Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On hieman eri asia jos jonkin kielen käyttö kokonaisuudessaan kielletään, kuin että kyseistä kieltä käyttäen ei saa esim. julkisia palveluita.
30.03.2026 23:09
AI-yhteenveto
"Ukrobi" ei tunnu viittaavan yleisesti tunnettuun suomenkieliseen termiin. Hakutulosten perusteella se voi olla:
Eurobi -yrityksen valmistama Robi-liha (kasvipohjainen lihankorvike), jota tarjotaan terveysruokavaihtoehtona.
Xhosa-kielinen (eteläafrikkalainen) Facebook-postaus, joka viittaa henkilöihin.
Mahdollinen kirjoitusvirhe sanasta Robi tai Wilrobi (huonekalujen valmistaja).
Eurobi
Eurobi
+2
Tarkennatko, mitä tarkoitit?
30.03.2026 17:46
Kerrotko yhä mitä ovat Ukrobit?, ei ole yleisesti Suomalaisten keskuudessa käytetty sana, taitaa sanan lähdepuoli olla Venäjän suunnalla, kun kirjoittajakin...
Eli kaukana Venäjän rajasta tehdyt linnoitustyöt olivat syynä Venäjän hyökkäykseen..?
Ukrainan sisäinen sisällissota ei uhannut millään tavalla Venäjän valtion rajoja, ei lähelläkään.
Ja miten Ukrainan Pohjois-osasta (Niin Vänäjän kuin Valkovenäjän puolelta) Kiovaan lähteneet panssariosastot sitten olivat niitä väliintuloon olevia joukkoja? Niillä kun oli vain yksi selkeä tehtävä, maan pääkaupungin valtaaminen ja sen poliittisen johdon vangitsemin (taikka pakneminen ulkomnaille).
30.03.2026 17:40
Kerrotko tuosta "ukrobien" (mitä ovat Ukrobit?) yleishyökkäyksestä?
Kun Ukrainan johtoa jopa kritisoitu siitä etteivät olleet aloittaneet kunnolla puolustusvalmisteluita (mm. liikekannallepano) ajoissa, aloittivat esimerkiksi liikekannallepanon vasta noin 6h. Venäjän hyökkäyksen alettua.
Venäjä pääsikin sodan ensimmäisinä päivinä etenemään suhteellisen vaivattomasti ilman isompaa koordinoitua Ukrainalaisvastarintaa.
Eli jos Ukraina sinun versiossasi sodan aloitusta oli se "hyökkäävä osapuoli", niin miksi he eivät siltikään olleet valmistautuneet sodan alkupäivinä sotaan Venäjää vastaan joka oli kuukausien ajan valmistaunut kerännyt hyökkäysjoukkojaUkrainan rajalle?
30.03.2026 17:21
Linnoitustyöt ovat lähtökohtaisesti puolustuksellinen toimenpide, kuten vaikka miinoitteet.
Molemmat tehdään (ainakin rauhan aikana) omalle puolelle rajalinjaa.
30.03.2026 17:13
Kerrotko mikä on lähde tuolle kirjoituksellesi että voidaan arvioida tuota "taistelujoukkojen lähettämistä ukrainaan" osaa?
30.03.2026 17:09
Ja tämä 30km/h ilmassa pysyvä sotilas (lentokone) on...
Kun "hidaslentämiseen" tarkoitettujen lentokoneinen (taitolentokoneet, peltojen ruiskutukseen tarkoitetut koneet yms.) minimi lentonopeus (sakkausnopeus) on siellä reilussa 100km/h nopeudessa.
Noihin 30km/h nopeuksiin tarkoitettua lentolaitetta kutsutaan yleisesti ottaen helikopteriksi...
30.03.2026 16:56
Ukraina ei ole tehdnyt Iskua Suomeen.
Dronien kohteet olivat tuolla Venäjän puolella.
30.03.2026 16:23
Myöskin jätettiin hyökkäämättä. Noilla Ukrainan Droneilla ei ollut maalikohdetta Suomessa.
