Viime ajat palstalla on ollut paljon riitaa, kiistaa ja kaikenlaista epäsopua näkyvillä.
On ollut havaittavissa kireä ilmapiiri ja hienoinen jakautuminen omiin "puolueisiin" erinäisistä asioista johtuen.
Vetoankin nyt ettei tätä rumbaa enää jatkettaisi.
Ymmärrän minua kohtaan osoitetun puolustamisen/tukemisen, mutta toivon samalla ettei ent. Ananiasta, nyk. Ludvigia kohtaan heitettäisi enää herjaa tai työnnettäisi keskustelujen ulkopuolelle (kuten ei ketään muutakaan) vaan jokaista pidettäisiin yhä tasaveroisena keskustelukumppanina.
Olipa sitten tapahtunut mitä hyvään, jättäisimme mieltä pahoittavat lauseet pois.
Pahat sanat ovat olleet kaikkien puolilta näkyvillä. Itse olen anteeksi antanut ja pyytänytkin omaa kitkeryyttäni. Niin olisi hyvä tehdä muidenkin.
Menneet ovat menneitä emmekä voi tietää ihmisten taustoja, mistä lähtökohdista kukin meistä kirjoittaa. Näin joulun alla, kuten jatkossakin, toivoisin meille kaikille sopuisia kirjoittelu- ja palstailuhetkiä tasapuolisesti.
Säilytetään lähetetyissä riveissä maltti, kohtuus, ymmärrys ja inhimillisyys. Ja jos ja kun erimielisyyttä tulee, yritetään muistaa olla henkilöimättä asiaa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta kirjoittajien/hahmojen ei tarvitse taistella edes kuvainnollisesti verissä päin.
Hyvää mieltä kaikille.
Sydänlämmöllä miss P.
Vetoomus palstalaisille joulun alla
80
<50
Vastaukset
- kunhan.mietin
Pertsa saa aina kaiken anteeksi.
- pönde-
Entä jos sanon sua myös vajakiksi? Kuitataan anteeksipyynnöllä, sitte kaikki on taas kuten ennenkin.
Missä metsässä asut?Vastaus tähänkin on tuossa aloituksessa. Se on hyvin tarkkaan siinä sanottu. Ja perusteltu.
Mulla on hyvä elää itseni kanssa sillä tavalla ettei ole pahan painolastia ja vihan tunteita. Yritän ymmärtää.
Ei se olisi pahitteeksi muillekaan.
Kauniisti kirjoitettu ja kauniita ajatuksia mutta realistina on pakko tähän kommentoida. Palsta ja me yksittäiset toimijathan on ennenkin noin toimittu kuin kuvailet, annettu anteeksi ja unohdettu, pyritty normaalin keskusteluun aina tilanteen laannuttua, Aina näyttää kuitenkin käyvän samoin, sama kaveri joka järjesti mylläkän aiemmin järjestää sen taas, ehkä juuri siksi kun palsta ja palstalaiset näyttävät unohtaneen sen aiemmat perseilyt.
Uskon että anteeksiannolla ei käytännön vaikutusta tule olemaan, perseily jatkuu, mahdollisesti pienen tauon jälkeen mutta se jatkuu, siksi voisi olla hyvä palstan ja palstalaistenkin muuttaa käytöstään hieman enemmän rajoja asettavaksi jatkuvasti.Kiitos mielipiteestä, se on tärkeä. Mukava kun osallistuit. Halusin herättää ajattelemaan ja keskustelemaan, vähän kaikesta.
Rajojahan tässä haetaan. Pitää ne olla, mutta pitää olla inhimillisyyskin.
Kohteliaisuutta ja ymmärrystä, koska tekemisille on yleensä joku syy. Ja me ei aina niitä tiedetä.- kaksinaismoralismia
Sinähän se tänne jatkuvasti paskoja uutisia linkkailet ym., tasan tarkkaan haet sillä huomiota ja vastakkainasettelua.
misspönttöuuni kirjoitti:
Kiitos mielipiteestä, se on tärkeä. Mukava kun osallistuit. Halusin herättää ajattelemaan ja keskustelemaan, vähän kaikesta.
Rajojahan tässä haetaan. Pitää ne olla, mutta pitää olla inhimillisyyskin.
Kohteliaisuutta ja ymmärrystä, koska tekemisille on yleensä joku syy. Ja me ei aina niitä tiedetä.Joo, mutta joku kaveri niitä rajoja on hakenut jatkuvasti. Ei siinä sitten olisikaan mitään jos se homma vaikuttaisi "reilulta" mutta kun se näyttää aina menevän sitä samaa kaavaa, varmaan siviilielämässä myös vähän vastaavanlaista, että hankitaan ensin luottamusta ja sitten aletaan vetelemään mattoja alta, se ei ole aina mukavaa seurattavaa vaikkei itseen kohdistuisikaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, mutta joku kaveri niitä rajoja on hakenut jatkuvasti. Ei siinä sitten olisikaan mitään jos se homma vaikuttaisi "reilulta" mutta kun se näyttää aina menevän sitä samaa kaavaa, varmaan siviilielämässä myös vähän vastaavanlaista, että hankitaan ensin luottamusta ja sitten aletaan vetelemään mattoja alta, se ei ole aina mukavaa seurattavaa vaikkei itseen kohdistuisikaan.
Kuten sanoin, asioille voi olla syy.
Toiminta ei välttämättä ole oikeaa, mutta sen tietää vain jokainen itse...
Yritän ottaa nyt toisen näkökannan tähän
vähän mietittyäni monia asioita.misspönttöuuni kirjoitti:
Kuten sanoin, asioille voi olla syy.
