Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No niin, Sinulla on oma totuutesi ja minulla omani.
Muutan omaa totuuttani, jos/kun näen luotettavia uusia tutkimustuloksia.
01.12.2025 19:53
En ole kulkutaudeista puhunut mitään.
Mainitsin tauteja, jotka ovat rokotuksella miltei hävitetyt.
Jos se immuunipuolustus on niin heikentynyt rokotuksista, kun väität, eihän sitä sitten enää kannattaisi rokottaakaan.
Jos ei ole mitä aktivoida, ei siihen sitten rokotukset auta.
Tällaisista henkilöistä en ole kuullut.
Rokotuksella luodaan etukäteen puolustus.
Jos saa tartunnan, ja vasta sitten vasta-ainetuotanto käynnistyy, puolustuksen saavuttaminen kestää vähintään 2 viikkoa.
Ehtii siinä jo virus tuhojaan tehdä ja riehaantua.
Mistä löytyy luotettavaa tietoa tuon väitteesi tueksi, minä en löytänyt sellaista.
01.12.2025 19:15
Kuulin semmostakin, että kansalaiset keskimäärin laittaa joulutouhuihin rahaa 40 euroa enemmän, kuin viime vuonna.
Itse yritän vähentää. Jonkin verran sitä kuluu, kun on monta jälkipolvessa.
Pikkuisille varsinkin tulee laitettua.
Tässä kun tuota muuta touhua vielä riittää, päätettiin velipojan kanssa, että ollaan vaan joulu omissa oloissamme, nähdään vaikka uutena vuotena.
Miniälle sanoin puhelimessa, etten ole 15 vuoteen ajanut autollakaan niin paljon, kun tänä vuonna.
Väliin sitä vaan eteen kertyy toimitettavia asioita.
3 astetta vieläkin lämmintä ulkona, sanoivat, että leuto olisi joulukuukin.
01.12.2025 17:54
No se, että siellä pärjättiin oli itsessään ihme, mutta vaikuttavia tekijöitä lienee vaikea kaikkia päätellä.
Se monumentti on kyllä vaikuttava, kaikki ne kivet ja kellot.
01.12.2025 17:41
Ei se immuunipuolustus mihinkään häviä rokotteesta.
Samanlailla se aktivoi vasta-ainevalmistuksen, kun jos saat viruksen/bakteerin vaikka naapurista.
Jäykkäkouristus (tetanus) bakteeri piilee maaperässä ja eläinten suolistoissa, tarttuu niistä.
Riippumatta siitä, kuinka usein rokotteita tarvitaan suojan ylläpitämiseksi, rokotteilla ne ovat kuriin saatu.
Taudistahan se on kiinni.
Influenssa- ja koronataudeissahan viruksen muuntuvat.
Nytkin on kesän aikana tapahtunut koronaviruksessa 7 eri mutaatiota, joista yksi on varsin ´´ilkeä.´´
01.12.2025 17:34
Kristillinen kirkko halusi häivyttää taikauskoa ja muunteli vanhat kansanjuhlat itselleen sopivaksi.
01.12.2025 14:12
Rokote ei heikennä ihmisen immuunipuolustusta.
Rokotteen ansiosta elimistö tunnistaa vieraan viruksen ja käynnistää vasta-ainetuotannon.
Siis vahvistaa puolustusta.
Rokote ei myöskään häiritse immuunipuolustuksen toimintaa muita mahdollisia tauteja vastaan.
Niinkauan, kun on ollut rokotuksia, on myös ollut salaliittoteorioita.
Mitäpä sanoisitte/tekisitte, jos keskuudessamme jylläisi polio, isorokko, tuberkuloosi, jäykkäkouristus.
01.12.2025 12:51
Tai vasta-aineet eivät ole kehittyneet.
Kestää noin 2 viikkoa, eikä suoja ole silloinkaan vielä lopulinen,
30.11.2025 16:23
TV7 alkaa 15,30 raatteentien ihme.
30.11.2025 14:25
Pussilakanat tuppaa kulumaan yläpäästä, mistä käsillä vetää päällensä.
