Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Mdk-Mdk
Kiitos kivasta aloituksestasi, johon olisi kiva laittaa kommentia tämänpäiväisestäkin mielentilasta, mutta en ymmärrä/käsitä, miksi pilasin ketjun joutavilla jutuillani kertoessani jostain omistuksestani, johon tuli ilkeitä vastauksia.
Kaikkea tätä pyydän nöyrimmästi anteeksi teiltä.
Aloituksesi oli hyvä, "melkein" SkillaN:in tyylinen ja minullakin olisi mielessä sananvaihtoa näiden sodankokeneiden kanssa, kun ottaa huomioon tuon Venäjän liikeet.
Ei minulla ole huolta, tai paniikkia tilanteesta, koska tuskin se minua koskettaa mitenkään, mutta olisi lohdullista kuulla näiltä 80 , kuinka he kokivat sodan sillon joskus. - Miksi sinä arvostelet minun omaisuuteni arvoa ja pilkallisesti, koska en ole koskaan korostanut, että istuisin jonkun kultakaivoksen päällä.
Uskoisin, että saisin paremman hinnan tuosta talosta, kuin sinä omastasi siellä rannalla, mutta emme ole aikeissa myydä sieltä mitään, ...toistaiseksi.
Lopeta jo tuo kaunasi minua kohtaan, sillä en ole koskaan sortunut sinua arvostelemaan, tai herjoja kirjoittamaan, josta ounastelit minunkin sortuvan moiseen.
No, kerran kirjoitin, että tulit löhömään sinne SkillaN ketjuun, mutta kuinkas sitten kävikään osaltasi. Taisi tuoli kaatua altasi ja ketjukin loppui ja vain sinun ansiostasi, ei minun.
Minusta on hauska kuulla sinun elämästäsi ja todellakin, ilman sarvia ja hampaita, sillä jotenkin koen sinut kuitenkin sellaiseksi ihmiseksi, että voisimme jopa viihtyä yhdessä.
Mikäpä meillä olisi siellä sinun mökillä viettää iltaa yhdessä veden äärellä ja sinä voisit tulla Espooseen luokseni. Olisi minullakin joku drinkki tarjota ja lämmin (kuuma) sauna.
Puhumattakaan, että voisimme paistaa makkaratkin takkahuoneessa ja jutella mukavia ja ennenkaikkea selvittää tämä "sotku", miksi inhoat minua?
Sen inhon haluaisin ennenkaikea selvittää ja uskoisin, että meillä ei olisi riitaa sen jälkeen. - Näin on nähtävä, että pakko on tyrmätä minut jostain kakkosasunnosta, jossa asun, mutta se oli silloisten olosuhteiden pakko mielestäni, koska oma lapseni oli sairas ja minulla oli mahdollista muuttaa hänen lähelleen asumaan, siis en suinkaan hänen kotiinsa, vaan hankin tämän toisen asunnon läheltä ja vuokra on vain 260,-€ /kk
Useinhan vierailimme sitten Espossakin ja mieheni kävi tietenkin myös lapsenlapsiaan katsomassa. Kävimme mieheni kanssa Kiteelläkin usein meidän mökillä, siis sellainen omakotitalo, jonka lapseni omisti, kuten meidän molempien lapsuuskodissakin, sillä olemmehan sieltä lähtöisin, siis naapurin pojan kanssa menin avioon, joka kesti kuolemaan saakka.
Onhan Espoossa tuo tontti noin 3000 nel, joten siihen saisi hyvinkin myös toisen asunnon, mutta entinenkin on minun mittapuuni mukaan hyvän kokoinen. siis 3 makkaria, ruokailu tila, olohuone sauna ja takkahuone, joten silloin meidän nuoruudessa siellä mahtui jopa parikymmentä vierasta löytämään onman nukkuma soppinsa.
Mitä tuohon perintäänkin oli ivailua, että asun kuolinpesän asunossa, mutta meidän kuolinpesähän on minä ja lapseni ja hyvin on pärjätty, ilman, että Kainuusta tarvitsee ohjeita jakaa ja ounasteluja. - Kiitos SkillaN , mutta en huomannut, että olisit tuonnut nyyttäreille mitään herkkuja, saati kattanut kahvipöytää koreaksi, kuten Kahvipirtin pöydän katoit, silloin joskus.., voi niitä aikoja, kunnes "joku" tuli ja alkoi kattamaan oman mielensä mukkaan , kuten savossakin sanotaan.