Toiminta ei välttämättä ole oikeaa, mutta sen tietää vain jokainen itse...
Yritän ottaa nyt toisen näkökannan tähän
vähän mietittyäni monia asioita.Syyt lienee ovat lapsuudessa mutta ei senkään perusteella voi aina ja ikuisesti odottaa anteeksiantoa jos ei osoita prannuksen merkkejä kuin hetkittäin.
- helmiä_sioille
Harmaaritari kirjoitti:
Syyt lienee ovat lapsuudessa mutta ei senkään perusteella voi aina ja ikuisesti odottaa anteeksiantoa jos ei osoita prannuksen merkkejä kuin hetkittäin.
Tässä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei voi loputtomiin vedota traumoihin yms. Jossain vaiheessa täytyy ottaa vastuu omasta elämästä ja valinnoista.
- Turhauhriutua
helmiä_sioille kirjoitti:
Tässä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei voi loputtomiin vedota traumoihin yms. Jossain vaiheessa täytyy ottaa vastuu omasta elämästä ja valinnoista.
Komppaa täysin helmipossua tässä. Vastuu kannettava itsestään, vaikka mitä palstasontaakin lentäis niskaan. Täältähän voi aina litoa helkattiin!
Turhauhriutua kirjoitti:
Komppaa täysin helmipossua tässä. Vastuu kannettava itsestään, vaikka mitä palstasontaakin lentäis niskaan. Täältähän voi aina litoa helkattiin!
Rauhoitu...
tiedän, että tarkoitat hyvää
Mutta pahaankin voi vastata hyvällä, ja joskus,
joskus joissain tapauksissa voi katsoa vähän sormienkin läpi.- metsävastaa
Rauhoitu...
tiedän, että tarkoitat hyvää
Mutta pahaankin voi vastata hyvällä, ja joskus,
joskus joissain tapauksissa voi katsoa vähän sormienkin läpi.Olen vastannutkin.
On nämä pari tyyppiä täällä, keitä mä voin joko ignoorata, tai sitten piruilla...ei oikeastaan muuhun kykene. Ignooraamistakin aikansa katselee, mutta joskus vaan höyhen katkaisee kamelinselän ja sitten lähtee. Tämä on mielipiteiden kirjoitukseen tarkoitettu sivusto, eikä mikään kivakiva-maa, missä kaikki saa olla kivaa ja mukavaa, vaikka oiskin persiistä. Kyllä mulla vaan väkisin tulee laidan yli, jos jonkun tyypin ajatuksenjuoksu on kuin kaatais likasankkoa muitten päälle. Silloin saa kyllä samaa maistaa itsekin.
Enkä mä täällä kaikkia jahtaa edes... Pari tyyppiä saa aikalailla tällähetkellä kuraa päälleen, mutta se onkin sitä kuraa, mitä itse tänne mättävät... metsävastaa kirjoitti:
Olen vastannutkin.
On nämä pari tyyppiä täällä, keitä mä voin joko ignoorata, tai sitten piruilla...ei oikeastaan muuhun kykene. Ignooraamistakin aikansa katselee, mutta joskus vaan höyhen katkaisee kamelinselän ja sitten lähtee. Tämä on mielipiteiden kirjoitukseen tarkoitettu sivusto, eikä mikään kivakiva-maa, missä kaikki saa olla kivaa ja mukavaa, vaikka oiskin persiistä. Kyllä mulla vaan väkisin tulee laidan yli, jos jonkun tyypin ajatuksenjuoksu on kuin kaatais likasankkoa muitten päälle. Silloin saa kyllä samaa maistaa itsekin.
Enkä mä täällä kaikkia jahtaa edes... Pari tyyppiä saa aikalailla tällähetkellä kuraa päälleen, mutta se onkin sitä kuraa, mitä itse tänne mättävät...Ymmärrän minä sinunkin kantasi. Toivon vaan, että vaikka kuinka se hiili hehkuisi niin yritetään käyttää nättiä kieltä. Olet itse hyvä tyyppi ja tiedät kyllä, miten loppupeleissä kuuluu toimia.
Me trollit kirjoitellaan miten milloinkin sattuu..
🎅 🤶=🧟♀️- helmiä_sioille
Anteeksi voi antaa ja kannattaakin. Mut ei se tarkoita sitä, että dorkan seuraa täytyy loputtomin sietää.
- helmiä_sioille
En korjaa lauseessasi muuta kuin "dorka"-sanan.
Muuten ok.Mä olisin korjannut sen "loputtomin" :D
- flowersreally
”Vetoankin nyt ettei tätä rumbaa enää jatkettaisi.”
Eikö tämä aloitus ole juurikin rumban jatkamista.Ei, se on selkeyttämistä ja sulkemista mitä suuremmissa määrin.
Haluan tuoda julki oman kantani kun asia on niinkin pitkään jatkunut.
- albertinsanomaa
“Weak people revenge. Strong people forgive. Intelligent people ignore.” Albert Einstein
Jokainen voi miettiä mihin ryhmään tuosta kuuluu.- qwqwqqqqq
Niinpä. :)
Juurikin noin.
Pitää etsiä sopua.- ehtootus
ei ananias hyysäämistä tarvitse, osaa parantaa haavansa, ja ottaa oppiakin iän myötä (rajoitetusti ainakin;), ei pidä pehmennellä liikaa
toisaalta palsta tarvitsee parantajan ja gurun, jos vain joku pystyisi: liika salaliittochättäily, ätmitrolli-idiotismit ja mielipuolinen julkkislinkki- ja mitä minä sanoin -lööppifanitus (sori mm.harmis) pois, niin palsta paranee
ja muutkin kuin teflonnaiset uskaltautuvat kirjoittelemaan tuntojaan. Palstan sisältö lähenisi alkuperäistä tarkoitustaan.- Hhklkfcvokvj
Tuolla ananas jo itsekseen omassa ketjussaan höpäjää, joten kaikki kunnossa taas.
