Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Henmar8
profiilit
Henmar8
Henmar8
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
23
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Adhd on todettu olevan perinnöllinen suvun geeneissä,mutta lääkärit ovat todenneet jos Lievä älyllisen kehitysvamman olen saanut, kun lapsivettä otin keuhkoihin lääkärit väittää Lievä älyllinen kehitysvamma muka ei ole perinnöllinen silloin kun vauva ottaa lapsivettä keuhkoihin ja syntymän jälkeen jos menee tajuttomaksi,niin että ei hengitä.
Olen lukenut adhd ja Lievän älyllisen kehitysvamman yksi syy on äidin tupakan polttaminen.
Adhd ilmeisesti näkyy aivo kuvauksissa miten voi olla minun aivoissa ei selkeä epilepsia löydös.
Mietin pitäisikö vaatia uusi aivo kuvaus jos Adhd on todettu aivo kuvauksissa näkyvän
Mummu joka kuoli 2021 sille joskus 2010 sanoin voisikohan minun isällä olla tietämättä adhd jos toisen veljen lapsi joutuu diagnoosi testehin ja jos saa Adhd on isällä perinnöllinen adhd geeneissä.
Tällä hetkellä 1 ,veljen tytöllä on Add 2. Isäni puolen serkun pojalle laitettu tourette ja adhd ja 3. 2veljen poika ehkä myös??
Tyhmänä älyllisen kehitysvamman saaneena osaa laskea Adhd on näin ollen isäni suvun geeneissä perinnöllinen
07.12.2022 12:47
Itselläni on vaikea ADHD Lievä älyllinen kehitysvamma ne joilla on CP ja lievä älyllinen kehitysvamma jos ne istuvat pyörätuolissa ja niiden asiakkaiden kädet eivät toimi ja jalat eivät toimi.
Kun kerroin mitä teet jos joku Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena kävelee ja kädet toimii ja on kyseinen Juha Nikkinen esimerkiksi kävelevän naisen kanssa kahdestaan sen huoneessa ja kävelevä Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena suuttuu sitä voi pahoinpidellä.
Kun soitin tuon Pyörätuoli Kehitysvammaisen miehen asuntolaan työntekijä sano sillä on itsemääräämisoikeus ja kyseinen mies jolla CP vamma ja Lievä älyllinen kehitysvamma ja minulla on Adhd ja lievä älyllinen kehitysvamma tiedän mitä on Adhd ja Kehitysvammma raivokohtaus yhdessä entä jos joku lievän älyllisen kehitysvamman saaneena uhkaa pyörätuolilla olevaa Kehitysvammmaista jolla ei toimi kädet ja jalat onko sellaisten Kehitysvammaisten saaneena hyvä etsiä muista kehitysvamman saaneista kavereita.
Minun mielipiteeni Adhd ja lievän älyllisen kehitysvamman saaneena on ei etsisi toisen joka istuu pyörätuolissa..
Itse olen saanut kuulla Ohjaajilta että ADHD tekee minulla ne ongelmat koska aivot eivät toimii eri tavalla ja ohjaajat väittää että liikapuheliaisuus ei kuulu älylliseen kehitysvammaan
24.11.2022 16:46
Tilasin kehitysvammmaisten puolella itselle oman psykologi lausunto paperi luki koko testi Heikkolahja tasolla kuvien tunnistus oli psykologi papereissa 69 äö kaikki muut psykologi testit psykologi papereissa oli 71-84äö kokonaiskielellinen lukee psykologi papereissa 75äö ja minut on todettu ADHD/ lievän älyllisen kehitysvamman saaneena kykenemätön ryhmässä ohjaus ei ei auta lääkkeet tehnyt että olen alkanut miettiä miten murhaan asiakaan kehitysvammmaisten puolella.
Oma kanta sivuilla minun terveys tieto kohtaan joku lääkäri kirjoittanut olen kehitysvammmaisten puolella riski muiden Kehitysvammaisten parissa olemiseen.