Ramoonan kakkureseptiä googlasin, joten kiitos siitä.
Lueskelin minäkin tuota Mdk-Mdk laittamaa ihanaa viestiä, jolloin elettiin, kuin ellunkanat, ilman riitaa.
Olinhan minäkin jo silloin "hollilla", mutta en osallistunut siihen, koska silloinen liittymäni oli puhelimen varassa, joten, no olkoon, mitä silloin tapahtui ja miksi.
Onhan nytkin "perattu" koko avioliittoni, erosta? hautajaisiin, perinnöstä puhumattakaan.
Kuitenkin voin asua Espoossa ja kakkosasunnossani mieleni mukaan, kuten ilmeisesti kaikki, joilla on toinenkin asunto, vaikka se kesämökki. Leskeneläkettäkin saan, joten se siitä mukamas erosta.
SkillaN, tämä oli vain toivotus, että aloittaisit taas uuden avauksen, välittämättä noista toisista vastarannan kiiskeistä, sillä on meitä useita, jotka ainakin luemme heti aamulla sinun harmooniset viestisi.
Toisaalta ymmärrän, että noista saapuneista viesteistä päätellen, on ehkä viellä liian aikaista, sillä joitakuita nuorempia ärsyttää, että vanhukset haluaisi keskustella muustakin, kuin Putinin sodasta. - No sanonhan minä, se oli korppis, joka nyt kirjoittaa, että minä muka kitisen, kun kerron vain saamastani kohtelusta.
Tietenkin olen nuo juttuni itse kirjoittanut joskus, mutta en olisi olettanut, että ne tuo noin suurta ivaa jatkossa hänen taholtaan.
No, en minä ole ainoa, joka on joutunut moisen kritiikin kohteeksi, joten "demille" terveiset. - Minäkin kaipaan SkillaN, in avauksia, koska hän oli aina niin ystävällinen, vastatessaan kirjoittajille, joten oli ihanaa aina aamuisin lukea hänen kirjoituksensa.
Harvoin vastasin mitään ja sen kerran, kun jotain kirjoitin, niin eikös sieltä tullutkin mieltäni pahoittavia viestejä, joten lopetin kerrontani, mitä meille kuuluu.
Voinhan sen kertoakkin, mikä mieleni pahoitti.
Joku muisti, että naapurini oli hukkunut kaivoon, mutta kertoi, että mieheni naapuri, siis ei muka minunkin?
Sitten hän muisti, että minun "pyllyyn oli tullut pipi" jossain Kotkan satamassa, joka tuli kylläkin Kiteellä, pyyhkäistäni vahiongossa saraheinälä ja sekin tapahtui 55-v sitten.
Ei sekään ollut imartelevaa, kun kerron mieheni kuolemasta SkillaN ketjusta, niin jopa oli juoru levinnyt toisaalle, että "joutipa jo pois kuleksimasta".
Ei niitä hetkessä unohda, kun sattuu lukemaan, mutta onneksi minulla on nuo kirjat, joihin voin paneutua ja yrittää unohtaa moisen ilkeyden. - Kirjahan se on paras tuliainen minulle ja kun täytyy kertoa omasta mokasta, niin oli juuri tänään.
Paljon olen lukenut kesän aikaan noista venäjän tsaareisa, kuten Englannin kuninkaistakin lisäksi Suomen talvi- ja jatkosodasta ja joka kerran mielipieeni muuttuu, kuinka sieellä kävikään, ainankin Suomen osalta.
Meillä on käynyt täällä kirjastoauto aina torstaisin, joka oli nyt muutettu maanantaiksi, joten minähän tänään yritin sinne. Tietenkään se ei tullut ymmärtävästä syystä.
Sitten ajoin kauppaan ja tankaamaan, mutta eikös se mittari ei antanut minulle bensaa, kuin muutaman litran, mutta hyvä niinkin. Varppina oma moka?
