Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jokander
jokander
jokander
Vapaa kuvaus
No joo, ohan se niinkin Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 25v sitten
19
aloitusta ·
168
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hempelillä ainakin on poistoainetta joka on lasikuidulle turvallinen. Olen itse käyttänyt sitä m mutta en ollut tehoon tyytyväinen. käytin sitä myrkkymaaliin. Tietenkin teho riippuu siitä mitämaalia yritetään poistaa.
24.03.2008 07:32
Tekniikasta en osaa paljon sanoa, mutta yritä laittaa sellaiseen paikkaan , että ääni ei kuulu nukkumapaikkaan.
15.03.2008 17:18
Laturin hihna kääntyi kerran nurin ja piti uusia. Kerran keitti ja piti laittaa uutta pakkasnestettä. Ja puola piti uusia kun ei kuumana yleensä käynnistynyt.
Kaikki mahdolliset työkalut on aina mukana, ei ne paina 5 kiloa enempää.
15.03.2008 17:14
Jos et muualta saa tietoa, kannattaa kysyä volvolandian keskustelupalstalta.
10.03.2008 10:01
Saattaa olla ettei laite "näe" satelliitteja, kokeile ulkona. Ei ihan kerrostalon seinän vieressä.
10.03.2008 09:58
Itse päädyin vaakasuoraan, ettei tarvi ajatella koko härveliä asennuksen jälkeen. Mulla paneeli 87W jotta riittäisi jääkaapin akulle vaikkei kohtisuoria säteitä saakaan. Saa nähä riittääkö. Kaappi vie 50 W mutta ei koko ajan vaan ehkä 60 % ajasta.
09.03.2008 20:39
Olisi niin helppo konvertoida kaikki ko. hakemiston kartat samalla kertaa. Yritin itsekin juuri pari päivää sitten. Mutta konvertointia ei tapahdu juuri kuten sanoit. Yksi kerrallaan se kyllä onnistuu,joutuu vaan istumaan koneella ja valitsemaan jokaisen karttatiedoston erikseen. Ja kun se kysyy mittakaavaa, olen hyväksynyt "enter" illä sen 1:40 000. Ei se mikään iso homma noinkaan ole.
25.02.2008 20:01
Hankkisin sinuna kyllä trimmilevyt, niin paljon ne mukavoittaa. Mulla on samanlainen vene ja esim isommassa sivutuulessa on ikävä ajella kallellaan. Trimmillä korjautuu mukavasti. ja niiden avulla voi ajaa liu'ussa hiukan hitaampaa jos jostain syystä tarvii. Täydessä liu'ussa nostan ne aina ylös, jotta kulkee kevyemmin. Kiihdytyksissä tulee käytettyä trimmejä koska pääsee helpommin liukuun. Kuormasta riippuen tuo liukuu kunnolla vasta 20 solmun tietämissä.
22.02.2008 07:36
Jos kansi on ehjä niin varmaankin kannattaa. Koneeseenhan käy monet auton osat. Esim sylinterin halkaisija on sama kuin 2,3 L volvon autokoneessa, tod.näk. voi laittaa auton männät siihen. Olen kuullut, että näissä venekoneissa 4-pytyn pakoventtiilit on ruostumatonta materiaalia, niitä ei varmaan halvalla saa. Laakerit kampiakselille ja kiertokangille on varmasti samat kuin autopuolella. Mutta uuden Volvo 4.3 l 6-koneen vetolaitteineen saa muistaakseni 12000 eurolla, että sanoisin ettei vanhaan koneeseen kovin monta tonnia laittaa.
14.02.2008 22:38
Löytyykö moottoristasi letkulähdöt? Itselläni bensakoneessa ei semmoisia ollut ja jouduin ottamaan lähdön termostaatin kotelosta. Eihän se jaksanut vesi kiertää ja niimpä jouduin vielä asentamaan sähköisen kiertopumpun, joka maksoi 100e. Paluu tulee "alavesiletkun" kylkeen, eli lämmönvaihtimen poistopuolelle. Onneksi pumppu ei ainakaan ole mikään sähkösyöppö, taisi ottaa 12 W. Jos koneen vesipumpussa on ylimääräinen yhde, luulisi paineen riittävän. Nyt tulee lämpöä hyvin, pitäisi vielä rakentaa joku kanava puhaltimelta tuulilasille päin.