Tämän ADHD/ kehitysvammmaisten kahden yhdistelmä käytös häiriöt ovat pahimmat
20.11.2022 22:08
Kehitysvammaisilla joilla on kaksoisdiagnoosina ADHD on huomattavasti enemmän uh-
makkuushäiriö (Oppositional defiant disorder) ja käytöshäiriö (Conduct disorder)-oireita.
ADHD:n ja kehitysvamman yhdistelmä johtaa käytöshäiriön ja uhmakkuushäiriön liitännäis-
sairauksien määrän kasvuun verrattuna näiden häiriöiden määrään henkilöillä, joilla on vain
kehitysvamma. Vertaillessa kahta ryhmää joista toinen koostui kehitysvammaisista, joilal on
ADHD ja toinen ryhmä koostui pelkästään kehitysvamma diagnoosin omaavista ilman kak-
soisdiagnoosia, ei havaittu eroja missään muussa mittarissa kuin käytöshäiriön oireiden ja
diagnoosien esiintymisen kasvussa lapsilla, joilla oli ADHD ja kehitysvamma. Lisäksi lap-
silla, joilla oli ADHD ja kehitysvamma oli huomattavasti enemmän oppositionaalisen uhmak-
kuushäiriön oireita ja enemmän oppositionaalisen uhmakkuushäiriön diagnooseja kuin lap-
silla, joilla oli kehitysvamma ilman ADHD kaksoisdiagnoosia. (Ahuja 2013.) Päiväkodeissa
hyperaktiivisuuteen ja tarkkaavaisuuteen liittyvät ongelmat arvioitiin vakavimmiksi ja käy-
tösongelmat vähiten vakaviksi. Kaikissa olosuhteissa lapset saivat merkittävästi korkeam-
pia tuloksia hyperaktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden osa-asteikolla, mikä osoittaa, että hoi-
tajat pitivät lasten taipumista näihin ongelmiin erityisen merkittävinä riippumatta lapsen dia
20.11.2022 22:01
ADHD on yksi yleisimmistä psykopatologian muodoista kehitysvammaisilla lapsilla. Yleensä
kehitysvammaiset lapset jäävät lääketieteen piirissä vähälle huomiolle. Lapset, joilla on
lievä älyllinen kehitysvammaisuus (IQ 55-70) ja älykkyyden rajamailla oleva älyk-
kyysosamäärä (IQ 70-85), riski sairastua ulkoistaviin käyttäytymisongelmiin on kolme-neljä
kertaa suurempi kuin keskivertoälykkäiden ikätovereidensa. Lääkäreiden tulisi olla tietoisia
käyttäytymisvaikeuksien koko kirjosta riippumatta lapsen ensisijaisesta diagnoosista.
20.11.2022 22:00
Minua et sinä määrää.
Ne joilla on Kehitysvamma ja jos ne eivät osaa kirjoittaa eikä ymmärrä ei sanaa niin niille ei tarvitse omaisten ostaa mitään kännykkää.
Eri asia on niillä jotka ovat oppineet yksin maksaa nettipankki jutun kautta kaikki laskut ja joiden kohdalla lukee lääkäri lausunnoissa koko testi Heikkolahja tasolla.
04.10.2022 17:54
Minun lääkäri lausunnoissa lukee koko testi Heikkolahja tasolla ja kaveri jolla Laaja alaiset oppimisen vaikeudet sille laitettu nyt Lievä älyllinen kehitysvamma ja eläke hakemus.
Itselläni on eka ollut MBD oireyhtymä.
Kehitysvamma kirjassa jonka tilasin postissa siinä lukee Lievän älyllisen kehitysvamman toiseen ääri päähän kuuluu ne joilla on Laaja alaiset oppimisen vaikeudet.
Eli se tarkottaa, sitä että korkeintaan yksi kohta testeissä on mennyt 69-70äö ja kaikki muut Lievän älyllisen kehitysvamman älykkyys tason testit mennyt 71-85äö
25.09.2022 20:09
Minua ei hyväksy enää asumaan ryhmäkotiin asuntolaan, koska en osaa toimia ryhmässä ohjatusti.