Hhklkfcvokvj kirjoitti:
Tuolla ananas jo itsekseen omassa ketjussaan höpäjää, joten kaikki kunnossa taas.
Joo, no annetaan hänenkin olla. Hän saa keskustella niin kuin me muutkin. Ei vedetä nyt enää rajoja. Tässä on myös siitä kysymys. Mennään päivän ja olon mukaan jokainen.
- 50ShadesOfFish
Vedetään kännit ja runkataan ristiin. Kyllä se siitä.
Mielenkiintoinen kommentti, mutta kommentti kumminkin.
(Harkitaan tuota toisessa ketjussa).
- Kaisanoasaa
Naiset ei pidä ätmeistä koskaan joten lisää trollausta palstalle. Riehutaan nyt kunnolla.
En tiedä johtuuko joulusta vai pimeydestä mutta tuollaista kireyttä nyt on ollut havaittavissa myös työelämässä ja kaupoissa.
Mutta kyllä tuossa ihan jutun juurta on, kyllähän mailmaan erilaisia näkemyksiä mahtuu paitsi Britanniaan jossa brexit on joko tai. Toki sitten jatkossa toivon sinne ja tänne ajatusta että laiha sopu voittaa lihavan riidan ja anteeksi pyyntö ja antaminen on kostoa hankalampaa mutta palkitsevampaa.
Varusmiespalvelus oli aikanaan sellainen paikka jossa eräs lapsena annettu neuvo oli suurempi kuin kirjaimiensa vievä rivitila; kaikista ei tarvitse pitää mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen.Totuus on se, että olen aina pitänyt rauhallissävyisestä (onko se nyt sana) kommentoinnistasi.
Et pettänyt siinä nytkään.
Hyvin todettu.
Ja tämä: " kaikista ei tarvitse pitää mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen."
Juuri näin minullekin on lapsena sanottu. Hyvin tuttu lause. Olen yrittänyt viedä sitä työelämään aina kun on hankala paikka eteen tullut (tai lähinnä hankalat henkilökemiat). Kyllä se omatoiminta paljon edesauttaa.
Mukavaa iltaa sinulle sinne. Ja tuosta joulusta; ihmisillä näkyy olevan stressiä mitä katukuvaa katsominen. Joulu asettaa monelle niin paljon paineita ja täytettäviä toiveita. Yrittäisimme vain mitoittaa järkeviin mittasuhteisiin ne pari kolme päivää. Sitten se on taas ohi."mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen."
.. Ei ole Khyl Ihan Loppuun Asti ajateltua.. Ainakaan Kaikkien Kannalta.. Persestelijät&Outoilijat Kiittää.. Ja Kohteet Kärsii.. Jne.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
"mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen."
.. Ei ole Khyl Ihan Loppuun Asti ajateltua.. Ainakaan Kaikkien Kannalta.. Persestelijät&Outoilijat Kiittää.. Ja Kohteet Kärsii.. Jne.. ;PJoskus elämässä sattuu. Se kuuluu siihen.
Voi sattua toisen kerran, kolmannen. Useampia.
Sitten tulee taas toista kautta jotain hyvää.
Kiva nähdä sinuakin myöhäisillassa Nuuska.misspönttöuuni kirjoitti:
Joskus elämässä sattuu. Se kuuluu siihen.
Voi sattua toisen kerran, kolmannen. Useampia.
Sitten tulee taas toista kautta jotain hyvää.
Kiva nähdä sinuakin myöhäisillassa Nuuska... JoopaJoo&JepaJep.. Jos nyt Ei Lähretä mihinkään SiniSilmienManiPulointi Jutskiin.. Siinä Käy Taas Vain SiniSilmil KöpeKöpeLösti ja Marsut senkuin Nauraa Räkättää Peiskasta Nauruansa Viäl Piäl.. ;P
.. Ja Eipäs yhtään Aleta mittään Kivattelemaan.. Siinä.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. JoopaJoo&JepaJep.. Jos nyt Ei Lähretä mihinkään SiniSilmienManiPulointi Jutskiin.. Siinä Käy Taas Vain SiniSilmil KöpeKöpeLösti ja Marsut senkuin Nauraa Räkättää Peiskasta Nauruansa Viäl Piäl.. ;P
.. Ja Eipäs yhtään Aleta mittään Kivattelemaan.. Siinä.. ;DKyllä mä "kivattelen", sullekin. : )
Halusin haalia teidät tähän lähelle...tuntuu hyvältä.
Leppoisia unia..
Hyvää Joulua Pöntölle.
http://www.saunalahja.fi/WebRoot/vilkas02/Shops/20111121-11092-69967-1/537C/6E0A/3B55/0A53/DDA2/0A28/100B/19AD/Pieni_loeylykauha_Banja.jpg
En allekirjoita vetoomusta.Noh, kiitos. Kai tälle piti vähän hymyillä. Sitähän sinä sillä tarkoitit. Otan pienen löylykauhan vastaan.
Joulumieltä sinulle.misspönttöuuni kirjoitti:
Noh, kiitos. Kai tälle piti vähän hymyillä. Sitähän sinä sillä tarkoitit. Otan pienen löylykauhan vastaan.
Joulumieltä sinulle.Rakkaudella sinulle. Tuo koukkumainen uloke siksi ettei hulahda liian syvälle.
