Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Itse+olen+enempi+tuollainen+vanhan+liiton+kaveri+ja+kyllähän+tuollainen+koskettelu+parisuhteessa+on+vähän+sellaista+hömppää.+Eikö+se+nyt+riitä+että+nappaa+naisensa+vuotäisiltä+kiinni+itseensä,+katsoo+silmiin,+suutelee+ja+toteaa+että+olet+rakas.+Kyllä+siitä+pitäisi+tulla+selväksi+että+naisella+on+mies+talossa+jonka+puoleen+voi+kääntyä.+Ei+siinä+erikseen+koskettelua+tarvita;+siinä+voi+vielä+samalla+kysyä+missä+on+kympin+kiintoavain+jonka+jätti+tiskikoneen+päälle.+Välillä+oikein+ihmetyttää+että+kun+nainen+tulee+siihen+kainaloon+tai+pistää+pään+tuohon+rinnan+seutuville+niin+sille+tulee+joku+pakonomainen+tarve+lähteä+juoksuttamaan+sormiaan+pitkin+minun+kroppaa.+Eikö+nyt+vaan+voisi+antaa+olla+ja+rauhoittua.+Muutenhan+tuossa+oli+ihan+hyvää+ajatelmaa+siitä+että+kyllähän+noiden+tunteiden+välittäminen+kosketuksen+kautta+on+miehille+hankalaa.+Osa+varmasti+lähtee+miehien+omasta+epävarmuudesta+mutta+myös+yhteiskunta+ja+naiset+ohjaavat+tähän.+Tekstissähän+oli+juuri+esimerkkeinä+miesopettajat+ja+sairaanhoitajat+joita+on+jopa+ohjeistettu+asian+tiimoilta+väärinkäsityksien+välttämiseksi.+Samoin+jos+varataan+aikoja+hierontaan+tai+fysikaaliseen+niin+miehille+nyt+on+aivan+sama+ammatti-ihmisen+sukupuolella+kunhan+osaa+asiansa.+Naisilta+tulee+usein+vaatimuksena+että+hoitava+ihminen+on+oltava+nainen.+Kyllähän+tämä+ilmentää+sitä+että+miehen+kosketus+ei+ole+niin+toivottavaa+vaikka+kyseessä+olisi+terveyttä+edistävä+toiminta.
  2. Täytyy+myöntää+etten+taida+olla+tuollaista+kysymystä+naisille+esittänyt,+en+ainakaan+muista.+Eikä+sitä+tarvitsekkaan+sillä+jos+nainen+on+minusta+kiinnostunut+niin+asia+tuskin+nousee+esillekkään+mutta+jos+nainen+haluaa+asian+esille+nostaa+niin+ainakaan+minulle+ei+ole+ollut+epäselvää+kuinka+ankeaa+ja+vaikeaa+on+naisten+elämä+miesten+varjossa+joten+kaipa+miehille+elämä+on+katettu+eteen+kaikilla+herkuilla.Yleisluontoisia+perusteluja+on+tietysti+vaikea+antaa+mutta+omalta+kohdaltani+tällaiset+ajatukset+ovat+käyneet+mielessä+muutaman+kerran.+Nämä+ovat+harvassa+mutta+vaikutuksiltaan+osuivat+minulle+tärkeisiin+hetkiin+tai+polun+risteyksiin+että+ne+ovat+jääneet+kyllä+mieleen.+Takana+on+ollut+usein+myös+yhteiskunta.Koulun+jälkeen+lähdin+varusmiespalvelukseen++ja+samaan+aikaan+valmistuneet+tytöt+matkasivat+jatkokoulutukseen.+Varusmiespalvelus+kesti+vajaan+vuoden+ja+sieltä+kotiuduttuani+en+enää+ehtinyt+kouluun+joten+tytöt+olivat+pari+vuotta+minua+edellä.