Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

31

  1. Adhd ei liity kasvatukseen mitenkään, eikä sitä voi estää tai poistaa vaikka kuri olisi mikä.
    On hyvä myös muista että se että lapsi on villi, kuriton tai hankala ei automaattisesti tarkoita että lapsella on adhd. Jos vanhemmat uskovat vapaaseen kasvatukseen voi lapsia helposti reagoida voimakkaasti puuttuvaan kuriin joko koska tietää että voi tehdä mitä vaan eikä siitä silti sanota tai koska hakee huomiota kokiessaan ettei saa sitä tarpeeksi kun ei hänen tekemisistään välitetä.
  2. "Tässä lapsettomana ihmisenä nyt ei nyt muutenkaan oo mihinkään kiire, eikä mieltä paina asuntolainojen korot kuin sähkön hintakaan."

    Mitenköhän lapsettomuus noihin asioihin vaikuttaa? Kyllä minulla lapsettomana on asuntolaina ja korkojakin siitä joudun maksamaan, eikä minulla ainakaan ole mitään lapsettoman alennusta sähkön hinnassa, ihan samaa kallista sähköä minä maksan siinä missä lapsiperheetkin.
    Ainut ero että minun ei tarvitse murehtia kuin itseäni ja omaa selviämistäni, eikä tarvitse miettiä saako lapset tarpeeksi ruokaa tai ehjät vaatteet kouluun. Ei se lapsettomuus takaa murheetonta elämää.

    Enkä oikein ymmärtänyt että miten kirjan kirjoittaminen korvaa lasten hankkimisen? Että kun kirjoitat kirjan niin olet jättänyt jonkun kädenjäljen maailmaan kuoltuasi? Varmastihan jäät jonkun muistoon jos menestyt, mutta se että kirjoitat kirjan jota kukaan ei lue tai maalaat taulun kotonasi joka päätyy roskiin kuoltuasi, ei saa sinua jäämään kenenkään muistoihin. Ja ellet omaa yhtään taiteellista lahjaa, niin olet vain tuhoon tuomittu!?

    Itse sanoisin että jos sinulla on kummilapsia, sisarusten lapsia tai muita sukulaisten ja ystävien lapsia, ole läsnä heidän elämässään. Tee jotain konkreettista hyvää ihmisten parissa, hyväntekeväisyys työtä, ystävä toimintaa tai jos aika ja halu riittää niin toimi sijaisperheenä. Aina ei tarvita omia lapsia jotta voisi elää jonkun muistoissa, et tarvitse omia lapsia voidaksesi tehdä jotain hyvää.
  3. En oikein ehkä ymmärtänyt ajatustasi tämän tekstin takana, mutta ymmärtäisin että olet rokotteiden puolesta puhuja ja haluaisit niitä enemmän?

    Sanon ihan alkuun etten minäkään ole rokote vastainen, ja itsekin 2 covid rokotetta olen ottanut mutta enempää en kyllä suostuisi ottamaan. Ei, en saanut mitään vikaa rokotteista enkä kuollut mutta en myöskään näe niissä enää mitään hyötyä.

    Kuten itsekin sanot, covid luokitellaan nyt perus flunssaksi. Terveet aikuiset ovat selvinneet siitä olivat sitten rokotettuja tai ei, samoin täysin terveitä aikuisia on tautiin kuollut. Covid on käynyt koko lähipiirini läpi, eikä se kenellekään ole mitään pahempaa aiheuttanut ja sanotaan että noin puolet lähipiiristäni on rokotettuja ja puolet ei.
    En silti sano etteikö covid voisi myös aiheuttaa vakavia oireita tai jopa tappaa, tottakai se voi ja onkin. Mutta ihan samalla tavalla se perus flunssa, perus influenssa ja vaikka mikä muu tauti voi huonolla tuurilla olla terveellekin yksilölle kohtalokas.
    Mitä tulee niihin lievästi immuunipuutteisisiin, muita sairauksia sairastaviin ja iäkkäisiin niin heille myös se perus vanhan aikainen flunssa voi olla tappava. Jos covidin pelkääminen estää heitä elämästä elämäänsä kuten aiemmin tartunnan pelossa, niin se ei johdu siitä että covid olisi heille oikeasti yhtään sen vaarallisempi tauti kuin influenssakaan vaan ainoastaan siitä että heitä on peloteltu asiasta liikaa.
    Tunnen paljonkin vanhuksia ja perus sairaita ihmisiä, eikä heistä kukaan pelkää covidia tai ole elämättä normaalia elämäänsä.

