Onko meikatun kuvan itsestään laittaminen

puuterihuiskale

treffipalstalle huijausta? Onko edes mitään mahdollisuuksia treffimarkkinoilla jos laittaa täysin meikittömän kuvan itsestään treffi-ilmoitukseen?

97

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä tiedä, en ole treffiprofiilikuvia varten ruvennut meikkaamaan. Mutta kyllä ne kuvat on tietyllä tapaa muuten huijanneet (esim. otettu mahdollisimman edullisista kuvakulmista), joten pitää vaan punnita kumman tyyppinen huijaus on laatuaan pahempi.

• kai.se.henoa.on

kai se tinderissä on ihan sama oletko meikannut tai et eli kyllä saat kikkelii ja kelpaat hetken helpottajaksi meikkasit tai et mutta mieti ennemmin kuntoilua ravitsemusta yms että jaksat tyydyttää tinderimiehiä ja pian huomaat tyydytät samoja miehiä päivästä kuukaudesta vuodesta toiseen

• Tinderiin ei laiteta treffi-ilmoja, aloittaja hakee selvästi seuraa jostain muualta. Tinder ei todellakaan ole ainoa seuranhakukanava.

• aina.netti.tyttöjä
        palstalutka kirjoitti:

Tinderiin ei laiteta treffi-ilmoja, aloittaja hakee selvästi seuraa jostain muualta. Tinder ei todellakaan ole ainoa seuranhakukanava.

niin onhan niitä vaikka mitä esim iskuri facebook alastonsuomi yms sitä oikeaa ei hae eikä tulevaa aviomiestä ja sama onko meikannut vai ei kun esim vokkien ilmoitustaululle laittaa kuvan ja yhteystiedot niin kyllä ne kikkelii antaa niin olis joskus kiva kuulla kunnon naistenkin seuranhakua eikä aina tinderityttöjen yms seksiseuralaisten netti ilmoituksia niin miksi avioliitto on sinun mielestäsi sairasta ja miksi kunnon parit on sairaita kun rakastavat toisiaan

• aina.netti.tyttöjä kirjoitti:

niin onhan niitä vaikka mitä esim iskuri facebook alastonsuomi yms sitä oikeaa ei hae eikä tulevaa aviomiestä ja sama onko meikannut vai ei kun esim vokkien ilmoitustaululle laittaa kuvan ja yhteystiedot niin kyllä ne kikkelii antaa niin olis joskus kiva kuulla kunnon naistenkin seuranhakua eikä aina tinderityttöjen yms seksiseuralaisten netti ilmoituksia niin miksi avioliitto on sinun mielestäsi sairasta ja miksi kunnon parit on sairaita kun rakastavat toisiaan

Siis täh, ei avioliitto minusta mitään sairasta ole? Se viesti jossa yhdessä ketjussa sanoin sinun sille naiskirjoittajalle kohdistamistasi viesteistä että ne ovat yliampuvia, tarkoitti sinun Lola-fantasiatarinaasi.

Facebookin kautta seuranhaku on vähän outoa, kun sen pääasiallisena tarkoituksena on kavereiden kanssa verkostuminen. Itse lisään jonkun Facebookiin vasta sitten, kun ollaan ensin livenä tavattu. Nykyään minulla on vain 4 Facebook kaveria ja niistä jokainen on sukulaiseni. Mutta kyllähän tuolla on tullut jotain 4 kaveripyyntöä parin viime kuun aikana ulkomaalaisilta miehiltä.

• sanoit.mazylle
        palstalutka kirjoitti:

Siis täh, ei avioliitto minusta mitään sairasta ole? Se viesti jossa yhdessä ketjussa sanoin sinun sille naiskirjoittajalle kohdistamistasi viesteistä että ne ovat yliampuvia, tarkoitti sinun Lola-fantasiatarinaasi.

Facebookin kautta seuranhaku on vähän outoa, kun sen pääasiallisena tarkoituksena on kavereiden kanssa verkostuminen. Itse lisään jonkun Facebookiin vasta sitten, kun ollaan ensin livenä tavattu. Nykyään minulla on vain 4 Facebook kaveria ja niistä jokainen on sukulaiseni. Mutta kyllähän tuolla on tullut jotain 4 kaveripyyntöä parin viime kuun aikana ulkomaalaisilta miehiltä.

no joo tietysti mitä kerrottavaa kunnon naisten seuranhaussa olisi eli menevät ulos ja ottaa miehen itselleen iki omakseen niin mitä kerrottavaa siinä on ja joo myönnän lolan seksikkyys saa pään sekaisin mutta jos on heteromies niin lola on vastustamaton ja seksikäs ja naiset haukkuu häntä kun ovat kateellisia

• sanoit.mazylle kirjoitti:

no joo tietysti mitä kerrottavaa kunnon naisten seuranhaussa olisi eli menevät ulos ja ottaa miehen itselleen iki omakseen niin mitä kerrottavaa siinä on ja joo myönnän lolan seksikkyys saa pään sekaisin mutta jos on heteromies niin lola on vastustamaton ja seksikäs ja naiset haukkuu häntä kun ovat kateellisia

On aika moni mieskin sanonut, että Lola on liian lihava tai vastaavaa.

• miehet.tykkää.naisista
        palstalutka kirjoitti:

On aika moni mieskin sanonut, että Lola on liian lihava tai vastaavaa.

niin moni nainen esittää miestä ja haukkuu muka miehenä lolaa ja toiseksi sano yksikin heteromies joka ei lolaa seksikkäänä pidä niin bubbeli miähet ei pidä lolasta koska lola seksikäs nainen niin ei bubbelit ymmärrä naisista mitään

• miehet.tykkää.naisista kirjoitti:

niin moni nainen esittää miestä ja haukkuu muka miehenä lolaa ja toiseksi sano yksikin heteromies joka ei lolaa seksikkäänä pidä niin bubbeli miähet ei pidä lolasta koska lola seksikäs nainen niin ei bubbelit ymmärrä naisista mitään

Taisi olla ainakin harmaaritari viimeksi tällä palstalla yksi heteromies joka ei pitänyt Lolaa seksikkäänä. Mutta voithan sinä vapaasti siinä kuplassasi elää. Ihan kiva vaan että monenlaiselle naiselle löytyy ottajaa.

Hei makuja on monia, sellaista ihmistä ei olemassakaan että aivan kaikki siitä samasta pitäisivät. Ei ainuttakaan sellaista naista tai miestä ole olemassa. Olen sata prosenttisen varma. :D

Hyvä vaan, kun maailmassa on erilaisia ja eri näköisiäkin ihmisiä...kaikkien ei tarvitse tykästyä vain yhdenlaisiin. :)

• hehheh-
        palstalutka kirjoitti:

4 sukulaista :=) Et siis tapaa ketään muita. Ulkomaalaiset tietenkin on huijareita.

Onko facessa mitään hakutoimintoa kaverimäärän perusteella? Olisit listan ekana.

Mä en pidä lolaa yhtään seksikkäänä.

• palstalutka kirjoitti:

"""Itse lisään jonkun Facebookiin vasta sitten, kun ollaan ensin livenä tavattu. Nykyään minulla on vain 4 Facebook kaveria ja niistä jokainen on sukulaiseni. Mutta kyllähän tuolla on tullut jotain 4 kaveripyyntöä parin viime kuun aikana ulkomaalaisilta miehiltä.""

Silloin kun tein face profiilin, tuli jo eka päivänä toistakymmentä kaveripyyntöä, naisilta. Siitä kuukauden päästä aloin tapailla yhtä naista, ei facesta vaan naapurikylästä, tottakai tämä tarkisti olinko facessa ja sitten kysymykset miksi suurin osa kavereista on naisia. Olihan siinä selittämistä ja kun olimme vasta tavanneet ei voinut vielä tietää miten kiltti ja kunnollinen olen, hehheh.

• hehheh- kirjoitti:

4 sukulaista :=) Et siis tapaa ketään muita. Ulkomaalaiset tietenkin on huijareita.

