Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen. Mutta en homoudesta, sillä elelen nyt yksin toistaiseksi. Homoudesta en ole tosin Jumalan mielestä syntinen muinakaan päivinä, sillä en makaa miehen kanssa. Mutta olen ihmisten mielestä syntinen koko ajan homouden takia.
21.01.2015 16:21
Jumala on sama eilen ja nyt, ei muutu, sanotaan aina. Miksi haluat, että en ajattele Jumalaa kuten Raamatussa kerrotaan? En minä muutakaan tiedä.
VT sopii juutalaisille, koska se on heidän uskontoaan. En osaa arvioida kuinka syntisiä israelilaiset ovat tai ovat olleet. Kristityillä on monta suuntaa, koska ei näköjään löydy yhteistä säveltä edes perusasioista.
20.01.2015 22:14
No sovitaan sitten niin, että olin luonnoton ja syntinen jo 6- vuotiaana, eikä asiaa saa muutettua. Tehdään siis sovinto tältä osin.
20.01.2015 21:27
Jos vaikkapa minä tulisin "taivaallisen Isän kaltaiseksi" , niin aika hulluksi menisi. Ainakin, jos on kyse siitä Jumalasta, joka seikkailee Raamatussa.
Minä nimittäin alkaisin surmata ihmisiä; esim. surmaisin miekalla kaikki, jotka sortavat leskiä ja orpoja, kuten Jumala aikoi tehdä. Ja kävisi niinkin, että alkaisin kerätä rahaa ihmisiltä heidän henkiensä sovittamiseksi.
Jotain sellaista on olla Jumala Raamatun mukaan. Mutta tämä ahdas portti jakaa näköjään kansaa: se merkitsee eri ihmisille eri asioita; vähän kuten aiemmin kirjoitinkin.
20.01.2015 16:46
Luulen vahvasti, että Raamatussa on vain vakavaa puhetta. Jos hauskuutta löytyy, niin se on lähinnä tahatonta huumoria. Neuvoni: ei taida kannattaa edes etsiä.
20.01.2015 16:33
LYHYESTI, mutta vain sinun omaa mutua. En itse 6-vuotiaana huomatessani tykkääväni miespuolisista, että olin hylännyt siinä "Jumalan sanan ja tahdon". Itse asiassa en tainnut silloin edes tietää mitään Jumalan sanasta.
Jos Jumala ei ole homoa luonut, niin sellainen kuitenkin olen ja moni muu.
20.01.2015 16:30
Mutta se osoittaa sitten myös sen, ettei naisia pidä laskea väkilukuun missään tilanteessa. Ja sekö tekisi Suomen naurunalaiseksi koko maailmassa!
20.01.2015 11:09
TIMPURI, joo. Tiedän kyllä elämän varrella oppineena vastauksen: kullakin on oma kapea tie, joka levenee aina tarpeen tullen. Pientä lipsumista on ollut havaittavissa kaikkien kohdalla. Sen takia niin moni tulee pettymään: olisi pitänyt enemmän taipua.
20.01.2015 11:03
Itse sekä naisen kanssa avioliitossa eläneenä, että nykyisin miehen kanssa yhdessä, niin voin vakuuttaa tämän: miehen kanssa on parempaa yhteiselämää kuin oli naisen kanssa. Voi sanoa, että miehet ymmärtävät toisiaan paljon paremmin kuin mies ja nainen toisiaan. Ainakin minä.
Siksi kahden miehen välinen avioliitto ei ole irvikuva, vaan hyvä parisuhde.
19.01.2015 23:20
En tiedä mikä estäisi miestä tykkäämästä miehestä myös seksuaalisesti. Tykkään miehestäni kaikin tavoin kaikella rakkaudella.
Ja olen myös isä, koska en nuorempana uskaltanut alkaa miehen kanssa suhteeseen, ja menin aivoon naisen kanssa. Silloin oli aika vaikea aika olla homo. Avioliittoni kaatui mahdottomuuteensa, koska halusin olla miehen kanssa.
Olen sen oppinut, ettei pidä yrittää olla mikään muu kuin mikä on. Sellainen rikkoo vain itseä, ja tapauksessani myös muita.
19.01.2015 22:57
Niin, otin arpapelin sen takia, että niin MONI on mielestään menossa kapeaa tietä taivaaseen, mutta vain HARVA läpi menee.
Kuka sen sitten määrittelee mitä siihen sisältyy miten Jumalan kuuliaisuuteen pitää taipua?