Kaikesta huolimatta olet paras viholliseni, saat minut nauramaan päättömyyksillesi. Muiden asenteissa olisi petrattavaa, heistä ei loista joulumieli.LudvigXIV kirjoitti:
Rakkaudella sinulle. Tuo koukkumainen uloke siksi ettei hulahda liian syvälle.
Kaikesta huolimatta olet paras viholliseni, saat minut nauramaan päättömyyksillesi. Muiden asenteissa olisi petrattavaa, heistä ei loista joulumieli.Joskus on jokaisen kevennettävä. Pidän näistä kieroista 'löylykauhasessioista'. Suksisauvoista, harjanvarsista, marmorikaulimesta (olet ruokkinut mielikuvitustani viime sodasta lähtien) mitä nyt keksii...
Jokaisella on oltava lempivihollisensa. Ehkä jopa ihan arkkivihollinen.
Menin kuuluisaan ja paljon kiisteltyyn liiidliiin ja löysin alekorista rintapanssarin.
Noh leikki sikseen. Tajusin tässä yksi yö jotain kun ajattelin asioita pidemmälle. Tuli oikeastaan hyvä olo. Siksi halusin kirjoittaa aloituksen kaltaisen tekstin.
Siinä on kaikki.misspönttöuuni kirjoitti:
Joskus on jokaisen kevennettävä. Pidän näistä kieroista 'löylykauhasessioista'. Suksisauvoista, harjanvarsista, marmorikaulimesta (olet ruokkinut mielikuvitustani viime sodasta lähtien) mitä nyt keksii...
Jokaisella on oltava lempivihollisensa. Ehkä jopa ihan arkkivihollinen.
Menin kuuluisaan ja paljon kiisteltyyn liiidliiin ja löysin alekorista rintapanssarin.
Noh leikki sikseen. Tajusin tässä yksi yö jotain kun ajattelin asioita pidemmälle. Tuli oikeastaan hyvä olo. Siksi halusin kirjoittaa aloituksen kaltaisen tekstin.
Siinä on kaikki.Ymmärrät kai että löylykauhaa pidetään kahvasta kiinni kun sitä käytetään? Jos haluat kuvailla yksityiskohtaisemmin noita "löylykauhasessioita" (tai mitä kulloinkin käytät), niin voit aina kirjoitella niistä mulle privana. Olen kovasti kiinnostunut aiheesta.
Älä rupea lässyttämään mistään hyvän olon tunteista, äärimmäisiä tunteita sinäkin olet vain vailla. Riitoja ja sovinnonteon huumaa.LudvigXIV kirjoitti:
Ymmärrät kai että löylykauhaa pidetään kahvasta kiinni kun sitä käytetään? Jos haluat kuvailla yksityiskohtaisemmin noita "löylykauhasessioita" (tai mitä kulloinkin käytät), niin voit aina kirjoitella niistä mulle privana. Olen kovasti kiinnostunut aiheesta.
Älä rupea lässyttämään mistään hyvän olon tunteista, äärimmäisiä tunteita sinäkin olet vain vailla. Riitoja ja sovinnonteon huumaa.Olen äärilaitojen nainen; niin kuin löylykauhasta löytyy varsi ja pää (molemmat päät), ne löytyvät minustakin.
Meditointiin voi tarvita mitä ihmeellisimpiä tavaroita.
Löylykauhasi oli tässä tapauksessa ratkaisevassa asemassa.misspönttöuuni kirjoitti:
Olen äärilaitojen nainen; niin kuin löylykauhasta löytyy varsi ja pää (molemmat päät), ne löytyvät minustakin.
Meditointiin voi tarvita mitä ihmeellisimpiä tavaroita.
Löylykauhasi oli tässä tapauksessa ratkaisevassa asemassa.Jääkö sinulta lukematta yksikään viestini (tai ylipäänsä yksikään viesti) palstalla?
Olet hauska tapaus.LudvigXIV kirjoitti:
Jääkö sinulta lukematta yksikään viestini (tai ylipäänsä yksikään viesti) palstalla?
Olet hauska tapaus.Tällainen kommentti käy välillä. Otan tämänkin vastaan : )
Voi olla, että tällä menolla valmistaudun sirkuksen vakiohenkilökuntaan.
Älä naura mulle.misspönttöuuni kirjoitti:
Tällainen kommentti käy välillä. Otan tämänkin vastaan : )
Voi olla, että tällä menolla valmistaudun sirkuksen vakiohenkilökuntaan.
Älä naura mulle.Älä huoli, en naura sinulle. Tarkoitan sitä että tykkään riidoistamme, osaat riidellä tyylillä ja sairastumatta katkeruuteesi.
Sinähän olet sirkuksen kestotähti, sinua minä käyn katsomassa kun kirjaudun palstalle.LudvigXIV kirjoitti:
Älä huoli, en naura sinulle. Tarkoitan sitä että tykkään riidoistamme, osaat riidellä tyylillä ja sairastumatta katkeruuteesi.
Sinähän olet sirkuksen kestotähti, sinua minä käyn katsomassa kun kirjaudun palstalle.Tyylillä - teen sen jakkupuvussa ja virkasalkku kädessä (en kylläkään löylykauha pe.siissä).
Relaa, nauroin itsekin.Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti.
Olen tosi iloinen tästä avoimuudesta koko ketjussa.
Unta palstalaisten patjoille.
Odotetaan valkeaa joulua joka puolelle Suomea..misspönttöuuni kirjoitti:
Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti.
Olen tosi iloinen tästä avoimuudesta koko ketjussa.
Unta palstalaisten patjoille.
