Mitä saamamme syntymäpäivälahjat kertovat?

puolivälissä elämää

En viettänyt syntymämäpäiviäni juhlien, onnittelijoita kuitenkin pistäytyi ja sain muutaman lahjan.
Kipukoukun, ryppyvoidetta, lääkekonjakkia, villasukat ja ihanan lämpöisen torkkupeiton.
Ei voi olla totta, olen vasta muutaman vuoden päälle 50 ja minua pidetään ihan vanhuksena!
Vieraiden lähdettyä päätin etten IKINÄ osta mitään vanhuuslahjoja alle 70-kymppisille.

Mitä sinä sait viime synttärinäsi lahjaksi?

110

7083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kun keikuskelen

      Minäpäs Pläjäytän sulle aimo kasan suuren suuria ja siitäkin pikkusen suurempia Onnentoivotuksia :)
      Tässä se tulee: ON-NEEEEEEEE-AAAAAAAAA !!!!!

      Minä en omia syntymäpäiviä viettänyt. sain kuitenkin joitakin lahjoja.
      Pojalta sain Kuivahiivapussipakkauksen. Arvasin oitis, että pakkauksen sisällä ei voinut olla hiivapusseja, koska se oli niin raskas.
      Avasin siis pakkauksen ja pakkauksen sisältä kurkisti Kännykkä.
      Kännykässä oli myös kaipaamani navigaattori, joten en kykene enää eksyttämään itseäni minnekään. Jihuuuu, löydän siis aina itseni:)

      Kaverilta sain kynsienhoitosetin. Toiselta kaverilta sain kivan kauppakassin, jonka voi kieputtaa niin pieneksi nyytiksi, että sen voi helposti sujauttaa käsilaukkuun. Samainen tyyppi tarjosi myös ruuan ravintolassa.

      • laahustava2

        Toimiiko toi navi myös niin,et löytää itsensä?
        Minä sain tyttäreltä rillit.Pahus vaan nyt täytyy löytää itse hukkaamani tavarat eikä voi piiloutua sen taakse kun ei näe niin ei löydäkkään mitään.


      • sarvipäinen
        laahustava2 kirjoitti:

        Toimiiko toi navi myös niin,et löytää itsensä?
        Minä sain tyttäreltä rillit.Pahus vaan nyt täytyy löytää itse hukkaamani tavarat eikä voi piiloutua sen taakse kun ei näe niin ei löydäkkään mitään.

        Kun ei näe rillien läpi eikä rillittä, niin ei voi ku pillittä.

        No siis, syntymäpäivälahjat hmmm.... ne saa vain kerran elämässään.
        Mieti sitä ;-))


      • hölökyn kölökyn

        Voi kun tulin hyvälle päälle kun luvin sun kirjotuksesi.
        Mukavan vitsikästä. Onnittelut synttäreillesi.


      • aika vierähtää

        Onnea vaan en ole saanut lahjoja syntymäpäivinä enkä jouluna varmaan 15 vuoteen ,kuka niitä kaipaakaan??


      • laatuaikaa yhdessä
        aika vierähtää kirjoitti:

        Onnea vaan en ole saanut lahjoja syntymäpäivinä enkä jouluna varmaan 15 vuoteen ,kuka niitä kaipaakaan??

        Taidat olla varsin yksinäinen, "aika vierähtää".

        Kun vaimoni oli 49v., kysyin häneltä MISSÄ hän haluaa viettää 50v. synttäreitä. Vastaus oli: Ljubljanassa. Näin myös sitten teimme. "Lahja" oli mieluinen.


      • laatuaikaa yhdessä kirjoitti:

        Taidat olla varsin yksinäinen, "aika vierähtää".

        Kun vaimoni oli 49v., kysyin häneltä MISSÄ hän haluaa viettää 50v. synttäreitä. Vastaus oli: Ljubljanassa. Näin myös sitten teimme. "Lahja" oli mieluinen.

        Kerro millainen kaupunki on Ljubljana?
        Tiedän, että Ljubljana on Slovenian pääkaupunki ja suurkaupunki, ja historiallisia nähtävyyksiäkin siellä lienee.
        Mutta ihan syntymäpäivä-kaupungin tnnelmat ja tuntemukset haluaisin tietää.


      • liisa.sal kirjoitti:

        Kerro millainen kaupunki on Ljubljana?
        Tiedän, että Ljubljana on Slovenian pääkaupunki ja suurkaupunki, ja historiallisia nähtävyyksiäkin siellä lienee.
        Mutta ihan syntymäpäivä-kaupungin tnnelmat ja tuntemukset haluaisin tietää.

        Sähköpostiosoitteeni on [email protected]


    • vielä jo 54

      Tytär sanoi "äiti osta mitä haluat- minä maksan" esim kultarannekoru tai kallis kännykkä

      • Hei kun keikuskelen

        Vaivaus-harso laskeutui päälleni. Kirjoitit A:n, mutta sitten sitä B:tä et pistänyt framille. Siispä harso laskeutui.

        Elikkä kummanko ostit: Kultarannekorun vaiko Kännykän? Vai jotain muuta?


      • vielä jo 54
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Vaivaus-harso laskeutui päälleni. Kirjoitit A:n, mutta sitten sitä B:tä et pistänyt framille. Siispä harso laskeutui.

        Elikkä kummanko ostit: Kultarannekorun vaiko Kännykän? Vai jotain muuta?

        jo jo laskeutui, hän osti kännykän ja maksoi kultakaulakorun, jonka minä ostin. Kohta, kohta tulee 55.


      • mieti sitä
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Vaivaus-harso laskeutui päälleni. Kirjoitit A:n, mutta sitten sitä B:tä et pistänyt framille. Siispä harso laskeutui.

        Elikkä kummanko ostit: Kultarannekorun vaiko Kännykän? Vai jotain muuta?

        Mä sain 27v lahjaksi Alvin ja pikkuoravat 3:sen ja mupettien shown.Korttina oli Nallepuh muu metsänväki kannessa.

        Ja tämä oli minusta vain hauska,itselleni sopiva.Alvinkin jo katottu,oli muuten hyvä.
        Ja mitä tämä sitten kertoo minusta,sen voit päättää itse;)


      • Näin arvelen :)
        mieti sitä kirjoitti:

        Mä sain 27v lahjaksi Alvin ja pikkuoravat 3:sen ja mupettien shown.Korttina oli Nallepuh muu metsänväki kannessa.

        Ja tämä oli minusta vain hauska,itselleni sopiva.Alvinkin jo katottu,oli muuten hyvä.
        Ja mitä tämä sitten kertoo minusta,sen voit päättää itse;)

        Ainakin, että olet lapsellinen... et siksi, että katsot piirrettyjä, vaan siksi kun sun pitää saada lahja ja juhlia joka vuosi. Jäit ehkä jonnekin alakoululaisen tasolle. Oletan, että olet tarpeeksi vihjaillut saadaksesi tällaisia juttuja.


      • mieti sitä
        Näin arvelen :) kirjoitti:

        Ainakin, että olet lapsellinen... et siksi, että katsot piirrettyjä, vaan siksi kun sun pitää saada lahja ja juhlia joka vuosi. Jäit ehkä jonnekin alakoululaisen tasolle. Oletan, että olet tarpeeksi vihjaillut saadaksesi tällaisia juttuja.

        Ei mun tarvitse saada yhtään lahjaa.Onneksi olkoon sanominen läheisimiltä riittäisi.Tuo oletus meni huti eikä edes ollut perusteita tehdä tuollaista oletusta.


      • Hei kun keikuskelen
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Vaivaus-harso laskeutui päälleni. Kirjoitit A:n, mutta sitten sitä B:tä et pistänyt framille. Siispä harso laskeutui.

        Elikkä kummanko ostit: Kultarannekorun vaiko Kännykän? Vai jotain muuta?

        Itse itselleni naputan, ku herttileijaa lenteli muhun, ku hokasin saaneeni suorastaan Ennätyksen aikaisempiin miinuksiin.

        70 miinusta, se on heevetin paljon. Mistä näitä senttejä oikein tulee.....
        Äh... eiku.....miinuksia tulee...
        :)


    • Minä muistan

      Yhteistä laatuaikaa mieheni kanssa tunnelmallisessa ravintolassa kynttilänvalossa sieltä teatteriin.
      Näinä hektisinä aikoina arvostan ostettujen lahjojen sijaan tunnelmia, elämyksiä ja yhteistä aikaa läheisteni kanssa. Muille läheisille tein täytekakun jonka nautimme kahvin kera. Paras lahja oli kun tulivat käymään ja sillä tavoin muistivat

    • 50-vuotislahjuksien viesti oli lohduton.
      Muutama hyvä kaverini jotka tiesivät asenteeni ko. päiviä kohtaan, kävivät pari päivää aikaisemmin kainaloissaan ikääntyneet mallasviskipullot.
      En halua vetää niistä johtopäätöstä.

