karva.naamari
Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia11 aloitusta · 1100 kommenttia
- Kekkonen kuitenkin kaatoi Neuvostoliiton ilman sotaa. Neuvostoliitto ei saanut Suomea nurin edes sotimalla joten kumpi lopulta voitti?
Kekkosen junaileman ETYK:n pykäläthän saivat aikaan turismia länteen idästä ja tieto kommunismin valheesta alkoi levitä kaataen lopulta koko systeemin. Suomi ja Kekkonen voittivat ison ja pahan vai oliko se suuren ja mahtavan? - Väärä diagnoosi, sanoisin. Älä yleistä omia tapojasi. Olen ollut karavaanarina noin 14 vuotta ihan selvin päin sen enempää sitäkään kehuskelematta alueilla. Minulta löytyy muutakin puheenaihetta vaikka säästä ja sääskistä.
- Aloittaja ja eräät muutkin ovat nk. hakoteillä. Karavaanarit eivät ole tientukkona vaan hän ei osaa sopeuttaa nopeuttaan turvalliselle maisemankatselunopeudelle. Mihin sinullakaan tyhjäntoimittajalla on kiire? Tuskin muualle kuin vessaan. Itse en tosin vedä huussiani mutta se on autossa mukana ja matkailuautoilu on paras tapa matkustaa. Ei kiirettä mihinkään ja kahveelle voi pysähtyä melkein missä vaan moottoriteitä lukuun ottamatta.
Toisekseen, olen ollut havaitsevinani useimpien matkailukulkineen ajajien ja vetäjien jättävän sen vasemman kaistan teille kiireisemmille jotka ette osaa nauttia Suomen kesästä. - reimareima, SFC karavaanari alueet ovat yleensä omatoimialueita. Jokainen oikea karavaanari tietää ne Leirintäoppaan perusteella joten mainontaa ei tarvita niille kun enemmäkseen pääsevät vain jäsenet. Täten mitä syytä olisi ollut laittaa satoja euroja mainontaan josta ei oikeastaan pääse hyötymään?? Itse olen ollut noin 14 vuotta jäsen enkä ole pitänyt järjestöä bisneksenä vaan harraste järjestönä. Se kuitenkin taitaa laskutaidottomille nykyajan ihmisille olevan utopiaa.
- Vasta hetken eli noin 14v karavaanarina oltuani "Major Mik-kosla" en todella tunnista itseäni tuosta TV sankareiden joukosta. Ensinnäkään he eivät ainakaan osissa joista olen palasia nähnyt ole käyttäneet karavaanarialueita vaan kaupallisessa käytössä olevia. Onkin väärin verrata noita koheltajia karavaanareihin koska ne ovat vain koheltajia jotka rikkovat kaikkia sääntöjä esim. autossa matkustettaessa. Turvavöitä esim. ei käytetä ja kuvitellaan m-auton olevan junan jossa voi mennä vaikka suihkuun ajon aikana. Pitäähän näitä hieman värittää jotta saadaan oikea ohjelma mutta nykyinen on todella syvältä.
- Aika monta yötä olen SFC-karavaanarialueilla viettänyt vaan tuollaista tai sinne päinkään ei vastaan ole tullut. Ei kannata levitellä kaupunkilegendaa jos ei tarkasta asiaa ja toisekseen jos jossain noin käy kerran niin ei sitä pidä lähteä yleistämään. Muualla noita varmasti on enemmän kuin oikeilla karavaanarialueilla.
- Olen kohdannut tämän ongelman kahden m-auton kanssa, pääsääntöisesti korjauksen joutuu teettämään liikkeessä josta ajoneuvon on ostanut. Valmistaja taas on molemmilla kerroilla sanonut jokaisen liikkeen joka heitä myy hoitavan asian.
Syy lienee siinä, että valmistaja on jokaisen työn hinnoittanut erikoistuneen henkilön työajan mukaan vaikkapa 0,5 tunniksi kun meikäläinen huoltomies joka moisen vian kohtaa ekaa kertaa elämässään käyttää siihen pari tuntia. Siksi nuo firmat sanovat itsensä ulos hommasta jos eivät ole myyneet kyseistä ajoneuvoa.
Uskon kuitenkin sinun saavan ainakin ensiavun lähimmästä ko. ajoneuvoa kauppaavasta yrityksestä vaikka lopullinen korjaus jäisikin alkuperäiseen kauppaan.
Ainakin kyselisin siitä myyjäliikkeestä paikkaa jossa se korjaus voitaisiin siellä toisella paikkakunnalla tehdä. - Missähän tuota ihanuutta olisi esillä? edes pohjoismaisella tasolla?
- Kannattaakohan herran "Kapitalisti kurittaa" siirtyä sinne Pohjois-Koreaan kun siellä saa kaiken ilman? Minun tietooni on viestimien kautta tullut tosin, että siellä saa ihan ilmaiseksi nähdä nälkääkin.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ilmaiset palvelut tarkoittavat palkatonta työtä jollekin? Siis jos ne todella ovat ilmaisia eivätkä vaan näytä siltä. - Kausipaikoista olen samaa mieltä, Wilmasta en varsin. Yleensä minulle riittää max 3 yötä paikallaan monesti vain 1. Autossa kun on pyörät niin se on luotu kulkemaan. Noin 20'000 km tulee vuosittain retkeiltyä jossain Nord Capin ja Rooman välillä.