+He+myös+valmistuivat+aikaisemmin+joten+heillä+oli+myös+pari+vuotta+enemmän+aikaa+etsiä+se+paremmin+uranousua+tukeva+työpaikka.Toinen+kerta+oli+perheneuvola+johon+tetysti+myös+ylpeänä+isänä+osallistuin.+Neuvolassa+puhuteltiin+lapsi+ja+äiti+ja+kysyttiin+miten+menee.+Lopussa+taisi+huomata+lomakkeessa+kohdan+isä+joten+nopeasti+kysymään+miten+isä+jaksaa.+Ihan+mukava+kyllä+mutta+kun+se+kysyttiin+lapsen+äidiltä+vaikka+olin+mukana.+On+ihan+ok+jos+minua+pidetään+tyhmänä+sukupuoleni+takia+mutta+olisin+minä+varmaan+pystynyt+samaan+kuin+se+vatsassa+asustellut+sikiö.+Tuli+melko+nöyryytetty+olo.Kolmas+kerta+oli+eron+kohdatessa+kun+menimme+allekirjoittamaan+huoltajuuspapaerit.+Jos+lapset++olisivat+jääneet+äidilleen+niin+se+olisi+ollut+allekirjoitusta+vaille+mutta+kun+ne+jäikin+isälle+niin+johan+lappasi+eteeni+monenlaista+nutturatukkaa+kertomaan+miten+hankalaa+on+kun+lapset+jää+isälle.+Neljäs+kerta+osui+pidemmän+aikaa+taakseppäin+kun+ensimmäistä+kertaa+mietin+yrittäjäksi+ryhtymistä.+Silloin+oli+tarjolla+naisyrittäjälaina.+Ei+taida+enää+olla+markkinoilla+ainakaan+sillä+nimellä+mutta+silloin+oli.Luulen+että+tuo+asetelma+miesten+ankeudesta+ja+vaikeudesta+suhteessa+naisiin+kumpuaa+samasta+näköalattomuudesta+joka+koskee+naisia+jotka+väittävät+että+miehet+ovat+jotenkin+etuoikeutettuja.+Naisilla+menee+keskimäärin+hyvin+tai+erittäin+hyvin+kun+taas+miesten+haitari+on+suurempi.+Osa+miehistä+pärjää+erinomaisesti+ja+niihin+yleensä+naiset+vertaavat+itseään+mutta+eivät+halua+havainnoida+miehiä+jotka+ovat+pudonneet+kyydistä.Samalla+lailla+miehistä+joilla+menee+ihan+ok+näkevät+vain+sen+ison+naismassan+jolla+menee+häntä+paremmin+huomaamatta+että+myös+naisilla+on+ne+omat+ongelmansa.
  3. Tai+sitten+mies+oli+vasta+myöhemmin+muuttunut+paskaksi,+mistäpä+näistä+tietää.+Vähän+kyllä+ihmetyttää+tuon+naisen+ajatuksen+juoksu.+Jos+ensimmäinen+poikaystävä+pettää+ja+ilmeisesti+sen+jälkeiset+sitten+eivät+niin+miksi+tämä+ensimmäinen+kokemus+on+ollut+niin+voimakas+että+se+on+dominoinut+ajuksen+juoksun+noin+vahvasti.+Jos+minulla+ensimmäinen+tyttöystävä+pettäisi+ja+seuraavat+eivät+niin+kyllähän+lähtökohtaisesti+lähtisin+niin+päin+että+pettäminen+olisi+poikkeus.+Samoin+vähän+mietin+että+jos+olisin+parisuhteessa+niin+voisi+olla+aika+miettimisen+paikka+jos+nainen+sanoisi+että+hän+luottaa+minuun+parisuhteessa+mutta+ei+niin+että+parisuhteeseen+tulisi+lapsia.+Tietysti+on+hyvä+jos+molemmat+eivät+halua+lapsia+mutta+vähän+mietityttäisi+jos+nainen+sanoisi+että+hän+ei+halua+lapsia+koska+ei+luota+miehiin.