+tien.”++Tätä+hän+teki+monta+päivää.+Siitä+kiusaantuneena+Paavali+kääntyi+ja+sanoi+hengelle:+”Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+minä+käsken+sinun+lähteä+hänestä!”+Ja+se+lähti+samalla+hetkellä."Tietysti+huutaminen+ja+kouristelu+voi+sitten+liittyä+tuohon+pahan+hengen+ulos+ajamiseen+jos+sitä+on+käsketty+poistumaan:Markus+1:25-26"Mutta+Jeesus+nuhteli+sitä+sanoen:+”Vaikene+ja+lähde+ulos+hänestä!”+Silloin+saastainen+henki+kouristi+miestä+ja+lähti+hänestä+huutaen+kovalla+äänellä."Apostolien+teot+8:6-7"Ihmiset+ottivat+yksimielisesti+vastaan+sen,+mitä+Filippos+puhui,+kun+he+kuuntelivat+häntä+ja+näkivät+tunnusteot,+jotka+hän+teki.+Sillä+monista,+joissa+oli+saastaisia+henkiä,+ne+lähtivät+ulos+huutaen+kovalla+äänellä,+ja+moni+halvaantunut+ja+rampa+parani."
  5. Pyhän+Hengen+kaste+on+uskoontulosta+erillinen+tapahtuma.+Esim.+Apostolien+teot+8:12-17:"Mutta+kun+he+nyt+uskoivat+Filipposta,+joka+julisti+evankeliumia+Jumalan+valtakunnasta+ja+Jeesuksen+Kristuksen+nimestä,+he+ottivat+kasteen,+sekä+miehet+että+naiset.+Simon+itsekin+uskoi,+ja+kun+hänet+oli+kastettu,+hän+pysytteli+Filippoksen+seurassa.+Nähdessään+ihmeitä+ja+suuria+voimatekoja+hän+hämmästyi.+Kun+Jerusalemissa+olevat+apostolit+kuulivat,+että+samarialaiset+olivat+ottaneet+vastaan+Jumalan+sanan,+he+lähettivät+heidän+luokseen+Pietarin+ja+Johanneksen.+Perille+tultuaan+nämä+rukoilivat+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+Pyhän+Hengen,+sillä+hän+ei+ollut+vielä+tullut+heidän+kenenkään+päälle.+Heidät+oli+ainoastaan+kastettu+Herran+Jeesuksen+nimeen.++Niin+apostolit+panivat+kätensä+heidän+päälleen,+ja+he+saivat+Pyhän+Hengen."Pyhän+Hengen+kasteeseen+kuuluu+raamatussa+kielillä+puhuminen,+samalla+tavalla+myös+tänä+päivänä.+Älä+luovuta+anomista+ennen+kuin+olet+saanut+Jumalalta+aidon+Pyhän+Hengen+täyteyden+vaan+jatka+kunnes+olet+saanut+kasteen+Pyhässä+Hengessä.+Itse+asiassa+kaste+Pyhässä+Hengessä+on+luvattu+sinulle+jo+edeltä,+Jumalan+lupaus+on+varma.+Se+on+kuin+lahjapaketti+jossa+on+jo+nimesi,+voit+siksi+kiittää+ja+avata+lahjan+luottaen+varmaan+lupaukseen:Luukas+11:11-13"Kuka+teistä+on+sellainen+isä,+joka+pojan+pyytäessä+kalaa+antaa+hänelle+kalan+sijasta+käärmeen+tai+hänen+pyytäessään+munaa+antaa+hänelle+skorpionin?+Jos+siis+te,+jotka+olette+pahoja,+osaatte+antaa+lapsillenne+hyviä+lahjoja,+kuinka+paljon+ennemmin+taivaallinen+Isä+antaa+Pyhän+Hengen+niille,+jotka+sitä+häneltä+anovat.”"Johannes+7:37-39"Juhlan+viimeisenä,+suurena+päivänä+Jeesus+nousi+seisomaan+ja+huusi:+”Jos+jonkun+on+jano,+tulkoon+minun+luokseni+ja+juokoon.+Joka+uskoo+minuun,+niin+kuin+Raamatussa+sanotaan,+hänen+sisimmästään+juoksevat+elävän+veden+virrat.”+Tämän+hän+sanoi+Hengestä,+jonka+häneen+uskovat+tulisivat+saamaan.+Sillä+Henki+ei+ollut+vielä+tullut,+koska+Jeesusta+ei+ollut+vielä+kirkastettu."
