Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uralin
profiilit
uralin
uralin
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
19
Kommenttia
451
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://nettitv.mtv3.fi/nettitv_uutiset/index.shtml/nettitv_uutiset/ajankohtaisohjelmat/45minuuttia?119779#119779
09.01.2008 23:00
Jos on syntymätietoihisi merkitty heti sairaalassa isäsi nimi niin se on helppo selvittää kuka on isäsi, mene käymään oman paikkakuntasi kirkkkoherranvirastossa ja pyydä sieltä tietoa, puhelimitse ne ei anna tietoja vaan täytyy mennä paikanpäälle, sano -haluat nähdä omat lähiomaisten tiedot.
Kirkkoherranviraston rekisterissä on kaikki tiedot. Äitisi nimi ja kuka on isäsi, isäsi syntymäaika, sisarukset, jos ei ole osoitetietoja niin silloin isäsi asuu toisella paikkakunnalla, osoite on helppo selvittää syntymäajan perusteella, jos ei ole salainen osoite.
09.01.2008 11:46
Mielenkiintoista katsoa televisiosta konsertti, kun se tulee, vaikka itse olen siellä paikanpäällä, mutta on se eri asia nähdä se sitten televisiosta mitä lauluja tulee, ja mitä jätetty pois, ja muutenkin mielenkiintoista nähdä konsertti televisiosta.
Varmaan tulee myös televisio esityksen jälkeen konsertti DVD, olen huomannut, että ainakin Kari Tapion ja Paula Koivunimen konsertit TV2 on julkaissut DVD levyinä.
08.01.2008 20:12
Tämä alku teksti nyt ei liity tämän ketjun aiheeseen, mutta laitan tähän heti alkuun, jos joku haluaa katsoa tv:stä!
Tiistaina 1.1 tuli vanhoja ohjelmia uusintana ylen teemalta. Tapsan esiintymistä näyttivät vuodelta 1997, kun Tapsa esiintyi tuttu juttu ohjelmassa lauloi r.a.k.a.s ei kokonaan näytetty, mutta jonkun aikaa. Ohjelma tulee uusintana lauantaina 5.1 kello 21.34 tuttu juttu yle teema.
Tapsan osuus siinä on noin 31 minuutin kohdalla, ohjelman aloituksesta. Siinä ohjelmassa muistellaan menneitä tuttu juttu jaksoja ja ohjelmassa mm. Jari Sillanpää vuonna 1995 esiintyy.. Matti ja Teppokin on hetken verran.
En ole koskaan vertaillut Olavi Virtaa ja Tapani Kansaa. Olin katsomassa Danny musikaalia ja siinä musikaalissa oli myös Olavi Virtaa, en muista kuka näytteli Olavi Virtaa, mutta Danny oli siinä kohtaa musikaalia juuri uransa huipulla vuonna 1972, ja samalla tanssilavalla esiintymässä Olavi Virran kanssa.
Tosi tapahtumiin perustuvassa Danny -musikaalissa Olavi Virta tuli lavalle kävelykeppiinsä nojaten, eturiviltä alkoi kuulua naurua, minua ei naurattanut yhtään eikä ketään muutakaan yleisöstä, paitsi jostain kumman syystä eturiviläisiä alkoi naurattamaan Olavi Virran tulo lavalle. Ilkka Koivula joka Dannyä esitti siinä musikaalissa katsoi todella pitkään oikeastaan kaikki huomionsa kiinnitti eturivin naurajille, Ilkka Koivulalla oli hämmästynyt ilme niille naurajille, ne eturivin henkilöt olivat olleet koko musikaalin ihan hiljaa, mutta jostain kumman syystä Olavi Virta sai heidät nauramaan..
Siinä musikaalissa oli kuinka lava yleisö huutaa koko Olavi Virran esiitymisen ajan Danny Danny Danny...jne..
Olavi Virtaa esittänyt näyttelijä, kun oli esiintynyt niin poistui lavalta ja sanoi Dannylle (Ilkka Koivulalle) et minulla on vielä yksi kiertue jäljellä Danny kysyi mikä Olavi sanoi, et: -ambulanssikiertue, eturivi nauroi! En ymmärrä mitä nauramista siinä oli!!!
Tuntui pahalta! Olen lukenut Danny elämän kertakirjan ja siinä kirjassa on myös Olavi Virrasta ja ei ole mitään nauramisen aihetta.