Onko facessa mitään hakutoimintoa kaverimäärän perusteella? Olisit listan ekana.

En tapaakaan, sen ei pitäisi olla mikään uutinen kun toisessa ketjussa jo sanoin että 90 % ajastani istun YKSIN kotona ja sen loput 10 % käyn YKSIN lenkeillä. Ja että syntymäpäivänäkään en näe kuin sukulaisia koska kavereita EI tällä hetkellä ole... Menetin suurinpiirtein kaikki entiset kaverini palattuani tähän maahan.

Ja tottakai ne ulkomaalaiset ovat huijareita tai muuten epämääräisiä... Se oli vain toteamus siihen kun joku väitti Facebookia seuranhakukanavaksi, että kyllä ne jotkut yrittää sitä sieltä etsiä. Mutta minulle se ei edelleenkään seuranhakupaikka ole enkä niitä miehiä kaverilistalle hyväksyisi.

• palstalutka kirjoitti:

En tapaakaan, sen ei pitäisi olla mikään uutinen kun toisessa ketjussa jo sanoin että 90 % ajastani istun YKSIN kotona ja sen loput 10 % käyn YKSIN lenkeillä. Ja että syntymäpäivänäkään en näe kuin sukulaisia koska kavereita EI tällä hetkellä ole... Menetin suurinpiirtein kaikki entiset kaverini palattuani tähän maahan.

Ja tottakai ne ulkomaalaiset ovat huijareita tai muuten epämääräisiä... Se oli vain toteamus siihen kun joku väitti Facebookia seuranhakukanavaksi, että kyllä ne jotkut yrittää sitä sieltä etsiä. Mutta minulle se ei edelleenkään seuranhakupaikka ole enkä niitä miehiä kaverilistalle hyväksyisi.

Sitäpaitsi olen paljon tyytyväisempi siihen että kaverilistalla on vaikka vaan 4 ihmistä jotka todella tunnen, kuin että siellä olisi kaikenmaailman Tinder-mätsipuolitutut joita ei olisi edes livenä nähnyt. Jotkut rehvastelee Facebook-kavereiden määrillä, minusta taas siinä että tarkoituksella kerää listoille 5000 "kaveria" ei ole mitään hienoa.

• palstalutka kirjoitti:

Sitäpaitsi olen paljon tyytyväisempi siihen että kaverilistalla on vaikka vaan 4 ihmistä jotka todella tunnen, kuin että siellä olisi kaikenmaailman Tinder-mätsipuolitutut joita ei olisi edes livenä nähnyt. Jotkut rehvastelee Facebook-kavereiden määrillä, minusta taas siinä että tarkoituksella kerää listoille 5000 "kaveria" ei ole mitään hienoa.

Näin se on, jotkut kerää kavereita rehvastellakseen, en näe siinä mitään järkeä myöskään.
        Muakin ottaa päähän se että joutuu hyväksymään kaveriksi vaikka ei ole koskaan edes juteltu, nimi on vain tuttu samoista harrastuksista ympäri suomea. En oo katsonu tarkkaa määrää mutta hieman yli sata, joista suuri osa tuttuja vain nimeltään, muutama aivan tuntematon joka on jonkun tutun kaveri.
        Facebookissa en kuitenkaan vietä yhtään aikaani ja mihinkään turhiin tykkäämisiin en lähde.

• ontaiei

Jos meikkaa itsensä ns. normaalia paremman näköisesti kuvaa varten niin sitten on, mutta jos kyseessä ns. normilookki niin sitten ei.

• Pillujen--asiantuntija

Näytä todellinen rumuutesi äläkä peitä sitä meikkaamalla niin ätmitin voi sulle vastailla.

• UskokaaItseenne

Mikään ei ole ihastuttavampaa mitä saunan puhdas posket hieman punertavana oleva nainen. Voisin kuivata ja halata. Luonto on tehnyt naisen kauniiksi ilman meikkiäkin, vaikkei kaikki naiset sitä itse usko. Pienet pisamat ja mustapäät ei haittaa. Iloinen olemus ja itseluottamus vievät eteenpäin.

• .. OnOn.. ;D

• Olen aina täydessä tällingissä.

Riikinkukot kalpenevat.

• Miehen ei kuulu määräillä naisen meikkailuja.

Pakkelia saa sutia niin paljon kuin lystää jos siitä tykkää.

Kuka täällä tarvitsee naamariinsa ammattilaismeikin?
      Voin laittaa. Kulmat, luomivärit, varjostukset...

• Tarkka mies näkee meikistä huolimatta kuoren alle ; )

Jos ei, niin

on amatööri eikä kuulukaan treffipalstoille.

• Olin kerran ihmisten ilmoilla vailla meikin häivää,

ja multa kysyttiin heti ykskantaan, onko mulla

krapula.

Mitä v.ttua.

• Jos ihminen näyttää merisairaalta,

kyllä silloin meikkiä tarvitaan.

Kenttäkoe.

• autss

Loukkasiko kysymys? Oliko kysyjä nähnyt sut aina täydessä tällingissä?

• Välikommentti
        autss kirjoitti:

Loukkasiko kysymys? Oliko kysyjä nähnyt sut aina täydessä tällingissä?

Totta kai loukkasi. Hän tunsi minut jotenkin, mutta minä en häntä. Senkin takia jo loukkaavaa. Hänestä se oli vitsikästä.

• Välikommentti kirjoitti:

Totta kai loukkasi. Hän tunsi minut jotenkin, mutta minä en häntä. Senkin takia jo loukkaavaa. Hänestä se oli vitsikästä.

Oliko sulla krapula?

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Oliko sulla krapula?

No ei.. Oli vaan maanantai.

No ei.. Oli vaan maanantai.

Läpällä kysäisin.

Minusta sellaiset naiset on suloisia jotka uskaltavat näyttäytyä meikittäkin jos on tullut kiirus. Se on vain inhimillistä,

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Läpällä kysäisin.

Minusta sellaiset naiset on suloisia jotka uskaltavat näyttäytyä meikittäkin jos on tullut kiirus. Se on vain inhimillistä,

No niin hoksasin kyllä..

Joskus on julmettu kiirus, mutta rautakaupassakin saa vähän parempaa palvelua

https://www.biltema.fi/tyokalut/hionta/hiomapaperit/hiomapaperi-2000019224

pienelläkin meikillä kun käy näitä hakemassa, pojat kantaa pakkauksen autolle asti.

Mutta menepä ilman meikkiä. Ne kattoo, että tavan harakka siinä, "kanna vaan ite".

Meikittä oleminen tuntuu kuin olisi alasti. Se on aika kiusallinen tunne.
        Noin niin kuin päivän mittaan.

Hätätapaukset ovat hätätapauksia. Ei se ole kivaa, että kun olen meikittä, mua yritetään aina
        elvyttää...

No niin hoksasin kyllä..

Joskus on julmettu kiirus, mutta rautakaupassakin saa vähän parempaa palvelua

https://www.biltema.fi/tyokalut/hionta/hiomapaperit/hiomapaperi-2000019224

pienelläkin meikillä kun käy näitä hakemassa, pojat kantaa pakkauksen autolle asti.

Mutta menepä ilman meikkiä. Ne kattoo, että tavan harakka siinä, "kanna vaan ite".

Meikittä oleminen tuntuu kuin olisi alasti. Se on aika kiusallinen tunne.
        Noin niin kuin päivän mittaan.

Hätätapaukset ovat hätätapauksia. Ei se ole kivaa, että kun olen meikittä, mua yritetään aina
        elvyttää...

Laittautuminen vaikuttaa kyllä miehenkin ulkonäköön vaikkei siitä puhuta (palstalla).

Huoliteltu ulkonäkö ja istuvat vaatteet tekevät miehestäkin komeamman kuin mitä mies on viikonloppuaamuna mennessään seitsemältä markettiin hakemaan paketin kahvia jotta saa keittää aamukahveet.