Odotetaan valkeaa joulua joka puolelle Suomea.."Älä anna auringon laskea vihasi ylle", noinhan se menee.
Hyvää yötä sullekin ja pusuja täältä jostakin. Myllerretään palstaa taas kun aurinko nousee.
Ajan myötä palstoja oppii lukemaan tietyn suodattimen läpi ja suhtautumaan asioihin neutraalisti. Tai ottamatta kaikkea niin verisesti ja henkilökohtaisesti, taino ei kaikki ehkä opi.
Itellä oon huomannut tietynlaisen teflonin ja suodatuskyvyn kehittyneen vuosien saatossa. Hyvä vai huono, no mulle hyvä. Nää ei jää niin kaivelemaan. ☺️Sinä otat asiat hyvin, sen huomaa. Ihailtava tyyneys ja pitkämielisyys. Ajansaattoon kai tottuu.
Kiitos kommentista mazy.misspönttöuuni kirjoitti:
Sinä otat asiat hyvin, sen huomaa. Ihailtava tyyneys ja pitkämielisyys. Ajansaattoon kai tottuu.
Kiitos kommentista mazy.Eipä se aina ole ollut mullekaan näin tyyntä ja pitkämielistä. Mutta kyllä näihin tottuu ja oppii ennakoimaan, ynnäilemään seuraavaa siirtoa, tulevaa aaltoa ja syklejä. Melkeen joskus arvaa jo mitä seuraavaksi kysytään tai mikä ja kuka aloittaa seuraavan mellakan jne.
Miten homma jatkuu, loppuu ja ketä kaivelee, ketä ei jne. Ällistyttävän paljon "oppii" palstoja pitkään kahlaamalla. 🙃
Ja yks asia, oppii olee sekaantumatta kaikkeen suuna ja päänä.
Ollos hyvä. 😃mazy kirjoitti:
Eipä se aina ole ollut mullekaan näin tyyntä ja pitkämielistä. Mutta kyllä näihin tottuu ja oppii ennakoimaan, ynnäilemään seuraavaa siirtoa, tulevaa aaltoa ja syklejä. Melkeen joskus arvaa jo mitä seuraavaksi kysytään tai mikä ja kuka aloittaa seuraavan mellakan jne.
Miten homma jatkuu, loppuu ja ketä kaivelee, ketä ei jne. Ällistyttävän paljon "oppii" palstoja pitkään kahlaamalla. 🙃
Ollos hyvä. 😃Niin. Monesti meidät raakileet erottaa heistä, jotka ovat seuranneet kauemmin. Jokaisella on oma rapaojansa ryvettävänä (jos kielikuvaa saa käyttää). Eipä siinä. Pääasia ettei ole väärässä kohdassa hiljaa. : )
Te olette kaikki kommentoineet tänään ihanasti tätä asiaa. Toisenlainen tapa ja väylä. Se on oikeastaan uutta uudenlaista tällä palstalla. Jokainen voi olla tyytyväinen.
Ilman teitä ei olisi keskustelua. Kiitos.- fiilisonin
mazy kirjoitti:
Eipä se aina ole ollut mullekaan näin tyyntä ja pitkämielistä. Mutta kyllä näihin tottuu ja oppii ennakoimaan, ynnäilemään seuraavaa siirtoa, tulevaa aaltoa ja syklejä. Melkeen joskus arvaa jo mitä seuraavaksi kysytään tai mikä ja kuka aloittaa seuraavan mellakan jne.
Ollos hyvä. 😃Tää palstailu menee jotenkin syklittäin. Joskus on sellainen vaihe, ettei mikään paha tartu, eikä muitten kiukkuilut käy hermoon, joskus osuu vähempikin silmään ja sitten mennään. :oD
Fiilispohjaltahan tää palstailu ainakin mulla lähtee. Mutta kiukutusreaktio taas täällä palstalla, ei tarkoita, että oisin täällä puolella ruutua äkänen, vaan vaikka pitkästynyt tai jännitystä vailla. Jos mietin täällä irl jotain kovasti, niin palstalla saatan kujeilla ja vaan viihdyttää itseäni.
Mutta oikeastaan on hyvä, ettei täällä ollakaan kuin jossain fysiikka/matematiikka-aineiden iltakurssilla, vaan pistetäään välillä hyrskynmyrskyn. Pelkkä asiallinen asialinja on loputtoman masentavaa luettavaa, tai ei sitä jaksaiskaan lukea...putois jakkaralta lattialle nukkumaan. :oD fiilisonin kirjoitti:
Tää palstailu menee jotenkin syklittäin. Joskus on sellainen vaihe, ettei mikään paha tartu, eikä muitten kiukkuilut käy hermoon, joskus osuu vähempikin silmään ja sitten mennään. :oD
Fiilispohjaltahan tää palstailu ainakin mulla lähtee. Mutta kiukutusreaktio taas täällä palstalla, ei tarkoita, että oisin täällä puolella ruutua äkänen, vaan vaikka pitkästynyt tai jännitystä vailla. Jos mietin täällä irl jotain kovasti, niin palstalla saatan kujeilla ja vaan viihdyttää itseäni.
Mutta oikeastaan on hyvä, ettei täällä ollakaan kuin jossain fysiikka/matematiikka-aineiden iltakurssilla, vaan pistetäään välillä hyrskynmyrskyn. Pelkkä asiallinen asialinja on loputtoman masentavaa luettavaa, tai ei sitä jaksaiskaan lukea...putois jakkaralta lattialle nukkumaan. :oDJuu, mun on kyllä pakko sanoa, että omat fiilikset on lähinnä positiiviset tai sitten surullisetkin, joskus eläydyn ja myötäelän liikaa.