Olisiko nyt se dementia iskenyt? No, ei sentään, sillä kyllä minä mielestäni muistan aika paljon asioita, kuten minua loukkavat viestit täällä ja silloin on parempi, kun painuu kirjojensa pariin ja yrittää unohtaa nuo ilkeät kommentit. - Kiitos tarjouksesta tuosta vedestä, mutta on meilläkin aivan hyvää lähdekaivovettä omasta takaa.
Tulipa vain mieleeni, että oma lapseni "kastoi" sisarensa lapsia oikein Gröönlannin vedellä, silloin joskus. Myöhemmin nämä lapsenlapseni kastettiin oikein kirkollisesti kristinuskoon ja tyttö on ollutkin riparien ohjaajana usein. - Emme todellakaan.
Minäkin luulin, että elämämme on aivan kohtuullisen hyvin, koska olimme jo saaneet omakotitalon ja kaksi lasta, ilman velkaa, mutta sitten puuttui se inhottava kohtalo peliin.
Jouduin autokolariin ja niskamurtumat oli pahat. Kahdeksan viikkoa kallovedossa Töölön sairaalassa, jossa aluksi ei tietoa, pystynkö edes kävelemään koskaan.
Kivut oli valtavat ja rukoilin kuolemaani ensimmäiset neljä viikkoa, mutta kun parantumin edistyi, niin halusinkin elää, vaikka vain siellä sairaalassa kallovedossa. - Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa ja noista silmätiposta tuli heti mieleeni, kun olin kaihileikkauksessa ja niitä tippoja jouduin laittamaan. Aina meni kaksi poskelle ja sitten se tippa vasta silmään.
Nyt ajattelin laittaa tuohon ulos kahvipöydän valmiiksi, koska huommenna on synttärini, joten kutsun ystävät kylään.
Kahvit keitän, mutta jonkinlaiset nyyttärit haluaisin pitää, joten ystävät, kertokaa, mitä tuotte tullessanne, vai tuleeko kukaan?
Tämähän on kaikki virtuaalistista, joten mielikuvitusta mukaan. - Taitaa useilakin se mielikuvitus tuoda asiattomia viestejä jotka poistetaan, joten eiköhän ole jo kana kynitty(korppis), joten aloitetaann alusta.
Muistelen alkujen alussa, että oli teksti palstoilla, että tämä on leppoisa kahvipirtti, jossa vaihdetaan kuulumisia.
SkillaN illa oli jo oma aloituksensa ja hän ei mitenkään kopioinnut tätä otsaketta. Ilmeisesti hän vain halusi porukan sinne Kahvipirttiin, jota itsekkin vieraksuin, ymmärtämättä, että tämä onkin virtuaalinen yhteisö, koska olinhan huomannut tuolla Porintien varressa olevan Kahvipirtin.
No, aikanaan tyhmällekin selvisi, mistä oli kysymys ja mielenkiinolla seurasin porukan matkaa sinne kyöpelin vuorelle, josta jäin pois.
Olisi montakin muisteloa, mutta olkoon ne omina tietoina ja kaiholla muistelen SkillaN in aamun viestejä, joita ei ilmeisesti enää tule. - "Laita se talosi vuokralle, saat ainakin 1000-1500 kuussa."
Miksi laittaisin, koska lapseni käy siellä säännöllisesti ja naapurit katsovat hieman, että sinne eri rosvot eksy.
Ajatteleppa itse, mitä vuokralaiset saisivat asuessaan aikaan, joista on aika karmeita kokemuksia uutistenkin mukaan.
Minä en rahaa tarvitse, vaikka tuolla jo kirjoittelin hulppeista öljylaskuista tulevaiseedassa, mutta onhan siellä puulämmitys myös mahdollinen, joten "pökköä pesään" ja puita riittää.
Hätä tilassa, kun lämmitys loppu minultakin, niin menen sinne ja lämmitän saunan ja takan, jossa paistelen makkarat ja vaikka mitä ruokaa, mikäli ei ruokakin lopu? - Muistan, mitä muistan ja kun en muista, niin haitanneko se mitään/ketään?