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Laittautuminen vaikuttaa kyllä miehenkin ulkonäköön vaikkei siitä puhuta (palstalla).

Huoliteltu ulkonäkö ja istuvat vaatteet tekevät miehestäkin komeamman kuin mitä mies on viikonloppuaamuna mennessään seitsemältä markettiin hakemaan paketin kahvia jotta saa keittää aamukahveet.

Näin se on. Kyllä se on molemmilla sukupuolilla sama.

Sitä paitsi, se tuntuu hyvältä kun on "kuosissa".
        Voisin melkein sanoa, että saatan olla jopa ystävällisempi ja tervehtiäkin kun olen saanut aamulla rauhassa laittaa ja lähteä.

Kyllä miehetkin sen tietävät, että katseita sinne suuntaan tulee kun on vähän itseään sukinut.

Mutta joo, takkuisuus silloin tällöin on arkea eli inhimillistä. Ei se sisältöä syö esim. parisuhteissa. Rakkaat ihmiset saavat olla takkuisia(kin).

Kaunein asia, mitä nainen voi kuulla, on juurikin se, että voi kun sä olet kaunis just noin. Et tarvii mitään tuohon. Kyllä siinä sydän sulaa.

Se on osoitus miehen maalaisjärjestä, mutta toisaalta, se järki antaa myös naisen laittaa, jos hän sitä itse tahtoo.

• LudvigXIV kirjoitti:

Miten sinä laittaudut, ajat parran ja peset naaman?😉

• mazy kirjoitti:

Miten sinä laittaudut, ajat parran ja peset naaman?😉

Käyn suihkussa päivittäin ja ajan parran joka aamu.

Mulle tärkeintä on istuvat vaatteet (vaikka olenkin palstalla paljain persein). Vaatetus ja siisti ulkonäkö antaa itsevarmuutta.

Näin se on. Kyllä se on molemmilla sukupuolilla sama.

Sitä paitsi, se tuntuu hyvältä kun on "kuosissa".
        Voisin melkein sanoa, että saatan olla jopa ystävällisempi ja tervehtiäkin kun olen saanut aamulla rauhassa laittaa ja lähteä.

Kyllä miehetkin sen tietävät, että katseita sinne suuntaan tulee kun on vähän itseään sukinut.

Mutta joo, takkuisuus silloin tällöin on arkea eli inhimillistä. Ei se sisältöä syö esim. parisuhteissa. Rakkaat ihmiset saavat olla takkuisia(kin).

Kaunein asia, mitä nainen voi kuulla, on juurikin se, että voi kun sä olet kaunis just noin. Et tarvii mitään tuohon. Kyllä siinä sydän sulaa.

Se on osoitus miehen maalaisjärjestä, mutta toisaalta, se järki antaa myös naisen laittaa, jos hän sitä itse tahtoo.

Takkuisuus on kyllä ookoo, mutta joskus pitäisi kyllä muistaa laittautua kumppaniakin varten.

Exälläni oli tapana pestä meikit pois kotiin tullessaan, ja vasta sen jälkeen alettiin hempeilemään. Ihan ookoo muuten, mutta kyllähän hyvä meikki auttaa joskus pääsemään paremmin tunnelmaan.

• LudvigXIV kirjoitti:

Mulle tärkeintä on istuvat vaatteet (vaikka olenkin palstalla paljain persein). Vaatetus ja siisti ulkonäkö antaa itsevarmuutta.

Habitus. Aloin miettimään mitkä asiat mulle antaa itsevarmuutta...

Ei tuu vaatteista, eikä meikistä. Puhtaus ja rennot vaatteet. Missä mulla on mukava olla. En mieti mitä muut niistä ajattelee, mutta jos puen ylleni jotakin mistä en itse pidä ja missä on vieras olo, se vaikuttaa kyllä olotilaan.

Viimeksi olin sairaalassa yöpaitasillaan, uni leggareissa ja villasukat jalassa. Huppari päällä eikä mitään muuta...oli vähän hassu olo. Julkisella paikalla yövaatteissa. ☺️

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

On se kumma ettei tästä lainalaitteesta saa peukkua *naurahdus*

Päivällä kutsuin tätä IT-laitteeksi.
        (ilmatorjunta), olisi voinut olla pienelläkin, it.

Mutta sanomani piti, että hyvä.

Perussiisteys kunniaan. Maijat ja Matit.

• mazy kirjoitti:

Ei tuu vaatteista, eikä meikistä. Puhtaus ja rennot vaatteet. Missä mulla on mukava olla. En mieti mitä muut niistä ajattelee, mutta jos puen ylleni jotakin mistä en itse pidä ja missä on vieras olo, se vaikuttaa kyllä olotilaan.

Viimeksi olin sairaalassa yöpaitasillaan, uni leggareissa ja villasukat jalassa. Huppari päällä eikä mitään muuta...oli vähän hassu olo. Julkisella paikalla yövaatteissa. ☺️

Ja ilman kenkiä. Käytävillä oli vettä ulkojalkineista...

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Takkuisuus on kyllä ookoo, mutta joskus pitäisi kyllä muistaa laittautua kumppaniakin varten.

Exälläni oli tapana pestä meikit pois kotiin tullessaan, ja vasta sen jälkeen alettiin hempeilemään. Ihan ookoo muuten, mutta kyllähän hyvä meikki auttaa joskus pääsemään paremmin tunnelmaan.

Hahah, noh olen kuullut parisuhdemiesten (useammankin tuttavapariskunnissa)
        narisevan samaisesta asiasta.

"Että miksei koskaan mua varten!"

Jaa-a, se on vissiin siinä se visuaalisuus miehillekin, että nainen olisi edes hetken aikaa kotonakin se toimiston hot chick : )

Joo, pitää olla toiselle siisti. Se on arvostusta.

• Välikommentti
        mazy kirjoitti:

Mulle itsevarmuus tulee hyvinhoidetusta ihosta ja hiuksista. Ja hyvin nukutusta yöstä.

Mikään voide ei tee sitä samaa ihmettä kuin 10 h unet.
        Vannon sen nimeen..

• mazy kirjoitti:

Oletko joskus nähnyt epävarmaa miestä istuvassa puvussa?

Puku on ehkä paras esimerkki siitä kuinka vaatteet voivat nostaa itseluottamuksen pilviin. Ehto on toki se, että puku sopii tilanteeseen. Jos se ei sovi tilanteeseen, niin sekin on tietenkin nolo...

Hyvä vartalo on myös ihan jees.

Mulle itsevarmuus tulee hyvinhoidetusta ihosta ja hiuksista. Ja hyvin nukutusta yöstä.

Mikään voide ei tee sitä samaa ihmettä kuin 10 h unet.
        Vannon sen nimeen..

Joo totta, lepo on tärkeää. Samoin henkinen olotila.

Mua ärsyttää eniten, jos hiukset on likaiset tai hampaat pesemättä.😋

• LudvigXIV kirjoitti:

Oletko joskus nähnyt epävarmaa miestä istuvassa puvussa?

Puku on ehkä paras esimerkki siitä kuinka vaatteet voivat nostaa itseluottamuksen pilviin. Ehto on toki se, että puku sopii tilanteeseen. Jos se ei sovi tilanteeseen, niin sekin on tietenkin nolo...

Hyvä vartalo on myös ihan jees.

Olen, pukukammoisen miehen. Musta rupee tuntumaan, että oon päätynyt hyvin erikoisen miehen kanssa yhteen...

Hän ei viihdy puvussa, eikä semmoista suostu käyttämään. Hautajaisissa oli kuulemma pakko, hän vuokrasi puvun mutta omaa pukua ei kuulemma osta ikinä. Mielummin jää juhlat väliin, jos on pukupakko.

• mazy kirjoitti:

Olen, pukukammoisen miehen. Musta rupee tuntumaan, että oon päätynyt hyvin erikoisen miehen kanssa yhteen...

