Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

830

1. Jos+näin+on,+on+se+hyvin+surullista.Pitäkää+pintanne.++Mukavaa+kevättä,++ja+ensi+viikolla+hauskaa+Vappua.Eletään+sovussa.
  2. Eipä+oltu+"äkkirikastuneita",+ihan+tavallista+keskiluokkaa.++Meillä+on+aina+luettu,+jo+lapsuuden+kodissanikin.++Isäni+opetti+minut+lukemaan,+kun+olin+viisivuotias.++Lapsuuden+kotini+ei+ollut+varakas,+isäni+eläkkeellä,+joten+olin+ahkera+kaupunkimme+kirjaston+käyttäjä.++Luin+joka+viikko+pari+kirjaa+jo+koululaisena,+kaunokirjallisuutta.++En+ole+koskaan+lukenut+hertta-sarjoja,+ja+mitä+lie+hömppää+olivat,+eivät+kiinnostaneet.++Maailman+kirjallisuuden+helmiä,+klassikoita.++Hyvää+suomalaista+kaunokirjallisuutta.Mieheni+luki+joka+ilta+ennen+nukkumaan+menoa,+paljon+historiaa,+tietokirjoja.++Ostin+hänelle+joka+syksy+lahjaksi+Finlandia-palkitun+kirjan.++Kirjojemme+määrä+kasvoi,+myös+lapsemme+lukivat+ahkerasti.++Ostin+kirjoja+alennusmyynneistä,+joskus+kuuluin+kirjakerhoonkin.++Nykyään+tilaan+kirjani+verkkokaupasta,+joten+kohta+olen+taas+pulassa+niiden+kanssa.++Tänne+lomakotiin+toin+nyt+mukanani+vain+viisi+kirjaa,+nyt+kolmas+niistä+menossa.++Täällä+paikallinen,+kansainvälinen+kirjasto+ja+seurakunta+ottaisivat+vastaan+kirjoja.++Pitänee+lähettää+rekan+kyydissä+iso+laatikollinen.Kun+jatko-opiskelin+työni+ohella,+jouduin+lukemaan+siihen+liittyvää+kirjallisuutta.++Kotikirjastomme+paisui,+lopulta+kirjahyllyt+olivat+neljässä+huoneessa.++Muuttaessani+kaupunkimme+kierrätyskeskus+haki+meiltä+laatikkokaupalla+kirjoja.++Aika+paljon+rahaa+oli+niissä+kirjoissa.++Mutta+mihin+kukakin+rahansa+käyttää!++On+ollut+hienoa+nähdä,+että+perinne+jatkuu.++Lapsenlapsillemme+on+luettu+aina+iltasatu,+ja+sen+jälkeen+ovat+vakituisia+lukijoita.