  6. Voi+menettää,+esim.2.+Pietarin+kirje+2:20-22"Jos+he+ovatkin+päässeet+maailman+saastutuksia+pakoon+tullessaan+tuntemaan+meidän+Herramme+ja+Vapahtajamme+Jeesuksen+Kristuksen,+mutta+sotkeutuvat+niihin+uudestaan+ja+tulevat+voitetuiksi,+heidän+tilansa+on+lopussa+pahempi+kuin+alussa.++Heille+olisi+ollut+parempi,+etteivät+olisi+tulleet+tuntemaan+vanhurskauden+tietä,+kuin+että+he+opittuaan+sen+tuntemaan+kääntyvät+pois+heille+annetusta+pyhästä+käskystä.++Heidän+on+käynyt+niin+kuin+sananlasku+osuvasti+toteaa:+”Koira+palaa+oksennukselleen”+ja+”Pesty+sika+rypee+rapakossa.”"
  7. Vesikaste+kuuluu+nimenomaan+uuteen+liittoon.+Sen+lisäksi+tarvitaan+kaste+Pyhässä+Hengessä.+Molemmat+tarvitaan.+Pyhä+Henki+näyttää+todeksi+synnin,+vanhurskauden+ja+tuomion+ja+vaikuttaa+siten+jo+uudestisyntymisessä:Johannes+3:5"Jeesus+vastasi:+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+hän+ei+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan."Sitten+vedessä+kastetuille+uudestisyntyneille+uskoville+Jeesus+lupasi+myös+kasteen+Pyhässä+Hengessä,+Pyhän+Hengen+täyteyden:Johannes+14:15-17"”Jos+te+rakastatte+minua,+te+pidätte+minun+käskyni.+Ja+minä+rukoilen+Isää,+ja+hän+antaa+teille+toisen+Puolustajan+olemaan+teidän+kanssanne+iankaikkisesti,+Totuuden+Hengen,+jota+maailma+ei+voi+ottaa+vastaan,+sillä+se+ei+näe+eikä+tunne+häntä.+Mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+teidän+luonanne+ja+on+teissä."Tavallisesti+kaste+Pyhässä+Hengessä+seuraa+vesikastetta+kuten+tässä:Apostolien+teot+19:3-6"Hän+kysyi:+”Millä+kasteella+teidät+sitten+on+kastettu?”+He+vastasivat:+”Johanneksen+kasteella.”++Niin+Paavali+sanoi:+”Johannes+kastoi+parannuksen+kasteella+ja+kehotti+kansaa+uskomaan+häneen,+joka+oli+tuleva+hänen+jälkeensä,+nimittäin+Jeesukseen.”++Sen+kuultuaan+he+ottivat+kasteen+Herran+Jeesuksen+nimeen.+Ja+kun+Paavali+pani+kätensä+heidän+päälleen,+Pyhä+Henki+tuli+heidän+päälleen+ja+he+puhuivat+kielillä+ja+profetoivat."Jeesus+antoi+meille+esimerkin+vesikasteesta:Matteus+3:13-15"Siihen+aikaan+Jeesus+tuli+Galileasta+Jordanille+Johanneksen+luo+hänen+kastettavakseen.+Johannes+kuitenkin+esteli+häntä+ja+sanoi:+”Minä+tarvitsen+kasteen+sinulta+–+ja+sinä+tulet+minun+luokseni!”+Mutta+Jeesus+vastasi+hänelle:+”Salli+se+nyt,+sillä+näin+meidän+sopii+täyttää+koko+vanhurskaus.”+Silloin+Johannes+suostui+siihen."Ja+jo+ennen+Taivaaseen+astumistaan+Jeesus+antoi+opetuslapsille+tehtävän+upottaa+vedessä+Jeesuksen+nimeen:Johannes+4:1-3"Kun+Jeesus+sai+tietää+fariseusten+kuulleen,+että+hän+teki+opetuslapsiksi+ja+kastoi+useampia+kuin+Johannes++–+tosin+Jeesus+ei+itse+kastanut+vaan+hänen+opetuslapsensa –+hän+lähti+Juudeasta+ja+meni+taas+Galileaan."Tämän+käskyn+upottaa+Jeesus+toisti+ylösnousemuksensa+jälkeen:Matteus+28:19-20"Menkää+siis+ja+tehkää+kaikista+kansoista+minun+opetuslapsiani.+Kastakaa+heidät+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+ja+opettakaa+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailmanajan+loppuun+saakka.”"Ja+tätä+upottamista+jatkoi+Paavali+ja+muut+Jeesuksen+seuraajat+myöhemmin+ja+opetuslapset+heti+helluntaipäivästä+alkaen:Apostolien+teot+2:38"Pietari+vastasi:+”Kääntykää,+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksi+saamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan."Myös+Jeesuksen+sanat+vesikasteesta+ovat+vahvat,+kaste+kuuluu+pelastumiseen:Markus+16:15-16"Hän+sanoi+heille:+”Menkää+kaikkialle+maailmaan+ja+julistakaa+evankeliumia+kaikille+luoduille.+Joka+uskoo+ja+saa+kasteen,+pelastuu,+mutta+joka+ei+usko,+se+tuomitaan+kadotukseen."Kaste+eli+upotus+vedessä+kuuluu+jokaiselle+uskovalle.+Sellaiselle+joka+on+tullut+uskoon+ja+päättänyt+antaa+elämänsä+Jeesukselle,+mutta+miettii+vielä+kasteasiaa+sanoisin+näin:+itse+en+uskaltaisi+viivyttää+kasteelle+menoa,+niin+selvästi+ja+vahvasti+Raamattu+siitä+puhuu.