    Mitä tulee influenssa rokotteisiin, niin eivät nekään ole täysin toimivia koska influenssa kanta mikä tänä vuonna iskee voi olla täysin eri kuin mitä vastaan tuo rokote suojaa. Itse olen kerran elämässäni ottanut influenssa rokotteen, ihan vain koska työpaikka sitä tarjosi kaikille työntekijöilleen. Se on myös aikuisella iälläni ainut kerta (tiettävästi) kun olen influenssaan sairastunut. Olenhan sen voinut siis joskus tietämättäni sairastaa, ihan perus flunssan oirein. Mutta tuo vuosi kun otin influenssa rokotteen sain monta viikkoa kestäneen influenssan, korkea kuume kesti monta päivää, ääni lähti kokonaan pariksi viikoksi, sain korvatulehduksen, poskiontelo tulehduksen ja keuhkoputken tulehduksen kaikki samaan aikaan ja se yskä oli jotain ihan kamalaa. Sairaslomalla jouduin olemaan lähes kuukauden. Se oli kamalin tauti minkä ikinä olen sairastanut, covid oli kohdallani lasten leikkiä tuon rinnalla.
  4. Sinähän olet aikuinen ihminen ja oikeutettu seurustelemaan kenen kanssa tahdot, ei vanhempasi sitä päätä kenen kanssa saat olla. Paras ratkaisuhan olisi vain kerätä se rohkeus ja kertoa vanhemmillesi jos kihlattusi kanssa haluat olla. Eihän kihlauksen purku mitään auta.
    Miettisin kuitenkin ensin että onko ongelma todellakin vain se että vanhempiesi ja tyttöystäväsi arvot eivät kohtaa, vai olisiko niin ettet itsekkään "hyväksy" hänen arvojaan. Siinä vaiheessa varmaan se ero on paras.

    Jos minä olisin tyttöystäväsi, olisin lähtenyt jo itse. En minä olisi kenenkään kanssa joka pitäisi minua jonain synkkänä salaisuutena perheeltään koska kokisi että olen jollain tavalla niin hirveä ettei perheensä hyväksyisi minua.
    Se taas hyväksyisikö toisen perhe minua vai ei, olisi täysin toisarvoinen seikka, jos sentään olisin saanut mahdollisuuden ja kunhan tietäisin että kumppanini hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja on puolellani perheensä hyväksynnästä huolimatta.