Mutta mitkään sanat ei varsinaisesti henkilönä mua loukkaa, ennen loukkas paljonkin. Sillee oon paatunut paskahousu. Mut inhimisyys kaikissa kasvoissaan onkin se syy miksi tykkään näitä lukea ja märehtiä. 🙂
Vuosia, ihmismieli ja sen koukerot. Ihmiset ja ajatukset.- hehhehehehe
Niin. Monesti meidät raakileet erottaa heistä, jotka ovat seuranneet kauemmin. Jokaisella on oma rapaojansa ryvettävänä (jos kielikuvaa saa käyttää). Eipä siinä. Pääasia ettei ole väärässä kohdassa hiljaa. : )
Te olette kaikki kommentoineet tänään ihanasti tätä asiaa. Toisenlainen tapa ja väylä. Se on oikeastaan uutta uudenlaista tällä palstalla. Jokainen voi olla tyytyväinen.
Ilman teitä ei olisi keskustelua. Kiitos.Macy on palstan sielu.
Luritan veisun....öhköh!
Vaka vanha Macyläinen
elelevi aikojansa
noilla Sinkkulan sivuilla,
Allerin nettikankahilla.
Laulelevi virsiänsä,
laulelevi, taitelevi.
Kirjoitteli päivät pääksytysten,
yhytysten yöt saneli
muinaisia muisteloita,
noita syntyjä syviä,
joit' ei laula kaikki lapset,
ymmärrä yhet urohot
tällä inhalla iällä,
katovalla kannikalla.
Köh! noin... vähän otin mallia tuosta Kalevalan tyypistä...Väiskistä kertovasta veisusta.... öhöm...kolleega...tämä Löönruutin Eliashan se mun kanssa kirjoitteli sellaisen eepoksen... köhöm... ;o) misspönttöuuni kirjoitti:
Niin. Monesti meidät raakileet erottaa heistä, jotka ovat seuranneet kauemmin. Jokaisella on oma rapaojansa ryvettävänä (jos kielikuvaa saa käyttää). Eipä siinä. Pääasia ettei ole väärässä kohdassa hiljaa. : )
Ilman teitä ei olisi keskustelua. Kiitos.Oikeestaan erottaa lähinnä siinä, että te ette ole vielä niin paatuneita kun me vanhat jöröt. 😃
Öitä kaikille!mazy kirjoitti:
Juu, mun on kyllä pakko sanoa, että omat fiilikset on lähinnä positiiviset tai sitten surullisetkin, joskus eläydyn ja myötäelän liikaa.
Mutta mitkään sanat ei varsinaisesti henkilönä mua loukkaa, ennen loukkas paljonkin. Sillee oon paatunut paskahousu. Mut inhimisyys kaikissa kasvoissaan onkin se syy miksi tykkään näitä lukea ja märehtiä. 🙂
Vuosia, ihmismieli ja sen koukerot. Ihmiset ja ajatukset."joskus eläydyn ja myötäelän liikaa."
Se voi olla meillä naisilla geeneissä niin. Ei siinä ole mitään pahaa. Sulla on sydän toiminnassa.mazy kirjoitti:
Oikeestaan erottaa lähinnä siinä, että te ette ole vielä niin paatuneita kun me vanhat jöröt. 😃
Öitä kaikille!Me kävellään vielä niin reunalla...
Kauniit unet sulle.- trollli
Sinä otat asiat hyvin, sen huomaa. Ihailtava tyyneys ja pitkämielisyys. Ajansaattoon kai tottuu.
Kiitos kommentista mazy.Voi pyhä Sylvi sentään! Vetoomuksesi on kyllä kaunis, myönnettäköön!
Asia nyt vaan on niin ett aikansa kutakin ja multa on päreet palaneet ja räpsähtäneet täysin poikki herra Palstamäkeä kohtaan!
Tämä sun sydänkäpysesi ei kyllä tule armoa mun silmissäni saamaan, sen verran useasti on piruuksiaan mulle tehnyt. Enkä mä tarkoita mitään yksittäistä pientä kinaa, erimielisyyttä jostain asiasta.
Sillä niitähän mulla on tämän tästä esim. Harmiksen kanssa ja niitä sitt väännetään ja käännetään... ja välillä mä katoan ns. ovet paukkuen. Mutt ett oisin oikeesti v*ttuuntunut Harmikselle, en ole kuin ollut pettynyt siihen etten voittanut kinaa!
Saa sekin jästipää olla mitä mieltä haluaa... kun kerran on sitä mieltä vakavasti.
Se on sama oikeus muillakin kuin mullakin on, mielipiteeseensä.
Mutt Pertsa sattuu olemaan narsisti ja ei taatusti anna periksi koskaan... kuin hetkeksi ja kokoaa taas itsensä ja myllyttää sun jälleen, kunnes sä muserrut ja sunsta tulee täysin tahdoton kynnysmatto. Miten sinut saisi ymmärtämään ettei ihan kaikkea tarvitse sulattaa ja antaa anteeksi ja pysyä ystävinä... riittää kun on jonkin asteisessa sovussa, mutt karttaa kontaktit.
Ei mulla muuta. Hyvää yötä, nukkukaa hyvin! - kivojajuttujakäännellä
mazy kirjoitti:
Juu, mun on kyllä pakko sanoa, että omat fiilikset on lähinnä positiiviset tai sitten surullisetkin, joskus eläydyn ja myötäelän liikaa.
Vuosia, ihmismieli ja sen koukerot. Ihmiset ja ajatukset.No mulla oli ehkä sellainen enemmän myötäelävämpi tyyli joskus... Vähän joutui sen laittamaan syrjään tuossa, kun tutkailin asioita... Ehkä se tulee nyt toisenlaisena ulos... Tässä on hiukka sellaista toisenlaisen elämänalkua havaittavissa...