Hän ei viihdy puvussa, eikä semmoista suostu käyttämään. Hautajaisissa oli kuulemma pakko, hän vuokrasi puvun mutta omaa pukua ei kuulemma osta ikinä. Mielummin jää juhlat väliin, jos on pukupakko.

No oikeasti, musta tuntuu että me mun miehen kanssa ollaan vaan irtaannuttu tai ei olla kunnolla ees omaksuttu etikettien tärkeyttä. Tai niillä ei meille ole mitään henkilökohtaista arvoa?

Asiat tapahtuu, kaiken voi vetää läpi vaikka pyjamassa. Periaatteessa vain läsnäolo merkkaa...ei varustelu. Menninkäisiä?

• Välikommentti
        mazy kirjoitti:

Joo totta, lepo on tärkeää. Samoin henkinen olotila.

Mua ärsyttää eniten, jos hiukset on likaiset tai hampaat pesemättä.😋

Levännyt ihminen on hyvinvoiva ja hehkuu, juu.

No nää on näitä.

• mazy kirjoitti:

Olen tuntenut pikkusiskoni miehen pian 25 vuotta. Kaikissa juhlissa hän on ollut vähän epävarman oloisena huonosti istuvissa puvuissaan, ja hän on toisinaan jättänyt puvunkin pois jos hän on arvellut että pukeutumiskoodi antaa sen verran myöden että voisi selviytyä tilanteesta muutoin siistillä pukeutumisella.

Nyt syksyllä näin hänet ensimmäistä kertaa istuvassa puvussa kun oli hänen ensimmäisen lapsenlapsensa ristiäiset. Kyllä sen näki olemuksesta että istuva puku antaa varmuutta. Sellainen tuntuu hyvältä päälläkin.

Hahah, noh olen kuullut parisuhdemiesten (useammankin tuttavapariskunnissa)
        narisevan samaisesta asiasta.

"Että miksei koskaan mua varten!"

Jaa-a, se on vissiin siinä se visuaalisuus miehillekin, että nainen olisi edes hetken aikaa kotonakin se toimiston hot chick : )

Joo, pitää olla toiselle siisti. Se on arvostusta.

Onhan se valitettavasti harvinaista että pääsee parisuhteessa duunaamaan omaa puolisoa laittautuneena. Ehkä ei kaikissa suhteissa, mutta yllättävän monessa.

Naiset ajattelevat että pitäisi riittää omalle kullalle omana itsenään, ja miehet pohtivat että naiselle pitäisi olla tärkeintä laittautua häntä varten.

Ehkä tuossakin voisi hakea sovitteluratkaisua...

• LudvigXIV kirjoitti:

Olen tuntenut pikkusiskoni miehen pian 25 vuotta. Kaikissa juhlissa hän on ollut vähän epävarman oloisena huonosti istuvissa puvuissaan, ja hän on toisinaan jättänyt puvunkin pois jos hän on arvellut että pukeutumiskoodi antaa sen verran myöden että voisi selviytyä tilanteesta muutoin siistillä pukeutumisella.

Nyt syksyllä näin hänet ensimmäistä kertaa istuvassa puvussa kun oli hänen ensimmäisen lapsenlapsensa ristiäiset. Kyllä sen näki olemuksesta että istuva puku antaa varmuutta. Sellainen tuntuu hyvältä päälläkin.

Joo-o, ehkä jollekin tuo puku onkin eräänlainen arvoasteikon tms. kokemuksen väline?

Tuntee itsensä arvokkaaksi paremmin pukeutuneena? Mäkin nuorena hain vaatteiden yms. hiustyylien kautta tuota tunnetta, näin olen " arvokkaampi" tai koen itseni jotenkin paremmaksi tietyn tyylisenä. Nykyään en oikeestaan ees mieti kyseistä asiaa.

Ihmisten käytös taas on mulle tärkeämpää, jos puhutaan hyvästä olosta tai etiketeistä. Toisaalta mä pyörin ja olen aina pyörinyt niin rahvaanomaisissa tavisten porukoissa, että nää asiat on jotenin jääneet melko merkityksettömiksi.

Paitsi hyvä käytös ja käytöstavat. Vaikka ois perunasäkki päällä, niin hyvä käytös jää positiivisena mieleen sen sijaan muut jutut voi unohtuakin.

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Onhan se valitettavasti harvinaista että pääsee parisuhteessa duunaamaan omaa puolisoa laittautuneena. Ehkä ei kaikissa suhteissa, mutta yllättävän monessa.

Naiset ajattelevat että pitäisi riittää omalle kullalle omana itsenään, ja miehet pohtivat että naiselle pitäisi olla tärkeintä laittautua häntä varten.

Ehkä tuossakin voisi hakea sovitteluratkaisua...

Joo-o, tuossa voi olla joku piilevä ristiriita.

"miehet pohtivat että naiselle pitäisi olla tärkeintä laittautua häntä varten."

Luin tämän lauseen monta kertaa.
        Jos se näin on, ehkä naiset voisivat jopa ajatella asiaa. Pikku juttu loppupeleissä.

Miksei joskus voisi tehdä sen hehkeän meikin vain isäntää varten?
        Ties mitä hyvää naisille siitä seuraisi.

Siis tämähän voi mennä parisuhteissa niin arkiseksi ettei asiaa enää tajua.

• mazy kirjoitti:

Joo-o, ehkä jollekin tuo puku onkin eräänlainen arvoasteikon tms. kokemuksen väline?

Tuntee itsensä arvokkaaksi paremmin pukeutuneena? Mäkin nuorena hain vaatteiden yms. hiustyylien kautta tuota tunnetta, näin olen " arvokkaampi" tai koen itseni jotenkin paremmaksi tietyn tyylisenä. Nykyään en oikeestaan ees mieti kyseistä asiaa.

Ihmisten käytös taas on mulle tärkeämpää, jos puhutaan hyvästä olosta tai etiketeistä. Toisaalta mä pyörin ja olen aina pyörinyt niin rahvaanomaisissa tavisten porukoissa, että nää asiat on jotenin jääneet melko merkityksettömiksi.

Paitsi hyvä käytös ja käytöstavat. Vaikka ois perunasäkki päällä, niin hyvä käytös jää positiivisena mieleen sen sijaan muut jutut voi unohtuakin.

Pukuhan on mitä mainioin asuste, se leikataan niin että se korostaa miehekkäitä linjoja. Se saa miesmallinkin vartalon näyttämään entistä paremmalta.

Kyse ei ole siis pelkästä arvokkuudesta, vaan myös siitä että se korostaa miesvartalon hyviä puolia tai saa huononkin miesvartalon näyttämään hyvältä.

Sen tuntee jo pukua sovittaessa onko se hyvä, ei sitä tarvitsisi edes peilistä katsoa. Hyvä puku on kuin osa vartaloa.

• LudvigXIV kirjoitti:

Pukuhan on mitä mainioin asuste, se leikataan niin että se korostaa miehekkäitä linjoja. Se saa miesmallinkin vartalon näyttämään entistä paremmalta.

Kyse ei ole siis pelkästä arvokkuudesta, vaan myös siitä että se korostaa miesvartalon hyviä puolia tai saa huononkin miesvartalon näyttämään hyvältä.

Sen tuntee jo pukua sovittaessa onko se hyvä, ei sitä tarvitsisi edes peilistä katsoa. Hyvä puku on kuin osa vartaloa.

Ok, en tiedä tuosta mitään. Mut paras asuste miehen päällä on nainen. 😋

Nojoo, vaatteet ei oo mun aatteet tässä...mutta ite nään hyvin istuvat farkut, t-paita tms. selkä, hartia linjaan istuva...käsivarretkin saa näkyä, niin hyvännäköiseksi.

Vaikka näin...

https://goo.gl/images/QXQw4m

Tietysti jos on noin täydellinen vartalo jo ittestään, niin kyllä sen huomaa vaikkei ois kun lakanassa..😋

Joo-o, tuossa voi olla joku piilevä ristiriita.

"miehet pohtivat että naiselle pitäisi olla tärkeintä laittautua häntä varten."

