Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koska+kuulunen+kirjoittajan+kanssa+samaan+ikäluokkaan,+arvelen,+että+tiedot+ovat+vain+korvien+välissä+-+tuskin+yhtään+on+tarvinnut+googlata!
Itse+tiesin+nimittäin+kaiken+muun+-+paitsi+sen,+että+Clio+jotenkin+oli+sekaantunut+Dacia-asiaan.
23.02.2020 18:15
Kiitos+kommenteista,+vaikka+saattaa+olla,+että+Etelä-Ameriikka+jää+kohdaltani+tässä+elämässä+kokonaan+näkemättä+.
Olin+muutama+vuosi+sitten+-+ehkä+2013+-+yhden+klikkauksen+päässä+runsaan+viikon+Brasilian+matkasta,+mutta+päädyimme+kuitenkin+pariksi+viikoksi+omin+nokkinemme+mittailemaan+Pariisin+katuja.
Miksi?
Yhtäkkiä+ajattelin,+että+mitä+ihmettä+me+siellä+teemme,+kun+emme+osaa+sanaakaan+Portugalia.
23.02.2020 18:08
Useinhan+se+on+niin,++että+omistajana+on+leasingyritys+-+käytännössä+kotimainen+tai+ulkomainen+pankki.
Haltijaksi+rekisteriotteeseen+on+merkitty+auton+todellinen+käyttäjä.
Mitä+ihmeellistä+tässä+on?!
Usein+autoa+ei+kuitenkaan+myy+se+leasingyritys,+sillä+palautetut+autot+myydään+usein+sisämaassa+toimiville+pienehköille+autoliikkeille+-+usean+auton+satsina.
+Aina+voi+myös+soittaa+edelliselle+omistajalle.+Niin+minä+olen+tehnyt.
Minulle+ei++vielä+koskaan++kukaan+ole++lyönyt+luuria+korvaan,+saati+että+siihen+puhelun+aikaan+olisi+"purtu"!
Kerran+kävi+niin,+että+edellisellä+omistajalla+oli+omistuksessaan+useita+mersuja!
Kun+olimme+puhelimessa+käyneet+lävitse+mistä+mersusta+nyt+oli+puhe,+kysymyksiini+vastattiin+aivan+asiallisesti+-+jopa+siihen,+että+miksi+hän+luopui+autosta+aikaisin+-+vain+58.000+km+ajettuna.
Syy+oli+säilytyspaikkojen+vähäisyys.
Mitä+opimme+tästä?
Ainakin+sen,+että+auton+menneisyyteen+selvittämiseen+kannattaa+uhrata+muutama+puhelinsoitto+ja+vähän+aikaakin.+Heti+ei+kannata+lannistua,+sillä++joskus+voi+toki+käydä+niin,+ettei+nimien+samankaltaisuuksien+vuoksi+heti+löydä+auton+entistä+haltijaa.
Minäkin+ostin+sellaisen+auton+Tampereelta,+mutta+kävi+ilmi,+että+se+oli+aikaisemman+elämänsä+viettänyt+Helsingissä,+auto+oli+vain+josta+muusta+syystä+siirretty+Tampereelle+myytäväksi.
22.02.2020 10:49
En+malta+olla+kertomatta+omaa+hauskaa+kokemustani+myyjän+ns.+"hätävalheesta",+joka+tosin+jo+tapahtui+markka-aikana+ja+vielä+silloin,+jolloin+auton+ensimmäinen+rekisteröinti+määräytyi+omistajan+kotikunnan+perusteella.
Olin+Helsingissä+katselemassa+ensimmäistä+autoani+ilman+vaihtoautoa+ja+ihmettelin+ääneen++autoliikkeessä+myytävänä+olleen+auton+T-alkuista+rekisteröintiä.
Asiaan+kuului+lisäksi,+ettei+kukaan+Helsingissä++silloin+halunnut+ajaa+ns.+"landeautolla".
Siihen+automyyjä:+Niin,+se+Pirkko+oli+Tampereelta+kotoisin!
Jassoo,+sanoin+minä+ja+lähdin+liikkeestä,+koska+pidin+autoa+vain+kalliina.
Vasta+kadulle+päästyäni+havahduin,+että+Tampereen+autot+olivat+I+ja+H-alkukirjaimella+ja+turkulaiset+E+ja+T-alkuisia!
En+mennyt+takaisin+liikkeeseen+korjaamaan+asiaa.
22.02.2020 08:49
Kiitos+korjauksesta,+olisi+siis+tullut+olla+tarkempi,+mutta+ymmärtääkseni+tässä+oli+kysymys+myös+itse+liikenneonnettomuuksien+suuruusluokasta,+joka+siis+tänä+päivänä+on+aivan+toista,+kuin+50+vuotta+sitten.