      Anopin lahjus oli hieno, suuri matto joka on nytkin oh:n lattialla.

      Varsinaisen "juhlatapahtuman" delgoin vaimolleni.
      Hän otti lähetystöt vastaan ja kuunteli puheet yrittäen selittää minun poissaoloani.
      olin paennut 125km:n päähän puutteen torjuntaan.

      Lähimmäiseni ovat kunnioittaneet päätöstäni olla juhlimatta vuosipäiviä.

      Kenelläkään meistä' ei ole ansiota omaan syntymäänsä!

    • Olisitko ollut onnellisempi, jos et olisi saanut lainkaan lahjoja? Pelkkiä onnitteluja vaan? Tai jos kukaan ei olisi tullut onnittelemaan vaan olisi lähettänyt tekstarin tai viestin eikä mitään tylsiä vanhuuslahjoja tai edes postikorttia kukista puhumattakaan? Kumpi on parempi vaihtoehto?

      • kurjuudenmaksimointi

        Voihan käydä niinkin ettei saa edes onnitteluja, silloin tulisi aika paha mieli.

        Vielä kurjempaa olisi jos saisi vain haukkuja ja paketillisen *askaa.


      • kurjuudenmaksimointi kirjoitti:

        Voihan käydä niinkin ettei saa edes onnitteluja, silloin tulisi aika paha mieli.

        Vielä kurjempaa olisi jos saisi vain haukkuja ja paketillisen *askaa.

        Lapsille opetetaan, että jouluna saa lahjoja, jos on ollut kiltti, muuten saa risuja. Siinä sitten lapset miettivät, missä meni pieleen, kun naapurin lapset saivat enemmän lahjoja, vaikka eivät olleet yhtään kiltimpiä. Näinkö se menee aikuisenakin? Sitäkö lahjat kertovat, että niiden saaja on ollut kiltti? Lahjat sinänsä kertovat mielestäni muistamisesta ja toisen arvostuksesta. Toinen on lahjan arvoinen. Kannattaako sitä sellaiselle lahjan antajalle mennä sanomaan ettei kelpaa, väärä lahja. Näin minä asian ajattelen.


      • PupuPuskasta kirjoitti:

        Lapsille opetetaan, että jouluna saa lahjoja, jos on ollut kiltti, muuten saa risuja. Siinä sitten lapset miettivät, missä meni pieleen, kun naapurin lapset saivat enemmän lahjoja, vaikka eivät olleet yhtään kiltimpiä. Näinkö se menee aikuisenakin? Sitäkö lahjat kertovat, että niiden saaja on ollut kiltti? Lahjat sinänsä kertovat mielestäni muistamisesta ja toisen arvostuksesta. Toinen on lahjan arvoinen. Kannattaako sitä sellaiselle lahjan antajalle mennä sanomaan ettei kelpaa, väärä lahja. Näin minä asian ajattelen.

        Lahjonnan ajankohta!

        En ole koskaan ostanut joulu- enkä merkkipäivälahjoja.

        Vaimon olen yllättänyt tilanteen mukaan lahjuksilla tai täyttänyt hänen tiedossani olleet toiveensa.
        Lastemme tarpeiden täyttäminen ei, minun toimestani, ole ollut kalenterista riippuva.

        Vaimo on hoitanut tunnollisesti kaikki joulu- ym. lahjukset samoin kuin kortit ja sen semmoiset.


      • saan ja annan
        PupuPuskasta kirjoitti:

        Lapsille opetetaan, että jouluna saa lahjoja, jos on ollut kiltti, muuten saa risuja. Siinä sitten lapset miettivät, missä meni pieleen, kun naapurin lapset saivat enemmän lahjoja, vaikka eivät olleet yhtään kiltimpiä. Näinkö se menee aikuisenakin? Sitäkö lahjat kertovat, että niiden saaja on ollut kiltti? Lahjat sinänsä kertovat mielestäni muistamisesta ja toisen arvostuksesta. Toinen on lahjan arvoinen. Kannattaako sitä sellaiselle lahjan antajalle mennä sanomaan ettei kelpaa, väärä lahja. Näin minä asian ajattelen.

        Ei varmaankaan kannata, eihän kukaan ole sitä mieltä ollutkaan että kannattaisi. Itse mietin aika tarkkaan lahjat jotka annan. Etukäteen laitan mieleen mistä sankari on kiinnostunut, saatan vähän udellakkin muilta läheisiltä.

        Itse olen mieluummin saamatta lahjaa jos vaihtoehtona on jokin hutaisu joka on ostettu vaan siksi kun jotain pitää ostajan mielestä ostaa.

        Nautin lahjojen saamisesta, varsinkin jos antaja antaa samalla jotain itsestään, eli itsetehdyt ovat parhaita, rahallisella arvolla ei ole merkitystä.

        Miksi pitäisi olla kiltti vain joskus, eikö voi olla aina?


      • laiska-lasse kirjoitti:

        Lahjonnan ajankohta!

        En ole koskaan ostanut joulu- enkä merkkipäivälahjoja.

        Vaimon olen yllättänyt tilanteen mukaan lahjuksilla tai täyttänyt hänen tiedossani olleet toiveensa.
        Lastemme tarpeiden täyttäminen ei, minun toimestani, ole ollut kalenterista riippuva.

        Vaimo on hoitanut tunnollisesti kaikki joulu- ym. lahjukset samoin kuin kortit ja sen semmoiset.

        Tuosta tuli mieleeni toisenlainen lahjontatarina. Hyvä kun muistutit.

        Minun ainoa kokemus puolison antamista lahjoista on se, että kun mua kohtaan oli käyttäydytty tosi kurjasti, seuraavana päivänä sain aina kukkia tai lahjoja muulloinkin kuin merkkipäivänä. Mitään synttäreitä tai nimppareita ei erikseen muistettu. Se oli tosiaan lahjontaa. Myöhemminkin olen ehkä ollut jonkinlaisen lahjonnan kohteena ilman että oikeesti lahjojalla olisi ollut mitkään hyvät taka-ajatukset mielessä. Itse asiassa en edes halua lahjoja, kun tarkemmin ajattelen. Inhottaa nuo entisetkin lahjojat.

        Ystävällisyys, rehellisyys ja kiltteys ovat suurimpia lahjoja mitä minulle voi antaa eikä mitkään materialliset huomionosoitukset. Sitä paitsi inhoan tarpeetonta krääsää enkä muutenkaan sellaista keräile enkä osaa koruinkaan itseäni kovin paljon koristella.


      • PupuPuskasta kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleeni toisenlainen lahjontatarina. Hyvä kun muistutit.

        Minun ainoa kokemus puolison antamista lahjoista on se, että kun mua kohtaan oli käyttäydytty tosi kurjasti, seuraavana päivänä sain aina kukkia tai lahjoja muulloinkin kuin merkkipäivänä. Mitään synttäreitä tai nimppareita ei erikseen muistettu. Se oli tosiaan lahjontaa. Myöhemminkin olen ehkä ollut jonkinlaisen lahjonnan kohteena ilman että oikeesti lahjojalla olisi ollut mitkään hyvät taka-ajatukset mielessä. Itse asiassa en edes halua lahjoja, kun tarkemmin ajattelen. Inhottaa nuo entisetkin lahjojat.

        Ystävällisyys, rehellisyys ja kiltteys ovat suurimpia lahjoja mitä minulle voi antaa eikä mitkään materialliset huomionosoitukset. Sitä paitsi inhoan tarpeetonta krääsää enkä muutenkaan sellaista keräile enkä osaa koruinkaan itseäni kovin paljon koristella.

        Minun ei ole tarvinnut pyytää anteeksi eikä hyvittää mitään!

        Monetkin tuntuvat tulkitsevan sanalliset ilmaisut kirjaimellisesti omien arvostuksiensa mukaan.

        Lahjonta = lahjus = lahja.
        Muija = muti = vaimo.
        Homppeli = homo.

        Nuo esimerkkeinä sisältämättä mitään arvolatausta.


      • laiska-lasse kirjoitti:

        Minun ei ole tarvinnut pyytää anteeksi eikä hyvittää mitään!