- Ei tässä minun kohdallani ole kaveruudesta kiinni vaan ei tuollaisia tolloja ole näkynyt. Toisaalta käytän SFC alueita pääosin joten meno on ihmismäisempää.
- Omanmassan ja kokonaismassan erotukseen pitää mahtua vähintään 75kg/matkustaja 10kg varusteita/matkustaja sekä muuta kuormaa 10kg/ajoneuvon pituusmetri.
5*75kg = 375kg, 5*10kg = 50kg ja 8*10kg = 80kg Yhteensä 505kg
Tuota autoa ei ole voitu katsastaa ja rekisteröidä 6 henkilölle laillisesti. Tuota 505kg massaa kun on vaikeaa saada puserrettua 385kg:n Jossain noissa luvuissa on virhe! Lisäksi autoon on lisätty ainakin pitkä markiisi n. 40 kg sekä asunto-osan ilmastointi toinen 40kg ja näin ollen tuo massa kasvaa 505 -> 585kg:n.
Ellette usko noihin lukuihin niin katsokaa direktiivistä! - Perunoita keitettäessä on muistettava välttää äkkipysähdyksiä jotta kuuma vesi ei lennä niskaan perunoineen.
On siis niin typerästi laadittu ohjelma joka antaa kumman kuvan karavaanareista. Olen tosin vasta 13 vuotta harrastanut mutta en tunne itseäni tuosta joukosta. - Olen ollut karavaanari kohta 14v enkä oikein tunnista itseäni tuosta ohjelmasta.
- Jos pienpuolue aikoo vaalia yhtään aatemaailmaansa niin voiko sillä yleensäkään olla kynnyskysymyksiä tavallisten asioiden joukossa. Aina sitä voi enemmän vaikuttaa asioihin jos on päättäjien joukossa. Tämä koskee kaikkia puolueuta Kokoomuksesta Vasureihin ja Kristillisiin.
- Tuossa ylempänähän Työeläkeläinen esittää asiasta olennaisen jota sinä et ole pystynyt muuksi väittämään. Aloitetaanpa siitä! Jos kanttia löytyy!
- Näin sivullisesta Työeläkeläisen kommenteissa on sentään asiaa mutta sinulta sitä ei löydä hakemallakaan. Ota oppia työeläkeläisen tyylistä niin ehkä opit sinäkin vai onko kommunismi jo vienyt sinut sen pisteen taakse josta ei ole enää paluuta?
- Olen katsonut parista pätkästä osan ja yhdyn mielipiteeseen jossa ohjelmaa kuvataan ala-arvoiseksi roskaksi. Varmasti asian tiimoilta olisi saanut informoivammankin pläjäyksen.
- Sitä pitää karavaanarisedänkin olla ympäristöystävällinen ja vihreä joten on parempi pitää sen kotteron nopeus lähempänä 60 kuin 100 km/h. Kulutus kun nousee oleellisesti 70 ylitettäessä.
Me todella jätämme sen vasemman kaistan teille kaistoille jotka ette osaa lähteä aikanaan ja ajaa ilman kiireitä. Kiire kun on vain huonoa suunnittelua ja kiirehtijän pätemisen tarvetta kun koitetaan olla niin tärkeitä kuin Kansan Tapsa aikoinaan.
Minulla on 3500 kg max integroidussa 130 hv ja se on riittänyt niin Norjan vuorille kuin Alpeilla kurvailuun, ylimmät passit ovat olleet yli 2200 m meren pinnasta. Eli teho riittää varmasti.
Turvallisuusriskistä puheen ollen niin sinun asenteesi on turvallisuusriski ei minun hevoseni. - Minulla on ollut 3 Fiat pohjaista matkailuautoa joista viimeinen eli nykyinen on myös Hymer. Yhteensä olen niillä ajanut reilut 300'000 kilometriä noin 13 vuoden aikana ilman mitään isompaa ongelmaa, pientähän sitä aina sattuu mutta matka ei ole koskaan estynyt eikä keskeytynyt vikoihin.
Ainakin 70% on tehty Fiat pohjalle joten jos jotain sattuu niin suurin mahdollisuus on Fiatille, jokaisessa pohjassa on aina omat ongelmansa mutta omaansa tottuu, sanovathan ne jotta kiveen kengässäkin tottuu ja kun se sitten poistetaan almaa sattumaan.
Viiden tonnin (euroina) autoon en osaa ottaa kantaa mutta säkällä silläkin saattaa selvitä, sen ostaminen vaatii kuitenkin ammattilaista.
Auto on helpompi käsitellä kuin vaunu jonka kanssa vexlaaminen vaatii opettelua kohtuudella.