Kun+tein+lehtorin+töitä+yli+kaksikymmentä+vuotta,+yritin+aina+opetuksessa+tähdentää,
että+on+hyvä+hahmottaa+edes+desimaalin+tarkkuudella+-+siis+esim.+100+vai+1000+-+onko+kysymys+isosta+vai+pienestä+asiasta.
Siitä+huolimatta+oppilailla+tuntui+olevan+taipumuksia+takertua+ns.+pikkuseikkoihin!.
22.02.2020 08:23
Mihin+faktoihin+tämä+väite+perustuu?
Oletko+koskaan+itse+ollut+Saksassa?
21.02.2020 16:38
Yleisellä+tasolla+tukkukauppa+toimii+valmistajan+ja+vähittäismyyjän+välisenä+siteenä.+Käytettyjen+autojen+kauppaan+tukkukauppa+ei+kamalan+hyvin+sovi.
Autoleasingyrikset,+jotka+ovat+pääsääntöisesti+pankkien+omistamia,+myyvät+erimerkkisiä+leasingpalautusautoja+usean+auton+ryppäinä+sellaisille+autokauppiaille,+joilla+sananmukaisesti+on+varaa+kerralla+tai+varsin+nopealla+aikataululla+laittaa+se+raha+pöytään.+Näitä+palautusautoja+ei+vuokraajan+toimesta+palauttamisen+jälkeen+juurikaan+kunnosteta+-+ehkä+ne+pestään+sisältä+ja+ulkoa.
Ryppäässä+on+aina+hyviä ja+huonoja+autoja.++Etuna+on+kuitenkin+se,+että+autot+ovat+määräaikaishuollettuja+ja+harvoin+kaltoinkohdeltuja.
Sen+sijaan+päivittäistavaraliikkeet+turvautuvat+tukkukaupan+palveluksiin.
Tuotteen+valmistaja+ei+voi+myydä+yksittäiselle+marketille+esim.+vain+200+kpl+ananas-+tai+tonnikalapurkkia.
Tukkukauppa+sen+sijaan+ostaa+valmistajalta+koko+merikontillisen+-+n.+60.000+purkkia+joka+painaa+n.+20.000+kg.+Se+hoitaa+kuljetusyksikön+vastaanoton+aluksesta,+kontin+purusta.+Varastoinnin+jälkeen+tukkuri+hoitaa++jakelun+halukkaille+pienemmissä+erissä+koko+Suomeen.
Tämä+palvelu+tietenkin+maksaa,+mutta+on+vaikea+sanoa,+montako+€-senttiä+tukkukaupan+osuus+mainitusta+tuotteesta+voisi+olla,+useita+kymmeniä+senttejä+kuitenkin+kappaleelta.
21.02.2020 12:39
Saattaa+olla,+että+tuolla+tarjouksella+olet+jo+auton+omistaja.
Olen+kuitenkin+sitä+mieltä,+ettei+sellaisella+autolla+kannata+edes+ajaa,+johon+viikoittain+on+lisättävä+öljyä.+Moottori+on+ensin+peruskorjattava,+koska+sen+"öljynsyönti"+aiheuttaa+uusia+korjattavia+vikoja.
Tavanomainen+öljynkulutus+on+sellaista,+että+huoltovälillä+-+usein+vuosi+-+joutuu+kerran+lisäämään+desin+-+pari.
21.02.2020 12:10
Aloittaja+kuvittelee+olevansa+kuolematon+kun+ei+selvästikään+ymmärrä,+että+myös+hän+voi+säädä+jonkun+jarruttoman+tai+muuten+puutteellisessa+kunnossa+olevan+auton+alle+ja+että+hän+voi+siinä+rytäkässä+jopa+kuolla.
20.02.2020 20:42
Takavuosina+minulle+tarjottiin+auto+ilmaiseen+koeajoon+viikonlopuksi.
Tuskinpa+autoa+pidemmäksi+aikaa+ajoon+nykyisinkään+saa.+Olin+silloin+35v.
Aika+paljon+ennättää+kyllä+siinäkin+ajassa+käydä+lävitse+-+jos+itse+tietää+vikapaikat.
20.02.2020 11:10
Kun+ajaa+"ehjällä"+autolla,+liikenteessä+tulee+kuitenkin+vähemmän+loukkaantumisia+kuolemantapauksista+nyt+puhumattakaan.
Luin+jostain,+että+Helsingissä+ei+viime+vuonna+ollut+yhtään+kuolemaan+johtanutta+liikenneonnettomuutta!