Luin tämän lauseen monta kertaa.
        Jos se näin on, ehkä naiset voisivat jopa ajatella asiaa. Pikku juttu loppupeleissä.

Miksei joskus voisi tehdä sen hehkeän meikin vain isäntää varten?
        Ties mitä hyvää naisille siitä seuraisi.

Siis tämähän voi mennä parisuhteissa niin arkiseksi ettei asiaa enää tajua.

Eihän naiset ole ainoita jotka voisivat yrittää olla viehättävämpiä.

Kyllä se mieskin voi laiminlyödä ulkonäköään ja hommata kaljamahan joka ei ollut ehkä siinä alkuperäisversiossa jonka kanssa nainen meni naimisiin.

• mazy kirjoitti:

Ok, en tiedä tuosta mitään. Mut paras asuste miehen päällä on nainen. 😋

Nojoo, vaatteet ei oo mun aatteet tässä...mutta ite nään hyvin istuvat farkut, t-paita tms. selkä, hartia linjaan istuva...käsivarretkin saa näkyä, niin hyvännäköiseksi.

Vaikka näin...

https://goo.gl/images/QXQw4m

Tietysti jos on noin täydellinen vartalo jo ittestään, niin kyllä sen huomaa vaikkei ois kun lakanassa..😋

Farkut ja T-paita ovat hyvä asuste silloin kun mies/nainen on kuosissa. Kyllä niillä saa katseita, tiedetään.

• LudvigXIV kirjoitti:

Läpällä kysäisin.

Minä näyttäydyn päivittäin arkioloissa ilman meikkiä kaupungilla. Se on minulle luonnollista. Minulle meikki kuuluu nassuun vain jos lähden baariin tai bileisiin. Sekä tietysti valmistujaisiin ja muihin hienoihin tilaisuuksiin, mutta niitä nyt sattuu elämän varrelle hyvin harvoin.

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Eihän naiset ole ainoita jotka voisivat yrittää olla viehättävämpiä.

Kyllä se mieskin voi laiminlyödä ulkonäköään ja hommata kaljamahan joka ei ollut ehkä siinä alkuperäisversiossa jonka kanssa nainen meni naimisiin.

Niin, se on molemmin puolin. Se siinä kannustaakin. Ei kai sitä periaatteessa toinen ilkeä heittäytyä laakereilleen jos toinen kumminkin yrittää. Mulla on ystävissäni pareja, jotka käyvät treeneissä yhdessä -säännöllisesti. Siinä tulee se perheparisuhdeaika ja fyysinen hyvä olo/kunto. He näyttävät onnellisilta. Myös kuulostavat.

• Välikommentti
        palstalutka kirjoitti:

Minä näyttäydyn päivittäin arkioloissa ilman meikkiä kaupungilla. Se on minulle luonnollista. Minulle meikki kuuluu nassuun vain jos lähden baariin tai bileisiin. Sekä tietysti valmistujaisiin ja muihin hienoihin tilaisuuksiin, mutta niitä nyt sattuu elämän varrelle hyvin harvoin.

Mulle se laittaminen on niin rutiinia etten enää tajua sitä irtonaisena osana; työ on vähän vaatinut ja se on jäänyt.

Siviilioleminen erottuu paremmin kun ei fiksaa.

• palstalutka kirjoitti:

Ei se meikki välttämätöntä ole, kaikkihan on siitä kiinni miten itse kokee meikittömyyden. Jos on varma olo ilman meikkiä, niin sehän on hyvä.

Niin, se on molemmin puolin. Se siinä kannustaakin. Ei kai sitä periaatteessa toinen ilkeä heittäytyä laakereilleen jos toinen kumminkin yrittää. Mulla on ystävissäni pareja, jotka käyvät treeneissä yhdessä -säännöllisesti. Siinä tulee se perheparisuhdeaika ja fyysinen hyvä olo/kunto. He näyttävät onnellisilta. Myös kuulostavat.

Hyvä fyysinen kunto on aika tärkeä asia oman itsetunnonkin kannalta.

• Voihan sitä laittaa kuvia sekä-että ..

• Kaisanoasaa

Naisten naamat on täynnä finnejä ja punaisia pilkkuja ilman meikkiä.

• Ja mitä sitten?

Onhan ne siellä meikin alla silti, kaikki " virheet"...miksi ihmisen tarvis näyttää nukelle tai virheettömälle? Ihon puhtaalle, jos se ei ole?

Olkaamme ylpeästi omia rumia itsejämme.😄

• mazy kirjoitti:

Ja mitä sitten?

Onhan ne siellä meikin alla silti, kaikki " virheet"...miksi ihmisen tarvis näyttää nukelle tai virheettömälle? Ihon puhtaalle, jos se ei ole?

Olkaamme ylpeästi omia rumia itsejämme.😄

Sain joskus kasvokuvan naiselta, virheetön iho. Sitten kun tapasin hänet, oli poistanut yhen luomen ym. virheitä kuvastaan jotka ei pelkillä meikeillä poistu.
        Ei haitannu pienet virheet ihossa eikä kuvien muokkaaminen koska kasvot tunnisti kuitenkin samaksi kuin kuvassa.
        Joskus on käynyt niinkin että ei ole edes tunnistanut.

• Jiimen kirjoitti:

Sain joskus kasvokuvan naiselta, virheetön iho. Sitten kun tapasin hänet, oli poistanut yhen luomen ym. virheitä kuvastaan jotka ei pelkillä meikeillä poistu.
        Ei haitannu pienet virheet ihossa eikä kuvien muokkaaminen koska kasvot tunnisti kuitenkin samaksi kuin kuvassa.
        Joskus on käynyt niinkin että ei ole edes tunnistanut.

Et suivaantunut kuvan muokkaamisesta?☺️

Tai tullut olo, että nyt johdettiin harhaan?

• mazy kirjoitti:

Et suivaantunut kuvan muokkaamisesta?☺️

Tai tullut olo, että nyt johdettiin harhaan?

En yhtään. Mitä pienistä virheistä ja kuvassa oli liian virheetön iho 40 v ikäiselle, voihan niinkin olla mutta ei mulle tapahdu sellaista ihmettä, tuli heti mieleen että kuvaa on muokattu.
        Mulla ei oo aavistustakaan miten kuvaa pystytään muokkaamaan mutta tottakai tiedän että niin tehdään.
        En mennyt seurustelumielessä tapaamaan naista ja vaikka olisin mennytkin niin en olisi loukkaantunut mitenkään.

Yks toinen nainen jota en tunnistanut kuvasta, en tunnistanut vaikka seisoimme vierekkäin kirjastossa ennenkuin nainen moikkas mua :) oli kuvassa blondi, livenä mustat hiukset, kuva oli 7-8 vuotta vanha. En suuttunut siitäkään, seurusteltiinkin pari kuukautta.
        Olis voinu hyvin käyttää ajan tasallakin olevaa kuvaa mutta jotkut naiset kuvittelevat etteivät näytä riittävän hyvältä.
        Seurustelu loppui lyhyeen, siis vain pari kuukautta, olin pahalla päällä kun mikään ei ollut onnistunut sinä päivänä, siis työhommissa. Syötiin kahdestaan, minä mietin mikä v---ttu meni vikaan, nainen tyrkyttää mulle ruokaa suuhun lautaseltaan pöydän yli, ärähdin että älä ny viitti helevetti.

Loukkaantui siitä, myöhemmin laittoi tekstiviestin ettei halua enää nähdä mua, aika vähästä suuttui, sitä ennen ei yhtään riitaa.
        10 kk myöhemmin laittoi tekstiviestiä tulisinko luokseen mutta seurustelin jo toisen naisen kanssa, muuten olisin mennytkin.

• ajattelinvaan

Aamulla mies herää vierestäsi ja pelastyy miten rumaa naista onkaan pannut joten parempi vaan mennä treffeille ihan naturel.

• Mitä sillä silloin aamulla on enää merkitystä? Tehty mikä tehty ja parempi että oli tyytyväinen edes itse tapahtumahetkellä kuin ollenkaan.