  8. Tuossa+1.Kor.+1:17+Paavali+puhuu+siitä,+että+seurakuntalaisilla+oli+kiistoja,+toinen+Paavalin+toinen+Apolloksen+puolella.+Paavali+vastustaa+tuota+riitelyä+kysyen+"Paavalinko+nimeen+teidät+on+kastettu?"+ja+toteaa+että+onneksi+hän+on+kastanut+heistä+niin+harvoja+että+kukaan+tuskin+voisi+sanoa+että+hänet+olisi+kastettu+Paavalin+nimeen.Paavali+ei+tuossa+puhu+mitenkään+kastamista+vastaan.+Päin+vastoin,+oletuksena+on,+että+jokainen+seurakuntalainen+on+kastettu.+Ja+Paavali+oli+heistäkin+osan+kastanut.+Kun+seurakuntia+perustettiin,+paikalla+oli+usein+varmasti+montakin+kastajaa+jolloin+Paavalin+ei+tarvinnut+kastaa+itse+vaan+kasteen+pystyi+suorittamaan+kuka+tahansa+kastettu+Jeesuksen+seuraaja.+Paavali+viittaa+tässä+samalla+siihen+että+hänen+ei+itse+henkilökohtaisesti+tarvitse+kastaa+jokaista+kääntynyttä+ja+sillä+ei+ole+merkitystä+kuka+uskovista+kasteen+suorittaa.+Tätä+periaatetta+olisi+syytä+muidenkin+noudattaa,+meilläkään+evankelistat+eivät+yleensä+kasta+vaan+paimenet+ja+vanhimmat,+tarvittaessa+joku+toinen,+kuten+Päävalikon+teki.+Kun+paikalla+ei+ollut+useampia+jotka+voisivat+kastaa,+Paavali+kastoi+heidät+itse.+Myös+sellaiset+jotka+oli+jo+kastettu+mutta+ilman+henkilökohtaista+uskoa+Jeesukseen:Apostolien+teot+19:1-5"Kun+Apollos+oli+Korintissa,+Paavali+kulki+ylänköseutujen+läpi+ja+tuli+alas+Efesokseen.+Siellä+hän+tapasi+muutamia+opetuslapsia+ja+kysyi+heiltä:+”Saitteko+Pyhän+Hengen,+kun+tulitte+uskoon?”+He+vastasivat+hänelle:+”Emme+ole+edes+kuulleet+Pyhästä+Hengestä.”+Hän+kysyi:+”Millä+kasteella+teidät+sitten+on+kastettu?”+He+vastasivat:+”Johanneksen+kasteella.”++Niin+Paavali+sanoi:+”Johannes+kastoi+parannuksen+kasteella+ja+kehotti+kansaa+uskomaan+häneen,+joka+oli+tuleva+hänen+jälkeensä,+nimittäin+Jeesukseen.”++Sen+kuultuaan+he+ottivat+kasteen+Herran+Jeesuksen+nimeen."Asiayhteydessään+tuo+korinttilaiskirjeen+kohta+kuuluu+siis+näin:1.+Korinttolaiskirje+1:11-17"Kloen+perheväeltä+olen+näet+saanut+kuulla+teistä,+veljeni,+että+teillä+on+keskenänne+riitoja.+Tarkoitan+sitä,+että+joku+teistä+sanoo:+”Minä+olen+Paavalin+puolella”,+toinen+taas:+”Minä+Apolloksen”,+”Minä+Keefaksen”,+”Minä+Kristuksen”.++Onko+Kristus+jaettu?+Ei+kai+Paavalia+ole+ristiinnaulittu+teidän+tähtenne?+Vai+Paavalinko+nimeen+teidät+kastettiin?+Kiitän+Jumalaa,+etten+ole+kastanut+teistä+ketään+muuta+kuin+Krispuksen+ja+Gaiuksen.++joten+kukaan+ei+voi+sanoa,+että+teidät+on+kastettu+minun+nimeeni.+Kastoinhan+tosin+myös+Stefanaan+perhekunnan.+Sitten+en+tiedä,+olenko+kastanut+ketään+muuta.++Eihän+Kristus+lähettänyt+minua+kastamaan+vaan+julistamaan+evankeliumia,+ei+kuitenkaan+viisain+puhein,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi."Sana+kastaa+on+näissä+siis+"baptizoo"+joka+tarkoittaa+"upottaa".
