jth_12

jth_12 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Satunnaista kirjoittelua harrastuksista. Vapaa-aikanani: Hiihtoa, pyöräilyä (maastossa ja maantiellä) muuta pientä ulkoilua Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Liittynyt 15v sitten
13 aloitusta · 241 kommenttia
Onko sitten vaikka Bilteman pyörien myyminen petosta? Esim. tässä ilmoituksessa ei kai ole mitään väärää
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat-ja-vaunut/Miehille/X-Trail-26-271106/

Siinä kun ei sanota kelle se on tarkoitettu... Mulla ei ole kokemusta tuosta tai muista siellä myytävistä pyöristä, mutta ajan mieluummin reilun 10v vanhalla maastopyörälläni kuin tuolla. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Mieluummin huoltaa sellaista joka on joskus ollut hyvää & kestää kulutusta.
Tähän aikaan vuodesta uraisilla ja jäisillä pyöräteillä käyräsarvinen pyörä ei ole parhaimmillaan. Kyllä näilläkin keleillä sen 17km voi ajella, jos intoa riittää. Itse aloitin nyt 6km matkaa ajeleen. Ehkä maantiefillariin voisi nastarenkaat laittaa, mutta maastopyörässä 2,1" rengas tuntuu hyvältä (jokaisessa nappulassa on nasta, kun kaipaan hyvää pitoa jäällä).

CC-pyöristä mulla ei ole kokemusta, kun omat pyörät on vanhoja. Sellainen saattaisi käydä ympärivuotisessa työmatkassa. Talvelle rengasvalikoima riittänee, vaikka musta maastopyörä tuntuu omalle matkalle ja tällä tienhoidolle sopivalta.

Kysyjä ei sanonut milloin olisi aloittamassa, niin kai se on jo nyt viikon sisällä... Talvella aloittaessa ehkä ei kannata heti ottaa tavoitteeksi joka päivä töihin pyöräilyä oli keli mikä tahansa.