Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
zacharia
profiilit
zacharia
zacharia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se on totta, että raamattua on verhottu vainojen vuoksi.
12.08.2005 18:32
Oon sisällä. Lontoossa Kevin taylor
10.08.2005 15:34
Aiheeseenhan ei uskontoa tarvita ei sitten minkään vertaa. Koko asia voidaan huoletta siirtää psykologiaan. Siellä on olemassa sentään jotain oikeasti järkevää argumenttia.
10.08.2005 10:31
Raamattu on metaforaa. Syy on se, että sen ajan poliitikkoja vainottiin. Sen vuoksi ne kirjotti asiansa sadun muotoon.
No, sitten pitäisi olettaa, että raamatussa on myös maailman suurimman uskonnon pyhä sana. Kristitty sanoo yhtenä päivänä: "Totuus on raamatussa!!!!1111 lue raamattua!!11111" ja toisena: "Raamattu on vertauskuvaa!!! sen ei ole tarkoituskaan olla totta!!!!111"
Mistä te tiedätte, mikä on vertauskuvaa, ja mikä ei? Oletettavasti Jeesus ei ole vertauskuva, koska hän on ollut olemassa. Mutta siihenpä se sitten voikin jäädä. Kenties VT ja UT ei ole alunperin olleetkaan edes samaa sarjaa (eivät tietenkään ole olleet, sillä ne koottiin tiukalla valintaprosessilla vasta kaaauan itse kirjojen kirjoittamisen jälkeen), vaan ne on koottu Kalevala-periaatteella: samoja henkilöitä sisältävät kansantarut kirjottu yhteen.
Siispä: raamatun käyttö auktoriteettinä on ateistin aivan sama asia, kuion vetoaisi Väinämöisen sanoihin.
10.08.2005 10:28
Huomion keruuta? Ei, vain empiirisiin havaintoihin perustuvaa tosiasiaa maustettuna tehosanoilla.
Toki sieltä lukiosta voi tarpoa läpi neljässä vuodessa kuudella A:a.
08.08.2005 19:42
oli se, joka aiheutti sun kovan uskonkoetuksen. Aika hepposella sutki sai epäilemään.
08.08.2005 19:40
Ketä kiinnostaa joku ateisti? Uskovaisilla on paljo huvittavampia teorioita.
07.08.2005 20:44
Minua loukkaa suunnattomasti se, että uskovainen kehtaa olla niin röyhkeä, että uskaltaa väittää ateisteja ahdasmielisiksi.
Totuushan on tietenkin aivan päinvastainen. Ateistin ei tarvitse rajata omaa ajatteluaan yhtään minkään ismin mukaan. Hän voi puhtain mielin pohdiskella evoluutioteorioita ja eri alkuräjähdysteorioita. Hän voi tutkia ihmisen psykologiaa ilman, että sulkee silmät, korvat ja suun kun "sielua" ei löydykään.
Uskonnon perusajatus on rajata mieltä ja ajattelua. Ei kukaan voi olla niin idiootti, että kieltäisi sen. Se on paradoxi.
Se, ettei usko johonkin pokemoniin, ei tee ahdasmieliseksi. Se, että pidetään homoutta syntinä, naisia kelpaamattomaksi johonkin virkaan, jossa vain puhutaan ja se että ulkoistetaan omat ongelmat jonkun mielikuvitusolennon niskoille, on ahdasmielistä.
Hävetkää.
07.08.2005 20:38
jälleen kerran
05.08.2005 19:51
Joo, mä oon meidän lukin oppilaskunnan puheenjohtaja, ja menen nyt kolmannelle.
Uusille lukiolaisille sanoisin lukiosta seuraavaa.
Ensinnäkin kannattaa harkita uudelleen. Lukio on miljoona kertaa vaikeampaa ja raskaampaa kuin yläaste. Jos yläasteen jälkeen keskiarvo oli alle kasin, kannattaa todellakin harkita uudestaan.
Niistä, jotka aloittivat lukion minun kanssani samaan aikaan, melkein kolmasosa on lopettanut lukion meidän koulussa. Kolmannelle mennessä tiedän nytkin jo puoli kymmentä, jotka lopettavat.
Lukio on tuskaa. Painajaismaista lukemista, sanakokeita, mielenylittävää matematiikkaa..kaikkea. Siinä vaiheessa, kun ensimmäinen nelonen tulee äikänaineesta, monen mieli on jo täysin murskattu. Vielä kun lisätään etenemiseste englannista ja biologiasta, itsemurhakin alkaa tulla mieleen.
En suosittele lukiota kenellekään, joka "tulee kattoon että mitä tulevaisuudessa tekis"
Oma keskiarvoni oli yläasteen jälkeen 8.2. Eka lukiovuoden jälkeen 9.2 ja tokan jälkeen 9.53. Olen saanut 2 koulumenestysstipendiä, yhden ruotsin kirjallisuus-stipendin ja yhden ruotsin stipendimatkan viikoksi ruotsiin.
05.08.2005 19:13
Olet tainnut nyt jutella ensin joidenkin muiden kanssa, ja sitten tullut tänne paasaamaan. Sillä tekstisi ei ole ajankohtainen.