Mua ei enää oikein mikään loukkaa... ei ainakaan täällä. Siviilissäkin otan vaan vastaan ja mietin tovin. Käännän aikani päästä tunteen pois asiasta ja katson, onko sitä siinä, vai onko se vaan tarkoitus loukata mua....sitten se saa mennä...kertoo sanojastaan enempi kuin minusta...
Inhimillisyys on hieno juttu. Jokaisessa on huikea potentiaali vaikka mihin... usein sille on itse sokein. - huomaaaja
trollli kirjoitti:
Voi pyhä Sylvi sentään! Vetoomuksesi on kyllä kaunis, myönnettäköön!
Asia nyt vaan on niin ett aikansa kutakin ja multa on päreet palaneet ja räpsähtäneet täysin poikki herra Palstamäkeä kohtaan!
Tämä sun sydänkäpysesi ei kyllä tule armoa mun silmissäni saamaan, sen verran useasti on piruuksiaan mulle tehnyt. Enkä mä tarkoita mitään yksittäistä pientä kinaa, erimielisyyttä jostain asiasta.
Sillä niitähän mulla on tämän tästä esim. Harmiksen kanssa ja niitä sitt väännetään ja käännetään... ja välillä mä katoan ns. ovet paukkuen. Mutt ett oisin oikeesti v*ttuuntunut Harmikselle, en ole kuin ollut pettynyt siihen etten voittanut kinaa!
Saa sekin jästipää olla mitä mieltä haluaa... kun kerran on sitä mieltä vakavasti.
Mutt Pertsa sattuu olemaan narsisti ja ei taatusti anna periksi koskaan... kuin hetkeksi ja kokoaa taas itsensä ja myllyttää sun jälleen, kunnes sä muserrut ja sunsta tulee täysin tahdoton kynnysmatto. Miten sinut saisi ymmärtämään ettei ihan kaikkea tarvitse sulattaa ja antaa anteeksi ja pysyä ystävinä... riittää kun on jonkin asteisessa sovussa, mutt karttaa kontaktit.
Ei mulla muuta. Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!Pönttö on totaalisen ihastunut Palstamäkeen.
trollli kirjoitti:
Voi pyhä Sylvi sentään! Vetoomuksesi on kyllä kaunis, myönnettäköön!
Ei mulla muuta. Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!Maltti on valttia. Enhän minä muuta haekaan kuin harmoniaa. Että kiikkulauta olisi joten kuten vaakatasossa.
Vaikka monesta se naurettavalta ja naiivilta kuulostaakin, mutta jos kukaan muu ei sitä haluaisi, voin sitten hymistä hiljaa vaikka yksinäni : )
Minä näen, että sinä olet tulisieluinen kommentoija ja tuot väriä tänne. Olet kuin aavikon kaktus -ja tämä positiivisesti. Sieltä sinä vain hiekasta pilkistät ja kukit vaikka kuinka talsittaisiin, älä luovu siitä. Sillä sinä pärjäät ja se käy sinun tyyliisi lähestyä asioita.
Kiva kun tulit tänne ja jaksoit kirjoittaa oman näkemyksen, kiitos. Nuku hyvin.kivojajuttujakäännellä kirjoitti:
No mulla oli ehkä sellainen enemmän myötäelävämpi tyyli joskus... Vähän joutui sen laittamaan syrjään tuossa, kun tutkailin asioita... Ehkä se tulee nyt toisenlaisena ulos... Tässä on hiukka sellaista toisenlaisen elämänalkua havaittavissa...
Mua ei enää oikein mikään loukkaa... ei ainakaan täällä. Siviilissäkin otan vaan vastaan ja mietin tovin. Käännän aikani päästä tunteen pois asiasta ja katson, onko sitä siinä, vai onko se vaan tarkoitus loukata mua....sitten se saa mennä...kertoo sanojastaan enempi kuin minusta...
Inhimillisyys on hieno juttu. Jokaisessa on huikea potentiaali vaikka mihin... usein sille on itse sokein.Mutta ajattele nyt, on tämäkin antanut mietinnän aihetta. On pitänyt kenties hetki jos toinenkin istua hiljaa paikoillaan. Kyllä se ihmistä jalostaa.
Inhimillisyys on asia, mikä kiehtoo aina. Loputtomasti.huomaaaja kirjoitti:
Pönttö on totaalisen ihastunut Palstamäkeen.
Pidän hänestä kyllä omalla tavallani, mutta olemme arkkiviholliset.
Yritän vain tehdä putoamisrinteestä loivemman. Tulevaisuuteen.- otamalliamacysta
Mutta ajattele nyt, on tämäkin antanut mietinnän aihetta. On pitänyt kenties hetki jos toinenkin istua hiljaa paikoillaan. Kyllä se ihmistä jalostaa.
Inhimillisyys on asia, mikä kiehtoo aina. Loputtomasti.No kaikkihan opettaa jotain...
Minusta tämä palsta on kaikessa karuudessaan oikeastaan aika inhimillinen mesta. Tää anonyymiuus antaa mahdollisuuden sanoa sellaisia asioita suoraan, mitkä muuten jäis sanomatta...jokainen voi oppia ottamaan täältä tärkeät huomiot muilta ja punnita niitä.
Tuosta Macystä näkee hyvin sen, että se ei tarvitse mitään erikoista enää, mutta kaiken se tutkii silti. Utelias oppimaan ja tutkimaan vieläkin, vaikka on nähnyt vaikka mitä täällä. :o) Mutta se onkin yks arvostetuimpia kirjoittajia täällä. Ja uskaltaa sanoa mitä mieltä on, mutta olla myös hiljaa ja lukea. :o) hehhehehehe kirjoitti:
Macy on palstan sielu.
