Vapaa kuvaus

Aloituksia

45

Kommenttia

6166

1. Aivan, suu korvissa, positiivisuutta ympäriinsä mainostamassa, ei ole todellakaan positiivisuutta, se on juuri tuota mainitsemaasi teeskentelyä.
    Ihmisen positiivinen pahjavire on aivan toinen asia.
    Kun olen näitä kommentteja lukenut, huomaan, että asian ymmärtämisessä on monia eri vivahteita.

Itse näen ja ymmärrän positiivisuuden/negatiivisuuden siten, miten ihminen suhtautuu asioihin ja eteensä tuleviin tilanteisiin.

Mielestäni positiivinen realismi tulee hyvin esiin Tyyneysrukouksessa, sen muistaa jokainen.
  2. Sekä niillä, jotka puolustavat lakia, että niillä, jotka sitä vastustavat, on molemmilla vakaat perustelunsa kannalleen.

Myös voi olla osin niinkin, että ihmisellä, jolla itsellään ei ole sellaisia sairauksia, jotka ovat läsnä arjessa joka päivä, kipua ja fyysistä/henkistä tuskaa tuottamassa, ei kertakaikkiaan ole mitään tuntoa siitä, millaista se voi olla.
    Siihen en usko. että kansanedustajista kukaan haluaisi tahallaan tuottaa kärsimystä kenellekään.

Helppo asiahan se ei ole käytännössäkään.
    Miten varmistetaan se, että väärinkäytöksiä /käsityksiä ei tapahdu.
    Myös se, että avustavat työntekijät saavat itse päättää haluavatko osallistua vai eivät.
    Siis, asian toimeenpanevat, ovat mukana vapaaehtoisesti.

Se tulee olla täysin selvää, että ihminen on sitä halunnut. Esim. tehdessään hoitotestamentin.