02.01.2008 14:28
Se on hyvä, et on mahdollisuus maksaa tuotteet joita tilaa heti ennakkolaskulla. Ennakkolasku saisi tulla kaikkiin verkkokauppoihin. Minulle ei ole vielä tullut vastaan niissä verkkokaupoissa joissa olen käynyt tutkimassa, tuota ennakkolasku mahdollisuutta, on ollut joko luottokortilla maksu tai postiennakko.
Postiennakolla jotkut verkkokaupat ei lähetä tuotteita juuri tuon takia, et asiaks ei nouda pakettia postista ja kulujahan siitä tulee myyjälle, jopa yksityiset henkilöt jotka myyvät silloin tällöin tuotteita eivät halua laittaa tuotetta postiennakolla.
Tulee tilattua silloin tällöin verkkokaupasta ja joskus harmittaa kovasti, kun ei ole muuta mahdollisuutta laitettu kuin maksaa tuotteet luottokortilla, jota en ole hankkinut, korkean palvelumaksun takia 60-100€ euroon saakka vuosimaksu, nyt en ole käynyt pitkään aikaan tutkimassa paljonko pankki veloittaa luottokortista, mutta silloin, kun kysyin virkailijalta niin se oli tuo.
28.12.2007 13:12
Olin tuolla Hartwall - Areenalla ja tuossa televisio nähdyssä taltioinnissa laulut tuli sekaisin esim. Katri Helena lauloi siellä paikan päällä konsertin viimeisenä lauluna -sydämeeni joulun teen, joka kuultiin televisiossa heti 20 minuutin kuluttua, kun ohjelma alkoi, eli tuo Katrin Helenan laulu -sydämeeni joulun teen oli encore, kun yleisö oli taputtanut Katria ja Jaria takaisin lavalle ainakin 5 minuuttia niin Katri tuli ensin laulamaan.
Jarin encore oli televisiossa nähdyssä lopussa, se mitä konsertissa Jari lauloi lopuksi oi jouluyö ja, kun Jari oli tuon laulun laulanut niin ainakin 5 minuuttia Jari seisoi yleisön taputtaessa Jarille, jotkut yleisöstä rummuttivat jaloilla tahtia, kunnes tuli Jarin rinnalle Katri Helena. Eivät laulaneet enää yhdessä encorea, vaikka yleisö niin vaati taputtamalla kovaa.
Konsertin ensimmäinen laulu oli televisiossa sikermä, mutta siellä paikan päällä tuo sikermä oli myöhemmin konsertissa, väliajan jälkeen, kun toinen osa alkoi konsertista.
Paikan päällä Katri Helena aloitti keskellä Hartwall - Areenaa sitä laulua ei näytetty televisiossa, sen jälkeen Katri käveli esiintymislavalle, joku tanssijoista auttoi, et Katri pääsee ison mekon kanssa lavalle portaita pitkin, toisena lauluna Katri lauloi siellä konsertissa joulumaan.
Televisiossa ei näytetty, kun Jari konsertin aikana 3 eri kertaa kävi kättelemässä yleisöä ja kamera kuvasi jokaisen Jarin tervehtimisen + Jari lauloi samalla, kun tervehti kädestä. Jari viipyi aika pitkiä aikoja yleisön joukossa ja yhden laulun laittoi meidät laulamaan kanssaan jouluyö juhlayö.
Katri ei liikkunut esiintymislavalta mihinkään yleisön joukkoon. Pitkät mekot oli Katrilla kai esteenä poistua lavalta rappusia pitkin yleisön luo.
Televisio kamerat kuvasivat tarkkaan, kun Presidentti Tarja Halonen tuli paikalle puolisonsa Pentti Arajärven kanssa, ja koko sen matkan minkä he kävelivät paikalleen kamerat kuvasivat. Joitakin henkilöitä yleisöstä televisio kamerat kuvasivat ja toimittaja teki haastattelua, en tiedä milloin ne haastattelut tulee tv:stä, vai tuliko ne esim. uutisissa kyseisenä iltana, vai tuleeko ne dokumenttiin, jota kuvasivat Jarin finlandia-talon konsertissa syksyllä.
Ja sitäkään ei näytetty, kun Jari ja Katri saivat kultalevyn
http://www.iskelma.fi/?area=galleriashow&gid=T8zGNmWJ73
Televisio ohjelmasta ajan puutteen vuoksi oli leikattu pois ainakin yhden tunnin tapahtumat konsertista! Olisihan se ollut hienoa nähdä kaikki mitään salaamatta televisiossa, mutta oli hyvin tehty ohjelma, kun oli Jari ja Katri koko ajan pääosassa, ja upeat tulkinnat kaikista joululauluista + hienot taustalaulajat ja tanssijat.