        Monetkin tuntuvat tulkitsevan sanalliset ilmaisut kirjaimellisesti omien arvostuksiensa mukaan.

        Lahjonta = lahjus = lahja.
        Muija = muti = vaimo.
        Homppeli = homo.

        Nuo esimerkkeinä sisältämättä mitään arvolatausta.

        Älä nyt huuda minulle, ole niin ystävällinen. Minä en tulikinnut mitään sinua koskien. Lukisitko vähän tarkemmin. Ei tarvitse ottaa itseensä kun siihen ei ole mitään syytä.

        Enhän minä sinusta ja sinun lahjojen antamisesta mitään puhunut vaan ikiomista kokemuksista. Minulla on lahjoista epämiellyttäviä kokemuksia, teillä varmasti aivan ihania. Laitoin tuon vertailun vuoksi siitä, kuinka erilaiseen tarkoitukseen lahjoja voi käyttää ilman sen kummempia yleistyksiä ja arvolatauksia.


      • PupuPuskasta kirjoitti:

        Älä nyt huuda minulle, ole niin ystävällinen. Minä en tulikinnut mitään sinua koskien. Lukisitko vähän tarkemmin. Ei tarvitse ottaa itseensä kun siihen ei ole mitään syytä.

        Enhän minä sinusta ja sinun lahjojen antamisesta mitään puhunut vaan ikiomista kokemuksista. Minulla on lahjoista epämiellyttäviä kokemuksia, teillä varmasti aivan ihania. Laitoin tuon vertailun vuoksi siitä, kuinka erilaiseen tarkoitukseen lahjoja voi käyttää ilman sen kummempia yleistyksiä ja arvolatauksia.

        Sorry! En kuitenkaan huutanut vaikka varpaani näyttävät olevankin varsin arat.

        Kuten mainitsin on asenteeni merkkipäiviin varsin karu.
        Silloin tapahtuva lahjominen menettää merkitystään koska se on tavanomaista ja odotettavissa olevaa.

        Toinen on suhtautumiseni kukkien viemiseen.
        Minun on vaikea kuvitella mitään turhempaa kuin leikkokukat.
        Vein kahdesti ruusupuskat, synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / 100g.

        Ensimmäinen poikkeus tapahtui viime keväänä Espanjassa.
        Ostin markkinoilta suuren puskan kretullinin värisiä päivänkakkaroita.
        Sen verran olen tietoinen asiasta, että jos on runsaasti silmuja niin puska kestää pitempään.
        Maksoi 2€!

        Kotioloissa vaimo olisi ihmetellyt, että mistä olen saanut ne ilmaiseksi.


      • laiska-lasse kirjoitti:

        Sorry! En kuitenkaan huutanut vaikka varpaani näyttävät olevankin varsin arat.

        Kuten mainitsin on asenteeni merkkipäiviin varsin karu.
        Silloin tapahtuva lahjominen menettää merkitystään koska se on tavanomaista ja odotettavissa olevaa.

        Toinen on suhtautumiseni kukkien viemiseen.
        Minun on vaikea kuvitella mitään turhempaa kuin leikkokukat.
        Vein kahdesti ruusupuskat, synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / 100g.

        Ensimmäinen poikkeus tapahtui viime keväänä Espanjassa.
        Ostin markkinoilta suuren puskan kretullinin värisiä päivänkakkaroita.
        Sen verran olen tietoinen asiasta, että jos on runsaasti silmuja niin puska kestää pitempään.
        Maksoi 2€!

        Kotioloissa vaimo olisi ihmetellyt, että mistä olen saanut ne ilmaiseksi.

        Minä oletankin, että järjestät rakkaallesi ihania yllätyksiä muistaessasi harvoin ja ettei lahjonta ole menettänyt merkitystään. Kyllä minäkin rakasta iloisia yllätyksiä. Niitä odotellessa... :)


      • Oskari Olematon
        PupuPuskasta kirjoitti:

        Minä oletankin, että järjestät rakkaallesi ihania yllätyksiä muistaessasi harvoin ja ettei lahjonta ole menettänyt merkitystään. Kyllä minäkin rakasta iloisia yllätyksiä. Niitä odotellessa... :)

        Mielelläni sinulle iloisia yllätyksiä järjestelisin, vaan en uskalla. On tullut kaikilta suunnilta niin monta kertaa kuvaannollisesti turpaan, että pysyn visusti piilossa kaikilta ja kaikesta. Kai se tämä loppuaika näinkin menee.


      • Oskari Olematon kirjoitti:

        Mielelläni sinulle iloisia yllätyksiä järjestelisin, vaan en uskalla. On tullut kaikilta suunnilta niin monta kertaa kuvaannollisesti turpaan, että pysyn visusti piilossa kaikilta ja kaikesta. Kai se tämä loppuaika näinkin menee.

        Kiitos Oskari. Pelkkä ajatuskin lämmittää :). Kivahan se on ilahtua, mutta kiusallista ihastua, jos iloisen yllätyksen tarjoaja ei ihan niin suurta ilahtumista halunnutkaan osakseen vaan pelkkä kiitos olisi riittänyt :) (elämä on... :) )


      • PupuPuskasta kirjoitti:

        Minä oletankin, että järjestät rakkaallesi ihania yllätyksiä muistaessasi harvoin ja ettei lahjonta ole menettänyt merkitystään. Kyllä minäkin rakasta iloisia yllätyksiä. Niitä odotellessa... :)

        -> pupu

        Inspiroit minut todella harkitsemaan vaimoni yllättämistä.

        Tottuneena lahjonnan harvinaisuuteen hänelle on taatusti yllätys jos minä vien hänet 43:na hääpäivänämme, 27.09. ( kävin juuri kysymässä ) samaan ravintolaan kuin missä kävimme 40v päivänä.
        Meson de la Costa. Hyvää mutta kallista.

        Ps. Raflaaminen ei kevennä vaimoni keittiöpuuhia kuin pelkän tiskauksen osalta osittain.
        Minä puuhan pöperöt ja sunnuntaisin olemme käyneet raflaamassa kohtuullisin kustannuksin.


    • mielilahja

      Täyskympillä viimeksi sain pelikonsolin.

      Jokunen vuosi sitten. Ahkerassa käytössä on ollut.
      Se oli paras lahja.

    • ...

      Vitutuksen.

      Aikanaan, vähän ennen viiskymppisiä sain niin hyvän vitutuksen, että peruin osittain valmistellut pileet ja menin mökille juopottelemaan kiireimmäksi aikaa.

      =DW=

      • Rimmir tänään

        Senkin ketale, tule nyt pyyhkimään tämä näyttöpääte.

        :):):) DDDD


    • Viiskymppisellä sain mieheltä paksuja kultakoruja, kaulaketju ja ranneketju samaa sarjaa, cordelia.

      Sisaruksiltani sain silkkaa rahaa ja keittiöön ihanan veljeni tekemän lakatun puisen seinäkellon. Se on sellainen suht koht pyöreä joka on sahattu paksusta puusta sillalailla että vuosirenkaat voi laskea. Ihana ja sopii hienosti yhteen mun miehen itse tekemän vitriinin kanssa.

      Tädeltäni ja serkuilta yhteensä silkkaa rahaa ja jalkahoidon.

      Lähisukulaisilta sain pöytähopeita kaiverrettuine nimikirjaimineni.

      Omalle miehelle ostin kuuskymppislahjaksi robottipölyimurin ja pienen matkan.

      • Ai, niin. Työnantajalta sain synttärilahjaksi lahjakortin laukkuliikkeeseen ja sieltä ostin Okay´s merkkisen suomalaisen nahkaisen käsilaukun. Meinas unohtua, hups...


    • Viime synttäreillä mun systeri ja sen mies tuli yllätyskäynnille.
      Ja systeri oli mulle mun lemppari voileipäkakun.
      Meillä ei nykyään yleensäkään ostella lahjoja synttäreillä aikuisille.
      Joulut on melkeimpä ainoot.
      Johan sais olla aina ostelemassa jos kaikki kissanristiäiset muistettaisiin.
      Mutta jos jotain mukavaa löytyy esim reissuilla niin sitten, mutta sekään ei ole mikään pakko.
      Niitä lahjoja voi ostella ihan muutenkin.
      Ja silloin ne kertoo välittämisestä, minun mielestäni.

      • Systeri oli tehnyt mulle ....


