Vapaa kuvaus

Aloituksia

67

Kommenttia

1819

1. Hyvä,+uskon,+mutta+pääsääntöisesti+autoon+on+tapana+hakea+katsastuksesta+ns.+vikalista+ja+jos+se+o+pitkä+tai+"kallis",+niin+aika+usein+tyydytään+autosta+saatavaan+kilohintaan.Auton+hengissä+pitäminen++edellyttää lisäksi+omaa+osaamista+ja+vaivannäköä+-+vähän+tuuriakin,+sillä+kaupallisin+ehdoin+korjaaminen+on+mielestäni+poissa+laskuista.
  2. Uskon+jokaiseen+sanaan!
  3. Useinhan+se+on+niin,++että+omistajana+on+leasingyritys+-+käytännössä+kotimainen+tai+ulkomainen+pankki.Haltijaksi+rekisteriotteeseen+on+merkitty+auton+todellinen+käyttäjä.Mitä+ihmeellistä+tässä+on?!Usein+autoa+ei+kuitenkaan+myy+se+leasingyritys,+sillä+palautetut+autot+myydään+usein+sisämaassa+toimiville+pienehköille+autoliikkeille+-+usean+auton+satsina.+Aina+voi+myös+soittaa+edelliselle+omistajalle.+Niin+minä+olen+tehnyt.Minulle+ei++vielä+koskaan++kukaan+ole++lyönyt+luuria+korvaan,+saati+että+siihen+puhelun+aikaan+olisi+"purtu"!Kerran+kävi+niin,+että+edellisellä+omistajalla+oli+omistuksessaan+useita+mersuja!Kun+olimme+puhelimessa+käyneet+lävitse+mistä+mersusta+nyt+oli+puhe,+kysymyksiini+vastattiin+aivan+asiallisesti+-+jopa+siihen,+että+miksi+hän+luopui+autosta+aikaisin+-+vain+58.000+km+ajettuna.Syy+oli+säilytyspaikkojen+vähäisyys.Mitä+opimme+tästä?Ainakin+sen,+että+auton+menneisyyteen+selvittämiseen+kannattaa+uhrata+muutama+puhelinsoitto+ja+vähän+aikaakin.+Heti+ei+kannata+lannistua,+sillä++joskus+voi+toki+käydä+niin,+ettei+nimien+samankaltaisuuksien+vuoksi+heti+löydä+auton+entistä+haltijaa.Minäkin+ostin+sellaisen+auton+Tampereelta,+mutta+kävi+ilmi,+että+se+oli+aikaisemman+elämänsä+viettänyt+Helsingissä,+auto+oli+vain+josta+muusta+syystä+siirretty+Tampereelle+myytäväksi.