25.09.2022 20:02
En+lopeta+ennen+kuin+löydän+kaltaisen+kaverin+jolla+on+Kehitysvammma+Ekkona+Kehitysvamma+kirjojen+lukeminen.
Ja+jos+muut+asiakkaat+kieltää+käyttämästä+kehitysvamma+sanaa
12.09.2022 18:49
Mutta+vaikean+Adhd+ihmisenä+aivot+eivät+ole+jääneet+9-12+vuotiaan+lapsen+ymmärrys+ja+lapsen+tasolle.
Ellei+ole+sitten+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+diagnoosi+laitettu+suojelevana+diagnoosi+juttuna.
29.08.2022 22:12
Koska+käsityksen+mukaan+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+saaneilla+on+aivojen+kehitys+jäänyt+oppimisen+ja+ymmärryksen+suhteen+9-12+vuotiaan+lapsen+tasolle+ja+ei+kukaan+9-12+vuoden+iässä+oleva+lapsi+osaa+suunnitella+pään+sisällä+näin.
29.08.2022 22:09
Ei+ole+minua+kohtaan+oikein+kun+työkeskus+ryhmässä+ohjaajat+vaati+asiakkuuden+lopetusta+sillä+perusteella+vien+Ohjaajien+työ+ajasta+yli+puolet+ja+muut+asiakkaat+pelkää+minua+työkeskus+työtoiminta+ryhmissä+ja+samasta+syystä+Rinnekodin+ryhmäkoti+asumisen+suhteen+vaati+vuokra+sopimuksen+purkua+ja+sano+että+yksilöllinen+asuminen+on+oikea+paikka+minulle
16.08.2022 22:23
Kissojen+seurassa+otan+älyllisen+kehitysvamman+saaneena+ainoastaan+ohjauksen+vastaan+eli+sellainen+asuntola+johon+ohjaajat+toisi+kissan+silloin+minulla+onnistuu+ottaa+ohjaus+koska+ADHD+ihmisenä+minulla+on+vahva+oikeuden+taju+ja+vahva+luonne+josta+syystä+muka+haasteellinen+asiakas+ryhmä+olen+itse.
16.08.2022 14:21
Minulla+kirjoitti+kehitysvamma+ryhmän+valvoja+minulla+on+pakkomielle+jos+en+osaa+kirjoittaa+muusta+kuin+Kehitysvamma+jutusta+uusi+Tukihenkilö+joka+opiskelee+Kehitysvamma+sano+jos+en+osaa+olla+puhumatta+muusta+kuin+Kehitysvamma+jutusta+sen+mielestä+muka+Autismi+olen.++Kehitysvamma+puolella+lääkärit+sanovat+Kehitysvamma+Ekko+on+minulla
16.08.2022 14:19
Samasta+syystä+Kehitysvammaisten+puolella+työkeskus+ohjaajat+vaati+ja+Etevan+asuntola+ohjaajat+vaati+purkaa+vammaissosiaali+työntekijää+Asuntola+palvelut+ne+vetosi+siihen+että+käytös+häiriöt+eivät+kuulu+älylliseen+kehitysvammmaan+ja+vuosi+sitten+vammaissosiaali+työntekijä+sai+tietää+olen+toiselle+älyllisen+kehitysvamman+saaneelle+yrittänyt+kirjeessä+myydä+lääkkeitä+niin+että+saan+itselleni+pimeästi+rahaa+kotiin+kaappiin+säästöön.+++Vammaissosiaali+työntekijä+sano+että+ei+uskalla+minulle+edes+selvittää+enää+Kehitysvamma+puolella+mitään+ryhmäkoti+paikkaa.
16.08.2022 14:17
Sähköposti+kopio.+Hei,
jouduin+sulkemaan+Kohdataan+sometunnuksesi+toistaiseksi.++Et+voi+kirjoitella+että+Jaakon+kaltaiset+haluaisit+myrkyttää,+kun+hän+ei+pidä+kehitysvamma-sanasta.+Todella+kamala+kirjoitus!+Tuollaisia+ei+julkisesti+eikä+yksityisviesteissäkään+kirjoitella!