    • Lahjaton m48

      Vuosikausiin en ole saanut mitään syntymäpäivälahjaa lukuun ottamatta lastemme sähköposteja.

      Viimeiset lahjani sainala-asteikäisiltä lapsiltamme heidän vielä asuessaan kotona.
      Oma äitini muisti aina minua eläessään.

      Avioliittomme alkuvuosia minusta tuntui hieman tylyltä koska mieheni ei muistanut merkkipäiviä, ei minun, ei lasten eikä sukulaisten.
      Minun kontolleni jäivät sukulaisten ja tuttavien sesonkikortit joista kotimaahan menevät kirjoitin valmiiksi ja ulkomaille lähteviin kirjoitin valmiiksi nimet ja osoitteet.
      Mieheni kirjoitti terveiset.

      Aivan alkuun otin puheeksi joululahjat jolloin sain tylyn kehoituksen hoitaa ne itse.
      Itsekin odotin jotain mutta ensimmäisen joulun jälkeen mieheni sanoi ettei hän tiedä tarpeitani ja että minullahan on yhteisen tilimme luottokortti.

      Parin ensimmäisen vuoden jälkeen olen tottunut tähän järjestelyyn jonka hyvänä puolena näen sen ettei minulle kasaannu mitään sellaista mitä en ole halunnut.

    • ;(

      mitä se kertoi kun minulle kaikista rakkainen ei muistanut edes onnitella?

      se kertoi etten ollutkaan hänelle kaikista rakkain ;(

      • Salander*

        Olen pahoillani, mutta tuo on niin vinksahtanut, tyypillisen naisellinen asettelu, saa mut kihisemään.... Miten voit laittaa koko suhteen olemassaolon riippumaan siitä, muistaako hän sun syntymäpäivää/hääpäivää/tapaamispäivää/mikäliepäivää? Itselläni on nimittäin huono muisti päivien suhteen, ymmärrän varsin hyvin jos joku joskus unohtaa :/ Meillä oli aina avioliitossa niin, että muistuteltiin toisiamme. Tai juhlittiin kun muistettiin. Onneksi sentään muksujen päivät on jäänyt päähän :)

        Voihan se olla että ymmärsin sun kirjoituksesi väärin, ja tuo oli vain viimeinen tippa.


      • ;(
        Salander* kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta tuo on niin vinksahtanut, tyypillisen naisellinen asettelu, saa mut kihisemään.... Miten voit laittaa koko suhteen olemassaolon riippumaan siitä, muistaako hän sun syntymäpäivää/hääpäivää/tapaamispäivää/mikäliepäivää? Itselläni on nimittäin huono muisti päivien suhteen, ymmärrän varsin hyvin jos joku joskus unohtaa :/ Meillä oli aina avioliitossa niin, että muistuteltiin toisiamme. Tai juhlittiin kun muistettiin. Onneksi sentään muksujen päivät on jäänyt päähän :)

        Voihan se olla että ymmärsin sun kirjoituksesi väärin, ja tuo oli vain viimeinen tippa.

        se kertoi rakkaiseni rakastuneen jo toiseen, minä tyhmä uskoin ja luotin


    • Minä sain puutarhanhoidon niksikirjan, pistosahan, kaksi kuutiota koivuhalkoja ja kuution leppäpuuta, käsilaukun, kookossaunasetin, marimekon tyynyliinan, Iittalan kynttilälyhdyn jne, mutta ylitse muiden meni Niilo Hyttisen maalaama taulu sarjasta työttömänpäiväkirja. Taulussa seisoo äitini veli, joka oli vuosia Niilon mallina. Luonnollisesti taulu on kopio aidoista, jotka ovat museoissa.


      Itseasiassa mikään ei ollut vanhuslahja vaikka olenkin sinua 15-vuotta vanhempi.

    • En usko että nuo lahjat olivat tarkoitettu "vanhukselle". Ilmoitit varmaan ettet juhli, mutta joillekin läheisille oli vaikea olla muistamatta. Ihan huumorilla laitetaan viiskymppisille selviytymispakkauksia ym hassua, kun monilla on jo kaikkea. Ei siis tiedä mitä hankkisi. Pakkaukseen voi kuulua vitamiineja ja antioksidantteja ym mitä kolotuksiin ym voisi keksiä huumorimielessä. No, tuttavasi arvioivat väärin huumorintajusi ja tässä ollaan ;)

    • taidekauppias.

      Sain koko hyllyllisen Tiimarin tarjouksia. Ihanata!

    • Saunantakalainen

      Viimeisinä aika monena syntymäpäivänäni en ole saanut mitään, minkä johdosta olen kaikille kiitollinen.

      50-vuotislahjaksi sain työkaverieni minulta salaa ja vastoin toivomustani keräämän 450 mk:n lahjakortin Stockmannille. Maksoin matkat pikavuorolla ja ostin 4 Teema -kuppia lautasineen ja lopulla tarpeetonta sälää. Työnantajan edustaja toi 3 viikkoa myöhemmin shampanjapullon, ojensi sen minulle oven raosta ja sanoi "Tuossa".
      Lahjusshekin toivat työkaverit aamulla ennenkuin ehdin lähteä 50 km:n päähän romikselle etsimään jotain romua, jota en sitten löytänyt.

      60-vuotispäivänä tarjosin itselleni etämarketin kahviossa wienerkahvit oikein santsikupilla. Työnantaja muisti huomattavasti paremmalla lahjalla. Oletettavasti siksi, kun pääsi minusta lopullisesti eroon.
      Onneksi ei kukaan ole koskaan ennen eikä jälkeen syntymäpäivääni mitenkään noteerannut.

    • keski-ikäinen minäki

      Sain mieheltäni 55-vuotislahjaksi shamppanjajäähdyttimen ja juomapullot siihen laitettavaksi. Ihan kelpo lahja. Olen jäähdytellyt juomiani pakastimessa ja jääkaapissa. On paljon nätimpää ottaa kuohuvainen jäiden kuin pakastevihannespussien seasta. Itse ostin itselleni pitkän makeanvedenhelminauhan. Muilta en lahjoja yleensä saakaan, koska en järjestä koskaan ennalta sovittuja juhlia, exremporejuhlia joskus kylläkin, kun joku pölähtää yllättäin kylään.

    • tanj a

      Ihana aloitus. Kiitos siitä! Ei pitäisi nauraa, mutta vaan nauroin :D

      Viisikymppiset muutin juhlavuodeksi ja tiedotin, että ketä kiinnostaa tulee käymään ehtiessään ja voidaan jotakin juhlia, jos huvittaa. NIin ehdin olemaan tärkeiden ihmisten kanssa ihan rauhassa eri päivinä eri vuodenaikoina.

      Halusin lähiomaisilta rahaa järkkärikameraa varten. Sen sitten ostin ja nauttinut lahjasta täysillä.

      Ystäviltäni pyysin hyvin henkilökohtaista niin kuin puheen, joten ainakin sai nauraa kunnolla kuoharit tyrskien. Ja leikitty pihalla monenlaista hölmöä pistelaskujen kera.

      Miehen kanssa mietittiin matkaa, mutta tuli muuta tekemistä ja ajatus riitti. On auttanut niin paljon uuden elämäni alussa ja siitä kiitän lahjana eniten.

      Lahjoissa on tunne ja ajatus tärkeää, jolloin siitä syntyy elämys ja paras muisto. Kokemus, että minusta pidetään ja minä pidän muista.

    • Mulla oli pienet "kekkerit", jos puhutaan viiskymppisistä, reilut pari vuotta sitte..
      Mitä lahjat kertovat.. varmaan, että mulla on jo kaikkee, tai oon ronkeli, tai en tiedä..
      Pari lahjakorttia kultasepänliikkeeseen.. rahaa.. sitte ihan lähimmät kysyi, ja mulla oli mielessä yksi arvokas valaisin.. sen sain.. itseasiassa siskoni taisi muistaa mun puhuneen ko lampusta.
      Paras lahja oli saada tavata ystäviä, ja jo iäkkäitäkin sukulaisia.
      Muistona kuva koko väestä, siinä oli vielä äitini, joka menehtyi noin vuosi tuon jälkeen.

    • En minä juurikaan lahjoja saanut....sen sijaan ostin lapsilleni lapsenlapselleni matkan jolla vietimme synttäreitäni=)
      se oli minulle paras lahja...

    • ja piip

      Minä sain exältäni lahjaksi silitysraudan. Yksi syy listaan miksi on ex.

