a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Neulomista ja ehkä roseviiniä tölkillinen illalla.
Työnantaja täyttää pyöreitä ja neulon vähän tällaista, mutta mustaa itse mallin suunnitellut, pitsistä shaalia. Melkein valmis jo. Ja sitten aloitan tyttärelle joululahjaksi samantapaista. Ja ei pidä itseäkään unohtaa. Et aikamoinen pyöröpuikkojen suhina täällä.
Tilasin netistä ohutta Reilun Kaupan lankaa, baby alpaca, silk, ja cashmere laatua.Ja olen ihan hurahtanut tähän puuhaan. Laitan onnittelukorttiin tämäntapaisen tarinan mukaan: "Tämän neuleen valmistuksessa käytetty lanka on Reilun kaupan tuote. Neuleen missään vaiheessa ei ole harrastettu riistoa, ei käytetty orjatyövoimaa eikä lapsityövoimaa. Langat on kehrännyt ja käsin värjännyt Raguel Uruguaissa ja lanka ehkäisee köyhyyttä siellä. Mallin on suunnitellut ja neuleen itse kutonut, Miljoona Suomessa. Neulominen on ollut hauskaa ja rentouttavaa ajankulua. Tämä neule on on uniikki ja tuokoon se paljon onnea ja iloa myös käyttäjälleen."
Täytyy vaan ymmärtää lopettaa sit neulominen ajoissa illalla jos sen rose tölkin avaan, ettei silmukat karkaa, heh heh...
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=138&d_id=14&lang=fi - Maailma ei ole mustavalkoinen. on olemassa positiivisen ja negatiivisen lisäksi myöskin realisti.
- Jep, mielenkiitoinen aihe. Mutta tämä "onnekas" lähtee fillaroimaan tuuleen ja sateeseen, iltavuoro kutsuu. Hauskaa päivän jatkoa vaan kaikille.
- Kokoomuksen propagandaa. Yritetään väittää et jos toivot tulevasi rikkaammaksi, sun tulee ajatella positiivisesti ja antaa äänesi niille joilla on rahaa, ja niin sinustakin tulee rikas....hah hah haa... Huijausta.
Ja on muuten varmaan tottakin, et moni luulee noin, mistä ne muuten saisi ääniä niin paljon, ei Suomessa ole rikkaita niin paljon, on vaan niitä jotka toivovat olevansa rikkaita, ja luulevat ja toivovat rikastuvansa olemalla positiivinen. Ja jos on kovin tyytyväinen pieniin tuloihinsa, niin äkkiä voi luulakkin kuuluvansa vallan onnekkaisiin... - Miesten ja naisten älykkyys on erilaista ja älykkyydestä ei ole mitään hyötyä jos sitä ei käytä.
http://tieku.fi/ihminen/aivot/miesten-aly-on-erilaista-kuin-naisten - jep mukaan tuli cokiksen makuista uutetta yksi pullo kaupan päälle . Sitä en ole vielä maistanut. Mä tykkään vissystä.
- Oi varmaan tosi hyvää. Täytyypä kokeilla.
Itse join kans mansikkaista eilen, Fresita pullo meni. Ja olen ostanut torstaina soodastream laitteen ja tein justsa äsken ihanaa vissyvettä. Hiukan minä jännitin, osaanko sen kaasupullon asentaa siihen koneeseen, mutta hyvin se kävi. et kippistä vaan omatekoisella vissyvedellä.
Ja lehmä olisi ehdottomasti parempi eläin suomen vaakunaan, kuin leijona, olen kanssasi samaa mieltä. - Mun elämä on mennyt kaikkien odotuksia paremmin. Huonoista lähtökohdista ponnistin ja olen saanut sen mitä olen halunnutkin.
- Jep. Monta kertaa on tullut vaihdettua. Jopa vieraassa maassa ja vieraalla kielellä. Uudet kuviot ei ole koskaan pelottanut, vaihtelu virkistää.
Olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä niitä voimavaroja löytyy kun ensin löytää sen oman jutun. Paljon on kivaa työtä maailmassa. - Täs yritän itsekin katsoa telkkarista tota NCIS.ssää samalla ja kirjoitella mainoskatkoilla niin ajatukset lentelee...
- Helppo juttu. Koiralle kun kelpaa mikä tahansa kauhistus, se kun ei osaa valittaa ja kieltäytyä sitä kantamasta kaulassaan.
- Tervetuloa 50 plussalaisiin.
Meiltähän ei edes lasketa kaikkia työvuosia eläkkeisiin, siis jos on aloittanut työt nuorena, alta kakskymppisenä. Ja eikös se työeläkkeen kertyminenkin lopu jossain vaiheessa myös näin iäkkäiltä? Taidetaan nipistää molemmista päistä, heh heh.