Päin vastoin, voin lukea useita kirjoja aina uudestaan ja siinä ohessa muistan, että olenhan minä tämän lukenut aivan äskettäin, mutta kun en muista sitä loppua, niin uudesta menee.
Nyt ajattelin käydä sähköä säästämään ja kerroinkin lapselleni, että otin kännykkälaturin irti ja sekös huvitti, mutta sitten irrotin myös telkkarin johdot ja sekös tulikin "kalliksi" minulle.
Kanavia ei löytynyt, ei millään haulla, jonka sentään muistin. Onneksi katson niin harvoin telkkaria, joten tietsikalta löytyy tuo YLEN areena, jota olen joskus katsellut.
Tosin kauhulla ajattelen sitä öljylaskua, joka tulee Espoon kiinteistölle, mutta se on sen ajan murhe ja ehkä siihenkin löytyy "pätikkää" riittävästi, koska ei sitä voi kylmileenkään jättää. - "on tullu nuo potkulaudat usein mieleen, jos osaisi niitä käyttää, moni reissu kaupungilla onnistuisi paremmin, kun kävely ei enään oikein onnistu, ja autoille ei ole parkkipaikkoja aina vapaana oven läheltä,"
Et kai tarkoita näitä "lasten" potkulautoja, joita on jo sähköisinäkin?
Täällä on kunnan välinevuokraamo, josta saa ilmaiseksi rollaattorin tai sellaisen nelipyöräisen potkittavan rollaattori kulkupelin, jota olen itse harkinnut hankkivani, kunhan ajokortistani luovun. Ajattelin, että siinä saisi jalkoihinkin liiketta, kun sitä potkisi vaikka ne kauppareissut. Tosin minulla on kauppaan vain muutama satametsrriä.
Sitten tuossa naapureilla on sellaisia istuttavia kulkupelejä, mutta niitä täytyy ladata sähköllä ja sen koen hankalaksi itselleni.
Soita terkkariin ja kysele teidän välinevuokraamo mahdollisuutta. - Olihan kiva seurata sääksiäkin, mutta harmillisesti ei aina mainittu, mitä pesää seurasitte milloinkin.
Nyt vain joku noheva etsimään ne riistakamerat esiin linkkeineen. Ainakin Viron peuroja katselin viimetalvena. - "Olen näet eronnut kirkosta heti, kun se ikäni puolesta oli mahdollista."
Niin olen minäkin, mutta seurakuntamme palvelle myös näitä "luopioita" lahjoitten jouluksi rahallisen ostokortin noin 40- 50,-€, tietenin hakemuksen perusteella ja koskaan ei ole vaadittu kirkkoon kulumisesta.
Onhan noita ruokatarjoiluja, mutta maksu on jotain 8-10€ jostain "makkarasopasta", joten ei kiinosta.
Meillä oli ihan "kirppis", siis kierrätyskeskus, jossa on edelleenkin ilmaisruoan jakelua, mutta soittaessani äsken, niin siellä on yleensä nyt vain leipää, ehkä joskus pulla,joten ilmeisesti lopttavat sen.
Olen tehnyt Omakantaan tahtoni lapselleni, mutta jos hän kuoleekin ennen minua, niin sitten ei olekkaan sitä, joka asian hoitaa edelleen. No toinen lapseni tietenkin, tai vävyni. Huommisen murheita kaikki, joten eletään tämä päivä ensin. - "Varmasti ovat hyvin läheisiä sinulle."
Aivan "varppina", siis varmasti, koska sainhan elää elämäni silloista onnellistinta aikaa, kokea tämän isovanhemmuden ja oli mahdollisuus tulla hoitamaan näitä lapsukaisia lapseni sairauden vuoksi, siis auttamaan häntä kahden lapsukaisen kannssa.
Voi miten ihania muistoja olenkan saanut kokea näiden lapsukaisten kanssa, koska "iäkkäänä" pääsin mummiksi.
Eikä se ollut matka mikään vierailla mieheni luonna, kun vävynikin kävi silloin Hesassa töissä ja ajeli tämän matkan aamuin-illoin.
En oikein ymmärrä, miksi joku saa traumoja, missä minä asun ja olinko hautajaisisa, josta täytyy muistuutta edelleen .