Hartwall - Areena oli loppuunmyyty, mutta yllättävän äkkiä tyhjeni konsertin jälkeen noin 15 minuuttia niin kaikki oli poissa, paitsi minä, kun olin eksynyt..!!!
Tapani Kansan konserttiin olen menossa keväällä niin silloin en enää eksy, vaikka olen muutamia kertoja käynyt tuolla Hartwall - Areenalla niin on se monimutkainen paikka muistaa kaikki portaat ja sisääntuloaulat yms..
26.12.2007 09:28
Olen huomannut saman, ja monta nettikaupan ostosta on jäänyt tekemättä esim. lentolippua ei voi netin kautta maksaa, jos ei ole luottokorttia.
Ostan sellaisilta nettikauppiailta, jotka laittavat ostamani ostoksen suoraan postiin, ja maksan ostoksen rahalla tai pankkikortilla postissa.
26.12.2007 07:18
Hyvää joulua kaikille, iloista mieltä! :)
24.12.2007 05:40
Siinä pankissa jossa minulla on tili, korkoa saan säästöilleni 0,1 % vuodessa, ja pankki maksaa koron alimmalle saldolle joka on vuodessa.
Se, et rahoja pidän pankissa enkä esim. patjan alla niinkuin tuolla ylempänä nimimerkki pankkeihin, vakuutusyhtiöihin kirjoitti, niin maksan pankille siitä, et ne rahat on siellä pankkiholvissa joka kuukausi ja paljon.
Joten varmaan parempi olisi alkaa säilyttämään rahoja, vähäisiäkin rahoja patjan alla, ei ainakaan tulisi kuluja ollenkaan.
21.12.2007 18:34
Hieno asia! Onnitteluni, hyvää Joulua! :)
18.12.2007 15:14
Kyllä se tuo siirtymäkorvaus on ollut ainakin 20 vuotta työehtosopimuksessa. Jos teet montaa eri kohdetta ja siirryt paikasta toiseen niin kyllä sinulle kuuluu siirtymäkorvaus.
Muistaaksein 5 vuoden ajalta jälkikäteen on työnantaja valvollinen maksamaan maksamattomat palkat työntekijälle.
18.12.2007 15:04
Kiitos tiedosta pinsio! Olisihan se hienoa, jos se levy olisi äänitetty 40 vuotis juhlakonsertista, ja siinä olisi myös laulajan testamentti, nyt vain ei voi muuta kuin odottaa jännityksellä mikä se on.
16.12.2007 18:45
Kiitos minunkin puolesta tiedosta, komeita kuvia on hyvin kuvattu. Hienoja!
Tuli mieleen Järvenpää - talo, kun siellä oli kuvaaja, koskahan ne kuvat tai videot saadaan nähdä, oikeastaan tuli mieleen heti noista kuvista, et ne on Järvenpään - talon konsertista, mutta ne on siis Tampere talon konsertista, menin omassa mielessä asioiden edelle.
Olisi ne Järvenpään talon konsertista otetut kuvat mukava nähdä, vai voisiko olla, et noissa kuvissa on osa Järvenpään talonkin konsertista.
14.12.2007 23:02
Ei ole minulla suuria odotuksia kirjan suhteen, et mielenkiintoista on sitten lukea millä lailla Nina on kirjoittanut kirjan ja mitä asioita siinä on. En odota jymy yllätyksiä eräässä lehdessä oli jokunen vuosi sitten Ninan ja Tapsan yhteishaastattelu ja mielestäni aika yksityiskohtaista tietoa Tapsan sairaalassa olosta, ym. tapahtumista sairaalassa, ja sairastumisesta, et en usko, et kovin suuria paljastuksia on luvassa kirjaan.
14.12.2007 14:55
Kyllä se minullakin on koskettavin ja läheisin laulu tuo Tapsan tulkinta anteeksi on pyytää vaikeaa, tuota laulua tuli kuunneltua aikoinaan paljonkin, ja sen on levyttänyt myös Danny! Radio aalto soittaa tuota alkuperäistä ulkomaalaista versiota aika usein ohjelmissaan, yhteen aikaan kuulin tuon laulun ainakin 2-4 kertaa päivässä radio aallolta.
14.12.2007 14:46
Kiitos joulunlapsi ja Justiinax mukavista raporteista.
