Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. Pelottava.

Itse olen saanut pakkeja sen perusteella että olen lyhyt että ammattini vuoksi. Käytännössä nämä ovat olleet siis merkkejä naisille siitä että minulla ei ole heille mitään annettavaa. Jos tuollainen älykäs kaunotar sitten ohittaisi nämä merkit ja toteaisi että olet minun mies niin kyllähän siinä aluksi olisi sellaista epävarmuuden aikaa kun todennäköisesti ainoa asia mitä hänelle pystyisin tarjoamaan on rakkaus.

Se mikä tuossa on pelottavaa lähtee työelämän oletuksesta että kaunis ja älykäs ei tee haalari tai huomioliivi töitä vaan toimii organisaation ylähyllyillä. Jos puhutaan omasta ikäluokasta eli 45-55v naisista niin tuossa vaiheessa voi vielä edetä uralla ihan sinne huipulle. Vaikka miten olisi koulutusta tai ammattitaitoa niin kauniiden tai komeiden on vielä todistettava etteivät ylennykset johdu säärien pituudesta tai rintakarvojen tuuheudesta vaan ammatillisesta kyvykkyydestä ja osaamisesta.
    Saattaa olla että sitä kynttilää on jo pidemmästi poltettu melko isolla lieillä ja uupumus alkaa näkyä.
    Itse olen tehnyt paljon työtä työsuojelupuolella ja tunnistan hyvin psyko-sosiaaliset kuormitustekijät joita varsinkin ylemmillä tasoilla esiintyy. Tämä kun sille jumalattarelle selviää niin pelko on että keskustelut alkavat pyöriä yhä enenevissä määrin työeläämän asioissa.. Jos aluksi onkin ollut rakkauspohjainen parisuhde miehen ja naisen kesken niin se saattaa kuin huomaamatta muuttua virkapohjaiseksi hoitosuhteeksi terapeutin ja potilaan kesken.
    Tämä kehityskulku on pelottava.
  2. Ihan hyvä ajatusmalli
  3. Itse ja kaveripiirini ollaan taas sellaisia ettei me käydä täällä paikallisissa baareissa ollenkaan vaan saatetaan piipahtaa esim vaelluksien yhteydessä. Siinä mielessä eri tilanne kun kaikki ovat aina uusia siinä ympärillä.
  4. Huomenna grillipäivä kun alkaa pitkät vapaat.

Ihan mielenkiintoinen ja itselle uusi näkökulma tuo tunteiden vastuun siirto ja jos oikein tulkitsen niin nimenomaan alkoholiavusteisena. Omalla kohdalla on mennyt niin että jos alkoholia on tarjolla kukaan ei tule minulle tuolla tavalla avautumaan mutta kun ympäristö muuten on otollinen niin sitten annetaan tulla.

Varmaan johtuu itsellä siitä että jos olen baarissa otan yleensä sellaiset seitinohuen kattauksen alkoholia ja sulaudun tapettiin ihmettelemään muiden menoa. Tuollainen "syvällisempi" ajatusten vaihto taas vaatisi kunnon istuimet että pystyy keskittymään.

Omalle kohdalle tuollaiset avautumiset on osuneet kun ollaan oltu saunomassa tai vaelluksella sekä aikanaan työmaalla kun olin työsuojeluvaltuutettuna. Siinä mielessä mukavampia nuo tapaukset kun toisella toimii myös vastaanotin eikä pelkkä lähetin.

Otan sen verran juttua takaisin että kerran on baarissa minulle kunnolla avauduttu. Miesten vessaan oli sammunut nainen ja sitä herättelin siinä ja vähän katsoin ettei humalaiset miehet tunge samaan koppiin. No pikkasen kun sain eloa tapaukseen niin hänellä tuli tarve oksentaa. Pönttöhän oli siinä vieressä ja luvan saatuani siirsin hänen hiukset pois pöntöstä. Välillä tuli oksennus ja välillä kertomusta mikä oli elämässä pielessä.

Ihan vaan ajatuksena ja huomiona semmoinen että kun antaa ensin toisen päästää ne negatiiviset tunteet ulos ja kysyy että mikä sulla on elämässä hyvin niin samoista asioista alkaa löytyä niitä hyviäkin puolia mutta alkuun toiselle iskee hämmennys. Niitä hyviä juttuja ei vaan tahdota huomata.