Sain viimevuonna 75-vuotislahjaksi pojantyttäreltä ison tyynyn, samaisesta vanhasta pussilakanasta mistä sitä kassia väsään tein silloin siihen kaksi tyynynliinaa.
Ennen oli kierrätys kunniassaan, hieno asia, että se on alkanut nykyisyyteenkin tehdä paluuta.
Hieno idea tuo Sinun tunikasi.
30.11.2025 14:16
Juuri näin.
Esim. kolibakteeri on suoliston normaaliflooraa, mutta joutuessaan virtsateihin se aiheuttaa infektion.
Siksi naisilla on paljon enemmän virtsatieinfektioita, kun miehillä, koska ne aukot ovat niin lähekkäin.
Muistan aina kun sanottiin (varmaan monet naiset tietävät tämän) että SE pitää pyyhkiä edestä taapäin, juuri siksi ettei sitä kolibakteeria tuoda virtsateihin.
29.11.2025 21:34
Niin, ensinnäkin sanoisin, että ns. sairaalabakteerinimitys on tullut siitä, että jotkut bakteerit leviävät herkästi sairaalaolosuhteissa. Paljon ihmisiä ja paljon hoitohenkilökuntaa kulkemassa ihmisen luota toisen luo.
Sairaalabakteeri on siis yleisnimitys, ei mikään mikrobiologinen bakteeri.
Työelämässä ollessani, taisteltiin MRSA:ta (metisilliiniresistenttistafylococcus aureus)
vastaan.
Kun ihmiselle tehdään leikkaushaava se on aina riski. Iholla elää kaikessa sovussa bakteereja, mutta joutuessaan väärään paikkaan ne voivat aiheuttaa infektion.
Meillä sairaaloissa noudatetaan korkeaa hygieniaa, mutta koskaan ei tiedä, mistä se näkymätön sittenkin pääsee livahtamaan.
Bakteerit kun elävät erilaisilla pinnoilla, eri ihmisissä, kaikkialla, aikansa.
Yhdenlainen aiheuttaa infektion siellä, toinen täällä.
Korppis, en näe omituista siinä, että ajatuksesi muuttui luottamukseksi.
Eihän kukaan tahallaan ketään sairaalassa tartuta, näkymättömiä on vaan vaikea hallita.
Valoisaa adventtia korpeen.
29.11.2025 21:11
Työpaikallani oli ihminen, joka kylvi pahaa ilmaa joka suuntaan.
Ei ollut suoraan minun työkaverini, mutta samoissa työtiloissa toimittiin.
Varsinkin uudet työkaverit ja sijaiset sai nahoissaan tuntea ilkeyden.
Meitä oli joitakin uusia, kysyimme toisilta heidän ammattikuntaan kuuluvilta (samassa kahvipöydässä kuitenkin tauot oltiin) että mistä on kysymys.
Joku vanhempi työntekijä tiesi kertoa, että aikoinaan hänen miehensä oli lähtenyt nuoremman naisen mukaan ja siitä puskee katkeruuttaan jokaiseen.
Siitä oli jo aikaa, mutta hän oli jäänyt jumiin asiaan.
Surullista.
29.11.2025 19:20
Hyvin nukutun yön jälkeen aloin siinä siivoilla aamupäivällä.
Samalla kuuntelin ja vilkuilin ykkösaamua, ulkoministeri haastattelussa. Tuo ohjelma tulee aina katsottua.
Seija V. on mielestäni hyvä haastattelija.
Läksin sitten ajeleen mökille katsomaan missä siellä mennään.
Kylätie ihan kuralla paria jääpaikkaa lukuunottamatta. Kura liukkaampaa kun jää.
Pihaan ajoin, huh ,savusaunan nurkalta suorakulmakäännös ja siinä kuravelli.
Just pääsin. Aattelin, että kuinkahan pääsen lähteen, kun pitää peruuttaen siinä kurassa kääntää. No hyvin onnistu.
Ikinä ole ollut kylätie tollanen, vaan ihmekö tuo tukkirekkoja ja kaapelitöiden autoja ja koneita mennyt koko syksyn.
Olivat sitten vetäneet kaapelit toiselta puolen mökkiä, kun oli puhe ja merkit.
No hiukan meni kukkia ja oleskelupaikan rallit.