Lisäksi+tuo+jatkuva+kehitysvamma/adhd/ekko/diagnoosiaiheinen-kirjoittelu+häiritsee+toisia,+koska+kirjoitat+ja+toistat+koko+ajan+itseäsi+eikä++täällä+ole+muita+samoista+asioista+kirjoittelevia+sinulle+kaveriksi.++Sinun+on+todella+vaikea+ottaa+toiset+huomioon+ja+toistuvasti++ja+mielestäni+osittain+tahattomastikin+loukkaat+toisia.+Se.+että+sinulla+on+oma+vammasi,+ei+tarkoita+että+sinä+et+voisi++ja+pystyisi+kehittymään+ja+ottamaan+vastuuta+siitä,+mitä+kirjoitat.+Kysymys+on+myös+osittain+tahdotko+kehittyä+näissä+asioissa?++Kaikki+ei+ole+kiinni+siitä,+saatko+oikean+diagnoosin+tai+saatko+oikeaa+tukea+vaan+on+kysymys+myös+omasta+asenteesta+ja+tahtotilasta.+
Valvojana+on+nyt+pakko+sanoa,+että+toistaiseksi+en+avaa+sinulle+tunnuksia+Kohdataan+someen+ainakaan+niin,+etten+itse+ole+paikalla+valvomassa+kirjoitteluasi.
On+ehkä+myöhemmin++syyskuussa+mahdollista+se,+että+avaan+tunnuksesi+aamulla+ja+suljen,+kun+itse+poistun+linjoilta,+niin+silloin+voit+kirjoitella+sen+aikaa+muiden+kanssa+ja+pystyn+valvomaan+mitä+kirjoitat.+Ymmärrän,+että+sinulla+omat+vaikeutesi+kommunikoida+kirjoittamalla+toisten+kanssa+ja+tarvitsisit+siihen+paljon+enemmän+tukea,+kuin+mitä+nyt++saat.+Mutta+minun+on+huolehdittava+myös+toisten+hyvinvoinnista+Kohdataan+palstalla.+
t.Valvoja
16.08.2022 14:12
Miksi+uusi+työntekijä+joka+opiskelee+Kehitysvamma+alaa+sanoo+minulla+sen+mielestä+väärin+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+kysyin+työntekijältä+millä+perusteella+sen+mielestä+minulla+Kehitysvamma+väärin+se+sano+että+kun+luen+Kehitysvamma+aiheisia+kirjoja+niin+siitä+muka+tietää+että+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+laitettu+väärin.+Nyt+se+työntekijä+joka+opiskelee+Kehitysvamma+alaa+kielsi+minua+olemasta+muiden+Kehitysvammaisten+parissa+vapaa+ajan+kaveri+koska+ne+muut+Lievästi+älyllisesti+kehitysvamman+saaneet+ihmiset+valittaa.+Miksi+helvetissä+Kehitysvamma+puolella+ei+voi+kertoa+muille+asiakkaille+että+joillakin+on+Heikkolahjaisuus+todettu+koko+testi+ja+Heikkolahjaisuus+ei+ole+mikään+diagnoosi+josta+syystä+sen+katsotaan+kuuluvan+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+toiseen+ääri+päähän.