19.01.2015 19:49
Ateismi olisi pelastus, mutta uskonnolliset ovat sotajalalla. Näin Ranskassa, ja myös Belgiassa, Jos ei jotain tehdä uskonnon vihan estämiseksi, niin... luterilaiset maat ovat kai aika liberaaleja, ja säästyneet vielä islamin terrorilta.
Nämä maat ovat osin Saksa, Suomi, Norja, Ruotsi ja Tanska. Näissä maissa on myös homojen avioliitot sallittu, paitsi ei yhdessä.
19.01.2015 19:08
Ei ole kieltänyt, mutta näkyy olevan aivan yleinen käsitys, ettei homoseksuaaliset voi olla uskossa. Onneksi sinä olet toista mieltä?
19.01.2015 18:55
Joka tapauksessa itse Jeesus on sanonut,, että vain HARVAT menevät ahtaasta portista läpi taivaan kotiin. Voi olla niin, että monet luulevat olevansa menossa kapeaa tietä, mutta vain harva heistä menee sitä oikeasti.
Voi ajatella siten, että kuikin määrittelee itse mikä on se kapea tie, mutta Jeesus on määritellyt sen varmaan jo paljon aiemmin. Siksi monet tulevat pettymään totuuden hetkellä. Ehkä on kyse ikään kuin lottovoitosta; suurin osa ei voita pääpottia, mutta joku aina silloin tällöin. Muut jäävät ruikuttamaan.
19.01.2015 18:51
Niin EVITA-. On kyse pienistä porukoista: 1% maailman rikkaita, ja 2-3% avioon haluavia homoseksuaalista Suomessa.
Omaisuuden noin suuri epätasaisuus ei vaikuta reilulta, monet vielä kähmivät kaikin epäilyttävien keinoin lisää. Köyhillä ei ole juuri mahdollisuuksia rikastua. On ehkä kuitenkin eri tasolla oleva asia, että sekä heterot että homot voivat avioitua haluamansa kumppanin kanssa. Se on helpommin toteutettavissa kuin että kaikilla olisi yhtä paljon rahaa.
19.01.2015 13:21
Juu, se on Raamatun aikaa. Raamatussa ei naisia edes lasketa väkilukuun, joten voi vähän ajatellakin, että kannattaako Raamatusta katsoa miten pitää toimia.
Sebeteus sai 12 poikaa, ei yhtään tyttöä. 12 on uskonnoissa pyörivä luku; myös Horus-jumalilla oli 12 opetuslasta, varmaan miehiä kaikki.
Me elämme aikaa, jossa naisillakin on paikkansa; he saavat jo äänestääkin, vaikka Raamatussa heidän mielipidettään ei kyselty. Ja kristinuskossa on naispappeja siellä täällä tälläkin hetkellä.
19.01.2015 10:30
Jos et ole ateisti, niin sinun kyllä kannattasi ottaa kiinni siitä mitä Jeesus on opettanut ja kertonut millaisia hänen seuraajansa ovat. Muuten kuljet harhapoluilla: kuka muu sinuun voi saada vaikutuksen kuin Jeesus? Ketä seuraat, jos et hänen opeistaan välitä?
19.01.2015 10:18
"Tosi kristittyjä" taitaa olla niin surkean vähän, ettei heidän äänensä juuri vaikuta. Räsäsen puolueen kannatus on noin 4%. Muita on mittavasti enemmän.
Näin jostain syystä unta, että tämä laki tulee voimaan ihan tuosta vaan, ja sen jälkeen on maassa ihmeellinen rauha. Ihmiset ovat sopuisasti ymmärtäneet, että näinhän sen pitääkin olla.
19.01.2015 10:11
Niin. En itse silloin, kun ensimmäisen kerran huomasin tykkääväni miespuolisista, (olen mies), niin ei käynyt mielessä, että tein siinä valinnan. Ollin 6-vuotias.
Monta muuta asiaa on voinut muuttaa, mutta jotkut piirteet ovat ja pysyvät. Kuten se, että yhä 50 vuotta myöhemminkin tykkään miehistä.
19.01.2015 10:01
SAMIA ei ikinä näytä mitään tajuavan. Jäänee tuohon tilaan.
Ateistina en vihaa uskontoja, enkä Jumalia. Mutta islamin järjettömyys ja fanaattisuus olisi saatava aisoihin. Jumalia en usko olevan missään, joten ei voi vihatakaan. Mutta monta asiaa maailmassa rakastan ja nautin, oli sitten mistä lähtöisin.
18.01.2015 22:03
10 / 592