Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3979

1. Eli+leffaa+odotellessa.+Vanhoista+miespelaajista+nyt+äkkiseltään+tulee+mieleen+Jimmy+Connors+ja+Boris+Becker.+Vaikea+nyt+verrata+McEnroen+kilahduksia+sillä+en+muista+että+muitakaan+silloin+oltaisiin+sanomisista+rangaistu;+oli+sitten+miehet+tai+naiset.+Itse+olen+sitä+mieltä+että+tuo+katsomovalmennus+pitäisi+sallia.+Ei+tulisi+mitään+tulkintoja.Kyllä+minullakin+on+sellainen+mutu+että+naistennis+on+enemmän+esillä.+Varmaan+ihan+tenniksen+ulkopuolisistakin+syistä.+Onhan+siinä+enemmän+kirjoitettavaa+kun+synnytyksen+jälkeen+palaa+kentille+tai+Anna+Kournikova+menee+naimisiin+Iglesiaksen+kanssa;+ihan+samanlaista+draamankaarta+ei+saa+Beckerin+konkurssista+tai+Borgin+kalsareista.Toinen+asia+mikä+varmasti+vaikuttaa+on+se+että+naistennis+on+yleisöystävällisempää+kuin+miesten.+Miesten+peli+on+enemmän+sellaisten+syöttöpommittajien+temmellyskenttä+jossa+pidemmät+pallorallit+ovat+pienessä+osassa.+naisilla+taas+enemmän+nähtävissä+"teknisempää"+tennistä.
  2. En+tiedä+vaikuttaako+asioihin+sukupuoli,+ikä+tai+asuinpaikka,++tai+sitten+minulla+vain+on+tylsä+elämä,+mutta+kyllä+minä+olen+treffeille+lähtenyt+jos+nainen+on+kysynyt.+Ihan+siitä+huolimatta+näenkö+meillä+yhteistä+tulevaisuutta+tai+en.+Vaikka+treffit+aina+jännittää+ja+helposti+menee+lukkoon+niin+tulee+käytyä+paikoissa+joissa+yksin+ei+tule+käytyä.+Näyttelyissä,+elävissä+kuvissa,juoksemassa+mäkiä+jne.+Naisen+ehdottamissa+treffeissä+on+myös+se+etu+että+on+aika+pieni+riski+saada+"meillä+ei+ole+kemiaa+kommentti"-+heti+kättelyssä.++Onhan+siinä+sekin+mahdollisuus+että+naisesta+nousee+esiin+asioita+jotka+nostavat+kiinnostavuutta.+Treffeille+pyytäminen+on+jo+mielestäni+sellainen+rohkeuden+osoitus+ja+itsensä+likoon+laittamista+jota+itse+arvostan.+Jos+siihen+vastaa+myöntävästi+ja+sillä+toisen+itsetuntoa+kohotettua+niin+aina+mukavampi.+Ehkä+jatkossa+sitten+naisella+on+matalampi+kynnys+kysyä+treffeille+sitä+oikeaakin.”Minua+suoraan+sanoen+kuvottaa+se,+miten+paljon+annamme+huomiota+sellaiselle+elämälle,+jonka+ihminen+tavoittaa+ehkä+kerran+vuodessa+tai+elämässä,+jos+silloinkaan.”+Jos+minä+ymmärrän+tämän+samalla+tavalla+kuin+se+on+kirjoitettu+niin+erittäin+paljon+olen+samaa+mieltä.+Eli+nykyään+ihminen+ansaitsee+sen+statuksensa+niistä+tähtihetkistä+eikä+arjesta,+En+nyt+oikein+keksi+hyvää+vertauskuvaa+mutta+jos+nyt+vaikka+itse+vaellan+viikon+niin+tulee+kehuja+miten+olen+hyvässä+kunnossa+jne.+Kuitenkaan+ketään+ei+kiinnosta+se+että+osaan+hyvin+tiskata+syviä+lautasia+ja+tätä+hommaa+teen+sentään+ne+loput+51-viikkoa.+Eli+se+harmaa+arki+jota+ihmiset+elää+niin+se+ei+enää+saa+sitä+ansaitsema+arvostusta.
  3. Itse+en+yksinkertaisena+miehenä+taivu+kovin+syväluotaaviin+analyyseihin+joten+totean+vain+että+tiedän+tunteen+ja+tilanteen.+Kaipaat+parisuhteeseen+mutta+treffeillä+vain+tulee+kokoajan+tilanteita+jossa+tämä+arpa+ei+voita.+Pikku+hiljaa+sitä+alkaa+miettiä+keinoja+päästä+tilanteen+herraksi.+Itse+lähdin+aluksi+samoille+linjoille;+tunteet+piiloon+ja+syvälle.+Hyvä+keino+tähän+tosiaan+on+pitää+itsensä+kiireisenä.+Voi+tietysti+olla+että+sinulla+on+paremmat+keinot+tähän+mutta+minulla+kävi+sitten+niin+että+rakensin+suojauksen+niin+vahvaksi+että+sieltä+ei+sitten+oikein+takaisin+pinnalle+tultukaan.Alkoi+raskaaksi+käydä+myös+tilanteet+joissa+oli+treffeillä+ja+jo+lähtiessä+miettii+että+missä+vaiheessa+ja+millä+tavalla+kerrotaan+ettei+meillä+ole+kemiaa.+Ei+mikään+otollinen+tilanne+myöskään+treffikumppania+kohtaan+mutta+sinänsä+ihan+oiva+keino+varmistua+siitä+että+ketään+ei+ehkä+enää+löydä.Joku+tuolla+ketjussa+ehdotti+Kaipuun+ja+Kelpaamattoman+kutsumista+illalliselle.+Itselle+tämä+keino+on+auttanut.+Itse+nostin+molemmat+sieltä+syvyyksistä+ihan+tuohon+olkapäille+istuskelemaan+ja+juttelemaan.+Aluksi+ne+siinä+olivat+melko+kova+kovaäänisiä+ja+jos+jossakin+oli+pariskunta+käsikkäin+niin+äänet+vain+ylty.+Nyt+niiden+juttuihin+on+jo+niin+turtunut+että+sama+kuin+ajaisi+autoa+ja+kunntelisi+radiosta+kiekkokierrosta.+Ajatukset+muualla+ja+perille+päästyään+pitää+tarkistaa+tulokset+teksti-tv:stä+vaikka+radio+oli+auki.Eikä+noiden+ajatukset+niin+ristiriitaisia+olleet,+molemmat+ovat+oikeassa.+Kaipuu+parisuhteeseen+on+olemassa+ja+kelpaamaton+siinä+vain+komppaa+mukana+ja+ruokkii+kaipuuta.+Aika+harmittomiksi+ovat+jo+kutistuneet+ja+nyt+vain+odottelen+tilaisuutta+sanoa+niille+että+kannattaa+etsiä+paikka+muualta+sillä+teitä+paljon+isommat+Rakkaus+ja+Riittävyys+ovat+ottamassa+teidän+paikan.