16.01.2008 19:41
Minulla oli ongelma, että kun ajossa laittoi pyyhkijät päälle, niin GPS-plotterin näyttö sammui ja käynnistyi taas uudestaan. Oletan että vika oli jännitteen hetkellisessä laskussa. Niimpä laitoin ko. näytölle omat johdot suoraan pääkatkaisijalta (tietysti sulake valiin). Näkee sitten ensi kesänä, auttoiko.
14.01.2008 19:44
Mulla se on 4200 rpm ja 20 knots
14.01.2008 19:38
Olen AQ151- koneeseeni miettinyt samaa.
Etuina olisi käynnistyksen helppous , kylmäkäynnin varmuus ja isompi teho. En usko että kulutus laskisi, koska veneellä ajetaan yleensä raakasti isolla kaasulla ja veden vastus se on joka sen tehon vie. Ehjä kaasutin kyllä pitää oikean seoksen ,eikä siinä kulutukseen mikään ruisku auta.
Hondan 4T perämoottori, en muista nyt minkä kokoinen, kun muutettiin kaasutinmoottorista ruiskuksi, niin kulutus vain lisääntyi.
Itselläni homma tyssääntyi siihen, että kun nytkin on täyskaasulla lämpimän veden aikaan lämmöt "tapissa", niin jos koneessa on polleja ruiskun ansiosta enemmän, niin lämmöt on vieläkin korkeammalla. Päädyin siihen että en vesillä riskeeraa. Mutta jos vaihtaisi tehokkaamman jäähdyttimen niin voisi harkita. 1000 e budjetilla tuon ruiskun kai saisi, en enää muista tarkkaan.
09.01.2008 22:31
Se olikin 3 L purkki josta puhuin.
08.11.2007 19:28
Maksoi 1½ vuotta sitten muistaakseni 57 e litra, mutta kun valitin myyjälle sen kalleutta , hinta laski 50 euroon. Kovetin kuuluu siihen hintaan. RTV:stä.
03.11.2007 12:39
CRC:llä on tuollainen, ainakin Robinhoodissa oli myynnissä muiden lisäaineiden seassa, hint a10 e. Tehosta en tiedä. Kerro auttoiko jos kokeilet.
27.10.2007 20:37
Sama asia kai. Ihmetyttää miksi niitä nimiä pitää muutella koko ajan. Puhuisivat vain ristinivelestä, niin kaikki olis selvää. Kyseinen nivel on ristin muotoinen. Kun tämän ristinivelen kerran näkee, ymmärtää heti miten se toimii. Ulkomailla puhutaan vakionopeusnivelestä, eli kun 2 akselia tällä nivelellä liitetään toisiinsa , ne pyörii samalla nopeudella. (mikä on itsestään selvää).
En ymmärrä, miksi sitä sanotaan murrosniveleksi. Mutta vetoniveliä ne on aina, ne kun pyörittävät vetoakselia, joko edessä tai takana.
10.10.2007 19:43
Käsittääkseni aq131 vesipumppu on sama kuin aq151. Itse laitoin auton vesipumpun tilalle , eikä ollut ongelmia 2 vuoteen. Tosin vaihdoin sen turhaan ,vuoto oli muualla. Siis Volvo 240-740 2,3 L koneen pumppu. Jakajan kansi on erikoinen venemallinen, siinä on ruuvikiinnitys, kun taas autoissa on "nipsut". Se tuli uusittua, löytyy Motonetistä puolet halvemmalla kuin muualta, kallis silti. Ja puola tuli uusittua , se on ihan a-tarvikemallinen eikä ongelmia.
30.09.2007 21:08
Yksi vaihtoehto on flexiteek, Teakin näköistä muovimattoa, ihan mukavaa sekä märkänä että kuivana. Suht helppo liimata paikalleen. Ainoa haitta mielestäni, että on sikakallista, 200 e /m2 ja muotoon leikattuna 300. Laitoin sitä pari vuotta sitten ja olen edlleen tyytyväinen.
28.09.2007 15:00
Entäs, onko veneily-cd :n kartat samaa GMB- muotoa kuin meri-cd :ssä? Että ne voi kääntää seacleariin WCI- tiedostoiksi?
14.09.2007 12:51
6 / 9