Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. ostaa Saksasta niin te se. Vapaassa maassa se on luvallista ja jopa suotavaa jos katsoo sen itselleen edullisemmaksi tavaksi.

Siinä ei liene suurtakaan ongelmaa jos auton takuut ovat jo rauenneet mutta uudessa autossa saattaa piillä ongelmia. Tehtaiden vakuutteluista huolimatta suomalaiset maahantuojat eivät takuukorjaa edes muiden samaa merkkiä tuoneiden ajopelejä eli jos asut vaikka Turussa ja ostat merkin jota myös turkulaiset myyvät vaikka Helsingistä koska saat sen hieman vähemmillä euroilla niin joudut takuukorjauksiin ajamaan Helsinkiin asti. Syyksi väittävät tehtaiden varsin alas hinnoiteltuja korvauksia jotka ehkä toimivat paikassa jossa noita hommia tehdään koko ajan mutta eivät täällä missä myydään kutakin mallia vain muutamia kappaleita eikä tyyppivikoihinkaan pääse oikein tutuksi. Miten veikkaat käyvän Saksasta ostetulle? Tässä en puhu esim. Fiat vioista vaan sen asuntokorin.

Varusteen hinta ei vielä aina ratkaise, sehän on myös asennettava paikalleen eikä kaikkia voi tai ainakaan laillisesti saa asentaa itse (esim. kaasu- ja isosähkölaitteet).
  2. yksi niistä ryhmistä jotka tapettiin siellä vankileirien saaristossa. Tuskin ne itseään sinne tuomitsivat kuolemaan vaan komut siinäkin syyllisiä olivat.

Kulakithan olivat varsin nuori osa maanviljelysväestöä, he syntyivät vasta 1906 alkaneessa uudistuksessa ja heidän pientilojaan, pääosin muutama hehtaari, alettiin pitää kommunismin vastaisina. Komut yrittivät ryöstää heidät noin 1930 tienoilla, kuten ne yleensä muille pyrkivät tekemään, viemällä sadon joko ale hintaan tai ilmaiseksi jota kulakit ymmärrettävästi vastustivat. Joku taisi jopa polttaa viljansa ennemmin kuin lahjoittaa komuille. Se nälänhätä joka Venäjällä aikoinaan oli ei ollut kulakkien vika vaan komujen jotka sekoittivat pakan perusteellisesti viemällä maat ja perustaen kolhooseja jotka alkuun eivät olleet tuotannossa tehokkaammasta päästä. Näin minä olen asian ymmärtänyt ja se tuskin sopinee komuaivoon mutta yritä nyt kuitenkin.

Komuillahan on tapana aina syyttää muita mokistaan, luonto ei anna periksi myöntää omia mokia. Niistä kun saattaa joutua leiritykseen.