  4. No+jos+se+on+silmistä+kiinni+niin+ei+ainakaan+tuo+ekakuva,+mulla+samanväriset+silmät+eikä+tuota+kommenttia+ole+tullut.+Tai+sitten+naiset+ei+nähneet+kun+mulla+on+lievä+taittovika.+Nuorena+oli+kyllä+usein+sänkykamarikatse+kun+tuli+yövuorosta+ja+haki+lapset+hoidosta+ja+lähetti+kouluun.+Sen+jälkeen+oli+sellainen+sänkykamarikatse+kohti+peittoa+ettei+mitään+rajaa.
  5. Mitä+Kaijaan+tulee+niin+täytyy+muistaa+että+jos+Kaijaa+alkaa+treffata+niin+siinä+tulee+kaksi+naista.+Enkä+nyt+tarkoita+fyysistä+kokoa+vaan+sitä+että+sieltä+tulee+Kaija+Kokkolan+lisäksi+Kaija+Koo.+Kaija+Kokkolan+kanssa+olisi+mukava+juoda+aamukahvia+mutta+kun+siellä+voi+olla+Me+Naiset+tai+avotakan+toimittaja+jota+kiinnostaa+meidän+sunnuntaiaamut.+Välttämättä+ei+kiinnosta+kun+lehdessä+lööpissä+on+"Kaija+Koon+kumppani+juo+aamukahvinsa+mustana;+ravintoterapeutti+ja+suolistosairauksien+dosentti+kommentoivat".Sama+missien+ja+muiden+julkkisten+kanssa.+Ne+kun+vielä+oleilevat+samoissa+piireissä+niin+on+aika+vaikea+nousta+samoihin+kerroksiin+tekemällä+terassi+kivestä+tai+vaihtaa+auton+talvirenkaat+kun+kumppanin+ystävät+kertovat+miten+tämän+edellinen+poikaystävä+sai+NHL-sopimuksen+Dallasiin,+Nobelin+palkinnon+tai+ensi+vuonna+siltä+on+tulossa+stadion+keikka.+Jos+kirkkaista+valoista+laskeudutaan+harmaaseen+massaan+niin+kyllä+minua+vahvat+naiset+hiukan+pelottavat;+tosin+päinvastaisesta+syystä+kuin+Hynysellä.+Ihan+vaan+treffi-ilmoituksia+kun+selailee+niin+täällä+on+vain+itsenäisiä,+vahvoja,+omillaan+toimeentulevia+naisia+joille+mies+tai+parisuhde+olisi+mukava+bonus+tai+lisä+elämään.+Ehkä+ei+pitäisi+lukea+kuin+piru+raamattua+mutta+jotenkin+nousee+helposti+pintaan+ajatus+että+nainen+on+se+joka+ei+halua+puhua;+eihän+hänellä+ole+mitään+menetettävää.+Jos+mies+sanoo+yksi+ja+nainen+kolme+niin+miksi+yrittää+vääntää+asiaa+puoleen+väliin+kun+voi+pullauttaa+miehen+pois+niin+se+on+sen+jälkeen+kolme.Eniten+ehkä+pelkään+että+se+vahvaksi+itseään+mainostava+nainen+on+vahva+ja+itsenäinen;+niin+vahva+että+ennemmin+kärsii+kuin+pyytää+mieheltä+apua.+Itselleni+tuollainen+olisi+aivan+hirveä+tilanne+sillä+minut+on+kasvatettu+siihen+että+nainen+voi+aina+luottaa+siihen+että+miehen+polvet+ei+notkahda.+Jos+naisella+on+paha+olla+niin+mies+ei+mene+sikiöasentoon,+ime+peukaloa+ja+puhu+tunteista+vaan+mies+levittää+hartiansa+ottaa+naisen+syliin+ja+toteaa+itsevarmasti+että+yhdessä+tästä+selvitään.+Siitäkin+huolimatta+että+itseäkin+sattuu+eikä+aavistustakaan+miten+tilanteessa+pitäisi+toimia.+Pahimmoilleen+tämä+pelko+että+mieheltä+avun+pyytäminen+on+jotenkin+itsenäisyydestä+ja+vahvuudesta+pois+saattaa+johtaa+henkiseen+väkivaltaan+jossa+vähätellään+tai+aliarvioidaan+seksuaalisesti+tai+taloudellisesti+ja+pahimmoillaan+kiristetään+perättömillä+raiskausilmoituksilla+tai+erolla+jossa+lapset+jäävät+äidille.