Ilmeisesti tullut tenkkapoo kesken kaiken. En yllättynyt, tiesin, että maasto on sellainen, ettei välttämättä kaikki mene niinkuin meinataan.
Pojalle viestittelin, niin vastasi, että tehdään siihen oleskeluterassi. Nii-i, mutta kun pikkumökinterassikin pitää ensi tehdä uusiksi.
Remppaa ja rakentamista taas tiedossa ensi keväänä.
Kuudelta tulee sekahaku, vanhoja kappaleita. Silloin pulahdan ammeeseen, laitan kynttilän pesukoneen päälle palamaan ja lasin viiniä ammeenreunalle.
Siinä kuuntelen ja lötköttelen.
6 astetta lämmintä, harvinaista tähän aikaan vuodesta.
Hyvää 1stä adventtia nojatuoliin kaikille.
29.11.2025 17:19
On se kai ihan sama tuo laatuasia, onko kyseessä miesten vai naisten.
Iltapäivällä kävin mökillä ja siinä rantapolkua järvelle kävellessäni, tuli yht´äkkiä mieleen, että kommentissasi oli jotain pilkkihaalareista.
Siinä tuli mieleen, että eikös ole jotain sellaisia merinovillaisia alusasuja, jotka ovat lämpimiä ja ilmavia. Ihan muistikuva tällainen.
Tiedä sitten mitä mahtavat maksaa.
29.11.2025 16:32
Laitan navan täyteen kosteusvoidetta ja annan hetken muhia. Töhnät irtoo vaikka talouspaperitollolla tai vanupuikolla.
Mun veljellä on ahtaat korvakäytävät ja se putsaa niitä semmoisella apteekista saatavalla suihkepullolla, kun Audispray.
29.11.2025 16:20
Kiitos kaunis, positiivisesta palautteestasi.
Veljeni käyttää kerrastoja ja ostaa useimmiten mitä käteen sattuu.
Esillä on monesti juuri halpatuotteita.
Sitten muutaman pesun jälkeen ne roikkuvat sinne tänne, reikiä siellä täällä.
Olenpa joskus kysäissyt, aiotkos tuotakin pitää niin kauan, kunnes päältä putoaa.
Kyllähän pääsääntöisesti se kalliimpi on myös kestävämpi, ei tosin aina.
Oletko yrittänyt googlailla tietoa kerrastoista. Mainostahan sieltä usein tulee esiin, mutta kyllä sieltä löytää ihan tuoteselosteitakin ja valmistusmaat.
Hyvää adventinaikaa Sinullekin.
29.11.2025 12:49
Minun kohdallani olet oikeassa. Olen 76, eikä se ole salaisuus.
Syyt, miksi tänne ajauduin, olen kertonutkin monasto.
Samoja syitä on näyttänyt olleen muillakin ´´alaikäisillä.´´
En oikein ymmärräkään tuota ikään tuijottamista.
Esim., jos joku on 70 ja toinen 79, on ikäero 9 vuotta.
Jos taas joku on 79 ja toinen 80, ikäero on vuosi.
29.11.2025 12:38
Joku aika sitten tuli sieltä sheinin tehtailta dokumentti.
Ankeita oli työolot ja ehdot, ainakin näin meikäläisen mittapuulla katsottuna.
Tuskin siinä edes koko totuutta tuli esiin.
Katselin tuota Finlandia-esittelyä, vaikutti, että jostain mainitsemastasi (ano21.28)
siinä olisi kyse.
Kyllä tuo DW:n kyynisyys on valitettavasti totta.
Juuri tänään kuulin jostain, että me suomalaiset kulutamme eniten euroopassa henkeä kohden.
Hmm ..... onnellinen hyvinvointivaltio?
28.11.2025 22:15
Noista myrkkyjäämistä taisivat siinä radiohaastattelussakin sanoa.
Olen kyllä samaa mieltä tuosta, että joku tolkku pitäisi tuohon halpatuontiin saada.
Ensinnäkin miten paljon kuluttaa pallon resursseja tuollainen halpatuotanto ja ei niillä kovin häävit työolotkaan ole, jotka niitä valmistaa.
28.11.2025 21:01
19 / 333