    Joten nyt vaan päätät mitä sinä itse haluat, jos rakastat tyttöystävääsi, niin kerrot perheellesi ja he saavat reagoida miten haluavat. Tuskin hekään arvostavat sitä että salailet heiltä noin suurta asiaa. Jos todellakaan et uskalla perheellesi kertoa, eikä tyttöystäväsi selvästi ole ok sen asian suhteen, niin päästä hänet menemään. Jos rakastat häntä, niin ymmärrät itsekin että tuo on jo ilkeää, sinä vain osoitat tällä hetkellä että hän ei ole tarpeeksi hyvä että olisi perheesi arvoinen.
  5. "Mitäs+sinä+sen+tiedät?+Voi+olla+ettei+joku+vain+kehtaa+mennä+seliselittelemään+heppoisia+ja+lain+edellytyksiä+täyttämättömiä+syitään+ym.+valheitaan+lääkäriin."Suomessa+saa+alkuraskaudesta+hyvin+helpoin+perustein+abortin,+ei+siinä+tarvitse+valehdella,+koska+mikä+ikinä+onkaan+syy+siihen+että+abortin+haluaa+teettää,+on+yleensä+tarpeeksi+hyvä+syy.+Vaikka+te+kuinka+haluaisitte+uskoa+siihen+että+naiset+vain+huvin+vuoksi+hakevat+abortteja+abortin+perään,+niin+olette+väärässä.+Kyllä+siinä+suurimmalla+osalla+on+ihan+oikeat+ja+muut+syyt+takana.+Eikä+se+että+nainen+valehtelisi+lääkärille+syyn+haluta+aborttia,+tee+toimeenpiteestä+yhtään+sen+laittomampaa."Mikä+ei+ole+ollut+faktaa,+kerro+yksikin+valhe+mitä+löytyy+ja+todista+se!"Selaappa+itse+näiden+palstojen+kommentteja+läpi,+väitteitä+siitä+että+sikiöitä+revittäisi+aborteissa+palasiksi,+laitetaan+jostain+jenkkien+Propaganda+sivustoilta+oikein+kuvia+"todisteiksi".+On+väitetty+että+abortoidut+sikiöt+olisi+kuumaakin+myynti+tavaraa+ja+että+niistä+muka+valmistetaan+makuaineita+meilläkin+myytäviin+ruokiin,+taashan+"todisteet"+ovat,+kas+kummaa,+jenkeistä...+ja+taas+joltain+Propaganda+sivustoilta.+Se+miten+minä+voin+sinulle+todistaa+että+esim+nuo+mainitsemani+asiat+ovat+valetta+on+aika+hankalaa,+todisteita+kyllä+löytyy+vaikka+ja+kuinka.+Mutta+huomattu+on+ennenkin,+että+vaikka+tarjoaisin+todisteeksi+100+eri+artikkelia,+oikeilta+lääkärisivustoilta,+lakimiehiltä,+uutisista,+vaikka+veisin+sinut+toimenpidehuoneeseen+itse+todistamaan+miten+abortti+tehdään,+esittäisin+jokaisen+oikean+aiheesta+tehdyn+tutkimuksen+ja+toisin+10+pappia+ja+Jeesuksen+sulle+kertomaan+asian+oikean+laidan,+niin+sinähän+et+silti+uskoisi.+Koska+omassa+päässänne+olette+niin+vannoutuneita+siitä+että+teidän+MIELIPITEENNE+on+se+ainoa+oikea,+että+te+keksitte+kyllä+sata+argumenttia,+tai+anteeksi..+oikeasti+ette+keksi+kovinkaan+montaa+argumenttia+vaan+käytätte+uudelleen+ja+uudelleen+ne+samat+haukkumasanat+ja+nauruhymiöt+ja+toteatte+kantanne+"oikeaksi"+niillä+samoilla+kuluneilla+vihaa+sisältävillä+mielipiteillänne.+"Missä+mikään+laki+tuollaista+määrittää?+Taitaa+olla+ihan+vaan+taas+femakkosakin+mutuhöpöjä.."Tässä+samaisessa+keskustelussakin+löytyy+nuo+lakitekstit+jonkun+laittamana,+missä+käy+hyvin+helposti+selväksi+että+uhri+on+nainen.+Et+anna+itsestäsi+kovin+fiksua+kuvaa+sillä+että+heti+haukut+femakoksi+ja+on+mutua+ja+lässyn+lässyn,+kun+et+itse+viitsi+ensin+edes+ottaa+selvää+totuudesta.+"Miltä+ihmeeltä+sitä+pitäisi+suojella?+Millä+tavoin+pieni+lapsi+voisi+uhata+sitä?+Ei+mitään+järkeä+taas+tuossakaan+ylidramaattisessa+suurentelussa.."Tulehan+ulos+sieltä+lahkosta+vähän+seuraamaan+oikeaa+elämää+niin+ehkä+ymmärrät.+Suurin+uhka+naisen+terveydelle+muodostuisi+tietenkin+kieltämällä+abortit,+jolloin+nimenomaan+ne+laittomat+abortit+lisääntyisi+jotka+ovat+aina+riski+naisen+hengelle+ja+terveydelle.+Mutta+kyllä+myös+väkisin+loppuun+viety+raskaus+pilaisi+monen+naisen+elämän.+Oli+se+sitten+siksi+että+raskaus+aiheuttaa+ongelmia+keholle+ja+terveydelle,+tai+siksi+että+koko+raskaus+ja+synnytys+oli+traumaattista+tai+siksi+että+se+lapsi+synnyttyään+pilaa+naisen+elämän.
  6. Jos+haluatte+jotenkin+oikeuttaa+mielipiteenne+jakamalla+"todisteita"+siitä+miten+kamala+asia+abortti+on,+niin+laittakaahan+nyt+tietonne+edes+oikeista+ja+luotettavista+lähteistä.+En+tiedä+oletteko+sitten+itse+niin+sinisilmäisiä+että+uskotte+kaiken+miltä+tahansa+sivustolta,+kunhan+joku+puhuu+teidän+aatteenne+puolesta.+Tuo+bitchute+on+kuitenkin+sivusto+joka+jakaa+väkivaltaista,+vihan+ja+salaliittoteorioiden+täyttämää+propagandaa+ja+sivusto+on+luotukin+vain+siksi+ettei+esim+YouTube+salli+tuollaisen+sisällön+jakamista.+"Samoin+sikiön+kehonosien+hintataulukko+osoittaa+alan+täydellisen+kaupallistumisen,+jossa+pääosassa+ei+ole+nainen,+vaan+sikiön+taloudellinen+hyödyntäminen."Tämähän+voi+oikeasti+olla+ongelma,+nimenomaan+laittomien+aborttien+kohdalla,+jolloin+mikään+laillinen+taho+ei+vahdi+sitä+mitä+sikiöille+tapahtuu+ja+pimeille+markkinoille+voi+myydä+mitä+vain.+Ja+tämä+on+nimenomaan+ongelma+mikä+lisääntyy+kieltämällä+lailliset+abortit."Noita+sikiön+munuaisista+saatavista+soluista+valmistetaan+meilläkin+myytäviin+elintarvikkeisiin+makua+"parantavia"+lisäaineita."Tämäkin+on+täyttä+valetta.+Mitään+sikiön+munuaisia+ei+käytetä+makuaineina+elintarvikkeissa,+kyllä+meillä+ja+eu:llakin+on+sellaiset+lait+ja+säädännöt+elintarvikkeiden+suhteen+että+ei+tuollainen+olisi+mitenkään+mahdollista.+Etkö+nyt+oikeasti+usko+että+asiassa+olisi+nostettu+haaste+jos+toinenkin+ja+melkoinen+mekkala,+jos+ihmisille+oikeasti+syötettäisiin+periaatteessa+toista+ihmistä.+70-luvulla+on+kyllä+yhdestä+ainoasta+abortoidusta+sikiöstä+otettu+soluja,+ilmeisesti+juuri+munuaisesta,+ja+nuo+solut+lisääntyvät+laboratorio+oloissa+36+tunnin+välein.+Niitä+soluja+käytetään+esim+syöpätutkimuksiin+sekä+rokotteiden+ja+lääkkeiden+kehittämiseen.+Mutta+ei+niitä+enää+oteta+muista+sikiöistä,+vaan+tutkimuksiin+käytetään+nimenomaan+niitä+laboratoriossa+jakautuneita+soluja.