Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Joku tuossa kauppaa Nikkorin 300 F4 putkea joka varmasti on hyvä valinta. Itse pidän kuitenkin zoomista koska sillä säästää monta vaihtoa juuri kriittisellä hetkellä. Käytän tuolla mainitsemallasi alueella Sigman 100- 300 F4 putkea ja pidän sitä toimivana. Jos katsoo testejä niin tulokset ovat samaa luokkaa kuin tuolla Nikkorillakin. Molempien painokin on suurinpiirtein 1500 grammaa. Sigma on vissiin hieman edullisempi.

Sigma löytyy täältä:

http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/369-sigma-af-100-300mm-f4-nikon

ja tuon Nikonin löytää samoilta sivuilta hieman klikkailemalla.
  2. Vaikka olen samaa mieltä noista perässäroikkujista ilman turvaväliä niin sinun keinosi ovat alle arvostelun, sekä vaaranaiheuttamisen että väkivallalla uhkaamisen osalta. Jos ei se perässä roikkujakaan fiksu ole niin typeryydessä sinä lyöt sen laudalta moninkertaisesti.

Ympäri kierrelleenä olen huomannut pääkaupunkiseudulla olevan eniten likinäköisiä jotka eivät edellä ajavaa huomaa viittä metriä kauempaa ja kun siinä on jo se konepeltikin mukana niin varoaika jää tosi lyhyeksi. Ehkä kuitenkin he kuvittelevat kaupunkiasumisen lyhentävän reaktioaikoja, mene ja tiedä.

Suurempi vaara kuin henkilöautot, katumaasturit mukaan luettuna, ovat rekat jotka ajavat "ruotsalaistuntumalla". Jos joudut jarruttamaan niin rekka hujahtaa ylitsesi ennen kuin kuski huomaa mitään siinä kessun sytytysten välissä. Rekkojen todellisiin nopeuksiin (yli 80) ja ajotapoihin tulisikin kiinnittää enemmän huomiota. Nykyäänhän niitä vähän väliä joutuu onnettomuuksiin, kaatuu teille jne. Niiden tuhovoima ylittää pikkuauton monisatakertaisesti.