Tai millaiset omasi olivat?
1. Megahäät, joihin tulisi satoja ihmisiä.
2. Keskikokoiset. Sukulaisia ja ystäviä, mutta ei serkun kummin kaimoja.
3. Pienet. Ainoastaan lähimmät sukulaiset ja muutama ystävä.
4. Railakkaat bileet. Ei pakkosukulaisia.
5. Inhoan perinteisiä häitä. Tavalla tai toisella todella erikoiset häät.
6. Maistraatin kautta kaikessa hiljaisuudessa häämatkalle.
7. Ruotsinlaivalle tms. valmiiseen pöytään. Siellä on ohjelmaakin tarjolla.
8. Joku muu, mikä?
Lisäkysymykset: Maistraatissa vai kirkossa? Millaiset ovat olleet parhaat häät, joissa olet ollut?
Millaiset häät haluaisit?
49
465
Vastaukset
- Mariaaaaaaaa
Oma vastaukseni on 3. Yllättäen mielummin kirkossa, kuin maistraatissa. Haluaisin toimintapainotteiset häät. Ei mitään pönötystä tai tylsyyttä niin, että vieraat alkaisivat jossain vaiheessa vilkuilla kelloa, että koska kehtaa lähteä. :) Hääpuku ei olisi valkoinen, mutta en halua myöskään mitään räväkkää väriä. Musiikkipainotteisuus olisi tärkeää. Mieluiten aamuun asti.
- vanhapalstalainenpalaa
Kaikki nämä kelpaisivat:
3. Pienet. Ainoastaan lähimmät sukulaiset ja muutama ystävä.
4. Railakkaat bileet. Ei pakkosukulaisia.
5. Inhoan perinteisiä häitä. Tavalla tai toisella todella erikoiset häät.
6. Maistraatin kautta kaikessa hiljaisuudessa häämatkalle.
Maistraatissa on vain se vika että sieltä puuttuisi juhlallisuus ja häiden tunnelma. Mutta maistraatin hyvä puoli on se että koska en kuulu kirkkoon, se taitaa olla minulle helpompi tapa mennä naimisiin. Omat vanhempani menivät naimisiin maistraatissa, ei siellä ollut heidän lisäkseen kuin tätini.
Kuitenkin tiedän unelmahäistäni toistaiseksi sen verran, että haluaisin ne pidettävän Biarritzissa. Vihkiminen tapahtuisi eräällä hyvin pienellä "niemekkeellä" joka on oikeastaan vain pyöreä luonnon muodostama tasanne, jonne kuljetaan siltaa pitkin.- Mariaaaaaaaa
Mielenkiintoista! Olen tuosta maistraatista samaa mieltä. Liian epäromanttista. En itsekään kuulu kirkkoon.
- kyseleehän
Mikä tai kuka on Biarritz?
Maistraatissa ilman häämatkaa
- Mariaaaaaaa
Tuo tulisi ainakin edulliseksi. :) Mitä jos morsian haluaa jotain muuta? :)
Mariaaaaaaa kirjoitti:
Tuo tulisi ainakin edulliseksi. :) Mitä jos morsian haluaa jotain muuta? :)
Voisin toki joustaa
Jopas jotakin, hääkysymys...
Asia on nyt niin, että en ole koskaan fundeerannut häitä, ja nyt sinkkuna vielä vähemmän kuin parisuhteessa. Parisuhteessa asia oli toisinaan tapetilla ja tiesin silloisen kumppanini toivovan häitä, joten sovimme sitten jossain vaiheessa menevämme naimisiin. Kosintaa ei siis ollut, vain sopimus. Kirkkohäät, noin sata kutsuvierasta ja tarjosimme alkoholia reippaahkosti jotta tunnelma ei olisi liian jäykkä.
Häät ovat ihan ookoo jos tunnet hääparin, mutta joskus olen ollut kutsuttuna häissä joissa en tunne kuin toisen hääparista, joskus en kumpaakaan. Mielestäni avioliittolakiin tulisi lisätä pykälä joka kieltää kutsumasta häihin vieraita joita hääpari ei tunne. Häät tulisi olla lähipiirille varattu juhla.