50+vuotta+sitten+kuolemantapauksia+oli+vuosittain+kymmeniä,+vaikka+automäärä+silloin+oli+aivan+eri+luokkaa.
19.02.2020 12:44
Asia+ymmärretty!
19.02.2020 10:32
Ostin+takavuosina+-+siis+markka-aikana+-+käytetyn+kunnostetun+moottorin+kyseisen+merkin+piirimyyjältä,+kun+sellaista+tarjottiin.+
Autostani+oli+raskaalla+jalalla+ajaen+Saksan+läpiajossa+palanut+kannentiiviste.
Arvioin+silloin+vanhan+moottorin+kunnostamisen+kalliimmaksi.+Kaikki+tarvittavat+apulaitteet++-++laturit+ja+sen+sellaiset+-+otettiin+vanhasta+moottorista+ja+viallinen+moottori+toimitettiin+piirimyyjälle+arvatenkin+kunnostettavaksi+ja+myöhemmin+myytäväksi.
Jälkeenpäin+ajatellen+kannen+kunnostaminen+olisi+sittenkin+kannattanut,+koska+vaihtomoottori+ei+vähemmistä+ajokilometreistään+huolimatta+kuitenkaan+oikein+vastannut+odotuksiani.
Korjaamani+auto+osoittautui+kuitenkin+sitkeähenkiseksi,+sillä+luovuttuani+autosta+kahdeksan+vuoden+iässä,++sain+auton+ollessa+jo+yli+20v+ikäinen+yllättävän+puhelinsoiton,+jossa+kyseltiin+auton+sen+aikuisia+yksityskohtia,+joita+en+tietenkään+enää+voinut+muistaa.
18.02.2020 20:11
Kuulut+näköjään+niihin,+jotka+ovat+niin+täynnä+sitä+omaa+itseään,+etteivät+usko+edes+ystävällisiä+neuvojiaan.
Yritin+valitettavasti+hyväntahtoisesti+vain+auttaa+Sinua+tässä+asiassa,+mutta+en+näköjään+siinä+onnistunut.++Verkossa+toimivat+varaosakauppiaat+näkevät+tämän+asian+toisin.+Heidän+tehtävänään+on+vain+MYYDÄ+.
Kun+ostoksen+reklamoiminen+ja+palauttaminenkin+on+tarkoituksella+tehty+vähän+hankalaksi,+he+tietävät,+että+moni+väsyy+siinä+ja+-+luopuu.+Toki+silloin+tehdään+kaksi+kauppaa+samalla+kerralla,+-+ensimmäinen+ja+viimeinen+-+mutta+sinunlaisiasi+riittää+kyllä+maailmalla+-+kun+yksi+lähtee,+niin+tulee+pari+uutta.
Toistan,+että+tilaus+kannattaa+tehdä+niin+selvästi,+ettei+mitään+tulkinnanmahdollisuutta+siihen+voi+jäädä.
Epäilen+kuitenkin,+että+yrityksellä+on+olemassa+painetut+toimitusehtonsa,+joihin+ennen+tilaamista+olisi+kannattanut+tutustua.+Niissä+saattaa+erimielisyyksien+selvityspaikan+ja+sovellettavan+lain+lisäksi+lukea,+että+he+saavat+toimittaa+myös+tilausta+vastaavan+samanarvoisen+tuotteen,+jos+tilattua+ei+toimitushetkellä+ole+saatavilla.
Kun+tilaat,+hyväksyt+samalla+nämä+ehdot.
Olen+ammatiltani+lehtori+ja+olen+siis+käynyt+ns.+Tiedekorkeakoulua.+Olen+opettanut+näitä+sopimusasioita+tuhansille+nuorille+pääkaupunkiseudulla+yli+20+vuoden+ajan.+Opetus+näyttää+kaiketi+kuitenkin+olleen+turhaa,++koska+täällä+itketään+omista+virheistä.
Kirjoitan+rekisteröidyn+nimimerkin+alla,+joten+henkilöllisyyteni+voidaan+siis+tarvittaessa+tarkistaa.+Ikävää,+että++syyllistyt+kirjoittamisessa+lisäksi+ns.+alatyylin++käyttöön.
On+muuten+kumma,+että+niistä+sanoista+ylipäätänsä+muodostuu+lauseita,+vaikka+joka+toinen+sana+on+v----!
18.02.2020 11:30
Hyvä.+Kerrotaan.+Yleensä+kolmikaistaisilla+moottoriteillä.
Olen+73+v ukko+ja+ensimmäisen+kerran+ajanut+Saksassa+v.+1973.
