Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Itsekin olen todennut, että uskoville ei yleensä kelpaa Raamattu sellaisenaan kirjoitettuna tekstinä, kuten itse olen lukenut sanasta sanaan. Mystinen pyhä henki muuttaa tekstin ihan toiseksi kuin Raamatussa lukee. Aihe tuntuu olevan uskoville vaikea pala, kun ei kommentteja kuulu eikä näy.

Aika paljon on ollut kuitenkin muita tutkimuksia ja päätetelmiä, että koko Jeesusta ei tainnut ollakaan, tai ei ainakaan sellaisena kuin Raamattu esittää. Miten vastataan?
  2. Raamatun käännösvirheet ja ristiriitaisuudet eivät voisi olla edes mahdollisia, jos Jumala olisi todella ollut kirjoitusten takana. Kaikki kirjoituksethan olisivat täydellisiä ja ymmärrettäviä. Mutta kun kirjoitukset ovat sieltä sun täältä pitkien aikojen kuluessa koottu, niin lopputulos on ristiriitaisuuksien sekamelska, jota ei voi selitellä sillä, että vain uskovat voivat sitä ymmärtää. Jumalahan ilmoitti sanansa ja käskynsä koskevan aivan kaikkia. Eli tekstin pitäisi siten olla kaikille selvää ja ymmärrettävää Jumalan sanaa.

En minä usko sen kummemmin vaikkapa Marxin oppeihin, mutta kyllä kirjoituksista ja tarkoituksesta sentään selvää saa. Miksi Jumala muka halusi kirjan, jota vain häneen uskovat voisivat ymmärtää? Ja täälläkin toiset uskovat sanovat pyhän hengen selittävän ne vaikeaselkoiset tarinat, toiset taas sanovat vain uskovien ymmärtävän ne. Mutta minä olen huomannut, että jokaisella näyttää olevan oma tulkintansa Raamatun sanoista. Eli ei Jumalan eikä Pyhän hengen sanaa, vaan ihan jokaisen omaa sanaa. Muutenhan kaikki uskovat ymmärtäisivät Raamatun tekstit samalla tavalla.

Ristiriitaisuudesta olkoon esimerkkeinä vaikkapa se, että käskynä on "älä tapa", mutta Jumala itse tappaa kaikki Egyptin esikoiset sekä se, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa, mutta Raamatussa monet ihmiset ovat nähneet Jumalan. Olen valmis uskomaan, että Raamattu on vain ja ainoastaan miesten kirjoittama. Vai voiko Jumala olla todella sitä mieltä, että naisen rahallinen arvo on vain 60% miehen arvosta? Ja orjan saa tapaa joissakin tapauksissa ilman rangaistusta. Jumalanhan pitäisi olla tasapuolinen.

Vai eikö Jumalaa ole?
  3. Kuten tiesinkin, Lahtari ei kyennyt osoittamaan minun vääristelyitä.

Mutta avausviestissä Lahtari esittää Raamatun tuomitsevan esim homoliitot. Se on vastoin Raamatun opetuksia. Perustelu: Raamatussa ei ole sellaista teksiä eikä opetusta. Ainoa asia mistä Raamattu ja se Paavali puhuu, on miesten kanssa makaaminen, joka ei ole sama kuin homoliitto. Vai onko heteroliitto sama kuin maata yhdessä ilman muuta sisältöä?

Sitten Lahtari esitti, että homotkin ovat valmiita hyväksymään, että Raamattu tuomitsee väkivallan, sodan, varastamisen ym. Ikävä kyllä Raamattu ei tuomitse sotaa, olihan Jumalalla ihan omat sotajoukotkin. Jumala itse harrasti väkivaltaa esim. tappamalla kaikki Egyptin esikoiset. Minä esitän että Lahtarin Raamatun opetus on virhellistä, perusteluna nuo mainitsevani asiat, jotka Lahtarikin varmaan Raamattua lukeneena tietää.

2. viestissä 10.12. Lahtari tietää, että Jumalan silmissä nykyinen kristikunta on vielä moitittavampi kuin tuhottu Sodoma, koska kirkko hyväksyy avionrikkojat ja homot riveihinsä.

Sodoman pahuus on Jumalan silmissä esitetty Jesaja 1 kerrottu seuraavasti: "Kuulkaa Herran sana te Sodoman päämiehet... Lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankikkaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. Hesekiel 16: 49-50 : Tämä on Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. " 1 Mooses 18: 20 Jumala puhuu ennen Sodoman tuhoamista: " Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat."

Yläpuolella niitä syntejä on sitten lueteltu. Ei siinä näy avionrikkojista eikä homoista mitään, joten taas Lahtari on syyllistynyt väärään Raamatun opetukseen moraaliasioissakin. Hyi, mitähän Jumala sellaisesta tykkää? Ja miten saat homoudesta moraaliasian? Homoushan on sukupuolinen suuntautuminen, kuten heterouskin. Eihän siinä ole mitään moraalitonta eikä pahaa.