Vapaa kuvaus

Aloituksia

34

Kommenttia

531

  1. Iankaikkisilla+ajan+ulkopuolisilla+asioilla+ei+ole+alkua.+Siten+niillä+ei+tarvitse+olla+myöskään+luojaa.Jumala+on+määritelmällisesti+ajan+ulkopuolella,+koska+hän+on+luonut+universumin+ja+siinä+olevan+ajan.
  2. Raamatun+mukaan+luoja+ja+luomakunta+ovat+erillisiä+asioita.+Joh+1:3+Kaikki+on+luotu+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+luotu+mitään+mikä+luotu+on.Jumala+ei+siis+ole+osa+luotua,+vaan+kaiken+luodun+luoja.Jos+luomakunta+olisi+Jumalassa+tai+osa+Jumalaa,+niin+tällöin+luomakuntakin+olisi+iankaikkinen+Jumalan+kanssa.+Näin+ei+kuitenkaan+ole.2.+Kor+4:18+meille,+jotka+emme+katso+näkyväisiä,+vaan+näkymättömiä;+sillä+näkyväiset+ovat+ajallisia,+mutta+näkymättömät+iankaikkisia.Näkyväinen+luomakunta+on+ajallinen,+ei+iankaikkinen.+Näkymätön+Jumala+on+iankaikkinen.
  3. >>>On+mielenkiintoista+että+kirkko+tosiaankin+halauaa+kynsihampain+ja+suoraaan+valehtelemalla+pitää+yllä+vielä+joitakin+noista+keskiajalla+kirkon+opeiksi+otettuja+pakanviisauksia+kuten+mm.+kolminaissuusopista+jonka+teema+on+se+että+Jumala+ja+Jeeesus+olisivat+sama+persoona.<<<Kolminaisuusoppi+ei+väitä,+että+Isä+ja+Jeesus+olisivat+sama+persoona.Kolminaisuusopin+mukaan+Isä+ja+Jeesus+ovat+eri+persoonia,+mutta+molemmat+jakavat+saman+yhden+Jumalaolemuksen.Kolminaisuusopin+mukaan+on+vain+yksi+Jumalaolemus/Jumalasubstanssi,+ja+kolme+persoonaa,+jotka+jakavat+tuon+yhden+Jumaluuden.+Jokainen+näistä+persoonista+on+siten+olemukseltaan+täysin+Jumala.Sitäpaitsi+kolminaisuusoppi+on+johtopäätös,+joka+tulee+Raamatusta.+Raamatun+mukaan+Jeesus+on+Jumala:+lue+esimerkiksi+Johanneksen+evankeliumin+ensimmäinen+luku,+jossa+Sana+=+Jeesus+=+Jumala,+joka+tuli+lihaksi.+Jesajan+kirjan+mukaan+tuleva+messias+(=Jeesus)+on+''väkevä+Jumala''.Raamatun+mukaan+Jeesus+loi+kaiken,+ja+siten+Jeesus+ei+itse+voi+olla+osa+luomakuntaa,+vaan+hän+on+kaiken+luonut+Jumala.+Vain+Jumala+voi+olla+kaiken+luoja.Johannaksen+evankeliumi+ja+kolossalaiskirje+todistaa+tästä.Apostolien+tekojen+mukaan+Jumala+omalla+verellään+osti+ihmiset+itselleen.Filippiläiskirjeen+mukaan+Jeesus+oli+taivaassa+Jumalan+muodossa+ennen+maan+päälle+tulemistaan+ja+alensi+itsensä.>>>>Kuitenkin+on+niin+hassusti+että+Jeesus+lukematttomia+kertoja+sanoi+ssuoraan+että+Isä+on+eri+henkilö+kuin+hän+ja+että+Isä+on+ainoa+Jumala.+Tässä+yksi+esimerkki:+"+Ja+hänen+sieltä+tielle+mennessään+juoksi+muuan+hänen+luoksensa,+polvistui+hänen+eteensä+ja+kysyi+häneltä:+"Hyvä+opettaja,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+iankaikkisen+elämän+perisin?"+Markus+10:18+Mutta+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Miksi+sanot+minua+hyväksi?+Ei+kukaan+ole+hyvä+paitsi+Jumala+yksin.+".<<<<Jeesus+ei+tässä+kohdassa+kiellä+omaa+hyvyyttään+tai+Jumaluuttaan.+Hän+vain+sanoo+että+ainoastaan+Jumala+on+hyvä.+Hän+haluaa+herättää+hänen+luokse+tulevassa+nuoressa+miehessä+synnin+tunnon+muituttamalla+että+cvain+Jumala+on+hyvä.