Olen kirkkohäiden kannalla, en tosin tiedä miksi. Ehkä kirkko on hyvä miljöö, siinä on enemmän show'n tuntua.
Parhaat häät joissa olen ollut, olivat omat häät. Niissä mulla oli roolitus selvillä eikä käynyt mielessä että tämänkin hetken voisi käyttää ehkä jollain tapaa hyödyllisemmin. Koin että narsistina sain sitä kaipaamaani huomiota ihan riittämiin.
Jotenkin arvelen että omien lasten mahdolliset häät tulisivat olemaan moninverroin merkityksellisemmät kuin mitkään toistaiseksi kokemani.- Virhe.Käsittelyssä
Jos pitää valita niin ➡ Maistraatin kautta kaikessa hiljaisuudessa häämatkalle. 🤔
8. No jos ei morsiammen mielipidettä kysytä niin ensiaskeleet avioparina olisivat seuraavat.
Kirkosta aloiteltaisiin ja siellä perinteinen lyhyt kaava. jotenkin vaan se kirkko tuntuu oikealta.
Itse häätapahtuma olisi kaksiosainen ja niistä voisi valita vain toisen tai sitten osallistua molempiin. Kirkon jälkeen olisi hääohjelmaa joka on tarkoitettu vanhemmalle ikäpolvelle. Minun sukuni on jo aika iäkästä ja vähän veikkaan että tulevalla morsiammella on sama tilanne. Eli siellä perinteiset kakun leikkaamiset, häävalssit, seppeleenlaskut sekä muuohjelma on suunnattu sille ikäpolvelle jolle useimmat juhlat nykyään sisältävät laulun joka alkaa " sun haltuus rakas isäni...."
Toinen osio alkaa tämän jälkeen jolloin vaihdetaan kamppeet, hypätään autoihin ja lähdetään kavereiden kanssa vaeltamaan. Muutama päivä kaver-i ja ystäväporukoiden kanssa luonnon helmassa ja siellä pyrkimys siihen että kaikki saisivat hetken hengähtää arjen pyörteistä. Heidän kanssaa vaellettaisiin muutama päivä jonka jälkeen he kääntyisivät joko takaisin tai oikaisevat muuta kautta autolle jonka jälkeen minä ja vaimoni jatkettaisiin vielä pari päivää kaksistaan luonnossa viettäen häämatkaa.- Mariaaaaaaaaaaa
Hyvä idea. Synttärini olivat kahdessa osassa. Päivällä lapsiperheet, ja illalla bileet. Kiltti koirani ei voinut osallistua pelkääjien takia. Harmittaa vieläkin.
8. Joku muu, mikä?
Ei mitään virallisia seremonioita vaan vain keskinäinen sopimus että tässä ollaan nyt näin ja sillä mennään. Sitten voitaisiin toki melua pitämättä käydä jossain "häämatkalla", kukaan ulkopuolinen ei koskaan saisi sen kummemmin asiasta infoa muuten kuin huomaamalla että nuo kulkee usein porukassa.Tuota "sopimuspäivää" voisi sitten vuosittain koettaa huomioda siten että keksii jotain mukavaa juttua kumppanille siksi päiväksi.Kun en kirkkoon kuulu, niin vaihtoehdot numero 3 ja 6 olisivat mulle mieleisimmät.
Mitäs tämä aihe nyt liittyy tähän keskusteluun yhtään mitenkään?? Enkä ole koskaan laitellut ystävänpäivä- tai mitään muitakaan kortteja kellekkään satuhahmoille, vaan ainoastaan todellisille henkilöille.
- kaisanoasaa
DarkFear kirjoitti:
Mitäs tämä aihe nyt liittyy tähän keskusteluun yhtään mitenkään?? Enkä ole koskaan laitellut ystävänpäivä- tai mitään muitakaan kortteja kellekkään satuhahmoille, vaan ainoastaan todellisille henkilöille.
