Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

428

  1. Raamattu on kirjoitetu kaaauan sitten. Taustalla oli
    vainoja, ja politiikkaa. Lisäksi ihmisten tieteellinen tietämys oli mitä oli.

    Siksi raamatun tekstejä ei kannata edes ateistina lukea kirjaimellisesti. Se on kaikki metaforaa, tai senaikaisia epätarkkoja olettamuksia.

    Pidän hyvin mahdollisena, ettei jeesuksen ihmeet olleet konkreettisia ihmeitä lainkaan. Hän saattoi esimerkiksi lohduttaa ihmisiä niin, että he pystyivät kestämään tuskansa.

    Toisaalta taas on mahdollista, että nämä vammat eivät olleet ihan samaa luokkaa kuin nykyään.
  2. Kirkko ehätti ensin. Se nimittäin sanoo, että tiede ei voi koskaan löytää Jumalaa. "Uskonto ja tiede käsittelevät eri asioita".

    Tieteestä ette siis koskaan tule löytämään Jumalaa. Takaisin raamistunneille, boys.