08.08.2022 17:08
Ei+ole+näin.+Jos+ohjaajat+sanoo+että+älyllisesti+kehitysvamman+saaneena+ei+pitäisi+yksin+osata+maksaa+vuokra+laskut+netissä+ja+kehitysvammmaisten+tukiliiton+sivuilla+lääkäri+Maria+Arvio+on+todennut+ne+joilla+on+Lievästi+älyllisesti+kehitysvamman+saaneilla+on+nettipankki+tunnukset+itsellään+niillä+on+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+diagnoosi+väärin+laitettu,+mutta+kyseinen+Maria+Arvio+ei+suostu+silti+purkaa+väärin+laitettua+Lievää+älyllistä+kehitysvammaa.++Ja+jos+minun+psykologi+papereissa+lukee+kielellinen+älykkyys+taso+75äö++ei+täsmää+psykologi+papereissa+tämä+Lievään+älylliseen+kehitysvammmaan.+Se+mitä+olen+lukenut+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+älykkyys+taso+on+69-70+äö.++Kun+tilasin+netistä+erilaiset+eväät+Kehitysvamma+kirjan+mitä+tarkoittaa+kun+siinä+luki+ne+joilla+on+entinen+Heikkolahjaisuus+eli+Laaja+alaiset+oppimisen+vaikeudet+kuuluu+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+toiseen+ääri+päähän?+Näin+luki+Kehitysvamma+kirjassa+onko+siis+Suomessa+katsottu,+että+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+älykkyys+taso+voi+olla+80äö+ylimmillään,+koska+vastaavaa+kirjoittaa+Kehitysvammaisten+tukiliitto+sivut+ja+lukee,+että+ne+joilla+on+vaikea+ADHD+on+muka+lähellä+älyllistä+kehitysvammaa.+++Kuuluuko+Lievään+älylliseen+kehitysvammmaan+tämä,+että+tuntuu,+että+toinen+kehitysvamman+saanut+asiakas+vainoaa+minua+ja+se+täytyy+minun+saada+tappaa.+Kykeneekö+teidän+mielestä+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+saaneena+kirjoittaa+pitkiä+viestejä?++Se+mitä+kaksois+diagnoosi+ihmisenä+tiedän+ne+joilla+on+pelkkä+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+ne+eivät+osaa+lukea+minun+pitkiä+viestejä+ja+minä+en+osaa+kirjoittaa+lyhyesti+enkä+osaa+puhua+hitaasti+ja+helpoilla+sanoilla.++Voisiko+minulla+johtuu+tämä+kaikki+Heikkolahjaisuus+taso+jutusta.++Mielestäni+Kehitysvammaliiton+pitäisi+selvittää+jos+kerran+Kehitysvamma+kirjassa+lukee+että+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+toiseen+ääri+päähän+kuuluu+ne+joilla+on+Heikkolahjaisuus+ja+tämän+uusin+muoto.++Itselläni+on+muka+ohjaajien+mielestä+Autismi+Ekko+jos+lääkäri+lausunnoissa+lukee+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+ja+ADHD+niin+silloin+ei+ole+oikea+sana+Autismi+Ekko+vaan+Kehitysvamma+Ekko+ja+ne+kehitysvamman+saaneet+joilla+on+Heikkolahjaisuus+todettu+koko+testi+psykologi+papereissa+niillä+on+kuvien+tunnistus+ainoatakaan+mennyt+69+ja+loput+mennyt+tyhmästi+71-85äö+.+Itse+olen+saanut+kuulla+vammaissosiaali+työntekijältä+suoraa+minulla+käytös+häiriöt+eivät+muka+kuuluu+Lievään+älylliseen+jos+yrittää+saada+myytyä+lääkkeitä+eteenpäin+muille+Lievästi+älyllisesti+kehitysvamman+saaneille+kirjeenvaihto+jutun+kautta+ja+kun+kerroin+tekisi+mieli+myrkyttää+sellainen+asiakas+joka+kieltää+käyttämästä+omaa+kehitysvamma+sanaa+niin+vammaissosiaali+työntekijä+sano+että+minulla+ei+täsmää+Lievään+älylliseen+kehitysvammmaan+käytös+eli+kuulemma+ne+joilla+on+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+ne+eivät+kosta+muihin+asiakkaisiin+sitä+että+tekis+mieli+tappaa+toinen+asiakas.