05.08.2005 18:20
Mä ostan sitte sen kirjan :p
04.08.2005 17:14
Hei.
Jokin aika sitten koneeni kaatui. Epäilin heti, että
Saatana on vallannut koneeni. Siksi luin Araratin viestejä, ja tartuin tuumasta toimeen.
Ensiksi hommasin pyhää vettä. Viskoin sitä näyttöön ja keskusyksikköön, ja luin samalla jakeita Raamatusta. Saatana oli paha vastustaja. Kun käynnistin koneen, kummallista savua alkoi nousta k.yksiköstä.
Sammutin koneeni uudestaan, ja käärin hihat. Kellahdin polvilleni, ja itkin syntisyyttäni ja rakastin jumalaa koko sydämestäni. Itkin kaksi päivää. Sitten piti lopettaa, kun sairastuin kyyneltietulehdukseen.
Oltuani kolme vikkoa sairaalassa palasin. Käynnistin koneen, ja se toimi hyvin. Jotku ateistipakanat (sisko, äiti, veli) väittivät, että HE olivat palkanneet korjaajan. Mutta minä tiesin, että MINÄ olin tuskallani ajanut demonit pois.
Rukoilu auttaa.
04.08.2005 17:11
Kummatkaan ei ole lähelläkään kristinuskoa.
Jedit on humanistiegoistiateistiwiccoja. Näkisinkin ne enemmän satanisteina, kuin kristittyinä. Sen voi helposti perustella satanistien kylmällä itsekkyydellä, ja magiauskolla.
Sithit on ilkeitä satanisteja. Esim. Vader korostaa Voimaa koko ajan. Sithit ei ole kuitenkaan ihan puritaaneja satanisteja, koska ne tykkää tunteista ja korostaa niiden käyttöä.
04.08.2005 17:00
Aika onneton kysymys. Mun pyhä kirja on "Psyyke". 700+sivunen psykologian kirja.
04.08.2005 16:51
Joops, aika yksinkertainen testi
04.08.2005 16:47
itä, jos alienit tulis maahan?
2.7.2727 Tuhannet lentävät lautasen laskeutuivat Maahan. Ulos astui kuusimetrisiä keltaisia olentoja, joilla oli viisitoista päätä ja kahdeksankymmentä raajaa.
Katolinen kirkko lakkautettiin, ja Ev.Lut kirkko muutti nimensä "Henkisesti vajaat RY"ksi.
Alieneilla oli oma uskonto. Jostain syystä siinä ei puhuttu mitään ihmisistä tai jeesuksesta. Sen idea oli se, että suuri jumala Ç=柷g¹(Maassa aiottiin aluksi perustaa kirkko sille, mutta niiden aakkoset ei tehny oikeutta Ç=柷g¹:e), loi nämä oudot örkit, ja käski niiden alistaa koko universumi säälimättömästi.
Suomi24-foorumin uskonto alueella kaikki muut alueet paitsi ateismi lopetettiin, koska ei kuulema sallinut mitään uskoa. Aiemmat kristityt yrittivät sanoa aluksi, että Jumala, mutta sitten he lukivat raamatun uudestaan, ja rupesivat syömään sieniä päästäkseen takaisin Pyhän Hengen läheisyyteen.
04.08.2005 16:42
Näinkö vähissä alkaa uskisnaisen rakkaus olla? Täytyy alkaa nakkelemaan jopa törkeyksiä. Muistapa ensi kerralla, kun rukoilet Jumala Jeesusta, pyytää anteeksi.
04.08.2005 16:24
Vaikka Nasse onkin sitä mieltä, että on olemassa vain yhdenlaisia ateisteja: niitä, jotka kieltävät jyrkästi kaiken, niin asia ei ole niin.
Yksi suuntaus on tapauskovaisuus. Se tarkoittaa sitä, että vaikkei enää usko jumalaan/jumaliin, niin
silti suoritetaan uskontoon kuuluvia rituaaleja ja käydään uskonnollisissa kokouksissa (= rippi, kirkossa käynti). Tätä tehdään siksi, koska siitä on muodustunut jo tapa, tai siksi, että muutkin käy.
Onko siinä mitään väärää? Mielestäni ei. Koska en usko jumalaan, oletan, että rituaaleista saatu hyöty lähtee ennen kaikkea ihmisesta itsestä. Jos siis ei usko ko. uskonnon jumalaan, mutta tykkää suorittaa sen rituaaleja, niin miksipä ei?
Toki se voi alkaa tuntumaan ajan myötä typerältä. Itse olin siskoni konfirmaatiossa jokin aika sitten. Koko saarna oli lähinnä huvittava, enkä todellakaan ottanut ehtoollista.
04.08.2005 16:14
Uskovainen nainen on vääräuskoinen. Harhaoppinen.
Jos olisin uskova, hyökkäisin hampaat irvessä ja raamattu molemmissa käsissä hänen Jeesuksen palvontaansa vastaan. Kyseenalaistaisin hänen uskonsa "vapaiden suuntauksien" kannattamisen vuoksi, ja "käytännön syiden vuoksi" takaisin kirkkoon liittymisen takia.
Onkin siis ironista sanoa, että hän levittäisi jumalan sanaa.
04.08.2005 16:06
10 / 22