Surullinen juttu, ei ainuttakaan oikeaa ystävää. Niinpä sun piti keksiä trollaus ystäväpäiväkortista periksen kehittämälle mielikuvitusmopokerholle :/
En minkäänlaisia, mutta aikoinaan kun menin naimisiin halusin kuten silloinen mieskin pienet juhlat kotona, vain lähimpien ihmisten kesken. Maistraatti häät. Minä kun olen kirkkoon kuulumaton ja en muutenkaan kaipaa kirkkoa suhteeni sekaan..☺️
mazy kirjoitti:
Eli kohta 8. Avoliitto riittää. ☺️
Määrään sulle sakkoa viisi taalaria jokaisesta harjoitetusta salavuoteuskerrasta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/SalavuoteusHarmaaritari kirjoitti:
Määrään sulle sakkoa viisi taalaria jokaisesta harjoitetusta salavuoteuskerrasta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/SalavuoteusMut mähän en ole naimaton vaan eronnut. ☺️
Kaikkia niitä sakkoja niitä on langetettu, huh.mazy kirjoitti:
Mut mähän en ole naimaton vaan eronnut. ☺️
Kaikkia niitä sakkoja niitä on langetettu, huh.Salawuoteus, mutko ei ollut salasta niin kuis sitte?!🤣
Tyhmiä ne 6 kk harkinta ajat, kun on päätetty oikeesti erota tuo on lähinnä eroavien kiusaamista.mazy kirjoitti:
Kaikkia niitä sakkoja niitä on langetettu, huh.Minusta oikein asiallista toimintaa on ollut vähän valvoa ja sakottaa bonoboja. Tuohan voitaisiin ottaa uudelleen käyttöön nin saisi siitä yhden korren lisää paikkaamaan valtavia matutuskuluja.
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta oikein asiallista toimintaa on ollut vähän valvoa ja sakottaa bonoboja. Tuohan voitaisiin ottaa uudelleen käyttöön nin saisi siitä yhden korren lisää paikkaamaan valtavia matutuskuluja.
Eikä tuommosia, nuo niille jotka jojoilee suhteissaan. Ei niille jotka reippaasti eroaa jojoilematta...
Ihmisen kun tartee saada erota, jos yhdessä on paha olla. Mieti ite, oisit kamalan noidan kanssa liitossa etkä pääsis eroon siitä, saisit vielä sakkojakin kun moista harkitset..mazy kirjoitti:
Eikä tuommosia, nuo niille jotka jojoilee suhteissaan. Ei niille jotka reippaasti eroaa jojoilematta...
Ihmisen kun tartee saada erota, jos yhdessä on paha olla. Mieti ite, oisit kamalan noidan kanssa liitossa etkä pääsis eroon siitä, saisit vielä sakkojakin kun moista harkitset..Matutuskulut niille jotka niitä haluaakin.
- Mariaaaaaaaaaaa
mazy kirjoitti:
Kaikkia niitä sakkoja niitä on langetettu, huh.Oho! En tiennytkään, että olet jo ollut naimisissa. :) Ei aio oikeasti mennä koskaan naimisiin
monestakin eri syystä. Välillä tulee vaan haaveiltua. En halua asua kenenkään kanssa yhdessä tai jakaa taloutta, joten olisi jotenkin outoa olla naimisissa, ja asua eri osoitteessa. Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Oho! En tiennytkään, että olet jo ollut naimisissa. :) Ei aio oikeasti mennä koskaan naimisiin
monestakin eri syystä. Välillä tulee vaan haaveiltua. En halua asua kenenkään kanssa yhdessä tai jakaa taloutta, joten olisi jotenkin outoa olla naimisissa, ja asua eri osoitteessa.Olin nelisen vuotta naimisissa. Jäi liitto lyhyeksi, suhde kesti 7 vuotta. Minä kosin, kun olin varma että haluan olla sen ihmisen kanssa, mutta niinpä se varmuus kääntyi epävarmuudeksi...
Niinpä en aio enää samaa virhettä tehdä, mennä naimisiin ja todeta, että sen jälkeen alkaa alamäki ja halttaa kuin kolmijalkainen koira.
Minä taas tykkään asua yhdessä, mutta en koe avioliittoa välttämättömäksi. Me joko ollaan toisiimme sitouduttu tai ei olla, ketään ulkopuolista tahoa siihin ei tarvita sitä määrittämään tai byrokratisoimaan. ☺️mazy kirjoitti:
Olin nelisen vuotta naimisissa. Jäi liitto lyhyeksi, suhde kesti 7 vuotta. Minä kosin, kun olin varma että haluan olla sen ihmisen kanssa, mutta niinpä se varmuus kääntyi epävarmuudeksi...