++Ja+mitä+tiedän+kaikki+muut+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+saaneena+vihaa+omaa+kehitysvammma+diagnoosi+sanaa+en+ymmärrä+miksi+minä+olen+ainoa+joka+on+kiinnostunut+lukemaan+kirjoja+omasta+kehitysvamma+diagnoosista.+Uusi+Tukihenkilö+joka+opiskelee+Kehitysvamma+sano+että+kun+puhun+ainoastaan+mitä+asioita+on+jätetty+kirjoittamatta+kehitysvamman+suhteen+sano+minulle,+että+silloin+minun+Kehitysvamma+muka+väärin.++Jos+joku+teistä+tuntee+toisen+älyllisen+kehitysvamman+saaneen+joka+ei+osaa+kirjoittaa+lyhyesti+asiaa+niin+laita+henna+Koskela+Facebook+sivuilla+viesti+minulle.++Minua+ei+hyväksy+enää+työkeskus+ryhmään+koska+en+ota+ohjausta+vastaan.+Itse+epäilen+PDA+piirteitä+minulla+on+koska+saan+kuulla+että+miksi+käsken+muita+tekee+asioita+omasta+puolestani+PDA+on+vasta+Autismin+alaprofiili+mutta+moni+PDA+Facebook+sivuilla+kirjoittanut+ADHD+ja+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+jonka+alle+kuuluu+myös+saada+PDA.+Mielestä+myös+Narsisti+jutun+alle+PDA+kuuluu.++Itsellä+lukee+ADD/ADHD+9/9
08.08.2022 01:56
Minun+vuokrat+maksan+itse+minulla+ei+ole+vanhemmat+hoitanut+pankkitili+sopimuksia+sen+jälkeen+,+kun+täytin+18+eikä+ole+koskaan+ollut+edunvalvontaa.++Asuntola+ohjaaja+joka+vieressä+katsoi+kun+maksoin+yksin+laskut+sano+että+minulle+olisi+laitettu+väärin+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+diagnoosi.+Että+olen+ikuisesti+selvittämättä+jäänyt+Asperger+eli+Autismin+kirjon+ihminen.+++Uusi+työntekijä+joka+opiskelee+Kehitysvamma+sano,+että+ne+joilla+on+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+eivät+ole+kiinnostuneita+lukemaan+kehitysvamma+aiheisia+kirjoja+kuten+minä+olen+ja+puhun+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+ja+ADHD+saaneena+vain+kun+Kehitysvamma+kirjoissa+lukee+asioita+joita+minä+oppinut.+Itselläni+on+epätasainen+kyky+nettitaidot+100+kun+taas+ihmisuhde+taidot+nolla+tasolla.++Uusi+työntekijä+taas+vaati+Kehitysvamma+lääkärille+lähtee,+koska+sen+mielestä+myös+älyllisen+kehitysvamman+olen+saanut+väärin.+Kun+se+katso+psykologi+paperit+sano+että+kielellinen+älykkyys+75-80+äö+ruksi.++Kehitysvamma+kirjaa,+kun+luin+siinä+luki+näin+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+toiseen+ääri+päähän+kuuluu+ne+joilla+on+entinen+Heikkolahjaisuus+eli+nykyään+Laaja+alaiset+oppimisen+vaikeudet.+Eli+kyllä+vaan+Suomessa+ihmiset+saavat+Lievän+älyllisen+kehitysvamman+vaikka+älykkyys+taso+on+mennyt+yli+70+äö
06.08.2022 12:19
Äly+kännykkä+ei+anna+vaihtaa+riviä+kuten+tietokone.++Ja+pilkku+tulee+ennen+näitä+sanoja+että,jotta,koska+ja+kun.+Siksi+et+saa+selvää+kun+puhelimella+ei+saa+rivin+vaihtoa.++Ja+koko+ajan+ne+joilla+on+Lievä+älyllinen+kehitysvamma+valittaa+minulle+samaa,+kun+sinä,+että+ei+saa+selvää+pitkistä+kirjoituksista.++Minulla+on+toinen+Diagnoosi+vaikea+ADHD+johon+kuulemma+kuuluu+rönsyilevä+puhe+ja+rönsyilevä+kirjoitus.++++ADHD+on+todettu+tulee+synnytyksen+hapen+puutteesta+ja+ADHD+on+suvun+geeneissä+perinnöllinen.+++ADHD+on+aivojen+kehityshäiriö.
28.07.2022 08:40
1 / 2