Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

229

1. Olisit+vain+lukenut+sen+loppuosankin+Suuresta+taistelusta.+Mielestäni+mielenkiintoisinta+on+lopun+kirjoitukset+henkimaailman+taistelusta.+Alkuosa+on+historian+kerrontaa+ja+Ellen+on+siinä+plagioinut+tai+lainannut+jotain+muita+lähteitä,+joihin+viittaamattomuus+ei+ollut+kuitenkaan+tuohon+aikaan+kiellettyä.+Hän+on+siinä+toiminut+kirjailijan+roolissa+ilman,+että+olisi+edes+väittänytkään+sen+olevan+taivaallista+näkyä.Itse+luovutin+pois+melkein+kaikki+EGW:n+kirjat+muuton+yhteydessä+v.+2016.+Kun+tällä+palstalla+on+kovasti+väitetty+Ellenin+olleen+väärä+profeetta,+mielenkiintoa+on+syntynyt+tutkia+hänen+kirjoituksiaan+uudestaan.+Aikakausien+toivo-+kovakantinen+kirja+liittyy+omaan+hengelliseen+historiaani+ilman,+että+olen+koskaan+viitsinyt+sitä+kunnolla+lukea.+En+heittänyt+sitä+pois.+Kun+silmäilin+sitä+nyt,+löysin+sieltä+uskottavia+vastauksia+tällä+palstalla+käytyihin+keskusteluihin+mm.+Jeesuksen+jumaluudesta,+vaikka+Jeesus+sanoo+Isän+olevan+häntä+suurempi,+ja+mitä+rakkauden+laki+maanpiiriä+laajemmassa+mittakaavassa+tarkoittaa.
  2. Koskettavaa,+kaunista!
  3. Itseasiassa+satun+tietämään,+mitä+Markku+K.+tekee+nykyään.+Hän+on+elossa+useammasta+syöpädiagnoosista+selvinneenä,+palannut+muutama+vuosi+sitten+Lontoosta+Suomeen.+Hän+käy+Helsingissä+tietyssä+kappeliseurakunnassa,+istuu+sunnuntaisin+viidennessä+penkkirivissä+edestä+katsoen+oikealla+ja+käy+tiistaisin+miesten+piirissä+sanan+kuulossa.+Hän+ei+enää+saarnaa+itse,+mutta+laulaa+virsiä+kuuluvalla+äänellä.+Jumala+riisui+hänet+asemistaan,+murskasi,+mutta+"talletti+särkyneen+saviruukun+palaset".+Hänellä+on+omat+heikkoutensa,+mutta+uskonasiat+näyttävät+kiinnostavan+pelkkänä+rivijäsenenä.