  9. Tämä+keskustelu+ei+liity+aiheeseen+"helluntailaisuus".Kyse+näyttää+olevan+New+Age+-uskonnosta.+Silloin+kun+puhutaan+"tietoisuudesta"+liikutaan+vanhan+gnostilaisuuden+harhaopin+alueella.+Tuon+harhaopin+mukaan+etsitään+korkeampaa+tietoisuutta+yleensä+ihmisen+sisältä.+Mutta+Raamatun+ilmoitus+kertoo+jo+miksi+meidän+ei+tarvitse+etsiä+tällaista+enää.+Jeesus+on+totuus,+Hänessä+on+kaikki+mitä+tarvitsemme+ja+Hänen+kauttaan+on+kaikki+luotu.+Jeesus+palaa+takaisin+ja+Hän+erottelee+niin+elävät+kuin+kuolleetkin+viimeisellä+tuomiolla.+Tule+siis+Jeesuksen+luokse.+Jeesus+on+tie,+totuus+ja+elämä,+ainoa+Tie+Jumalan+luokse.+Kun+uskot+Häneen+ja+olet+kuuliainen+Hänelle,+pelastut.+Johannes+3:36"Joka+uskoo+Poikaan,+sillä+on+iankaikkinen+elämä.+Mutta+joka+ei+ole+kuuliainen+Pojalle,+ei+ole+näkevä+elämää,+vaan+Jumalan+viha+pysyy+hänen+päällään.”"Kuuliaisuus+Jeesukselle+tarkoittaa+kuuliaisuutta+Raamatun+ilmoitukselle."Ei+yli+sen+mitä+on+kirjoitettu"Johanneksen+ilmestys+22:18-20"Minä+todistan+jokaiselle,+joka+kuu-+lee+tämän+kirjan+profetian+sanat:+Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+panee+Jumala+hänen+päälleen+ne+vitsaukset,+jotka+on+kirjoitettu+tähän+kirjaan.++Jos+joku+ottaa+jotakin+pois+tämän+profetian+kirjan+sanoista,+ottaa+Jumala+häneltä+pois+sen+osan,+joka+hänellä+on+elämän+puuhun+ja+pyhään+kaupunkiin,+joista+tässä+kirjassa+on+kirjoitettu.++Hän,+joka+todistaa+tämän,+sanoo:+”Totisesti,+minä+tulen+pian.”+Aamen,+tule,+Herra+Jeesus!"Tämän+ketjun+sisältö+koski+vierasta+epäjumaluutta,+New+agea+ja+gnostilaisuutta.+Joka+osallistuu+tällaiseen+ei+peri+Jumalan+valtakuntaa+(1.Kor.+6:9-10).+Jos+olet+jo+osallistunut+tähän+tai+vastaavaan+toimintaan,+sinulla+on+yhä+mahdollisuus+pelastua.+Hylkää+väärä+uskonto+ja+vieraat+jumalat+sekä+vieras+"jumaluus".+Ota+vastaan+Jeesus+syntiesi+sovittajana+ja+kaiken+valtiaana,+anna+elämäsi+Hänelle.+Kadu+osuuttasi+vieraaseen+eksytykseen+ja+pyydä+sitä+anteeksi.+Kastaminen+tarkoittaa+upottamista.+Anna+kastaa+itsesi+että+pelastuisit.+Jeesus+ottaa+sinut+vastaan,+koska+Hän+lupasi+"sitä+joka+minun+luokseni+tulee,+en+minä+heitä+pois".+Sen+jälkeen+jatka+Jeesuksen+seuraamista+koko+sydämestäsi+seurakuntayhteydessä.+Silloin+olet+yhtä+lailla+matkalla+Taivaan+kotiin+kuin+jo+aiemmin+ratkaisun+tehneet+Jeesuksen+seuraajat.+(1.Kor.+6:11)+Ole+siunattu!