05.12.2007 06:36
Huomasin äsken, kun kävin katsomassa Tapsan keikkatietoja, et onko tullut uutta tietoa esiintymisistä niin, tuo Ypäjän kirkko oli poistettu sieltä.
Onko tuo Ypäjän kirkko konsetti peruttu, kun ei enää näy Tapsan sivulla keikkatiedoissa tietoa.?
Vai oliko se yksityistilaisuus, ja sen takia poistettu tieto?
http://www.tapanikansa.net/wb/pages/keikat.php
03.12.2007 20:16
Kasetteja ostin aikoinaan, (1970 luvun loppupuoli ja -1980 luku) kun en vinyylilevysoitinta omistanut, ja cd levyistä ei ollut silloin tietoa, ostin kasetteja jotka on yhä omistuksessani, en ole niistä luopunut iskelmää ostin, ja joitakin ulkomaalaista, saattaa olla minullakin nuo laulut, en ole varma, mutta ainakin tuo Tapsan ja Sadun -hyvä on, duetto minulla on se kasetilla muistan, kun se tuli radiosoittoon radiosta kuului tuo laulu aika usein, silloin 1980 luvun alussa ei ollut muita radioasemia kuin yle, en muista pääsikö hitiksi saakka, tai listoille, mutta muistan, kun ostin kasetin huoltoasemalta juuri tuon laulun takia Satu Pentikäinen oli silloin uusi nuoriso idoli, ja esiintyi Tapani Kansan showssa nuorisolavoilla.
En ole pitkään aikaan kuunnellut tuota -hyvä on laulua niin nyt kuuntelin, kun luin tuon sinun viestisi, hieno laulu mukavat sanat alkaa Tapsan osuudella Tapsa laulaa et: - sun on kukkiva maa saanhan sinne kanssas taivaltaa Satu jatkaa: -sun on taivas ja kuu..
E. Mäkinen on kirjoittanut sanat, 27 vuotta vanha laulu.
01.12.2007 19:13
Hei vaan ja kirjoitathan Tapsan esiintymisestä Salon kirkossa, jos menet sinne olisi mukavaa lukea kuulumisia kirkosta mitä lauluja Tapsa lauloi ja kuka oli säestäjänä, kuinka kauan konsertti kesti.
Minun piti sinne Salon kirkkoon mennä, mutta ei ole lippua, en uskalla ottaa riskiä ja lähteä Helsingistä saakka sinne, jos vaikka ei sisälle pääsekään ilman sitä vapaalippua.
Aika paljon on lippuja annettu 1000.
28.11.2007 21:08
Hyvä nimimerkki joo ;DDD
Ei Tapsa ole mikään surkuhupaisa pelle!
Kirjoitin Järvenpään konsertista kaikkein hauskimmat kohdat mitä siellä tapahtui, mutta vaikka siellä sai nauraa Tapsan huumorille, ja pelleilyille niin kyllä minä liikutuinkin siellä kyyneliin saakka ja sitä nenäliinaa tarvitsin esim. kun puhut hiljaa rakkaudesta laulua, kun Tapsa lauloi niin se Tapsan tulkinta kyseisestä laulusta tuli täydestä sydämestä ja Tapsa sen lauloi melkein koko ajan silmät kiinni ja todella tunteella..se ei ollut mikään "minä vaan laulan laulu" vaan oikea tulkinta.
Akselin ja Elinan häävalssin Tapsa tulkitsi niin, et oli kyyneleissä pidättelemistä, ja samoin paista päivä, kuljen taas kotiinpäin, hopeinen kuu.
Ja o sole mio laulun haluaisin kuulla ja nähdä uudelleen, kun sen Tapsa laulaa, vaikka se on tuossa levyllä jonka sieltä ostin niin kuitenkin olisi hienoa kuulla ja nähdä se uudelleen.
Lähtisin vaikka tästä istumasta heti Tapsan konserttiin uudelleen kuuntelemaan ja katsomaan.
Oletko käynyt koskaan Tapani Kansaa katsomassa ja kuulemassa missään?
Kyllä Tapsa olisi ansainnut iskelmä finlandia palkinnon, monipuolinen tulkitsija, mutta Paula sanoi mansikkapaikka ohjelmassa, et kovassa joukossa oli ja kaikki olisivat ansainneet sen palkinnon, ja et se palkinto tuli yllätyksenä Paulalle.
26.11.2007 19:34
15 / 23