Myöhemmin,+alk.+1983+harva+se+vuosi+useimmiten+perheen+kanssa.+Talviaikaan+Itävallan+Alpeille+ja+kauemmaksi+Ranskaan+ja+Pohjois-Italiaan, mutta+kesäaikana+Biscayalle+ja+Välimeren+rantaan+useammin+kuin+kerran.+Alkuun+90+-120+hv:n+autoilla,+mutta+v.+2009+jälkeen+5-sarjan+BMW:llä+tai+E+-+Mersuilla.
Jos+on+170+lasissa+keskikaistalla,+niin+niskaa+valaistaan+pitkillä+valoilla+takaapäin+tämän+tästä,+koska+ollaan+muka+tiellä.+Ohittajien+mielestä,+näillä+nopeuksilla+pitäisi+vielä+olla+sivussa.
Ohituskaistalle+ei+vielä+170-180++juurikaan+ole+asiaa.+Koko+ajan+on+siis+varottava+niitä,++jotka+vain+laittavat+vilkun+päälle+siirtyäkseen+oikealta+keskikaistalle,+vaikka+nopeusero+saattaa+edellyttää+aika+voimakasta+jarrutusta.+Jos+on+tuuria,+saattaa+nopeutta+vähentämättä+päästä+aivan+hetkeksi+nopeimmalle+kaistalle.
En+minäkään+ollut+tietoinen+tästä+pussitusasiasta+ennen+vuotta+1996.+Silloin+kesäkuun+1.+pnä+Finnjetiin+osui+samalle+baaritiskille+Saksassa+asuva+suomalainen+mies,+joka+oli+ollut+Helsingissä+tyttärensä+lakkiaisissa++ja+oli+siis+palaamassa+Saksaan.+Juttelimme+niitä,+näitä,+jonka+jälkeen+hän+kysyi,+oliko+tietoinen+asiasta.+Hän+valisti+neuvovalla+äänensävyllä,+että+takaa+nopeammin+ajavat+pyytävät+koko+ajan+anteeksi!
Mitä+opimme?
Sen,+että+kun+oikealla+kaistalla+hidas+auto+saavuttaa+vaikka+rekan,+niin+se+kyllä+painaa+sinun+eteesi+keskikaistalle+riippumatta+siitä,+vaikka+tulisit+takaa+180+lasissa!
Ranskan+moottoriteillä+on+se+ero,+että+siellä+vilkaistaan+edes+peiliin+ennen+siirtymistä.
Hyvää+matkaa+Autobaanoille!
17.02.2020 18:43
Et+kuitenkaan+kirjoituksesi+perusteella+ole+ajanut+Saksassa?!
Miksi+arvelen+niin?
Siksi,+että+et+näköjään+tiedä+tai+et+ole huomannut,+että+Saksassa+ei+mitään+autoa+saa+"pussittaa"!
Se,+että+ohituskaistaa+ajava+pyytää+hitaammiltaan+anteeksi+ja+hiljentää.
Suomeksi:+Oikealla+kaistalla+esim.+120+-+130+km/h+ajavalle+pikkuautolle+riittää,+että+se+laittaa+vilkun+vasemmalle.+Sen+ei+tarvitse+edes+peilistään+varmistaa,+tuleeko+joku+pieni+nopeasti+lähestyvä+pilkku+peilissä+taaempana+lujempaa.
Kehoitan+kuitenkin+ennen+kaistanvaihtoa++katsomaan+peiliin,+koska+aina+ei+kannata+olla+oikeassa.
17.02.2020 17:11
Sitä+olen+minäkin+jo+kauan+ihmetellyt,+että+millä+perustein+auto+käy+kaupan?
Myisikö+vain+ulkonäöllä?!
17.02.2020 15:48
Jos+osaa+kirjoittaa,+tilauksessa+voi+myös+tilauksen+ilmoitusosassa+mainita,+att+tilaus+koskee+vain+erikseen+yksilöityä+osaa+-+ei+mitään+muuta+korviketta!
17.02.2020 15:32
Ei+asia+mitenkään+uusi+ole.
Ostin+jo+15+v+sitten+laskettelumonot+kirpparilta++-+kun+kerran+olivat+sopivat.
Niillä+on+viikko+vuodessa+lasketeltu+Alpeilla,+enkä+ole+ostostani+katunut.
17.02.2020 15:24
Kyllähän+he+myyvät.+Ennen+ostopäätöksen+tekemistä+kannattaa+kuitenkin+itse+perehtyä+itse+renkaisiin,+niiden+nopeus-+ja+kantavuusluokkiin+ja+muihinkin+ominaisuuksiin+-+mm.+tuoreuteen,+ennen+kaupan+tekemistä.
Joka+ukko+ei+tunnetusti+näitä+asioita+tiedä.
17.02.2020 15:18
62 / 91