    • Sibuli

      Kipukoukku, lääkekonjakki, villasukat ja torkkupeitto.
      Just sellasia lahjoja, jotka minä ottaisin ilomielin vastaan. Tykkäisin kovasti.
      Ja minä oon vasta 32v ;-)

      Eli ehkä se on enemmänki henkilöstä itsestään kiinni, eikä iästä, millasia lahjoja arvostaa ja haluaa saada. Ja miten kokee saamansa lahjat.

      • villahuivi,pörrösukat ja hajuvesi. Syntymäpäiväni on vuoden lopussa. Ja täyti 38v


      • Mamma56
        katreetta kirjoitti:

        villahuivi,pörrösukat ja hajuvesi. Syntymäpäiväni on vuoden lopussa. Ja täyti 38v

        Tänä vuonna Puolustusvoimat järjesti ilmaisen puistokonsertin kotipaikkakunnallani. Pyysin ystäviäni konserttiin ja muutamat toivat piknikeväitä mukanaan. nautin musiikista ja lämpimästä kesäillasta.
        Viisikymppisiä vietin sisävesiristeilyllä n. sadan vieraan kanssa. Pyysin lahjan rahana ja siten vieraat kustansivat osittain oman risteilynsä. Muuten en olisi voinut kutsua niin montaa vierasta.
        Nautimme maisemista, hauskasta seurasta ja lauloimme elämääni liittyviä lauluja yhteislauluna. Minä pidin juhlistani ja minun mielestäni ne olivat omanlaiseni juhlat ilman puheita, pönötyksiä ja vääriä lahjoja.


    • ei vielä vanhus:)

      Sain 60 v lahjaksi navigaattorin. Ajan paljon autoa joten se oli tervetullut. En sitten tiedä ajattelivatko lapseni että äiti on niin vanha ettei osaa perille ilman opasta...

      Sain Sauli Niinistöstä kertovan kirjan, Aaltomaljakon, josta olin kauan haaveillut, sain myös teräksisen Aalto-kuhon, on tosi kaunis olohuoneen pöydällä. Sain Nomination rannekorun, kaulakorun, jalkahoidon, kukkia mm. kaktuksen joka on kasvanut ja voi hyvin. Sain salaattiottimet, aina hyvä lahja.

      Tässä nyt jotain 60 v lahjojani.

      Ryppyvoide olisi ollut tervetullut, mutta ostan itse. Lääkekonjakki, mitä se on? Kipukoukun ostin itse kerran tuttavalle (30 v) kun valitti hartioitaan ja onpa ollut tyytyväinen lahjastaan. Joten mikä on vanhuuslahja?

    • joyliviiskyt

      Hei. Minusta nuo olis just ihanat lahjat. Ei se tarkota, että oot vanha, vaan niitä voi tarvita kuka vaan. Mä en pitänyt 50v juhlia, mutta sain muutaman pienen kivan lahjan. Ole onnellinen niistä mitä sait. Ja kuinka moni yli 70v pitää juhlia.

    • Kohta 50-v

      Kohta, lähiviikkoina vietän 50-vuotis päiviä, pidän sukulaisille ja ystäville juhlat, lahjatoiveita esitin, matkakassan kartoitusta, auto tarvitsisi uudet renkaat, useampi ilmottautunut on sanonut että kiva kun kerroit niin voi rahalahjalla muistaa, toki mukava olis saada lahjakortti kultakauppaankin, mutta matkalle olis kiva lähteä vaikka pienelle (suureen ei ole pienituloisella yksinhuoltajalla varaa) juhlat järjestyy kun itse tekee ja vähän lähimmäisiä pyytää apuun :o) On siis tulossa mukavat juhlat.

    • della01

      Joku kirjoitti että yhteistä laatuaikaa miehen kanssa jossain ravintolassa ja teatterissa..sääli jos noita saa vain synttärilahjaks :/ On se kumma kun aikuiset ihmiset valittaa saamistaan lahjoista, kaikki eivät niitäkään saa ja jos ei itse niitä tarvitse voi ne lahjoittaa tarvitseville. Kyllä minä Pentikin torkkuhuovasta olisin ilahtunut kovin ja muunkin merkkisestä :) vaikka ikää ei lähimaille tuota olekaan...

      • minä muistan

        "sääli jos noita saa vain synttärilahjaks :/ "

        Niin, onhan mukavampaa ajatella että noita saa myös synttärilahjaksi :).


    • 51 ikää

      "En viettänyt syntymämäpäiviäni juhlien, onnittelijoita kuitenkin pistäytyi ja sain muutaman lahjan.
      Kipukoukun, ryppyvoidetta, lääkekonjakkia, villasukat ja ihanan lämpöisen torkkupeiton.
      Ei voi olla totta, olen vasta muutaman vuoden päälle 50 ja minua pidetään ihan vanhuksena!
      Vieraiden lähdettyä päätin etten IKINÄ osta mitään vanhuuslahjoja alle 70-kymppisille."

      Minusta nuo ovat ihan vitsikkäitä ja hyviä lahjoja. Itse olisin ollut tyytyväinen.
      Miksi yleensä pitää saada lahjoja?
      Olen täyttänyt 50.
      Minusta ainakin olisi tanttamaista saada jotain kultakoruja, kippoja ja kuppeja lahjaksi.

    • hmmm.

      Jos arveluttaa voi lahjan antajalta kysyä, millä mielellä tuollaisia lahjoja osti. Tarkoittivatko, että olet niin hirveän ryppyinen ja vanha, että sua tarvii alkaa korjaamaan ja kaunistamaan? Mutta sähän se itse tiijät, tarviitko tuollaisia vai et. Mutta ehkä vanhemmille ihmisille ei sitten pitäisi antaa mitään tuollaisia lahjaksi, vaan ihan jotakin muuta, tyyliin puutarhakirjoja, ruuanvalmistuskirjoja tms. Ai, niin eihän 50-v vielä ole edes kovinkaan vanha. Noin 20-30 vuotta vielä keskimäärin ikää jälkellä.

    • no joo

      No joo, kipuja on nuoremmillakin kuin 70 vuotiaat, ja kaipa se ryppyvoide tuli vihjeenä, kyllähän noita nuoremmillekin myydään. Mitäs pahaa torkkupeitossa on? Tiedän paljon ja paljon nuorenpiakin joilla on torkkupeitot ja villasukkia tarvitsee myös kaikenikäiset. Usko huvikses, et ole enää nuori, olisitko halunnut jotain nuorten lahjoja ? I-phonen, legginsejä, tms.

      • Päiväuneksija

        Olen samaa mieltä! Miksihän kirjoituksesi on saanut niin paljon miinusta? :o EN vaan ymmärrä.


    • Päiväuneksija

      Minä olen 20 ja ottaisin mielelläni ainakin villasukat ja torkkupeiton. Konjakkia en juo enkä muutakaan alkoholia. Kipukoukkuihin en usko, menen mielummin hierottavaksi ja jumppaamaan kivut pois. Ryppyvoidetta näin nuoren ei kannata käyttää. Varmana sitten kolmikymppisenä hankin ekat ryppyvoiteet. (:

    • Sipipyy

      Täytin viimetalvena tuon maagisen 50 ja täytyy tunnustaa,että pettynyt olin ja olen edelleen.Itse olen aina muistanut oman ja miehen suvun juhlijat ja isolla porukalla on aina pyöreitä vuosia juhlinutta muistettu arvokkaalla lahjalla,mutta minuapa ei muistettukkaan.Se kyllä sattui.Ei soittoja,eikä edes tekstiviestejä tuolta porukalta.Omat lapset sentään muistivat ja mies osti uuden puhelimen niihinaikoihin ihan vaan siksi,että vanha hajosi.Se luettakoon lahjaksi.Päätinkin,että en enää kuulu myöskään muistajiin ja nyt saa muistamiset myös minun osalta jäädä.Korttiakaan en ole syntymäpäivieni jälkeen lähettänyt,enkä lahjoihin osallistunut,enkä osallistu.Pahalta siis tuntuu ja mieluusti olisin vastaanottanut nuo aloittajan lahjat kumminkin.

      • Sinitiainen

        Syntymäpäiville kutsutaan ja nimipäiville saa mennä muutenkin, on sääntö jota useimmat ihmiset noudattavat.

        Jospa ihmiset kuvittelivat, ettet halua juhlia "vanhaksi naiseksi" tuloa ja haluat pitää syntymäpäiväsi salassa. Tai osa voi miettiä, että sinä pidit suuret juhlat, etkä kusunut heitä.