• Kuten Wuhweli, ehdotan että laitat kuvia sekäettä... jos molemmat kuosit ovat osa sinua. Meikillä ja ilman. :)

Uskoisin, että miehetkin osaavat katsoa ne piirteet mistä pitävät, eikä välitä niinkään siitä värityksestä pinnalla. Väritys on kumminkin vain väritystä.

• Naiset osaavat huijata itseään taitavasti.

Meikataan itsensä tunnistamattomaksi, ja sitten sanotaan että ei ohut väritys muuta ulkonäköä. Kyllä se muuttaa.

• LudvigXIV kirjoitti:

Naiset osaavat huijata itseään taitavasti.

Meikataan itsensä tunnistamattomaksi, ja sitten sanotaan että ei ohut väritys muuta ulkonäköä. Kyllä se muuttaa.

Muuttaa toki, mutta teennäiseksi.

• mazy kirjoitti:

Muuttaa toki, mutta teennäiseksi.

Minä olen ollut naimisissa naisen kanssa, sinä et.

• LudvigXIV kirjoitti:

Minä olen ollut naimisissa naisen kanssa, sinä et.

Mutta minä olen nainen, sinä et. 🤣

Kerroinkin naisena näkemykseni meikistä ja sen vaikutuksesta...puhutaan luonnollisesta meikistä. Ei sellaista ole olemassakaan. 😃

• mazy kirjoitti:

Mutta minä olen nainen, sinä et. 🤣

Kerroinkin naisena näkemykseni meikistä ja sen vaikutuksesta...puhutaan luonnollisesta meikistä. Ei sellaista ole olemassakaan. 😃

Ei miehet arvioi meikattua naista teennäiseksi, vaan puoleensavetäväksi jos meikki on onnistunut.

Siksi naiset pohjimmiltaan meikkaavatkin.

• LudvigXIV kirjoitti:

Ei miehet arvioi meikattua naista teennäiseksi, vaan puoleensavetäväksi jos meikki on onnistunut.

Siksi naiset pohjimmiltaan meikkaavatkin.

No sitten mun mieheni on poikkeus miehenä.

Hän saattaa sanoa, että mitä sotamaalauksia tai ihan turhaa....naisten kotkotuksia. Hän kyllä käsittää tarkoitusperän meikkaamiselle,muttei käsitä miksei nainen voi olla mielestään nätti ilman meikkiä. En minäkään...

Se on ns. niitä turhamaisia tapoja joilla on jokin sosiaalinen merkitys, mutta aivan keksimällä keksitty " välttämättömyys ".

Ei minua haittaa, että joku kokee kaunistautumiseksi meikkaamisen. Itse koen kumminkin sen lähinnä performanssiksi.

• mazy kirjoitti:

No sitten mun mieheni on poikkeus miehenä.

Hän saattaa sanoa, että mitä sotamaalauksia tai ihan turhaa....naisten kotkotuksia. Hän kyllä käsittää tarkoitusperän meikkaamiselle,muttei käsitä miksei nainen voi olla mielestään nätti ilman meikkiä. En minäkään...

Se on ns. niitä turhamaisia tapoja joilla on jokin sosiaalinen merkitys, mutta aivan keksimällä keksitty " välttämättömyys ".

Ei minua haittaa, että joku kokee kaunistautumiseksi meikkaamisen. Itse koen kumminkin sen lähinnä performanssiksi.

Kyllä se on kaunistautumista, ei mitään muuta.

Luonnollisen näköinen ja kauniskin nainen voi tuntea jäävänsä seinäkukkaseksi pyntätympien lajisisarten rinnalla.

• LudvigXIV kirjoitti:

Kyllä se on kaunistautumista, ei mitään muuta.

Luonnollisen näköinen ja kauniskin nainen voi tuntea jäävänsä seinäkukkaseksi pyntätympien lajisisarten rinnalla.

Kuitenkaan meikki ei useinkaan edes kaunista naista oikeasti, vaan muuttaa ulkonäköä vain piirrellyksi.

Asetetaan raamit ja värit halutulle mallille, sitten ajatellaan että nyt on hyvä ja näyttää hyvälle. Niin se ei kuitenkaan suinkaan aina ole, harvoin on...näytetään laitetulle muttei se ole synonyymi kauniille.

Tietysti värimaailma voi vaikuttaa, huulet sopii pukuun tms. Silmien väri korostuu jne. Mutta omasta puolestani kenenkään ei tarvitse kokea itseään rumaksi ilman meikkiä. En anna meikille mtn arvoa.

Onhan siinä toki kauheesti nöhty vaivaa, mutta yleensä katsojalle täysin tyrhaan...itselle se voi antaa voimaannuttavia fiboja. Jos tykkää, että on nätimpi meikeissä.

• mazy kirjoitti:

Kuitenkaan meikki ei useinkaan edes kaunista naista oikeasti, vaan muuttaa ulkonäköä vain piirrellyksi.

Asetetaan raamit ja värit halutulle mallille, sitten ajatellaan että nyt on hyvä ja näyttää hyvälle. Niin se ei kuitenkaan suinkaan aina ole, harvoin on...näytetään laitetulle muttei se ole synonyymi kauniille.

Tietysti värimaailma voi vaikuttaa, huulet sopii pukuun tms. Silmien väri korostuu jne. Mutta omasta puolestani kenenkään ei tarvitse kokea itseään rumaksi ilman meikkiä. En anna meikille mtn arvoa.

Onhan siinä toki kauheesti nöhty vaivaa, mutta yleensä katsojalle täysin tyrhaan...itselle se voi antaa voimaannuttavia fiboja. Jos tykkää, että on nätimpi meikeissä.

Värityskuvaan tulee syvyyttä, kun sen mustavalkon värittää mutta meissä ihmisissä on värit valmiina. Öitä!☺️

• mazy kirjoitti:

Kyllä se meikki vain on sama kuin laittaisi mustavalkoiseen kuvaan värit.

Mustavalkoinen kuva voi olla kaunispiirteinen, mutta väritön.

• LudvigXIV kirjoitti:

Kyllä se meikki vain on sama kuin laittaisi mustavalkoiseen kuvaan värit.

Mustavalkoinen kuva voi olla kaunispiirteinen, mutta väritön.

Ehkä onkin kyse siitä, tuli mieleeni että jotkut kaipaa enemmän värejä/ tehostusta? Jotkut pitää neutraalista?

Mä pidän hirmusti väreistä, ympäristössä, tekstiileissä yms. Mutta en jostakin syystä kasvoissa. Tummat kulmat ja ripset on ainoa asia mitä korostaisin, jos jotakin tykkään ihmisen kasvoissa korostaa. Ne luo kasvoille ilmeen, silmille kehystä...

Muuten en kaipaa väriä naamaan siis kellekään. Joillain on luonnostaan vahvat värit mm. kulmissa, silmissä. Se on kaunista.

Nää on makuasioita eikö?

• mazy kirjoitti:

Ehkä onkin kyse siitä, tuli mieleeni että jotkut kaipaa enemmän värejä/ tehostusta? Jotkut pitää neutraalista?

Mä pidän hirmusti väreistä, ympäristössä, tekstiileissä yms. Mutta en jostakin syystä kasvoissa. Tummat kulmat ja ripset on ainoa asia mitä korostaisin, jos jotakin tykkään ihmisen kasvoissa korostaa. Ne luo kasvoille ilmeen, silmille kehystä...

Muuten en kaipaa väriä naamaan siis kellekään. Joillain on luonnostaan vahvat värit mm. kulmissa, silmissä. Se on kaunista.

Nää on makuasioita eikö?

Nämä ovat itsetuntokysymyksiä.

Mulla on likat jotka ovat 13 ja 15 vee. Likat ovat perineet ulkonäön minun puoleltani, ja he ovat perineet sukuni hivenen tummemman pigmentin ja tummemmat ripset sekä kulmakarvat. Joskus ala-asteella luokkakaverit jopa epäilivat vanhemman tyttäreni meikkaavan vaikkei hän meikannut.

