Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Taitaa+useilakin+se+mielikuvitus+tuoda+asiattomia+viestejä+jotka+poistetaan,+joten+eiköhän+ole+jo+kana+kynitty(korppis),+joten+aloitetaann+alusta.Muistelen+alkujen+alussa,+että+oli+teksti+palstoilla,+että+tämä+on+leppoisa+kahvipirtti,+jossa+vaihdetaan+kuulumisia.SkillaN+illa+oli+jo+oma+aloituksensa+ja+hän+ei+mitenkään+kopioinnut+tätä+otsaketta.+Ilmeisesti+hän+vain+halusi+porukan+sinne++Kahvipirttiin,+jota+itsekkin+vieraksuin,+ymmärtämättä,+että+tämä+onkin+virtuaalinen+yhteisö,+koska+olinhan+huomannut+tuolla+Porintien+varressa+olevan+Kahvipirtin.No,+aikanaan+tyhmällekin+selvisi,+mistä+oli+kysymys+ja+mielenkiinolla+seurasin+porukan+matkaa+sinne+kyöpelin+vuorelle,+josta+jäin+pois.Olisi+montakin+muisteloa,+mutta+olkoon+ne+omina+tietoina+ja+kaiholla+muistelen+SkillaN+in+aamun+viestejä,+joita+ei+ilmeisesti+enää+tule.
  2. "+kuten+viimeksi+ano+10:57?"Älä+välitä+Markiina,+koska+tuohan+oli+vain+sitä+huumoria,+josta+en+pahoita+mieltäni.Nyt+jos+osaisin+siedettävästi+kertoa+vitsin,+jossa+kaksi+naapuria+keskusteli+kirkossa+naapurinsa+kuolemasta,+tietenkin+kovalla+äänellä,+koska+urut+pauhasivat.Naapuri+kysyi,+perikö+se+mitään,+johon+toinen+vastasi+"per`se",+mutta+urkujen+soitto+oli+loppunut,+joten+kaikki+kirkkokansa+kuului+vain+tämän+viimeisen+sanan.Ei+tarvitse+nauraa.Minä+tietenkin+perin+meidän+omakotitalon+Espoosta+täydellä+hallintaoikeudella,+josta+on+puolet+lapsilleni+isänsä+perintönä+minun+kuoltuani.+Onhan+se+perintötila,+mutta+sopuisasti+lapsieni+kanssa+elelen.Hautajaisetkin+(muistotilaisuus)+pidettiin+Espoossa+naapureille+ja+sitten+Kiteellä,+jossa+suurin+osa+sukuamme+elää+edelleen+ja+tuhkat+on+siroiteltu+mieheni+synnyinkodin+rantaan,+josta+virta+vie+ne+minun+synnnyinkotini+rannan+ohi+Saimaan+syväväylään.Olihan+siellä+myös+sekin+ongelma+tämän+kirjoittajan+taholta,+että+miksi+minulla+on+toinen+asunto+ollut+v-2006+alkaen,+jolloin+lapselleni+syntyi+toinen+lapsi+ja+siitäkin+ounasteltiin,+että+minulle+on+tullut+avio+ero?+Ei+tullut,+vaan+yhdessa+ihastelimme+perilisiämme+isovanhempina+ja+usein+kävimme+myös+yhdessä+Kiteellä+ja+tapasimme+täällä+lapseni+luonna.No,+olkoon+nyt+tässä,+koska+ketä+kiinnostaa+jonkun+perheen+elämä+liian+pitkälä+kertomuksella.Yleensä+minulla+on+aina+hyvä+fiilis,+mutta+kun+luin+aamulla+taas+nuo+ounastelut+asioista,+joita+olen+mukamas+jättänyt+kertomatta,+niin+miksi+niitä+kertoisin,+koska+silloin+tulee+taas+tuo++EVVK
  3. "satavuotias+mänty+kaatui+hänen+kohdallaan,+onneksi+polun+suuntaisesti.+Huonosti+olisi+käynyt,+jos+.+.+."Makriinalle+tässä+yritän+vastata+jotain+ja+noista+kaatuvista+puista+minullakin+on+kokemusta/näkemystä+vuosia+sitten.Vävyni+vastapäätä+oli+sankkaa+metsikköä+kaadettu+isommista+puista,+mutta+tulikin+sellainen+myrsky,+että+nämä+pienemmät+puut+kaatui+vuoronperään+ja+oli+todella+surkeaa,+no+mielenkiintoista+katsella,+kuinka+puut+kaatuu+myrskyssä.+Nyt+minulla+on+ollut+tippojen+tiputusta,+kun+olin+8.8+harmaakaihi+leikkauksessa+ja+niitä+silmätippoja+täytyy+tiputella+4+x+pv.+Harmillista,+että+kaksi+menee+poskelle+ja+yksi+vihdoinkin+silmään,+mutta+hyvä+niinkin.+Onneksi+lapseni+oli+käyttämässä+minua,+vaikka+olin+ajatellut,+että+menen+taksilla,+sillä+enhän+palatessa+osannut+kulkea+edes+autolle+häikäisyn+vuoksi,+saati+toimittaa+apteekki+ostokset+ja+kauppankin+täytyi+mennä.Edellisellä+viikolla+järjestelimme+tyttäreni+kanssa+minun+papereitani+ja+sieltä+löytyi+vanha+PostiPankin+säästökirja,+jossa+merkittiin+silloisen+aikaan+kuvilla,+jotka+oli+mielenkintoisia+lapsista+ja+minustakin.+Tyttäreni+aikoi+senkin+säilyttää+omille+lapsilleen+muistoksi.Olisi+tuossa+kirja+"Isovanhempien+muistoja"+joka+täytyisi+täyttää+1.9+mennessä,+mutta+kun+kädet+vapisee,+joten+sanelen+senkin+lapselleni,+että+täyttäköön+itse.+Selailin+sen+verran,+että+tietoa+ainakin+vielä+löytyy,+siis+muistia.+Säästäkää+aarteenne,+ainakin+ne+ruusukupit,+siilä++joku+voi+haluta+vaikka+vanhan+pankkikirjan+muistokseen.