        Yritä päästä katkeruudesta, lahjaton Sinupyy, se vahingoittaa vain itseäsi. Mikset mieluummin kutsuisi haluamasi vieraat suuriin 51-vuotissyntymäpäiviäjuhliisi. Se olisi omaperäistäkin.;)
        Voisikohan kutsukorttiin kirjoittaa toivomuslistan lahjoista?

        Surullista, jos kaikki katkeriksi.


      • Sipipyy
        Sinitiainen kirjoitti:

        Syntymäpäiville kutsutaan ja nimipäiville saa mennä muutenkin, on sääntö jota useimmat ihmiset noudattavat.

        Jospa ihmiset kuvittelivat, ettet halua juhlia "vanhaksi naiseksi" tuloa ja haluat pitää syntymäpäiväsi salassa. Tai osa voi miettiä, että sinä pidit suuret juhlat, etkä kusunut heitä.

        Yritä päästä katkeruudesta, lahjaton Sinupyy, se vahingoittaa vain itseäsi. Mikset mieluummin kutsuisi haluamasi vieraat suuriin 51-vuotissyntymäpäiviäjuhliisi. Se olisi omaperäistäkin.;)
        Voisikohan kutsukorttiin kirjoittaa toivomuslistan lahjoista?

        Surullista, jos kaikki katkeriksi.

        Jos katkeraksi minua kutsutte,niin kai sitten olen sitä,mutta pettymyksen tuottikin se,että minun kohdallani jo toistamiseen rikottiin tämä lahjan keräämisen 30- vuotinen traditio. Kaikille toistakymmentä henkeä käsittävälle,jopa eronneille porukasta kadonneille on kerätty muisto vaikkei olisi juhlinutkaan. Niin ja juhlinhan minäkin,tosin vaatimattomasti,sillä työttömällä ei niitä varoja liioin ole.Ainoa lahjatoiveenikin oli vaatimaton verrattuna muiden saamiin lahjoihin ja käytettyihin rahasummiin,mutta sitäkään en siis ollut ansainnut.Miettikäähän miltä tuollainen teistä itsestänne tuntuisi jos itse aina olette kaikkia muistaneet,mutta omat merkkipäivänne aina sivuutettaisiin,kuin niitä ei olisikaan.Voin sanoa,ettei hyvältä tunnu.


      • sano vaan katkeraksi
        Sipipyy kirjoitti:

        Jos katkeraksi minua kutsutte,niin kai sitten olen sitä,mutta pettymyksen tuottikin se,että minun kohdallani jo toistamiseen rikottiin tämä lahjan keräämisen 30- vuotinen traditio. Kaikille toistakymmentä henkeä käsittävälle,jopa eronneille porukasta kadonneille on kerätty muisto vaikkei olisi juhlinutkaan. Niin ja juhlinhan minäkin,tosin vaatimattomasti,sillä työttömällä ei niitä varoja liioin ole.Ainoa lahjatoiveenikin oli vaatimaton verrattuna muiden saamiin lahjoihin ja käytettyihin rahasummiin,mutta sitäkään en siis ollut ansainnut.Miettikäähän miltä tuollainen teistä itsestänne tuntuisi jos itse aina olette kaikkia muistaneet,mutta omat merkkipäivänne aina sivuutettaisiin,kuin niitä ei olisikaan.Voin sanoa,ettei hyvältä tunnu.

        Tiedän tunteen. Olen aina ollut perheessämme se joka muistaa toisten merkkipäivät ja huolehtii päivänsankarille onnittelut pienine muistamisineen. Nuorempana en välittänyt siitä ettei kukaan muistanut omia merkkipäiviäni, en pitänyt sitä mitenkään tärkeänä. Vasta nyt jo vuosia sitten eronneena ja uuden onneni löytäneenä tunsin sydämessäni suuren pettymyksen kun ei rakastamani henkilö merkkipäivääni muistanut, eihän se varmaan liity siihen välittääkö hän minusta, mutta en voi sille mitään että tuntuu pahalta kun ei mitenkään huomioida. Turha on sanoa ettei nyt vaan muista merkkipäiviä, sillä lähes jokaisella on puhelimessaan kalenteri jonka voi laittaa muistuttamaan. Unohtaja tuntuu muistavan kuitenkin omien lastensa merkkipäivät, niin ja exänsä :(


    • Maamuskamuori

      Kuuskymppisillä lapset ja perheet veivät minut piknikille rakastamaani metsään. Paras lahja ikinä!

      • 50???

        Eikös yli kuusikymppisille ole oma palstansa, ..:??


      • Hah !
        50??? kirjoitti:

        Eikös yli kuusikymppisille ole oma palstansa, ..:??

        Onpa muuten ahdasta ajattelua, jos täällä ei saa käydä vaikka 100-vuotias.


      • hohhoijjaa taas
        50??? kirjoitti:

        Eikös yli kuusikymppisille ole oma palstansa, ..:??

        eikö 60 ole 50 ?
        Jos kapakkaan on ikäraja 18 v, niin eikö 19 v saa enää mennä sinne?


    • Vanhuus pään sisällä

      No huhhuh...
      "Kipukoukun, ryppyvoidetta, lääkekonjakkia, villasukat ja ihanan lämpöisen torkkupeiton. Ei voi olla totta, olen vasta muutaman vuoden päälle 50 ja minua pidetään ihan vanhuksena!"

      Itse sain parikymppisenä synttärilahjaksi kipukoukun. Tuparilahjaksi sain ihanan lämpöisen torkkupeiton. Villasukkia saan joka joulu, ja mustaviinimarjamehua lääkkeeksi joka syksy (alkoholia en käytä). Ainoastaan ryppyvoidetta minulle ei ole ostettu, mutta ei nuo mitään vanhuslahjoja kylläkään ole.

      Taitaa vanhuus olla pääkopassasi, pelkäät sitä kuin ruttoa. Sitten kun saat lahjaksi asioita, joita miellät ITSE vanhuuteen, koet että onnittelijasi väittävät sinua vanhaksi. Jos vaan hyväksyt sen että vanhenet, ja otat siitä ilon irti.

    • Oletpa inhottava

      Ettäs kehtaat valittaa. Jotkut eivät saa syntymäpäivälahjoja ollenkaan ja sinä perkeleen sateenpieksämä materialisti kehtaat ruikuttaa "vääristä" lahjoista.

      Toivottavasti et saa enää koskaan mitään lahjoja. Osta itse tarvitsemasi tavarat niin ei tarvitse valittaa ilmaisista lahjoista. Ärsyttää tuollaiset helsinkiläiset hienohelmat, jotka kitisevät kun tuo vääränlaisen lahjan. Varmaan joku kokoomuslainen porvariakka olet kun ei vähävaraisten lahjat kelpaa.

      Toivottavasti en tunne sinua. En ostaisi enää ainuttakaan lahjaa sinulle ja synttärisi unohtaisin saman tien senkin karvaperseinen sateenpieksämä ylikasvanut materialistikakara.

      • voi raukka parka

        et taida olla saanut mitään lahjoja koskaan?


      • Inhottava sinäkin
        voi raukka parka kirjoitti:

        et taida olla saanut mitään lahjoja koskaan?

        No en olekaan! Sinäkin perkeleen materialisti täällä ilakoit toisten tuskalla!

        Minulla on oikeus olla katkera koska en ole koskaan saanut lahjoja!

        Mene sinä pyörimään lahjakasaasi senkin karvaperseinen.... hetkinen tuota olikin jo käytetty....

        Mene sinä pyörimään lahjakasaasi senkin leveäotsainen kravattiporvari!


    • Aivan oikein

      Funtsi hiukan..kuis sitten 7-vuotias saa kiiltokuvia,päiväkirjan tai barbeja!..Aikansa kullakin:D

    • mummeli vain

      Silloin kun mie täytin 50 vuotta muutama vuos takaperin.. niin silloin sain maljakon johon oli kirjoitettu minun etunimi, sitten sain pyyhkeitä..siinäpä ne lahjat oli.. se mitä syntymäpäivä vierailta olisin kaivannut niin olisin kaivannut sitä että joku olis kysynyt tarvitko apua kahvituksen laitossa ja tiskauksessa.. Kukaan ei tuota kysynyt ja niinhän siinä kävi että vieraat keskusteli keskenään kun talon emäntä päivän sankari hääräsi keittiössä..

      Eikös se olis ollut mukavaa jos joku olis tajunnut noista vieraista että auttaa lahjana emäntää vaikka keittiössä ja kahvituksessa.. sekin olis ollut lahja..