Totuus on se, että nykyään molemmat meikkaavat kouluun lähtiessään. Meikki on tämän päivän normaali,

• LudvigXIV kirjoitti:

Nämä ovat itsetuntokysymyksiä.

Mulla on likat jotka ovat 13 ja 15 vee. Likat ovat perineet ulkonäön minun puoleltani, ja he ovat perineet sukuni hivenen tummemman pigmentin ja tummemmat ripset sekä kulmakarvat. Joskus ala-asteella luokkakaverit jopa epäilivat vanhemman tyttäreni meikkaavan vaikkei hän meikannut.

Totuus on se, että nykyään molemmat meikkaavat kouluun lähtiessään. Meikki on tämän päivän normaali,

Mielenkiinnolla ootan, mitä mun likkani tuossa iässä kasvoilleen tuumaavat. Samanlainen ikäero meidän likoilla, kun sun tytöillä.

Nuorempi on kovin kaiken koristautumisen perään...vanhempi ei vielä. Vanhempi on vaalea kuten minä , iholtaankin ja nuorempi tummempi kuten isänsä.

Minusta kauniita kumpikin, toki. Toivottavasti meikittömyys nousisi pintaan seuraavan kymmenen vuoden sisällä. ☺️

Ja nuoret naiset oppisvat tykkäämään kasvoistaan naturellina ja myös miehet naisista naturellina. Vähemmän ulkonäköpaineita, mukavempi elää...

• mazy kirjoitti:

Mielenkiinnolla ootan, mitä mun likkani tuossa iässä kasvoilleen tuumaavat. Samanlainen ikäero meidän likoilla, kun sun tytöillä.

Nuorempi on kovin kaiken koristautumisen perään...vanhempi ei vielä. Vanhempi on vaalea kuten minä , iholtaankin ja nuorempi tummempi kuten isänsä.

Minusta kauniita kumpikin, toki. Toivottavasti meikittömyys nousisi pintaan seuraavan kymmenen vuoden sisällä. ☺️

Ja nuoret naiset oppisvat tykkäämään kasvoistaan naturellina ja myös miehet naisista naturellina. Vähemmän ulkonäköpaineita, mukavempi elää...

Must ois kiva, kun silmällä kattos silmään ja näkis kivan likan tai kivan pojan, eikä väripaletti sanelis kivuutta.

• mazy kirjoitti:

Kyllä minäkin olen jutellut tyttöjen kanssa meikkaamisesta. Totuus on silti se, että muutkin meikkaavat ja naturellina on väritön siinä sarjassa.

He ymmärtävät että paras meikki on sellainen josta ei voi heti sanoa että on väriä naamassa. Kevyt ja "luonnollinen" meikki, tai niin luonnollinen kuin väri voi olla.

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Kyllä minäkin olen jutellut tyttöjen kanssa meikkaamisesta. Totuus on silti se, että muutkin meikkaavat ja naturellina on väritön siinä sarjassa.

He ymmärtävät että paras meikki on sellainen josta ei voi heti sanoa että on väriä naamassa. Kevyt ja "luonnollinen" meikki, tai niin luonnollinen kuin väri voi olla.

Niin ja kun se on joskus nuorille itsetunto-kysymyskin. Sopivasti tai vähän voi olla just hyvä.

Meikilläkin voidaan hakea sitä, että kuka minä olen ja miltä minä näytän tai miltä minun kuuluisi näyttää ja kuulunko tähän porukkaan tai mihin minun pitää kuulua.

Ei huolta. Kaikki tasoittuu aikanaan.
        Mikäli nyt mikään nainen voi mitenkään tasoittua : )

Liian tiukka kieltäminen toisi varmasti ahdistusta nuorelle naisenalulle. Tai ylipäätään jos vanhempi siihen liikaa alkaa huomiotaan kiinnittämään. Tietenkään ei mitään ilotyttömeikkejä sallita, mutta ainahan sitä tytöt ovat äitiensä ehostautumisvälineillä käyneet ja sitä myöten omansa hankkineet.

Mä taisin pihistää mummolta eläkeläisseurojen pikkujouluhuulipunan aikoinaan ja ukki kauhistui lopputuloksesta, taisin olla about 12 v. sillon hahah : )

Niin ja kun se on joskus nuorille itsetunto-kysymyskin. Sopivasti tai vähän voi olla just hyvä.

Meikilläkin voidaan hakea sitä, että kuka minä olen ja miltä minä näytän tai miltä minun kuuluisi näyttää ja kuulunko tähän porukkaan tai mihin minun pitää kuulua.

Ei huolta. Kaikki tasoittuu aikanaan.
        Mikäli nyt mikään nainen voi mitenkään tasoittua : )

Liian tiukka kieltäminen toisi varmasti ahdistusta nuorelle naisenalulle. Tai ylipäätään jos vanhempi siihen liikaa alkaa huomiotaan kiinnittämään. Tietenkään ei mitään ilotyttömeikkejä sallita, mutta ainahan sitä tytöt ovat äitiensä ehostautumisvälineillä käyneet ja sitä myöten omansa hankkineet.

Mä taisin pihistää mummolta eläkeläisseurojen pikkujouluhuulipunan aikoinaan ja ukki kauhistui lopputuloksesta, taisin olla about 12 v. sillon hahah : )

Ilotyttömeikki ei ole toivottavaa, mutta toisaalta meikkaaminenkin on taitolaji. Virheiden kautta oppii, niin se menee. Sinäkin varmasti opit jotakin tuosta mummosi huulipunan käytöstä, ainakin sen että kohtuus kaikessa, meikissäkin...

Tytöt on saaneet meikkailla alkuun äitinsä meikeillä, mutta kyllä heillä on omiakin meikkejä nykyään. Olen joskus ostanut heille meikkejä, tai siis vanhemmalle kun nuorempi on vasta tänä syksynä aloittanut touhun. Mielestäni he meikkaavat nätisti, en koe sitä ongelmaksi.

• Välikommentti
        LudvigXIV kirjoitti:

Ilotyttömeikki ei ole toivottavaa, mutta toisaalta meikkaaminenkin on taitolaji. Virheiden kautta oppii, niin se menee. Sinäkin varmasti opit jotakin tuosta mummosi huulipunan käytöstä, ainakin sen että kohtuus kaikessa, meikissäkin...

Tytöt on saaneet meikkailla alkuun äitinsä meikeillä, mutta kyllä heillä on omiakin meikkejä nykyään. Olen joskus ostanut heille meikkejä, tai siis vanhemmalle kun nuorempi on vasta tänä syksynä aloittanut touhun. Mielestäni he meikkaavat nätisti, en koe sitä ongelmaksi.

Joo. Sulla on isänä ihan hyvä suhtautuminen ja terve asenne siihen hommaan. Lapset elävät maailmanmenon mukana, mutta vanhemman näennäinen silmä on tarpeen (ainakin sivussa, joskin pienemmällä melulla).

Meikkaamisella on tarkoitus korostaa hyviä puolia ei tehdä itsestään pelleä, ja kyllä moni nuori nykyään näyttää sen osaavan. Media on niin lähellä ja teinit valveutuneita. Silti toivois, että lapsuus ei lyhenisi, mutta sitä me ei voida estää. Nuoret näkee mallin liian aikaisin.

Mun aikana ei somea ollu (ei ollu luuriakaan) ja sen näki :D, mä taisin oppia vasta aikuisena naisena *naurua*

Tosin meikkaamisen aloitin ihan lopullisesti vasta yo-kuvauspäivänä, silloin ymmärsin, että hiuksetkin voi värjätä, että aika luomuna meni pitkään.

Kaikille isukkipapoille neuvoksi, että muistakaa nyt kehua niitä tyttäriänne; se jos mikä on naiselle koko loppuelämän tärkeä asia! Vaikuttaa itsetuntoon. Vaikuttaa siihen, miten oman tulevan elämänsä miehet kokee. On sanonta, että jos isä ei ollut p.ska, niin ei tytär p.skaa miehekseenkään huoli.