  4. Onnittelu++minultakin+"ynnämuu",+sillä+eilen+tuli+sähkökatkos,+enkä+viitsinyt+konettani+enää+aukaista.+Otin+kuitenkin+virtuaaliset+hörpyt+kanssasi+kuvitteellisella+terassilla.Olen+mielenkiinnolla+lukenut+tuota+SkillaN+muuttoa+ja+muistan+kyllä+hyvin+tuon+tavarapaljouden,+mitä+meillekin+kerääntyi+Espooseen,+kun+talomme+valmistui.+Kaikkia+tuttavien+tavaroita+otimme,+kun+meille+mukamas+mahtui+ja+olihan+ne+hyvä+apu+silloisessa+raha+tilanteessa.Nyt+on+lapset+kuskanneet+niitä+kaatopaikalle+ja+saaneet+kodin+heille+sopivaan+asumiskuntoon.+Tälle+kirjoittajalle,+joka+kehotti+minua+myymään+lapsieni++synnyin+kodin,+niin+sanon,+että+en+myy.+Myykööt+sitten+itse.Nyt+on+menossa+tämä+minun+pienen+yksiöni+siivous,+jota+tyttäreni+hoitaa,+sillä+minä+en+osaa+heittää+mitään+pois+(liikaa+muka+muistoja+ja+tunne,+että+tuotakin+tarvitsen+joskus)+ja+hän+taas+osaa.++Surutta+luovun+kyllä+kaikista+muovisista+kipoistani,+sillä+onhan+minulla+oikeita+astioitakin.+Harmi,+että+helteiden+vuoksi+on+pidettävä+tauko,+mutta+lohdutin+tytärtäni,+että+siinä+on+ne+roinat+minun+puolestani.+Vaatteiden+"karsinta"+on+kai+vaikein+päättää,+mitä+en+todellakaan+tarvitsen.Itse+lueskelen+kirjaa+keisarinna+Katariina+II+ja+Pietari+III,+jossa+on+myös+keisarinna+Elisabet+ennen+Katariinaa+ja+aina+on+välillä+tultava+koneelle+googlaamaan,+että+mitä+oikein+tapahtui,+joten+en+ala+niitä+selostamaan+toisille.+Tuli+vain+mieleeni+tuo+nykyinen+ahdistelu,+kun+Katariinakin+meni++14-v+"morsmaikuksi"+Pietarille+ja+minäkin+19-v+kihloihin,+en+tosin+Pietarin+kanssa!.+Nythän+vasta+oikeat+helteet+alkaa,+jos+yölläkään+ei+laske+alle++20,+mutta+onneksi+on+suihkun+alla+nyt+muovituoli,+jonka+alla+voin+ottaa+suihkun,+että+en+vain+pyörry+noita+kaakeliseiniä+päin+seisaaltani
  5. Vai+murkut+kiusaa+teitä+nyt.+Niin+minuakin+vuosikausia,+koska+vuokra+taloni+edustalla+kasvoi+iso+koivu,+jonka+juuristoon+olivat+pesiytyneet+ja+ei+auttanut+kuumavesi,+eikä+merisuola.+Joka+keväinen+oli+murkkujen+sisäänmarssi,+joita+häädin+karkealla+merisuolalla.Onneksi++kunnan+taloyhtiö+oli+päättänyt+,+että+jotain+vesi-+ja+viemäri+uusintoja+laitetaan,+joten+kaikilta+hävisi+kukka+istutukset,++luumupuut+ja+aroniapensaat,kuten+minunkin+asunnon+edestä+se+"murkku"+koivu.+Nyt+on+rauhallista.Tosin+Espoon+kiinteistössä+oli+nämä+samat+ongelmat+ja+varppina+levitin+talon+ympäristön+karkealla+merisuolalla+talon+ympäri+ja+sekin+ongelma+hävisi.Nyt+olisi++Espoossa+rännien+uusinta,+joka+maksaa++taas+maltaita,+että+mihin+tässä+rahat+riittää,+koska+olen+luvannut+maksaa+kiinteistön+,+vaikka++omistankin+puolet+lapsieni+kulut+tähän+"irvailujen"+kohteeseen+"perikunnan+kiinteistö,+jossa+en+edes+asu.No,+soronou,+taas+ilmeisesti+kirjoitan+olemattomia,+kuten+kävelytiellä+ajelevani+noin+300-m,+mutta+eihän+se+olekaan+kävelytie,+vaan++tavallinen+läpikulkutie,+kuten+Espoossakin+on+näitä+teitä.Tänään+oli+kuitenkin++ns.