Sanokaas paljonko on käytännön eroa, jos puolia on kiekossa 20 tai 36?
Kyselin vanhaan pyörään kiekkoja ja läheltä löytyisi Mavic Aksiumit
(eli tälläiset http://fi.rosebikes.eu/tuote/mavic-racing-wheel-set-28700-c-aksium-wts-white/aid:555883 )
Toisaalta luotettavammalta vaihtoehdolta tuntuisi jäykempi kehä ja vanteeksi Mavic CXP33 (navaksi Shimanon 105). Jos tuohon kasattavaan kiekkoon pistää puolia 36kpl, niin ilmeisesti kestää kovempaakin ajoa. Polkijalla on painoa n. 90kg ja lisäksi tulee varusteet ja jotain muuta pientä kuormaa. Hinnassa noissa ei ole isoa eroa kuin että valmiissa setissä tulee etupyörä kaupan päälle.
Omat keskinopeudet ajossa on max 25km/h. 40km/h kuskeilla tilanne varmaan kiekkojen erot korostuu enemmän.
Kiekot maantiepyörään -- 20 vai 36 puolaa
2
425
Vastaukset
- 16
Aksiumit ovat perusvarmat kiekot, ei notku eikä nitise. Paino ainoastaan heikko puoli, mutta ei tuolla parin sadan hinnalla kaikkea saa. Mavicin cxp33 ovat myös hyvät kiekot, jos laittaa jotkut muut kuin shitmano 105 navat.
Jos paino on heikko puoli, niin taitavat silti olla vanhoja paremmat. Cxp33:set pitäisi itse laittaa (tai etsiä joku kolmas rakentaja). Oman työn laadusta en ole niin varma (ainakin vie useamman tunnin).
DT:n laskurin mukaan CXP33:n paino menisi settinä 1,85kg (ja takakiekko 1,01kg). Ei sekään ole keveimpiä. Siinä laskussa puolia on 32kpl ja paksuus 2.0/1.8. Napana DT 340 road (100mm ja 130mm). Navasta näyttää tulevan suhteellisen iso osa painosta (135g ja 310g). Se ei kuitenkaan ole sitä kriittisintä pyörivää massaa -- vanhaan edulliseen teräsrunkoiseen pyörään katson kiekkoja ja jos laittaa oikein hyvät kiekot, niin runko on syytä vaihtaa seuraavaksi...
Ehkä mun ajonopeuksissa puolien määrällä ei ole suurempaa väliä? Jos rakentaa kiekon itse, saa hauskaa puuhaa (aina ei ole pakko onnistua ekalla kerralla...). Hyvin kasattu 20 puolainen voittaa omatekoisen??? Omaa voi kerran pari kesässä rihtailla (jos olisi tarvetta), mutta 20 puolaiselle en uskalla tehdä mitään itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2094670Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1083420Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881907Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141460Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos101409Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181356Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20271273Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2601250- 531224
Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi131159