Luritan veisun....öhköh!
Vaka vanha Macyläinen
elelevi aikojansa
noilla Sinkkulan sivuilla,
Allerin nettikankahilla.
Laulelevi virsiänsä,
laulelevi, taitelevi.
Kirjoitteli päivät pääksytysten,
yhytysten yöt saneli
muinaisia muisteloita,
noita syntyjä syviä,
joit' ei laula kaikki lapset,
ymmärrä yhet urohot
tällä inhalla iällä,
katovalla kannikalla.
Köh! noin... vähän otin mallia tuosta Kalevalan tyypistä...Väiskistä kertovasta veisusta.... öhöm...kolleega...tämä Löönruutin Eliashan se mun kanssa kirjoitteli sellaisen eepoksen... köhöm... ;o)Hauska runo. :D
Kiitos.otamalliamacysta kirjoitti:
No kaikkihan opettaa jotain...
Minusta tämä palsta on kaikessa karuudessaan oikeastaan aika inhimillinen mesta. Tää anonyymiuus antaa mahdollisuuden sanoa sellaisia asioita suoraan, mitkä muuten jäis sanomatta...jokainen voi oppia ottamaan täältä tärkeät huomiot muilta ja punnita niitä.
Tuosta Macystä näkee hyvin sen, että se ei tarvitse mitään erikoista enää, mutta kaiken se tutkii silti. Utelias oppimaan ja tutkimaan vieläkin, vaikka on nähnyt vaikka mitä täällä. :o) Mutta se onkin yks arvostetuimpia kirjoittajia täällä. Ja uskaltaa sanoa mitä mieltä on, mutta olla myös hiljaa ja lukea. :o)Täällä pääsee ihmisten mieliin paremmin, kun irl nopeissa kohtaamisissa ja vuorovaikutustilanteissa. Ihmisillä on kuitenkin irl aina tietynlainen kuori mikä suojaa ja pidättelee ehkä oikeita ajatuksiaan herkemmin, kun täällä missä ei ole vaaraa että kukaan pääsee liikaa päälle tms. Korkeintaan hyökkii sitten sanallisesti. Mikä on aika pientä ja tosiaan siihinkin tottuu, ei satu enää sen jälkeen...vaikka voi joskus kyllästyttää ja tympästä. :)
Lähinnä näköalattomuus ja huonot käytöstavat joskus sieppaa...jopa omakin. :)
Mut parhaimmillaan kyllä, täällä oppii toisten kautta itsestäänkin aika paljon. Joku osaa sanottaa asioita mitä itse kelaat muttet osaa pukea sanoiksi ja avot, se joku sanoi sen just mitä ettit ja asia onkin yks kaks pläkki selvää, noihan se just on kun toi sen sanoi. :)misspönttöuuni kirjoitti:
Me kävellään vielä niin reunalla...
Kauniit unet sulle.Kaikki joskus kävelee reunalla, hapuilee sisemmäs ja luiskahtaa taas ulommas. Mut se ei oo niin vakavaa, epämukavuusalueilla oppii ehkä eniten mistään mitään. :)
Tarttee vaan kasvattaa itelleen semmonen pinta mistä liika kimpoaa pois, eikä mee liikaa sisuksiin. Vaikka kaikkea on hyvä miettiä joskus syvällisemminkin, joskus jonkun loukkaus voi avata silmiäkin omille hölmöyksille. :)
- HerrTroll
Parahin
Ms/Mrs/Miss PU,
Wilpittömästi, Kivoja asioita ainoastaan. Juurikin.
Ja Joulua, Walcoista..
Wilpittömin ajatuksin.Kiitos, sinne Teillekin hyvä herra, mukavaa, että tulitte asian pariin ja katsastitte tilannetta.
Lämpöisiä ajatuksia
- olisihansemukavaa
Olisihan se mukavaa jos ihmiset pystyisivät keskustelemaan sivistyneesti ja henkilöhyökkäyksiin sortumatta, vaikka olisivatkin asioista eri mieltä, mutta joidenkin tapauksessa se on aivan utopiaa. Jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia,
Kauha on illan teema. Koska kauha on käytössä ja lusikka laatikossa, silloin kaikilla on enemmän, eikö niin.
Kiitos osallistumisesta. : )
- ettäelämäjatkuisi
En ole mennyt varsinaisesti henkilökohtaisiin loukkauksiin, mutta odotan sitä että ette siellä arjessa enää "kerro" mitään kenestäkään, ei millään tavalla. Se kaikki aiheuttaa paljon stressiä ja myös stressioireita ja nehän voivat aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jopa fyysisen sairastumisen, esim. sydänoireita. Se on tärkein toive nyt.
En tunne sinua tai tapaustasi(?) sen kummemmin, mutta luota siihen, että eiköhän asiat mene lopulta parhain päin. Onko sinulle sattunut jotain?
Monesti moni asia äkkiseltään näyttää pahemmalta kuin onkaan. Ihminen on mestari näkemään ennakkoajatuksia yms., jotka eivät pidä edes paikkaansa.
Kaikkea hyvää sinulle, kyllä sinä pärjäät. Älä huoli liikoja ja pistä oma terveytesi etusijalle. Jos siihen pääsemiseksi jotain karsimista tarvitaan, tee se. Huonoista asioista voi luopua.
Kiitos ketjuun tulosta. : )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063761
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2302809
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392366- 351676
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181335
- 221271