      • Sitä saa mitä tilaa

        Tällaiset asiat ja jutut juhlan järjestäjän täytyy suunnitella ja sopia jo etukäteen ennen juhlapäivää ja juhlia.


    • Iät'ön

      Yeap, olet aivan oikeassa; aloituksesi on hyvä esimerkki siitä, miten historiallisella tavalla nykyaikaiset(kin) ihmiset suhtautuvat ihmisen ikään. Kun täyttää 50, on seniori eli eläkeläinen, ja pitäisi varmaan ruveta käyttäytymään asian vaatimalla tavalla kaikkien niiden mielestä, joiden ajattelu ja asenne ei piisaa muuhun.

      Itse olen jo monta vuotta yli eikä ole pienintäkään tarkoitusta vielä piiiitkäään aikaan jämähtää jonkun muun luomiin kaavoihin.

    • sulle

      Hei!
      Minäpä sain luokseni vanhat hyvät ystäväni ja kivaa oli.Lahjaksi sain koruliikkeeseen lahjakortin ja hemmottelua itselleni. Ja nyt se elämä vasta alkaa.
      Tää on HYVÄ ikä!

    • Yllätyslahja

      Olen saanut monenlaisia kivoja lahjoja. Kuten Anna- Mari Kaskisen runokirjoja, Koruja, Lahjakortteja kylpylään ym.
      Täyttäessäni 60 v. meni kuitenkin "yli ymmärryksen". Eräs nais ihminen toi wc pöntön pesuharjan; sanoen: en minä epäile etteikö sinulla siistiä olisi, mutta hänestä se oli niin hauska........
      En keksinyt mitään hauskaa, minusta se oli törkeän mauton lahja.
      SIIS: mitä se kertoo lahjan antajasta. Saajahan saa sen mitä annetaan, mutta mitä liikkuu tuomoisen antajan korvien välissä.
      Kun tunnustan, ihan hävetti ottaa selainen lahja vastaan.
      Antajaa itseään nauratti niin mahdottomasti. Oli mielestään tosi vitsikäs. Ehkä joku muu olisikin ymmärtänyt sen, minä en.

    • 50v nainen

      Sain 50-v lahjaksi hemmottelu lahja kortteja, ja pisteeksi I:n päälle, sain paikan suomen ykkösrallikuskin kartturiksi,,, YEAH kyllä ystävät tietää mistä nainen pitää :)

    • Jalo Tintus

      Hai oletko kaivannut jo potkulautaasi? ____Y.Hai täältä se tulee suuren halauksen kera.
      OO

    • hiirulainen

      Olen ollut onnentyttö,työnantaja antoi lahjaksi kalliin kännykän,vaikka minun halpaversioni kyllä toimi,ja tavoitti minut siihen soittaessaan.Omat lapset,lahjakortilla muistivat ja ihanilla vierailukäynneillään.Työkaverit,keräsivät varat,joilla hankkivat ihanan kultaisen rannerenkaan.Oma mieheni vei minut aurinkolomalle 2 vk:si.Ja huom,en ole rikas,mutta taidan olla rakas.Olen siivooja,ja nämä lahjat joita en kaikkia ees luettele,tuntuivat aivan huikeilta.Olen monasti itseltäni kysynyt,olenko nämä ansainnut,ken tietää vastauksen.Onneni määrä on suunnaton,koska mitään tämän kaltaista en oisi voinut arvata.Olin ajatellut vain itse tarjota itselleni ruuan jossain ravintolassa,mutta toisin kävi.Söin kyllä hyvin,toisten tarjoamasti.Ikinä en unohda sitä päivää kun täytin nuo vuodet.

    • Minä

      Sain tatuoinnin kun täytin 50v.

    • 56

      Sain 35-vuotispäivänä lahjaksi nuorimman lapseni. Sen jälkeen en ole viettänyt syntymäpäiviä. Tuo päivä on omistettu lapselleni. Viiskymppisenä tarjosin kahvit sukulaisille. Oma perhe toteutti kiitettävästi toivettani lahjattomuudesta, muut sukulaiset ei. No, sisarusten lahjakortilla kävimme teatterissa ja kummitädin antamasta korusta puhaltelen joskus pölyt pois.

      • Ei vielä vanha

        Sain mieheltä viikon etelänmatkan - oli ihan mukavaa. Sukulaisilta kylpyläloman, anopilta kultakorun, muilta lahjakortin, likööriä ja yllätys yllätys, Aino-tohvelit. Sellaiset tupsulliset, joista tulee oma mummo mieleen. En ole kyllä vieläkään, siis nyt muutaman vuoden päästä, ottanut niitä käyttöön, säästänpä köpöttelyikään :)


    • Lahjat'on

      Lahjan saajasta eivät yhtään mitään, antajasta melkein kaiken.

    • muddhagrie

      Tänä välivuonna sain kahdelta kaverilta laulut, tykkäys. En kertonut, mutta muutaman ystävän kutsuin kahville. Yksi muisti, toi vihreäsävyisen kaulakorun. Siksi nämä pari lauloivat. Exältä tuli yllättäen pitkävartinen, samppanjanvärinen ruusu :D päivä oli mukava, kaikilla tuntui olevan hyvä fiilis. Se on pääasia

    • elinap84

      paras synttärilahja mitä olen saanut aikuisena.. olin treffeillä nykyisen ystäväni kanssa.. hän tarjosi minulle ravintolassa ruoan ja leffan.. olen hyvin kiitollinen siitä yleensä, kun joku minua muistaa merkkipäivänäni.. ei siihen paljoa tarvita kuin että hyvää syntymäpäivää..

    • kuka kehtaakin ?

      Siis nyt ei oikein toimi tää homma, lähes kaikissa viesteissä on -69 aika outoa...

    • Sulla on sitten mukavia ystäviä.. oikein kipukoukkua ja villasukkaa =)
      Minä pidin nelikymppiset ja senjälkeen en ole synttäreitä oikeastaan viettänyt.. enkä meinaa viettää. Viimeisin lahja on muki jossa lukee isoäiti.. se on jokapäiväisessä käytössä ellei ole kadoksissa.

    • tarji0100

      kUULE MINÄ OLEN OSTANUT RYPPYVOITEITA JO 30 VUOTIAASTA JA KIPUKOUKUNKIN OSTIN IHAN ITSE... Täytän 14.10. 50 vuotta, et silleen. Olisin ihan otettu jos minua muistettaisiin noin lämpimästi . Onnea sinullekkin . Kohta 50 vuotias

    • niinpä niin

      Ehkä kannattaa tuttujen kanssa jatkossa puhua muustakin kuin vaivoistaan.

      • Vaivaton ja iätön

        Juurikin justiinsa näin. Miksi siis miinukset?


    • Atalia

      Täytin juuri viime vuoden loppu vuodesta 30 vuotta enkä saanut yhtään ryppyvoidetta lahjaksi. Olen varmaan vielä viisikymppisenäkin yhä lapsenkasvoinen kuin nytkin. Vääriä lahjoja tosin olen saanut paljon elämäni aikana. Joka ikinen vuosi saan joulu- synttärilahjaksi suklaata. Ja suklaan maku saa minut voimaan pahoin. En ole koskaan, en pikkutyttönäkään pitänyt makeasta eivätkä ihmiset meinaa millään tajuta sitä ja aina vaan ropisee lisää suklaata lahjaksi.

    • Vietin suurehkot 50-vuotisjuhlat, mutta tavaralahjoja en välitä tässä muistella.
      Juhlat vietettiin illalla aikuisten kesken paikassa, johon liittyi monia henkilökohtaisia muistojani.

      Muutamat ystävät ja sukulaiset olivat valmistelleet erilaisia ohjelmanumeroita ja muutaman leikkimielisen kilpailun, jotka antoivat lahjaksi, koska olin ilmoittanut, etten haluasi perinteisiä lahjoja ollenkaan.

      Vieraskirjaan jokainen piirsi ja/tai kirjoitti jotain muutakin kuin nimensä. Yhdelle sivulle piirrettiin toivomani kuva päivänsankarista niin, että kukin osallistui vain hetken aikaa kuvan piirtämiseen ja antoi vieraskirjan seuraavalle.

      Läheisten kesken on ollut tapana järjestää jotain yllätysohjelmaa päivänsankarille pienemmällä tai suuremmalla joukolla. Joskus vain yhdessä oman kumppanin kanssa.

