Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Tiedän minkä tiedän... tiedän myös sen että syyttäjä iski paikalle syyttäjän hengessä taas kerran.
  2. Amen, sisar Ninni Jeesuksessa Kristuksessa.
    Eihän copy/paste:ssa sinänsä mitään pahaa ole, jos osaa tukea Raamattua oikealla tavalla, eli ottaa asiayhteys kokonaisuudessaan mukaan.
    On oikeastaan oiva esimerkki minkä kopioit. Katsos kun tuossa on nimenomaan ne molemmat, sekä erittäin käytetty lause, joka irroitettuna tarkoittaa ihan radikaalia muuta, mitä koko sana sisältää. Eli jos otan irti lauseen:
    1. Tess. 5:1-2 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
    Ja sitten jatkan siihen että Raamattuha sanoo näin ihan selvällä suomella ettei ole teidän asianne tietää päiviä ja määrähetkiä. Sillä piste! Tämä siis tarkoittaa ihan eri asiaa mitä Raamattu sanoo kokonaisajatuksena:
    Paavali kirjoittaa Jeesuksen sanoja kun hän nousi Taivaaseen. Ei ole teidän asianne tietää. Lause oli sidottuna aikaan ja paikkaan.
    Ajatteles jos tuo lause tarkoittaisi nykyäänkin samaa... Raamattu olisi ristiriidassa itsensä kanssa. Raamattu käskee odottamaan ja valvomaan joka päivä... siis on erityisen paljon JUURIKIN MEIDÄN ASIAMME ODOTTAA joka päivä ja 1. Tess. 5:4-6 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
    Aamos 3:7 Herra, Herra ei tee mitään, ellei ensin ilmoita siitä palvelijoilleen profeetoille.
    Raamatun sanoma on siis täysin eri asia kuin nuo sanat sen ajan opetuslapsille. Mutta ongelma ei olekaan Raamattu, vaan ihmiset, joilla ei ole hyvä omatunto, eivätkä ole joka päivä valmiita kohtaamaan Kristusta. Heille tämä on se ongelma.
  3. Minulla on lähimmäisestä varteenotettava teoria. Katsokaas, kun vahvasti uskovat miehet menivät sotaan 1939, niin he joutuivat kovan moraalisen paikan eteen. He joutuivat päättämään tappaako vai tulla tapetuksi. Tuolla ääritilanteessa Pyhä Henki on heitä puhuttanut kun pakko oli... kyse on kahdesta asiasta. Rikot viidettä käskyä "älä tapa" tai tulet tapetuksi. Toinen asia on tämä suuri vaikea kysymys, kuka on lähimmäisesi. Se selviää itseasiassa Jeesuksen sanoista, "minä olen", eli "kun minä olin alaston, te vaatetitte minut" ja "kun minun oli nälkä, te ruokitte minut". Näistä sanoista löytyy varsin selvästi vastaus, kuka on lähimmäinen jota pitää Rakastaa. Jeesus vertasi lähimmäisyydellä meille itseään. Ei saatana ole lähimmäisesi, jota pitää ruokkia ja vaatettaa. Se vain repäisee vaatteet päältään ja sylkäisee ruokansa suustaan.
    Sitten kun mennään tuohon viidennen käksyn kohtaan, jossa Raamattu on itsessään ristiriidassa sanoillaan "älä tapa" ja sitten käskee kuitenkin kuningas Saulia tappamaan kaikki sen ajan filistealaiset ja käymään kaikki muutkin taistelut. Kyseessä oli siis taas se sama, kuka on lähimmäisesi. Et voi syntisessä maailmassa asialle mitään jos sinua uhataan hengellä. Uhkaaja ei ole lähimmäisesi, joten viides käsky kuuluisi ehkä paremmin käännettynä "älä murhaa".
    No, minä jätän tämän asian kaikille mietittäväksi, mutta sen sanon että uskova aseistakieltäytyjä isosetäni vuonna 1939 oli tässä tilanteessa ja meni vankilaan mieluummin mutta sieltä hänet passitettiin Nikke Pärmin ns. "pääkallokompaniaan" eli rangaistuskompaniaan, jossa pistettiin ase käteen ja osoitettiin suunta. Annan mennä tai kuole. Isosetä joutui kovan paikan eteen mutta tuli pois sotasankarina päätöksensä jälkeen, eikä kenenkään tarvitse miettiä tappoiko vanha Veikko setä venäläisiä. Pakkohan se oli.
  4. Amen!
  5. Hyvä "tietoturva" - Ei pidä paikkansa, ettei muka tiedä, et halua lukea mitä päivää Jeesus tarkoitti sanomalla "siitä päivästä". Se päivä ei ole tempauspäivä. Tempauspäivä ei ole edes mitenkään merkittävä Jumalan näkökulmasta. Sitä tärkeämpiä päiviä on monta muuta mutta tempaus tietysti aloittaa ajanjakson, joka saattaa kaiken loppuun.