Niinpä en aio enää samaa virhettä tehdä, mennä naimisiin ja todeta, että sen jälkeen alkaa alamäki ja halttaa kuin kolmijalkainen koira.
Minä taas tykkään asua yhdessä, mutta en koe avioliittoa välttämättömäksi. Me joko ollaan toisiimme sitouduttu tai ei olla, ketään ulkopuolista tahoa siihin ei tarvita sitä määrittämään tai byrokratisoimaan. ☺️En tiedä kuinka mä niin ylipäänsä sekosin, olin aina vannonut etten mene koskaan naimisiin. Sekosin kai onnesta aikoinaan..☺️
- ToIjake
mazy kirjoitti:
Olin nelisen vuotta naimisissa. Jäi liitto lyhyeksi, suhde kesti 7 vuotta. Minä kosin, kun olin varma että haluan olla sen ihmisen kanssa, mutta niinpä se varmuus kääntyi epävarmuudeksi...
Minä taas tykkään asua yhdessä, mutta en koe avioliittoa välttämättömäksi. Me joko ollaan toisiimme sitouduttu tai ei olla, ketään ulkopuolista tahoa siihin ei tarvita sitä määrittämään tai byrokratisoimaan. ☺️Ilmestyi nosserakas laskin..väärin Miehen Logiikkaan :)
ToIjake kirjoitti:
Ilmestyi nosserakas laskin..väärin Miehen Logiikkaan :)
Onneksi ilmestyi..kai silläkin joku tarkoitus oli. 😊
Vaikka sitä ei oitis semmoiseksi tajuttu...mazy kirjoitti:
Salawuoteus, mutko ei ollut salasta niin kuis sitte?!🤣
Tyhmiä ne 6 kk harkinta ajat, kun on päätetty oikeesti erota tuo on lähinnä eroavien kiusaamista."Tyhmiä ne 6 kk harkinta ajat, kun on päätetty oikeesti erota tuo on lähinnä eroavien kiusaamista."
Otapa huomioon että niitä on paljon tuuliviirimpiä ihmisiä kuin sinä. Yhtenä päivänä ovet paukkuu ja toisena kuherrellaan, semmoisilla saattaisi tuossa ertohommassakin sitten äkkiliikkeet kaduttaa niin ehkä se vähän kuin niitä varten tuo harkinta-aika.Harmaaritari kirjoitti:
"Tyhmiä ne 6 kk harkinta ajat, kun on päätetty oikeesti erota tuo on lähinnä eroavien kiusaamista."
Otapa huomioon että niitä on paljon tuuliviirimpiä ihmisiä kuin sinä. Yhtenä päivänä ovet paukkuu ja toisena kuherrellaan, semmoisilla saattaisi tuossa ertohommassakin sitten äkkiliikkeet kaduttaa niin ehkä se vähän kuin niitä varten tuo harkinta-aika.No niillekin olis vaan hyväksi ottaa heti härkää sarvista kiinni, eikä jojoilla. Pelleilyähän tommonen, oon sun kanssa jaa empäs olekaan, eroa jaa empäs eroakaan. Mietitään loppuun asti ennen kun aletaan höpistä erosta.
Huvinpäin on turha ees äännähtää..mazy kirjoitti:
No niillekin olis vaan hyväksi ottaa heti härkää sarvista kiinni, eikä jojoilla. Pelleilyähän tommonen, oon sun kanssa jaa empäs olekaan, eroa jaa empäs eroakaan. Mietitään loppuun asti ennen kun aletaan höpistä erosta.
Huvinpäin on turha ees äännähtää..Siis saisi olla kaikilla selvä peli. Joko oot tai et oo, eikä.mitään peliä...tollahan voi kiristääkin tavallaan. Eroan susta, jos et väänny mun tahtooni...saat puoli vuotta aikaa...sitten se on loppu.