Samoin myös ei meidän ikäluokka taida saada niitä hyvityksiä opiskeluistakaan. Nykyiset ammattikorkeakouluopiskelijat saavat jotain korotusta tuleviin eläkkeisiinsä opiskeluista, mut se ei koske meidän ikäluokkia varmaankaan...et ihan hyväntekeväisyyttä tää lienee... - Jep. Se on tärkeää, että saa itse vaikuttaa työnsä suunnitteluun ja toteutukseen. Sen kun ne työnantajat ymmärtäisivät, niin olis työilmapiiri hyvällä mallilla. Paljon on varmasti itsestäkin kiinni, kun täytyy osata tuoda ajatuksensa rakentavalla tavalla julki.
Itsenäisestä työtä minullakin ja omaa luovaa hulluutta minäkin toteutan. Lapsista saan iloa ja energiaa.
Nyt täytyy rientää iltavuoroon. - Auttaiskohan se jos kävisi juttelemassa työterveyshuollossa. Itsekin olen myös ollut parissa työpaikassa, missä työpaikan ilmapiirit olivat jotenkin ikääntymisvastaisia ja työkokemusta ei arvostettu. Työterveyslääkärillä juttelu auttoi ja löysin ihan uuden työpaikan sitämyöten. Ei siis mitään työpaikan sisäisiä siirtoja tai muutoksia vaan ihan kokonaan uusi työ.
Riippuu tietysti alasta löytyykö uusia kevyempiä työtehtäviä. Hoitoalalla lastenhoidon parissa on vielä suuressa kaupungissa ollut jopa valinnanvaraa toistaiseksi. Vuoden päästä minullakin on muutosten aika, tämänhetkinen työni loppuu ensi syksynä.
Työn ehdoilla on suurin osa meidän ikäluokkaamme koko ikänsä elänyt. Ensin lapsena lapsityövoiman uhrina ja nyt tulevaisuudessa vanhana vanhustyövoiman uhrina, samat ihmiset. Tsemppiä työläisille. - Nyt löytyi muutama hauska ohje, sitä heijastavaa lankaa vaan tartteis tilata.
http://greatamigurumi.blogspot.fi/ - Joku sellainen vois olla kiva. Aattelin justsa et jos teen heijastimen kymmenen vuotiaalle pojalle, niin ei se todellakaan voi olla kukka tai sydän.
Jos tekis inventaarion noille syksy ja talvi kengille kuluis se aika siinäkin. - Joo tylsää on sunnuntait. Hiljaista on ja ei siellä makkarissakaan kehtaa kokopäivää puuhastella. Sunnuntait on mulle kans pakkopullaa.
Omelis taas jotain, mutta kaavapaperi on loppu ja isotöistä projektia ei viitsi aloittaa sunnuntaisin, kun ei yksi päivä riittäisi ja pitäis jättää seuraavaan viikonloppuun. Mä en mielellään keskeyttäisi mitään.
Jos tilais netistä sellaista liikenteessä heijastavaa virkkauslankaa ja virkkais jotai pieniä liskoja heijastimeksi, siinä virkkauksessa ei menis ku muutama tunti. Oliskos kellään parempia virkkaus ideoita heijastimiin? - Tottakai ollaan facebookissa. Se on kätevä. Omien sisrusteni kanssa vaihdellaan kuulumisia ja valokuvia. Ihana saada realiaikaisia valokuvia. Niitähän voi lähettää vain privatisti, ei ne päädy tuntemattomille. Asumme eri puolilla suomea ja yksi sisaruksistani käy työkeikkaa ulkomailla, niin on mukava olla yhteydessä.
Koulukavereiden kanssa käytiin luokkakokouksessa ja oli kiva kun saatiin yhteys kätevästi toisiinsa. Oikein kiva nähdä mitä ystäville kuuluu.
Mitään tyhjänpäiväisyyksiä en ole itse alkanut kirjoittelemaan seinälle ja tietoni näkyy vain ystäville. On oma asia kuinka paljon haluaa itsestään paljastaa. Ja sieltä löytää muutenkin kaikkee kivaa, kuten esim. oman kotipaikkakunnan yhteiset kotisivut kiinnostaa minua. Kiva ja kätevä. - Ai, niin. Työnantajalta sain synttärilahjaksi lahjakortin laukkuliikkeeseen ja sieltä ostin Okay´s merkkisen suomalaisen nahkaisen käsilaukun. Meinas unohtua, hups...
- Viiskymppisellä sain mieheltä paksuja kultakoruja, kaulaketju ja ranneketju samaa sarjaa, cordelia.
Sisaruksiltani sain silkkaa rahaa ja keittiöön ihanan veljeni tekemän lakatun puisen seinäkellon. Se on sellainen suht koht pyöreä joka on sahattu paksusta puusta sillalailla että vuosirenkaat voi laskea. Ihana ja sopii hienosti yhteen mun miehen itse tekemän vitriinin kanssa.
Tädeltäni ja serkuilta yhteensä silkkaa rahaa ja jalkahoidon.
Lähisukulaisilta sain pöytähopeita kaiverrettuine nimikirjaimineni.
Omalle miehelle ostin kuuskymppislahjaksi robottipölyimurin ja pienen matkan.