    Tämä lause, "siitä päivästä ei tiedä kuin yksi isä" on tullut hyvin yleinen tietämättömien lymäase niitä vastaan jotka tahtovat odottaa Jeesusta aidosti. Katsokaas jos sinä odotat Jeesusta palavasti, haluat hänen tulevan heti huomenna, etkä koskaan sanoisi ettei kuule siitä päivästä tiedä kuin yksin isä, ei se päivä niin vain tule. Silvästi puheessa on pelko Jeesuksen paluusta.
    Matteus 24:35-26 lukee selvästi että se päivä tarkoittaa tuhatvuotiskauden päätöstä, jolloin taivas ja maa katoavat pauhinalla ja alkuaineet sulavat. Siitä päivästä ei tiedä edes poika, vain yksin isä.
    Sitten toinen asia!
    Miksi täällä on tapana puhua päivämäärien ennustamisesta ja minut liitetään Veijoseen päivämäärien takia? Mehän tuomme päivämääriä aivan eri perusteista kumpikin tavallamme. Minä en tuo mitään lukkoonlyötyjä päivämääriä muuta kuin Ilmattaren valheellis-suosiollisella kielikuvamuutoksen kautta. Hän vääntää kaiken "millisekunnilleen viimeinen ja vuorenvarma lukkoonlyöty" jne. jne. paskaa. Kun taas minulla on tapana seurata aikaa. Koen olevani aikain vartija, enkä profeetta!
    Jos minä lasken mahdollisia aikoja ja löydän asioita jotka voivat johtaa yhtälöön jossa jokin tapahtuma saattaisi tapahtua, vaikkapa Raamatun valossa, kuten Omerin laskenta, niin siihen ei liity profetaalista "olen 100% varma että..." puhumattakaan että sanon sen Jumalan sanana tai viestinä.
    Itselläni on kaksi pääprofetiaa, joissa kummassakaan ei ole ainoatakaan päivämäärää. Ensimmäinen on pelastussanoma, miten sato tullaan korjaamaan ja toinen on säkkipukuisen profeetan tunnistaminen ja hänestä julistaminen ennakkoon, jottei tämän tarvitse siinä sen ajan kiireessä itse esitellä itseään pari vuotta jotta saisi arvoisensa vastaanoton, koska se on epäileväinen joka tapauksessa.
  6. Sun kannattais miettii mikä on julkisuuden henkilön ja yksityishenkilön ero.
  7. Minulla on oma näkemykseni ja se joka ottaa sen, niin hyvä niin... en tyrkytä, koska kukapa sillä niin isoa asiaa saa siitä että kannattaa vaahtoamaan alkaa. ELIKKÄS:
    Kun ns. morsiamen ylösotto tapahtuu viidennen sinetin kohdalla, jota seuraa heti perään kuudes ja seitsemäs, jota seuraa ensimmäinen pasuuna. Näiden kolmen kohdalla tapahtuu tosi paljon ja äkkiä, kuten maailman rauha rikkoutuu ydinsodan kalkkiviivoille ja mm. Suomen miehitys jota seuraa ylienkeli Mikaelin käskystä neljän enkelin siirtyminen maan neljälle kulmalle pitämään sodan tuulia noin puoleksi hetkeksi (noin 6kk) jonka aikana kaikki valherauha saadaan maailmassa aikaan. Tuona aikana solmitaan kaikki Israelin 7-vuotiset rauhat ja länsimaat jäävät ikäänkuin idän kanssa eräänlaiseen jäätyneeseen konfliktiasemaan, jossa kukin hakee paikkaansa.
    Peto asettuu lähi-idässä johtoon, kokoamalla kaikki ISIS:n rippeet ja muut ääriainekset ja kokoaa (Raamatun mukaisen) joukon Punaisen meren ja Jordan joen suistoon, jonka se sitten Tisha be Av päivänä rauhan puolessa välissä rikkoo ja asettuu Pyhälle paikalle julistaen olevansa Jumala. Tähän äkkiarvaamattomaan hyökkäykseen Israel reagoi laukaisemalla ydinohjukset kaikkialle sitä ympäröiviin maihin ja kaupunkeihin tappaen yhdessä hetkessä kymmeniä miljoonia ihmisiä. Esimerkiksi Damaskokseen täysosuma, joka poistaa koko kaupungin kartalta. Tämä aiheuttaa kaikissa maissa suuttumuksen Israelia kohtaan ja näin alkaa marssi kohti Aramageddonia, neljä saastaista enkeliä irroitetaan kahleistaan Eufrad virran varrelta, joka kuivuu. Silloin idän kuninkaat alkavat tuoda sen kuuluisan 200milj. päisen armeijansa Israelin alueelle.
    Koetelkaa tämä Raamatulla... uskon ettei siinä kummallisia ristiriitoja ainakaan ole.