Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Periaatteessa olet kyllä oikeassa, VL-liikkeen erotaminen kirkon helmoista ei auttaisi ratkomaan liikkeen ongelmia. Se voisi eristää liikkeen vielä enemmän omaksi lahkokseen jossa asenteet muutosvoimia vastaan jyrkkenesivät entisestään.

Liikkeen jäsenistö näyttää käyvän varsin vilkasta keskustelua liikkeen nykytilasta. Arvostelu ei tule ainoastaan, eikä läheskään vain liikkeen ulkoa vaan myös hyvin vahvasti sen sisältä.

Kirkko on kuitenkin mielestäni ottanut sellaisen ympäripyöreän kannan joka antaa liikkeen hyvin vanhoilliselle ja yksinomaan miesvaltaiselle vallankäyttäjäryhmälle vapauden toimia kuten se haluaa.

Eniten minua askarruttaa kysymys miksi kirkko ei edellytä VL-liikkeen itoutuvan niihin samoihin periaatejulistuksiin joita kirkko on tuonut esille esimerkiksi naispappeuden ja homoseksuaalisuuden suhteen.

Onko VL-liike valtio valtiossa joka voi toteuttaa vapaasti omia näkemyksiään sitoutumatta kirkon näkemyksiin joihin muut kuin VL-papit joutuvat sitoutumaan? Paljonko vaa'assa painaa VL-liikkeen varsin vahva edustus kirkon päättävissä elimissä? Oma veikkaukseni on, että paljon.

Jokainen tietää esimerkiksi mikä oli kirkon kanta Luther-säätiön toimintaan naispappeuden suhteen ja kirkon julkilausumat sekä toimenpiteet asian johdosta. Vl-liikkeen osalta kannanotot ovat vaisumpia ja jopa ylivarovaisia, eikä samaa ongelmaa edes tunnuta nähtävän vaikka kyse on täsmälleen samasta asiasta molempien liikkeiden kohdalla.
  2. On totta, että uskovien keskinäinen kinastelu siitä miten tulee uskoa, kuka on oikea aito uskova ja mikä on syntiä ja mikä ei heikentää hiukan uskottavuutta.

Ei siksi, että mielipide-erot sinänsä olisivat nyt mitään kummastuksen aiheita mutta siinä vaiheessa kun keskenään ristiriitaisia mielipiteitä ryhdytään perustelemaan jollakin Pyhän Hengen ilmoituksena voimme vain todeta, että Pyhiä Henkiä on useita eri näkökulmia edustavia ja he ovat varsin toraisia eivätkä hyväksy toistensa ristiriitaisia näkemyksiä.

Kuitenkin helposti väitetään sen oman ja rakkaan, korvaan kuiskuttelevan Pyhän Hengen omaavan sen ainoan, oikea totuuden.

Totuus on nyt kuitenkin vain se, että ainoa oikea "totuus" näyttää varsin pirstaleiselta ja vaikuttaakin vahvasti siltä, että tulkinnat ovat silkkaa ihmismielen tuotosta jota vain pönkitetään vetoamalla korkeampiin voimiin. Puhutaan siis Jumalan suulla vaikka ihmisä vain ollaankin.