Suosin vain loppuun asti harkittuja ja läpi puhuttuja eroja. Ei mitään kun pikkusen harmitat tänään taidanpa erota...😃mazy kirjoitti:
Onneksi ilmestyi..kai silläkin joku tarkoitus oli. 😊
Vaikka sitä ei oitis semmoiseksi tajuttu...Aina kun nään mieheni ja lapseni, se on mulle jotenkin päivänselvää tään kuuluukin olla näin. Viime yönä katselin sairaalassa heistä kuvia kännykästäni ja itkin, paitsi ikävää myös ilosta...
He on on niin valtavan tärkeitä, että jos tää ei ole mun elämän tarkoitus olla heidän kanssaan, niin mikä on?☺️
En keksi mitään parempaa...mulla on tunne mä kuulun tänne. Heidän työkkeen.mazy kirjoitti:
Aina kun nään mieheni ja lapseni, se on mulle jotenkin päivänselvää tään kuuluukin olla näin. Viime yönä katselin sairaalassa heistä kuvia kännykästäni ja itkin, paitsi ikävää myös ilosta...
He on on niin valtavan tärkeitä, että jos tää ei ole mun elämän tarkoitus olla heidän kanssaan, niin mikä on?☺️
En keksi mitään parempaa...mulla on tunne mä kuulun tänne. Heidän työkkeen.Jaa olet sitten siirtänyt hetkeksi majasi valkosävytteiseen ympäristöön, Ei muuta kuin paranemisia ja toivotaan terveempiä päiviä eteenpäin.
Tuo on muuten jännä tunne kun on erossa perheestään niin jotenkin kaipuun lisäksi tulee se tunne miten kiitollinen niistä läheisistä oikeastaan pitäisi olla. Sen kun vain muistaisi arjessakin.M184 kirjoitti:
Jaa olet sitten siirtänyt hetkeksi majasi valkosävytteiseen ympäristöön, Ei muuta kuin paranemisia ja toivotaan terveempiä päiviä eteenpäin.
Tuo on muuten jännä tunne kun on erossa perheestään niin jotenkin kaipuun lisäksi tulee se tunne miten kiitollinen niistä läheisistä oikeastaan pitäisi olla. Sen kun vain muistaisi arjessakin.Juu, olin eilisen ja yön sairaalassa. Multa leikattiin sappirakko pois. Olisin halunnut jo illaksi kotiin, mutta ei olo antanut myöden. Joten oli viisaampaa jäädä yöksi huilimaan hoitavien käsiin. :)
Totta, se on hurjan hyvä tunne. Vahva ja todellakin, niistä on syytä olla kiitollinen. Ne on parasta mitä ihmisellä voi olla. Pyrin aina muistamaan, muistutan itseäni ja pysähdyn katselemaan heitä. Heidän ääniään ja touhujaan, se tunne on voittamaton. Nuo on mun kaikkeni. <3
.. Kaikilla OtusLajeilla pitäis Khyl olla ihan Omat VihkiKaavat.. Siivekkäillä, BonoBoilla ja/tai NarsuMarsuilla jne. Ja Pitäis Tehrä Kattavat testit, että Molemmat OsaPuolet tietää VarmuuRel.. Että Mihinkä OtusLajiin Se VastaPuoli AikuistenOikeesti kuuluu.. ;P
- Mariaaaaaaaaaaa
Niinpä. Testeistä huolimatta mikään ei olisi ikuisesti varmaa. Ihmiset, elämäntilanteet ja ajat muuttuvat.
Mariaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Niinpä. Testeistä huolimatta mikään ei olisi ikuisesti varmaa. Ihmiset, elämäntilanteet ja ajat muuttuvat.