30.03.2026 16:22
Venäjä, vapaan maailman esitaistelija joka uhraa itseänsä että koko muu maailma voisi elää vapaana...
Ei helvetti mitä tuubaa taas...
30.03.2026 15:04
Joitakin yksittäisiä on ollut, kuten tämä kuviin saatu F16 hävittäjän droonin tuhoaminen
https://www.youtube.com/shorts/9NhzdRNG3L8
Mutta yleisiä ne eiväyt ole olleet.
30.03.2026 14:10
Sinulla jotain todisteita tästä asiasta? Näistä kun yleensä tehtäisiin minimissään näkö taikka kuulohavaintoja niiden lentäessä matalalla "tutkakatveessa" (minkä maan yllä sitten lentäsivätkään).
30.03.2026 12:36
Ei Balttian maat ole missään vaiheessa olleet Ukrainan drooni-iskujen KOHDE, vaan ne ovat syystä taikka toisesta ajautuneet Balttian maiden ilmatilaan ihan samalla tavoin kuin nyt nuo kaksi Suomeen harhautunutta droonia, ei niiden kohde ole ollut suomalainen metsä/pelto vaan kyllä niiden kohteet on Venäjältä löytyneet, mutta erinäisten syiden takia (mitä sitten ovatkaan) ne ovat harhautuneet Suomen puollelle.
30.03.2026 12:24
Meinaatko että tuo Shimanon keskimoottori ei maksa mitään, että akku on ainoa kallis komponentti tuossa...
29.03.2026 20:43
Ja havainnot näiden maiden osalta kyseisistä Droneista on..?
29.03.2026 20:19
Eli sinusta ei riitä että on hyvä taikka jopa erinomainen siinä mitä on ja osaa. Sinusta siis yrityksen pitäisi alkaa kehittämään jotain ihan muuta, ilman että sillä on visioita mitä uutta kehittää.
Myös olemassaolevan liiketoiminnan kehittäminen ja parantaminen on oman osaamisensa vaativaa puuhaa ihan ilman että kuvittelee tekevänsä ihan uutta kehitystyötä (ja pahimmillaan tämän kehitystyön kustannukset voivat kaataa koko yrityksen).
Jotenkin tuntuu että ihmisillä on mielessä että uuden kehittäminen ja keksiminen on jotenkin helppoa, kunhan vain "alkaa tekemään sitä".
Ja toiseksi sitten haluttaisiin verottaa yrityksiä enemmän jolloin tuotekehittelyyn jää aina vähemmän rahaa.
29.03.2026 20:15
Tai sitten kun kotimaisen valmistajan yksi tuoli maksaa sen 500€/kpl niin valitetaan miksi se on niin kallis kun IKEA:sta saa tuoleja 29€/kpl.
Eli selkeän kallis (puinen) lopputuote vaatii sen että sen ostaja on valmis kyseisen summan siitä maksamaan. Esimerksi Pohjoismaiden tasolla kalliiden huonekalujen valmistajia ei markkinoille kovinkaan monia mahdu kilpailussa isojen Bulkki.ketjujen varjossa.
29.03.2026 20:03
Nyt hieman "jäitä hattuun", tuon AN-196 lennokin räjähdekuorma on 50-75kg versioista riippuen, kyllä se on paljon, mutta ei sitten kuitenkaan ihan kauheasti.
Esimerkiksi Ukrainalaisten omassa FP-5 Flamingo risteilyohjuksessa on noin 1000kg räjähdekuorma.
29.03.2026 18:20
Miksi sanot ettei ilmavoimat havaitse kyseisiä kohteita kun Hornet hävittäjä on ollut tunnistamassa kohdetta (mutta ei ole ampunut alas).
29.03.2026 16:53
Kerrotko yhdenkin loogisen syyn miksi Ukraina hyökkäisi tarkoituksellisesti Suomeen (Ja vielä keskelle maaseutua / meren jääpeitteelle...)
29.03.2026 16:43
19 / 308