No niin. Näihin viisaisiin sanoihin on ehkä hyvä päättää ja kömpiä nukkumaan : )

Kiitos illasta, hyvää yötä tasapuolisesti toivottaa perjantainen puskien kahisuttelija

Joo. Sulla on isänä ihan hyvä suhtautuminen ja terve asenne siihen hommaan. Lapset elävät maailmanmenon mukana, mutta vanhemman näennäinen silmä on tarpeen (ainakin sivussa, joskin pienemmällä melulla).

Meikkaamisella on tarkoitus korostaa hyviä puolia ei tehdä itsestään pelleä, ja kyllä moni nuori nykyään näyttää sen osaavan. Media on niin lähellä ja teinit valveutuneita. Silti toivois, että lapsuus ei lyhenisi, mutta sitä me ei voida estää. Nuoret näkee mallin liian aikaisin.

Mun aikana ei somea ollu (ei ollu luuriakaan) ja sen näki :D, mä taisin oppia vasta aikuisena naisena *naurua*

Tosin meikkaamisen aloitin ihan lopullisesti vasta yo-kuvauspäivänä, silloin ymmärsin, että hiuksetkin voi värjätä, että aika luomuna meni pitkään.

Kaikille isukkipapoille neuvoksi, että muistakaa nyt kehua niitä tyttäriänne; se jos mikä on naiselle koko loppuelämän tärkeä asia! Vaikuttaa itsetuntoon. Vaikuttaa siihen, miten oman tulevan elämänsä miehet kokee. On sanonta, että jos isä ei ollut p.ska, niin ei tytär p.skaa miehekseenkään huoli.

No niin. Näihin viisaisiin sanoihin on ehkä hyvä päättää ja kömpiä nukkumaan : )

Kiitos illasta, hyvää yötä tasapuolisesti toivottaa perjantainen puskien kahisuttelija

Kiitos palstailuseurasta puskalle. Öitä sinne ja kauniita unia.

• En nyt ainakaan miehenä sitä huijaukseksi laske. Se vain on kuva sinusta meikeissä, ehkä jos tuuri käy niin sitten näen joskus ilman meikkejä. Ei mikään iso asia.

Lähinnä tulee mieleen että huijaatko itseäsi. Jos olet viikonloppuisin bilettävä tapaus jonka jo työnkin puolesta pitää olla huoliteltu niin kyllähän sitten tuollainen kuva on kaikkea muuta kuin huijaus koska sehän kuvastaa myös sinua ja elämäntapaasi.

Jos taas työskentelet hitsausmaskin takana ja harrastukset painottuvat liikunnallisuuteen, joten ainoastaan kerran vuodessa ehostat itseäsi kun menet juhannustansseihin. Jos silloinkin tyydyt nenäkarvojen trimmaukseen ja puuterin maalaamiseen poskipäihin niin ammattitason meikkaus antaa sinusta ehkä väärän kuvan.

Vähän sama kuin kirjoittaisi olevansa absolutisti kotihiiri ja kuvassa tanssii kapakan pöydällä oluttuoppi kädessä.

• Välikommentti

Naiselle nenäkarvan trimmaus niinkö minä luin? :'D

Kyllä minut ainakin vielä ruunasta erottaa,
        sillä vipajaa välillä nenäkarvat eli hapsut

(pärsk)

• Välikommentti

Eikä hitsatessa tarvii enää meikkiä
        kun siinä annetaan firman puolesta maski.

Ripsari on muutenkin sateen kestävää,
        ei tulen

(tarkastaa purtilon kyljestä, juu, niin on präntätty, mutta pienellä).

Eikä hitsatessa tarvii enää meikkiä
        kun siinä annetaan firman puolesta maski.

Ripsari on muutenkin sateen kestävää,
        ei tulen

(tarkastaa purtilon kyljestä, juu, niin on präntätty, mutta pienellä).

Minullahan on jälkikasvuksi siunaantunut vain tyttösiä mutta siitä huolimatta kun keskustelu ohjaantuu naaman väritys- ja taivutusosastolle minulta loppuu usko omaan tietämykseen. Yksittäiset sanat vielä ymmärrän kuten poski, ripset ja huulet, mutta kun siinä lauseessa on yleensä mukana myös työkalu- ja kemikaalipatteristo niin silloin suosiolla siirrän katseeni tyhjyyteen.

• Välikommentti
        M184 kirjoitti:

Minullahan on jälkikasvuksi siunaantunut vain tyttösiä mutta siitä huolimatta kun keskustelu ohjaantuu naaman väritys- ja taivutusosastolle minulta loppuu usko omaan tietämykseen. Yksittäiset sanat vielä ymmärrän kuten poski, ripset ja huulet, mutta kun siinä lauseessa on yleensä mukana myös työkalu- ja kemikaalipatteristo niin silloin suosiolla siirrän katseeni tyhjyyteen.

Sinut pitäs vaan kurssittaa, that's all. *naurahdus*

Luulen kuitenkin, että yrität isänä parhaasi. Se on ehkä tyttäristäsi jopa hellyttävää, juuh. Mikään ei ole niin herttaista seurattavaa kuin haparoiva ja hyväätarkoittava mies kemikalio-osastolla.

Alan sillä sekunnilla jakamaan kaikille miehille kuuluvia sympatia-pisteitä; joku urhea prinssi on tullut yrittämään alan vieraudesta huolimatta.

Oo...älä käännä katsetta tyhjyyteen, sä saat tyttärien kautta naisten salaisia meikkilaukkutietoja korviisi! : ) Senkin isukki!

Sinut pitäs vaan kurssittaa, that's all. *naurahdus*

Luulen kuitenkin, että yrität isänä parhaasi. Se on ehkä tyttäristäsi jopa hellyttävää, juuh. Mikään ei ole niin herttaista seurattavaa kuin haparoiva ja hyväätarkoittava mies kemikalio-osastolla.

Alan sillä sekunnilla jakamaan kaikille miehille kuuluvia sympatia-pisteitä; joku urhea prinssi on tullut yrittämään alan vieraudesta huolimatta.

Oo...älä käännä katsetta tyhjyyteen, sä saat tyttärien kautta naisten salaisia meikkilaukkutietoja korviisi! : ) Senkin isukki!

Kiitokset rohkaisusta, taitaa olla parempi että naiset pitävät salaisuutensa. Mukavampi mennä treffeille kun vaan katselee kauneutta eikä ala analysoimaan tyyliin että tuolla taitaa olla sitä ongelmaa kun pitää tuolta tuolla sävyllä peittää.

• Välikommentti
        M184 kirjoitti:

Kiitokset rohkaisusta, taitaa olla parempi että naiset pitävät salaisuutensa. Mukavampi mennä treffeille kun vaan katselee kauneutta eikä ala analysoimaan tyyliin että tuolla taitaa olla sitä ongelmaa kun pitää tuolta tuolla sävyllä peittää.

Hahah, ok, voihan se mennä noinkin. Älä mieti värikarttasävyjä, pussaat vaan sitä ja kaadat viiniä lasiin. Siinä voi vähän katsoa vuosikertanumeroita, korkkivikoja ja onko se purppuraa vai taatelia,

hyvää yötä tännekin! :)

• mitasinasanoa

No jos mä laitan kikkaratukan ja suuret huulet. Onks huijausta äh?

• ahdistaa

Onhan se huijausta. Ihan kuten mieskin kirjoittaa rakastavansa uusia haasteita vaikka oikeasti hädin tuskin jaksaa aamuisin raahautua töihin. Kaikki perustuu huijaukseen ja niiden huijausten hellävaraiseen paljastamiseen. Se on myös osa tätä valmiiksi mietittyä ja melko kaavamaista prosessia.

• Luft_Hans

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8331
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1611
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      377
      1339
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      278
      1285
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1275
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1217
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1030
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1026
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe