Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huokaus.........
Tässähän alkaa jo toivoa, että Jumala olisi olemassa ja kaitsisi noita seuraajiaan.
Voi tätä myötähäpeän määrää!
18.01.2014 18:00
Tuleeko siitä jumala ihan siksi, että sinä sanot niin?
Vai kykenetkö perustelemaan väitteesi.
18.01.2014 17:18
Sinulta taisi mennä nyt jotain yli hilseen.
18.01.2014 15:10
En halua lukea nöyryydestä.
Haluan nähdä ihmisiä, jotka ovat pyhyyttään vailla heikkouksia.
18.01.2014 15:02
Ilmeisesti Auschwitz oli paremmin vartioitu kuin Egypti.
18.01.2014 14:49
>>Joka makaa miehen kanssa,niinkuin naisen kanssa maataan,se on kauhistus,sanoo Herra.>Öööh, tuo kielto siis kai tarkoittaa sitä, että kaksi miestä eivät saa keskenään harrastaa ns. normaalia seksiä, sillä eihän miehellä ole vaginaa.
18.01.2014 14:36
Miten ateistia muka voisi loukata?
Sanomalla, että en pääse taivaaseen?
Väittämällä, että karman laki tekee minusta madon seuraavassa elämässä?
Ei tunnu missään!
Tietysti minua voi haukkua tyhmäksi, rumaksi, pahaksi tai miksi tahansa, mutta minä tunnen itseni ja väitteet jotka eivät kuvaa minua valuvat kuin vesi hanhen selästä, loukkaamatta minua vähääkään.
Eli antaa palaa vaan.
18.01.2014 14:25
Ehkä me ateistit keskitämme vähäiset voimavaramme hieman tuoreempien kansanmurhien käsittelyyn.
18.01.2014 14:14
Sairasta!
18.01.2014 14:01
Miten ihmeessä?
18.01.2014 13:53
Olisi mielenkiintoista tietää enemmän ateismin "tunnustuksellisuudesta", sillä ateistien kansainvälinen salaseura on jostain syystä jättänyt toimittamatta minulle tiedot siitä mitä oppeja me tunnustamme.
Erityisen kiitollinen olisin niistä opeista, joilla määritellään suhteemme buddhalaisuuteen.
Mutta sittenkin minua kiinnostaa enemmän se, missä voisin tavata noita "pyhiä" joilla ei ole lainkaan heikkouksia heidän nöyrryttyään Herransa edessä.
18.01.2014 13:51
>>Niitö saa tappaa jotka itse tappavat.>Ihmiskunta itse tekemisillään määrittää oman maallisen arvonsa.>Vain armo voi kumota tämän. Ja armo voi olla vain Jumalalta peräisin, vai mitä?
18.01.2014 13:36
Täällä planeetallamme ei ole pelkästään ateisteja ja oikeita kristittyjä.
Miten muiden jumalien (myös niiden kristinuskon jumalien, jotka ovat "vääriä" tulkintoja) kannattajat sijoittuvat pyhien ja epäpyhien joukkoon?
Miten on mahdollista, että ateistien ja "epäjumalanpalvelijoiden" joukossa olen kokenut nöyryyttä, uhrautuvaisuutta, rakkautta, toivoa, kiitollisuutta, lämpöä, veljeyttä jne.
Miten puolestaan on mahdollista että "pyhien" joukossa olen nähnyt itsekkyyttä, ylpeyttä, vihaa, halveksimista, vähättelyä, ymmärtämättömyyttä ym.
Emmekö voisi olla vain ihmisiä. Ihmisiä heikkouksinemme ja vahvuuksinemme.
Emme "pyhiä" yli-ihmisiä, joilla on pelkästään hyveitä tai saastaisia pakanoita, joille mikään kataluus ei ole liian likaista.
18.01.2014 13:19
Eiköhän meillä ole oikeus tuputtaakin, jos niin valitsemme.
Se aiheuttaa kuitenkin lähes aina negatiivisen reaktion tuputtamaamme asiaa kohtaan.
Se on siis typerää.
Lisäksi:
Jokaisella ihmisellä on ehdottomasti oikeus uskoa ihan mihin itse haluaa tai hänet on narutettu uskomaan. Tai olla uskomatta.
Jos uskomukset eivät ole tästä maailmasta ja niitä esittää julkisesti, pitää olla myös valmis vastaanottamaan kritiikkiä.
Jos uskovaisten tai uskomattomien yhteisöt aiheutavat jäsenilleen tai muille vahinkoa, on niitä vastaan toimittava. Samoin jos yhteisö ottaa yhteisistä resursseistamme osaansa enemmän tai edellyttää saavansa itselleen erityisaseman muiden vastaavien yhteisöjen rinnalla.
18.01.2014 13:00
>>Jos ei usko ihmiskuntaan, ei voi olla moraalinen.>Mistä tunnistat ihmisen?>Mistä tunnistat sen jota ei saa tappaa?
18.01.2014 12:44
>>Pieni huomautus: pahan olemassaolo tuntuu välttämättömältä. Ellei olisi pahaa, voisiko olla hyvääkään vai olisiko vain neutraalia?
18.01.2014 12:28
Onhan se vähän sääli.
Olisi ollut mielenkiintoista tietää, kuinka pitkälle vääntö jatkuu.
No....toisaaltahan selvisihän se näinkin........
16.01.2014 16:28
>>Kristinuskossa on vain yksi Jumala.>"Eikö se silloin antaisi sanansa levittäjille järkeä ja ymmärrystä toimiinsa?"
Kyllä antaa.>Oikeampi kysymys olisi, miksi Jumala luottaa vajavaisiin ihmisiin niin paljon, että uskoi ihmiselle evankeliumin levittämisen.>"Eikö se vähintäänkin estäisi asiansa torpedoimisen taitamattomalla ja kömpelöllä esiintymisellä?"
Ei.>"Kaikki lapselliset ja psykologisesti typerät käännytysyritykset ja "herättämiset" ateistipalstalla suorastaan huutavat: "Jumalaa ei ole olemassakaan!""
Onko vika kuulijassa vai sanoman julistajassa? Mieti sitä.>"Vähän laatua käännyttämiseen, pliis!"
Millainen on laadukas käännyttäminen, kerro?
16.01.2014 14:00
Erkaneminen todellisuudesta ja henkisestä vapaudesta.
16.01.2014 12:51
>>Ne todisteet sinun on hankittava itse! "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."
Kukaan ei voi etsiä ja kolkuttaa sinulle!>Lähde siis liikkeelle, äläkä jämötä kuin tupajumi!>Voit tietysti käyskennellä narrilaitumellasi. Siellä taatusti on huolehdittu ruohon vihreydestä, toistaiseksi!
16.01.2014 12:50
20 / 151