      Kun keskusteltiin 60-vuotisjuhlistani, sanoin, etten aio järjestää juhlia ollenkaan. Kun tyttäreni kysyi lahjatoivomuksia, vastasin, yhteistä äiti-lapsi -laatuaikaa. Rakastamme molemmat yllätyksiä ja niiden järjestämistä. Sovimme yhdessä, että varaamme vain sovitun viikonlopun kalenterista, ja muu jää yllätykseksi. Tapasimme sovittuun aikaan kaupungilla, ja ohjelma eteni yllätyksestä toiseen. Kulttuuria Helsingissä, satamaan, jossa odotti yllättäen myös kaksi muuta läheistä, laivamatka Tallinnaan, shampanjaa ja tryffeleitä hotellihuoneessa heti saavuttua, hemmotteluhoitoja kylpylässä, uinti ja synttäridrinkki allasbaarissa, päivällinen ravintolassa ja iltaohjelmaa. Aamiaisen jälkeen kaupungille kahden kesken, ostin itse korun muistoksi, lounas kahdestaan ja hotelliin, jossa tapasimme toiset. Toiveeni toteutui.

      Ystäväni mies halusi viettää mahdollisimman pienet 60-vuotisjuhlat kotona vain lähimpien sukulaisten kanssa. Ystävä tilasi kotiin pianistin. Se oli hänen lahjansa miehelle.

      Itse järjestin sairaalle äidilleni aikoinaan 70-vuotisjuhlat sairaalan tiloissa äidin valitsemille sukulaisille ja ystäville. Ohjelmassa oli mm. onnellisten päivien dia-esitys ja harmonikkataiteilija. Ohjelmisto oli valittu vanhempieni rakkaimpia tanssikappaleita, mutta hanuristi jatkoi soittamista suunniteltua pitempään, kun näki äidin nauttivan.
      Kuulimme pitkästä aikaa äidin helisevän naurun useita kertoja juhlissa, ja vielä juhlia muisteltaessa jälkeenpäin. Ne jäivät äitini viimeisiksi syntymäpäiväjuhlliksi. Koin antaneeni onnistuneen lahjan.

      Viime jouluna sain tyttäreltäni lahjakortin, johon oli kirjoitettu leikkimieliset käyttöehdot ja viisi erilaista aktiviteettia: teatteri, elokuvat, kuntosali ja uinti, keilaus, illallinen. Minun pitää määritellä tarkemmin ohjelma sekä aika ja paikka, kaiken muun hoitaa tyttäreni.
      - Ilallliskortti onkin vielä käyttämättä. Jospa ehdotankin, että vävy hoitaisi asian kotona.;)

      • ...

        Just joo.

        Ei tule aliaksia kateltua paljoakaan, mutta aloittajan nimmariin satuin kiinnittämään huomiota.

        Miten niin "puolivälissä elämää"?

        Laskennalliset eliniät on laskennallisia elinikiä. Hitto, raatovaiot pullollaan jo tuttuja, jotka kuolleet mua ennen. Mitä hittoa oletat saavasi letkuissa ollessasi sänkyysi synttärilahjaksesi ens vuonna, jotain junttikaulaketjujako, vaiko hyvän kirjan tai rahaa?

        Elämä on elämistä varten:

        http://www.youtube.com/watch?v=WHXJsnlxbSw

        =DW=


      • liity veturiin

        Voi kun kivoja ja luovia lahjaratkaisuja. Tuntuu, että olet ihminen, josta monet välittävät.
        Kiva lukea tämmöstä tähän aikaan yöstä ihan ressaantuneena.


    • www.ifolor.fi

      Mää sain työkavereilta melkein kaikilta kympin. Täytin viiskytä sillo. Ostin niillä rahoilla ittelleni Haltin tuulipuvun ja hyvät lenkkarit. Nyt olen melkein kuuskyt.

      Tuulipuku on "kotipukuna" , koska on niin kulunut, että saumat on hankaantunut rikki. Tossut on myös jo "vainaat".

      Anopilta sain kalevalakorun. En ole pätkääkään koruihminen. Anoppi pääsi määräämään nyt kuitenki, että tätä on sit käytettävä. Ihana miehen äiti olikin oikeassa. Nyt en ota tätä talonsydäntä pois edes saunassa. Se koru on ihan mun näkönen.

      Ja kortteja sain semmosilta ihmisiltä, joita en muistanut eres olevan. Ne lämmitti kyllä mun syräntäni oikein paljon. Kaikki kortit on piironkin laatikossa säilöttynä. Lapsenlapset ne sitten heittävät pois ja ihmettelevät, että kaikkii se mamma onkin säilöny.

    • raukka !

      Miksi nariset lahjoistasi ! Häpeä !
      Toiset ovat ajatelleet antaa sinulle kuuluvia lahjoja, mikä vika niissä on ? Sinun mielestäsi ikäsi on viallinen ! Miksi haukut lahjojen antajia. Hyviä lahjoja ovat antaneet, minulle olisivat kyllä kelvanneet,, lämpimät villasukat, mikä se parempi lahja voi olla, jos on vielä itse tehnyt ne. Olet kiittämätön, et tarvitse ensi vuonna mitään lahjaksi, toivottavasti ystäväsi lukevat viestisi että antoivat sinulle VÄÄRIÄ lahjoja, ettet tarvitse tästedes yhtään mitään.
      Etkä varmasti ole ainoa narisija, niitä on varmasti pilvin pimein kaltaisiasi jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä.
      Onneksi täytät ensivuonna jo vuoden enempi !

    • Nyt olen suojaiässä

      Kun taannoin täytin 40 sain joltain älykääpiöltä laatikollisen ehkäisyvälineitä ilman lähettäjänimeä. Ehkä onnittelija halusi ottaa kantaa perheemme suuruuteen ja esiintuoda samalla väestöpoliittisen kannanottonsa. Meillä on kuusi lasta. En ollut otettu huomaavaisuudesta.

    • kohta 50v.

      Ei pidä ehkä niin tosissaan ottaa lahjojen sisältöä. Yhden ystävättäreni kanssa ostettiin toisillemme 40v. lahjaksi vähän samantapaisia lahjoja kuin sinä olet saanut, lisäksi oli tenaladyja. :) Ehkä lahja haluttiin höystää huumorilla, voisko olla näin?

    • Oliskoos pitänyt

      saada erä tampponeja, kortonkeja, finnivoidetta ja käsityöopas naisen erroottiikkaan, että olisit tuntenut itsesi teiniksi.
      Olisit onnellinen, sinulla saattaa olla ystäviä jotka edes muistavat. Kaikilla ei noin ole.
      Sitäpaitsi. Sain sellaisen kipukoukun joulupukilta pari vuotta sitten, nelikymppisenä, eikä se saanut tuntemaan itseäni vanhaksi ja raihinaiseksi.
      Lahjojen laatuko sen ihmisen iän märittelee?

      • elinap84

        juu ja mä sain muuten kipkoukun 24 vuotiaana.. on muuten hiton hyvä koukku :)


    • neulatyyny ja pora

      Paras syntymäpäivälahja ikinä on ollut neulatyyny, jonka tyttäreni teki ala-asteella. Vieläkin käytössä ja lahjan saannista on 20 vuotta.

      Toinen mieleenpainuva on porakone iskulla, jonka sain mieheltäni 10 v sitten. Käytän vieläkin.

      • Lahjat'on

        Mitä tämän kommentin miinustaja kertoo itsestään; tyhjä aitius siintää korvain väliss'. Jos "neulatyyny ja pora" on onnellinen kymmenien vuosien päästä lahjoistaan, niin ne ovat olleet hyviä lahjoja - hänelle. Tässä ei ollut kyse miinustajan ideaalilahjoista.


    • toinen aikuinen

      Täytin keväällä viiskymppiä. Kutsuin parhaat kaverini aika pieneen asuntooni. Paras lahja oli viettää se päivä hyvien ystävien kanssa. Skumpaa ja hyvää syötävää. Kyllä he lahjojakin toivat, vaikka kerroin tilaisuuden luonteesta, yhdessäolosta. Sain omatekoista taidetta (minun mieleistäni), kaikenlaisia "ryppyvoiteita"(=ihonhoitotuotteita), hemmottelutuotteita, keittokirjan, ja pari tosi rakasta yllätysvierasta, joiden en tiennyt kaupungissa olevan. Upea päivä.

    • HömöHessu

      Sain viiskyt vuotis lahjaksi pelkkiä onnen toivotuksia, no onnea ei koskaan kai ole liikaa, etenkään tällä ikää.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe