Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+itse+möisit+tavaraa+perilletoimitettuna+-+siis+(toimituslausekkeella:+TOP-vastaanottaja),+niin+lienee+selvää,+että+valitsisit+kuitenkin+tarjolla+olevista+kuljetusliikkeistä+sen,+joka+tekee+työn+edullisimmin!
Se,+että+myyjä+on+luvannut+nopeamman+toimituksen+ei+tässä+paljoa+paina.
Oletan,+että+ymmärrät,+että+tavaran+kuljettaminen+perustuu+täysiin+rekkakuormiin.+Täysi+rekkatraileri+on+72-85+m3.+Ei+niitä+täysiä+rekkoja+välttämättä+edes+joka+viikko+tule!
Vajaana+ne+eivät+kuitenkaan+liikkeelle+lähde+-+vaan+lähettäjälle+ja+kenties+asiakkaallekin+annetaan+"JOKU+SELITYS"!
Mitä+opimme+tästä?
Sen,+että+hyvällä+tuurilla+osat+voivat+tulla+viikossa+-+huonolla+kolmessa+ja+tämä+on+osattava+tilatessa+ottaa+huomioon.
15.08.2019 12:24
Harmi,+ettei+edellinen+kirjoittaja+ymmärrä+rahtiasioista+yhtään+mitään!
Nykyiset+n.+400+m.+pitkät+konttilaivat+lastaavat+kerralla+n.+20.000+kpl+ns.+20'+konttia.
Kun+tämän+tavaramäärän+jakaa+kiloille+tai+omassa+tapauksessasi+ehkä+grammatasolle,+kuljetuskustannusten/hiilijäljen+osuus+on+kyllä+"next+to+nothing",+eli+suomeksi+mitätön!
Edelleen+joku+ihmetteli+osien+hintatasoa.
Pelkästään+Saksassa+on+15X+enemmän+autoja+kuin+Suomessa,+joten+siitä+se+hintaero+muodostuu.
14.08.2019 18:51
Veit+sanat+suusta!
Olen+aika+paljon+tekemisissä+ihmisten+kanssa.+Käytän+sopivan+paikan+tullen+itsekin+tuota+ilmaisua.
Jos+siis+tietää+-+että+nyt+en+tiedä/ymmärrä+-+niin+silloin+on+vielä+paljon+toivoa.
Muuten+käy+tosiaan+niin,+kuten+edellinen+kirjoittaja+kommentoi!
14.08.2019 18:41
Monta+lasta+herralla+itsellä+on?!
Veikkaan,+ettei+yhtään.
Jos+olet+lukenut+kaikki+viestit,+niin+olisit+huomannut,+että+olen+jo+sinä iässä,+että+olen+mersuni+jo+ansainnut,+etenkin+kun+olen+sen+voinut+ostaa+omalla+työllä,+enkä+vuokratukien+tai+edellisen+polven+varallisuudella.
14.08.2019 18:18
Ai,+että+mitenkä+liittyy?
Liittyy,+siten,+että+auto+on+ostettu+vuosikausiksi+-+siis+auton,+jolla+saa+ajaa+jopa+suurkaupunkien+keskustoissa+rajoituksitta+vielä+2030-luvulla.
Itse+olen+silloin+jo+yli+kahdeksankymppinen,+joten+silloin+olen+mitä+ilmeisemmin+tehnyt+jo+tilaa+nuoremmille.
13.08.2019 14:12
Ihmehöpinöitä!
Joku+oli+täällä+tyytyväinen,+kun+pääsi+paikasta+A+paikkaan+B.+Minun+on+kuitenkin+päästävä+myös+paikkoihin+C+ja+D,+sillä+en+juurikaan+pysy+kotipaikkakunnalla.
Miksi+ylipäätään+puhutaan+15+-+20+vuotiaista+autoista?
Minäkin+ostin+viisi+kuukautta+sitten+Euro6-auton+MB+E220+AT+W212+Face+Lift+-16.
Alle+60T+ajettu.+Kyllä+sellaisen+eläkeläinenkin+pystyy+ostamaan+-+mikäli+on+"pedannut+sänkynsä"+hyvin.
Vaihdettuani+autoon+maaliskuussa+kesärenkaat,+nollasin+kulutusmittarin.
Matka-ajopainoitteisessa+käytössä++11Tkm+myöhemmin,+menovettä+on+keskimäärin+kulunut+5,5+l+/+100km,+keskinopeudella+45+km/h.
Liikennevaloissaseisomista,+Webaston+käyttöä,+jonossa+matelua+ym.+kaikki+ovat+siinä.+Käytännössä+on+tietenkin+mennyt+muutaman+desin+enemmän,+mutta+puhumme+autosta,+jonka+kokonaispaino+-+siis+täyteen+kuormattuna+on+yli+2.000+kg.+80+litran+tankilla+pääsee+kevyesti+1350++km.+130+km/h+mittarinopeudella+moottorin+kierrrokset+ovat+alle+1500+k/min+-+A9-silmässä
13.08.2019 11:27
Kysymys+lienee+ns.+"Etämyynnistä"?!
Silloin+on+14+pv:n+katuma-aika!
Harmi,+jos+on+jo+mennyt+yli+sen?
12.08.2019 21:19
Hyvä,+vaikka+liiotella+ei+ehkä+kannata,+mutta+huoltamiskohteita+autoissa+on+toki+muitakin+vaikka+harvoin+enää+puututaan+esim.+venttiilin+välyksiin.
Kannattaa+esim.+kuulostella+etupään+mahdollisia+ylimääräisiä+ääniä+ja+korjata+väljät+nivelet+heti,+eikä+vasta+sitten+kun+Katsastussetä+sanoo,+että+on+vaihdettava+ja+näytettävä!
Harva+seurailee+esim.+vetoakseleiden+kumien+kuntoa.+
Kaikki+nämä+ovat+ns.+pikkujuttuja,+mutta+laiminlyötyinä+vikoja+tulee+siis+lisää+ja+turvallisuus+kärsii.
12.08.2019 21:11
Jos+on+ajettu+vain+kesäisin+ja+silloinkin+vain+kirkolle+ja+takaisin,+niin+tietenkin+voi+olla.
Miksi+et+osta+pois?
Ongelmia+tulee+huollettavuudessa+-+saatavilla+olevat+varaosat+-+auto+mahdollisesti+kaipaa+lisäainetta+bensiiniin.
Museoautoksi+ok,+mutta+käyttöautoksi+18.000+km+vuodessa+ajettavaksi+ostaisin+kyllä+nuoremman.
12.08.2019 08:58
Niinpä+niin.
Ajat+muuttuvat.+Muistan+kyllä,+että+alle+kolmekymppisenä+ei+juuri+annettu+ainakaan+uutta+autoa+koeajoon.+Käytettyjä+sai+kyllä,+mutta+jos+ei+koeajon+jälkeen+heti+ostanut+niin+haukuttiin+kyllä+vaikka+miksi.
Tilanne+muuttui+vasta+40+vuoden+iän+kynnyksellä.
12.08.2019 08:47
Juuri+niin,+moottorit+ja+muukin+auto+-+oli+se+auto+siis+minkä+merkkinen+tahansa+-+kestää+yleensä+kyllä,+kun+niitä+huolletaan+siten+ja+niiden+aikojen+puitteissa+kuin+valmistaja+on+nähnyt+välttämättömäksi.
Kun+huollot+vuosikausia+laiminlyödään+ja+vain+ajetaan+siihen+saakka+kunnes+pysähtyy,+ei+sillä+ole+mitään+merkitystä+mistä+päin+pannu+on,+Renaultilta+vai+BMW:ltä.
Laiminlyötynä+korjaaminen+on+kalliimpaa+ja+hankalampaakin,+koska+korjaamattomat+viat+aiheuttavat+autoon+uusia+kalliimpia+vikoja.
12.08.2019 08:41
Nyt+en+taas+ymmärrä+yhtään+mitään!
Laakkonen+ja+muut+autonmyyjät+toki+tekevät+myymiensä+autojen+takuukorjaukset,+mutta+korjaukset+eivät+ymmärtääkseni+millään+lailla+vaikuta+yhtiöiden+katteisiin,+koska+valmistaja+vastaa+näistä+korjauskustannuksista.
Sen+sijaan+tämä+kyllä+lisää+liikevaihtoa.+Tunti+ym.+veloitukset+voivat+toki+olla+muuta+luokka+kuin+ne,+joita+autonomistajat+joutuvat+pulittamaan.
11.08.2019 19:48
En+ymmärrä+kysymystä,+sillä+minä+en+ainakaan+ostaisi+yli+25+vuotiasta+autoa.+(Bemaria)
Vaikka+rahaa+olisi+vain+vähän+käytössä,+suosittelen,+että+auto+olisi+alle+10+vuotias.
Tuon+kokoiseen,+525i-+autoon+pelkkä+rengaskerta+maksaa+jo+alk.+700,-
Jos+saat+auton+ilmaiseksi,+asia+tietenkin+vähän+muuttuu.
11.08.2019 19:40
Plussaa+siitä,+että+olet+noin+kätevä,+että+tuosta+vain+purat+ja+kokoat+koneen.
Ei+kaikista+nykyukoista+ole+siihen,+eikä+kaikilla+ole+paikkoja,+jossa+työn+voi+tehdä.
Usein+on+kuitenkin+niin,+ettei+moottoreita+juurikaan+kannata+itse+"parannella".
Uskon+nimittäin,+että+valmistajatehdas+on+miettinyt+näitä+asioita+etukäteen.
Ethän+tietenkään+aja+sillä+Riejulla+-+silloin+kun+se+on+kunnossa+-+yleisillä+teillä.
10.08.2019 10:35
Osuit+naulan+kantaan!
Omassa+MB-W212+farkussa+voi+keskustella+jopa+160+km/h:n+nopeuksissa.
Kysyt+tietenkin,+missä+tuota+vauhtia+voi+pitää?
Saksassa+saa+iltamyöhään,+kun+liikenne+on+vähän+hiljentynyt!
09.08.2019 18:42
En+ala+kanssanne+kinaamaan,+mutta+ajan+nykyisinkin+Saksassa+W212-autollani+vähintään+kerran+vuodessa,+joten+tietoni+eivät+ole+vanhaa+perua.
Saksan+lisäksi+olen+pari+kertaa+käynyt+Välimeren+rannalla,+Monte-Carlossakin.+Ranskassa++ja+Italiassa+useasti,+joten+tiedän+myös+miten+muualla+Euroopassa+ajetaan.
Ranskassa+ehkä parhaiten,+mutta+Puola+joutuu+liikennekulttuurinsa+vuoksi+jumbosijalle.+Gdanskin/Gdynian+kulmilta+lähtee+nykyisin+etelään+hyvä+kohtuullisesti+hinnoiteltu+maksullinen+moottoritie,+jota+kehotan+kokeilemaan,+mikäli+Saksassa+ajaminen+tuntuu+ahdistavalta.
Saksan+moottoriteillä+käytetyt+nopeudet+ovat+liikennemääriin+suhteutettuna+välistä+turhan+suuret,+sillä+kovin+suureen+ajovirheeseen+ei+tarvitse+syyllistyä,+niin+takanatulijat+ovat+jo+vähintään+kolhineet+toisiaan+liian+pienten+turvavälien+vuoksi+ellei+ole+syntynyt+suurempaa+vahinkoa.
Autoon,+jossa+on+ulkomaisessa+rekisterissä+suhtaudutaan+kaupunkiliikenteessä+usein+varsin+hyvin+-+eli+annetaan+tietä+kun+vilkulla+pyytää.
08.08.2019 12:55
Kysyjä,+(29.06)+tarkoittanee+maksamatonta+käyttövoimaveroa.
Autossa+lienee+siis tavanomaiset+kilvet.
07.08.2019 13:33
Kirjoitin+toisessa+ketjussa+taustapeilien+oikeasta+säädöstä+ja+niiden+katvealueistakin,
jotka+viime+viikolla+koin.
Tämä+peiliasia+korostuu,+kun+nopeudet+nousevat+ja+sitten+tulee+lisäksi+tämä+"vauhtisokeus",++joka+ilmeenee+kun+pitkään+on+ajanut+esim.+160,+niin+120+tuntuu+jo+kävelyvauhdilta,+eikä+sillä+nopeudella+yleensä+voi+nousta+erkanemisrampille.
07.08.2019 13:26
Kuinka+moni+kirjoittajista+on+ajanut+Saksan+täysillä+moottoriteillä?
Itse+olen+ajanut+Saksassa+jo+1973.
Kannattaisi+käydä+kokeilemassa,+sillä+se+on+usealle+meistä+muoti-ilmaisua+käyttääkseni+"haastavaa",+sillä+siellä+on+niin+paljon+myös+kirjoittamattomia+"sääntöjä"+jotka+on+pidettävä+mielessä.+Alle+satakilowattisella+ei+juurikaan+kannata+lähteä+Kasselin+mäkiin,+eikä+myöskään+sellaisella,+jonka+jarrrut+ja+akselistot+eivät+ole+kunnossa.
Olen+aikaisemmin+jo+puhunut+Saksan+ns.+pussittamiskiellosta.+Lisäksi+siellä+on+aika+vaikea+pitää++mitään+kunnollista+turvaväliä,+sillä+jos+niin+tekee,+siihen+tulee+kyllä+heti+joku.
Silloin+kuin+liikenne+kolmikaistaisilla+osuuksilla+luistaa,+on+koko+ajan+pystyttävä+pitämään+160-170+lasissa,+jos+keskimmäistä+kaistaa+aikoo+ajaa.++180-190+on+jo+paljon,+mutta+siitäkin+mennään+suhahtamalla+ohitse+-+kokemus+puhuu!
Muuten+joutuu+ajamaan+oikealla+rekkojen+seassa.+Porschet+ja+muut+nopeat+autot+pitävät+muuten+kaukovaloillaan+niskan+tosi+valoisana,+sillä+heidän+"tiellään"+ei+näköjään+saa+olla.
Eli+pienet+ovat+tämän+pienen+maan+liikennemurheet.
06.08.2019 09:21
Samaa+mieltä,+sillä+sähkö+autojen+ainoana+voimanlähteenä+on+vielä+aika+kaukana.
Lisäksi+lataaminen+alkaa+kohta+maksaa.
04.08.2019 12:44
62 / 80