+"onnenpäivä",+koska++olin+jo+maksanut+lapselleni+350,-€,+että+tulee++siivoamaan,+siis+viemään+roskat+tuonne+kauemmaksi+kierrätykseen,+johon+en+noilla+nastarenkailla++ajele,+edes+kävelyteitä.+DDSiis+tänään+tuli+energinen+tyttäreni+ja++teki+ns.+"kuolinsiivouksen"+ja+huommenna+tulee+uudestaan.Nyt+on+sekin+romukasa+viety+roskiin,+jota+aina+luulin+tarvitsevani,+jota+kuitenkaan+en+jaksanut+järjestellä.+Onneksi+oli+sieltä+laittanut+jo+talteen+äitini++"piirakkapulikat"+ja+sen+separaattorin+jostain+taotun+muotin,+jolla+piirakkataikinasta+otettiin+sopivat+kakkarat+kaulittavaksi.Lämmöllä+ajattelen+SkillaN+muuttoa+uuteen+asuntoon,+koska+minä+en+pysty.+edes+entiseen+kotiini+Espooseen+muutamaan,+sinne+"perikunnan"+taloon.Liikaa+olisi+muistoja.
  6. Onneksi+olkoon+sinullekin+Makriina,+joka+olet+nyt+isomummi.Minä+pääsin+mummiksi+vasta+63-v+ja+lapsukaiset+ovat+kasvaneet+jo+isoiksi+18-16-v.Onnellinen+olen+siitä+ajasta,+jonka+vietin+heidän+lapsuuttaan+ja+nyt+vain+seuraan+sivusta,+sillä+eihän+mummia+enää+tarvita+jokapäiväiseen+elämään.Olisiko+minulla+sittenkin+onnea+päästä+vielä+isomummiksi,+sillä+tytöllä+tämä+18-v+on+jo+poika+ystävä+ja++hänen+toinen+mumminsa+sai+lapsen+jo+17-v,+vaikka+en+todellakaan+toivo+sellaista,+sillä+opiskelut+ensin+ja+ammatti,+eikä+mikään+kotirouva+näin+nykyaikana.Paljon+on+aiheita+ja+mielipiteitä,+joihin+tekisi+mieli+vastata,+mutta+mitä+turhia.+Ei+minun+mielipiteeni+maailmaa+muuta.+Ei+lakkauta+sotaa,+ei+koronaa,+josta+taas+tulee+uusia+muunnoksia,+saati+ratkaise+Nato/Turkki+ongelmaa,+joten+miksi+niihin+ottaisin+kantaa,+siis+sanoisin+mielipidettäni.Kesän+tulo,+vaikkakin+on+hidasta,+niin+käki+kukkui+jo+täälläkin.+Pääskyset+ei+tänne+tule,+vaikka+naapurissa+on+joku+kanala,+sillä+kukko+siellä+kiekuu+aamuisin.+Täytyisi+mennä+katsomaan,+onko+kanojakin,+niin+saisi+ehkä+tuoreita+munia.Kukkiakaan+en+enää+hanki,+vaikka+sainkin+uuden+pienen+lasiterassin+oveni+eteen+tässä+rivitalossa.Perjantain+on+aika+silmä+polille+ensin+ja+sitten+lääkärille,+sillä+jotain+häikkää+on+silmissäni,+jonka+olen+jo+huomannutkin,+kun+naakan+kokoiset+mustat+liitelee+näkökentässä+ja+joskus+sahalaidat+hyppelee+lukiessani.Kaikkea+kivaa+lukijoille+tänäänkin,+sillä+aurinko+kurkistelee+ainakin+täällä.