En ollut krematoriossa, kun mieheni poltettiin, joten se niistä hautajaisista. Toivottavasti nyt olisi asia loppuun käsitelty, joten ei tarvitse niitä tuoda tänne palstalle repostelvaksi enää.
Tietenkin nyt herää kysymys, asunko Espoossa, onko minulla uusi ystävä ja muuta sellaista spekulaatiota, mutta olkoon. - " kuten viimeksi ano 10:57?"
Älä välitä Markiina, koska tuohan oli vain sitä huumoria, josta en pahoita mieltäni.
Nyt jos osaisin siedettävästi kertoa vitsin, jossa kaksi naapuria keskusteli kirkossa naapurinsa kuolemasta, tietenkin kovalla äänellä, koska urut pauhasivat.
Naapuri kysyi, perikö se mitään, johon toinen vastasi "per`se", mutta urkujen soitto oli loppunut, joten kaikki kirkkokansa kuului vain tämän viimeisen sanan.
Ei tarvitse nauraa.
Minä tietenkin perin meidän omakotitalon Espoosta täydellä hallintaoikeudella, josta on puolet lapsilleni isänsä perintönä minun kuoltuani. Onhan se perintötila, mutta sopuisasti lapsieni kanssa elelen.
Hautajaisetkin (muistotilaisuus) pidettiin Espoossa naapureille ja sitten Kiteellä, jossa suurin osa sukuamme elää edelleen ja tuhkat on siroiteltu mieheni synnyinkodin rantaan, josta virta vie ne minun synnnyinkotini rannan ohi Saimaan syväväylään.
Olihan siellä myös sekin ongelma tämän kirjoittajan taholta, että miksi minulla on toinen asunto ollut v-2006 alkaen, jolloin lapselleni syntyi toinen lapsi ja siitäkin ounasteltiin, että minulle on tullut avio ero? Ei tullut, vaan yhdessa ihastelimme perilisiämme isovanhempina ja usein kävimme myös yhdessä Kiteellä ja tapasimme täällä lapseni luonna.
No, olkoon nyt tässä, koska ketä kiinnostaa jonkun perheen elämä liian pitkälä kertomuksella.
Yleensä minulla on aina hyvä fiilis, mutta kun luin aamulla taas nuo ounastelut asioista, joita olen mukamas jättänyt kertomatta, niin miksi niitä kertoisin, koska silloin tulee taas tuo EVVK - Minä ainakin pahoitin mieleni, että taas oli kaivettu esiin minun asumisjärjestelyt, kuten mieheni kuolema ja hänen hautajaiset.
- Vahnoja muistellen, niitä Kahvipirtin aikoja.
"Venlastiina
29.02.2008 09:41
"Tarkotukseni oli kysyä, mitä teet, jos molemmat kosittusi vastaavat kyllä.
Myöhästyin kuten Ruuneperikin, joten jääköön kysymättä. Aikahan sen näyttää..."
Lueskeli tuossa aamulla tuollaista ketjua 70 palstalta, koska olen vielä vuoden vajaa tänne 80 palstalle.
Olihan siellä paljon minunkin sepustuksiani ja jos joku kuvittelee lukevansa minua kuin avointa kirjaa ja tietävänsä kaiken elämästäni, niin on hypännyt monta sivua yli lukemastaan.
Toisaalta olisi mukava kirjoitella tuohon entiseen tyyliin, jossa palautekkin oli aina ilman "sarvia ja hampaita", siis leppoisaa, kuten SkillaN muistelee ja tietenkin minäkin.
Olisi mukavaa, jos se entinen Kahvipirtti heräisi henkiin, jossa SkillaN aina koristeli pöydänkin koreaksi, kunnes tuli toinen, joka alkoi sitä asettelemaan mieleisekseen ja sitten alettiin kaipaamaan jotain äksonia kirjoituksiin.
No, sitä on saatu riittävästi ja poistot sen kuin lisääntyvät, mutta ei minun ansiostani, sillä olen vältellyt tänne kirjoittamistani.
Jotenkin on vain ikävä sitä fiilistä, joka silloin oli, mutta ehkä se on vain seuran puutetta ikäisteni kanssa, jota ei lapseni ja hänen lapsensa riitä.