Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Jos+itse+möisit+tavaraa+perilletoimitettuna+-+siis+(toimituslausekkeella:+TOP-vastaanottaja),+niin+lienee+selvää,+että+valitsisit+kuitenkin+tarjolla+olevista+kuljetusliikkeistä+sen,+joka+tekee+työn+edullisimmin!Se,+että+myyjä+on+luvannut+nopeamman+toimituksen+ei+tässä+paljoa+paina.Oletan,+että+ymmärrät,+että+tavaran+kuljettaminen+perustuu+täysiin+rekkakuormiin.+Täysi+rekkatraileri+on+72-85+m3.+Ei+niitä+täysiä+rekkoja+välttämättä+edes+joka+viikko+tule!Vajaana+ne+eivät+kuitenkaan+liikkeelle+lähde+-+vaan+lähettäjälle+ja+kenties+asiakkaallekin+annetaan+"JOKU+SELITYS"!Mitä+opimme+tästä?Sen,+että+hyvällä+tuurilla+osat+voivat+tulla+viikossa+-+huonolla+kolmessa+ja+tämä+on+osattava+tilatessa+ottaa+huomioon.
  2. Kuinka+moni+kirjoittajista+on+ajanut+Saksan+täysillä+moottoriteillä?Itse+olen+ajanut+Saksassa+jo+1973.Kannattaisi+käydä+kokeilemassa,+sillä+se+on+usealle+meistä+muoti-ilmaisua+käyttääkseni+"haastavaa",+sillä+siellä+on+niin+paljon+myös+kirjoittamattomia+"sääntöjä"+jotka+on+pidettävä+mielessä.+Alle+satakilowattisella+ei+juurikaan+kannata+lähteä+Kasselin+mäkiin,+eikä+myöskään+sellaisella,+jonka+jarrrut+ja+akselistot+eivät+ole+kunnossa.Olen+aikaisemmin+jo+puhunut+Saksan+ns.+pussittamiskiellosta.+Lisäksi+siellä+on+aika+vaikea+pitää++mitään+kunnollista+turvaväliä,+sillä+jos+niin+tekee,+siihen+tulee+kyllä+heti+joku.Silloin+kuin+liikenne+kolmikaistaisilla+osuuksilla+luistaa,+on+koko+ajan+pystyttävä+pitämään+160-170+lasissa,+jos+keskimmäistä+kaistaa+aikoo+ajaa.++180-190+on+jo+paljon,+mutta+siitäkin+mennään+suhahtamalla+ohitse+-+kokemus+puhuu!Muuten+joutuu+ajamaan+oikealla+rekkojen+seassa.+Porschet+ja+muut+nopeat+autot+pitävät+muuten+kaukovaloillaan+niskan+tosi+valoisana,+sillä+heidän+"tiellään"+ei+näköjään+saa+olla.Eli+pienet+ovat+tämän+pienen+maan+liikennemurheet.