.. Sä et Tainnut Lukea ollenkaan mitä Kirjoitin.. Ja jos luit, niin et ainakaan Ymmärtänyt.. ;D
.. Noi SeliSeliTykset kuuluu ihan Samaan Kastiin NarsuMarsujen ymv. "Kasvun" yms. juttujen kanssa.. Itsekkyydestä Kumpuavaa SuoraNaista Valehtelua ja/tai ItsePetostelua.. Muille ja/tai Itselleen(kin).. ;P- Mariaaaaaaaaaaa
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Sä et Tainnut Lukea ollenkaan mitä Kirjoitin.. Ja jos luit, niin et ainakaan Ymmärtänyt.. ;D
.. Noi SeliSeliTykset kuuluu ihan Samaan Kastiin NarsuMarsujen ymv. "Kasvun" yms. juttujen kanssa.. Itsekkyydestä Kumpuavaa SuoraNaista Valehtelua ja/tai ItsePetostelua.. Muille ja/tai Itselleen(kin).. ;POk. Taisin ymmärtää väärin. :)
- nplus50
8. Häämatkalle useita kertoja vuoden aikana ... ei enää naimisiin.
PS. Parhaimmat häät, joissa olen ollut oli omani - rairairtailakkaasti
No minä haluisin sellaiset kunnon maalaistyyppiset häät, missä oltais hienosti kirkossa kuin tuomiolla ja sitten kun kirkossa on aamenet sanottu, tulis jo pihalla kravatista hikinauha. Sitten hääpaikalle ja alkais kunnon peijaiset. Hyvää ruokaa, puheita ja hauskaa, musiikkia ja meininkiä pikkutunneille.
Peräkonttipulloja ja tietysti tanssilattia ja karaoke.
Viikon olisin sen jälkeen naisen kanssa jossain rantahotellissa, syötäis ala cartet joka päivä, juotais viinit ravintolassa ja rakasteltais huoneesta jokapäivä lakanat korpuiks.
Eiköhän tuon muistaisi lopun ikää. :oDHopi hopi järjestämään noita nyt sitten, mitä tuossa jahkailet selvää asiaa? Se naises kohta kyllästyy odottamaan nyhjäkkeen kosintaa.
- Mariaaaaaaaaaaa
Aika perinteiset siis! Peräkonttipullot toki kuuluvat häihin. :)
- toptoppruupruu
Harmaaritari kirjoitti:
Hopi hopi järjestämään noita nyt sitten, mitä tuossa jahkailet selvää asiaa? Se naises kohta kyllästyy odottamaan nyhjäkkeen kosintaa.
Noh, eläs peltipönttö siinä hättäile...sitäpaitsi taitaa olla nainen sitä mieltä, että hääkakkua syönyt mies on laiskanlivakka kaveri makuukammarissa, niin naureksis vaan, että ei tuolla ole kiirettä. :oD
Joo, eikä olekaan. Se olisi pelkkä muodollisuus meidän kohdalla, että antaa vaan olla hauskoja haaveita vielä....kerkee sitä vakavissaan joskus miettiä. :o)
- Ötmitys
Rumalla ätmillä ei ole pelkoa joutua omiin häihin sulhasen rooliin.
Olisihan se järkyttävä paikka olla siinä kaikkien edessä, kun voi häävieraiden ajatukset suorastaan kuulla, varsinkin morsiaimen sukulaisten osalta, kun sulhasen ensimmäisen kerran näkevät.
-Ompa harvinaisen ruman miehen morsian valinut, mistä lue pusikosta tuon löytänyt.
-Ei perhana, kattokaa nyt tosissaan kuinka ruma mies tuo sulhanen on.
-Toivottavasti morsian älyää erota noin rumasta miehestä heti häiden jälkeen.
-Nyt saa koko suku hävetä lopun ikäänsä, kun morsian noin ruman miehen sukuun otti.
-Mahtaa tulla ruman näköisiä lapsia tuolle parille, kun mies muistuttaa linnunpelätintä.
-Tuolla miehellä ei varmasti ole kaikki muumit kotona.
Ruman miehen häissä varmaan saadaan kuulla morsiaimen suvun puolelta vastalause, että häät on peruttava, kun pappi kysyy häävierailta onko kenelläkään mitään sitä vastaan, että vihkiminen suoritetaan.- vanhapalstalainenpalaa
"Tuolla miehellä ei varmasti ole kaikki muumit kotona."
Ja tämä liittyi ulkonäköön miten?
- Kaisanoasaa
Mun häihin en kutsuis ketään koska en tunne yhtään ihmistä. Sukulaisia en ole nähnyt 17 vuoteen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403047- 772704
- 1762363
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362125- 181466
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231393Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 131269
- 101264
- 221241